Liikenne- ja viestintäministeriön kysely aka "Kuinka moni haluaa lisää veroja, käsi ylös?"

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Mariini, 15.09.2018.

  1. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    arbees, Mayer ja Stanley H. Tweedle tykkäävät tästä.
  2. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    322
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
    Ei vittu, että nuo on sekaisin ja niin kaukana todellisuudesta kuin voivat vain ikinä olla...
     
  3. ANTI_L

    ANTI_L

    Viestejä:
    508
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Hieno kysely, kun melkein kaikki vaihtoehdot on sellaisia, jotka vain aiheuttaa lisäkuluja, mutteivät oikeastaan yhtään huomioi sitä, että täällä Kehä 3:n ulkopuolella on monesti ainoa vaihtoehto omistaa auto, kun palvelut on karsittu jo kymmeniä vuosia sitten olemattomiin.

    Oli suhteellisen haastavaa vastata tuohon niin, että saisi viestin perille. Ministeriön työryhmässä on selvästi vain Kehä 1:n sisäpuolella asuvia pyöräilijöitä, jotka eivät omista autoa saatika mitään muutakaan ja verovaroin näköjään heidät elätetäänkin. :facepalm:
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2018
    Ho Lee Fuk, Super Hessu, prossu22 ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  4. Mytti

    Mytti

    Viestejä:
    11
    Rekisteröitynyt:
    26.02.2017
    Vastattu kyselyyn, kiitokset infosta
     
  5. E.T

    E.T

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    No liikenne- ja viestintäministerin pätevyysvaatimuksenahan on pitkään ollut täydellinen tietämättömyys.
    Näkyy hyvin tietoliikenneasioissakin.
     
    Fribo-71 tykkää tästä.
  6. Taika-Jim

    Taika-Jim

    Viestejä:
    383
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Tuon lomakkeen voi näköjään täyttää vaikka sata kertaa. Eikös nää yleensä täytön jälkeen mee lukkoon tjsp?
     
  7. E.T

    E.T

    Viestejä:
    1 389
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    Sehän vaatisi jotain asiantuntemusta, jota ei tuolta ministeriöltä voida odottaa tietotekniikka-asioissa.
     
    Super Hessu, Sasos, SR50La ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  8. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    1 927
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Vastaukset ovat toki painoarvoltaan tärkeämpiä, jos sama paske on lähetetty sataan kertaan peräkkäin.
     
  9. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    1 927
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Mä en nyt ymmärrä, että mistä ihmiset ovat tässä vetäneet herneitä nenään. Ihmisiä asuu haja-asutusalueilla tulevinakin vuosikymmeninä, eikä heidän liikkumismahdollisuuksiaan olla torpedoimassa. Esim. palvelut-malli näyttää keskittyvän juuri kaupunkiseutujen kehittämiseen. Asutus keskittyy koko ajan enemmän suurimpiin kaupunkeihin, ja se avaa uusia mahdollisuuksia.

    Tähtäin on 25 vuotta eteenpäin. Jos nyt miettii autoilua vaikka 80-luvulla, niin onhan liikenteen saastuttavuutta onnistuttu rutkasti vähentämään, vaikkakaan ei erityisen paljon CO2-päästöjen osalta.
     
  10. Grazer

    Grazer

    Viestejä:
    256
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Erityisesti tuo Tekno-osio oli sellainen, jossa oikeastaan kaikki vaihtoehdot vain lisäsivät kustannuksia. Sen itse kommentiksi laitoinkin. Itse muistutin sitä, että Suomi on harvaan asuttu maa ja niin kauan kuin valtio ei pysty julkista liikennettä joka niemeen ja notkelmaan takaamaan, on suotavaa että yksityisautoilun kustannukset pidetään edes jossain määrin kohtuullisina. Olisi kansantalouden kannalta ikävää, jos kuluttajien rahoista ensimmäinen puolisko menisi asumiseen (kuten kärjistäen menee jo) ja toinen autoiluun. Siinä voisi BKT laskea aika äkkiä, kun mihinkään "ylimääräiseen" ei olisi varaa.
     
    Rikardo tykkää tästä.
  11. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    922
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Kiitoksia linkistä, vastasin omalta osaltani. Kylläpä täytyy myöntää, että hienoisti tuossa on vihreä propaganda näkyvissä tuona ristiretkenä yksityisautoilua vastaan. Minua ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, jos yksityisautoilu vähentyy roimasti, samoin kuin polttoaineverosta saatava raha (ja toki autoverotuoto), mistä nämä vihreät citykanit saavat ne miljardit valtion budjettiin?
     
  12. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    376
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
  13. Diziet Sma

    Diziet Sma

    Viestejä:
    349
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hienosti tehty kysely. Annetaan kymmenen idioottimaista vaihtoehtoa ja kysytään, mitä näistä et halua toteutettavaksi, mutta rajoitetaan vastausten määrä kolmeen. Jälkikäteen työryhmä voi hehkuttaa, kuinka vastaaja antoi selvän tukensa seitsemälle ehdotukselle.

    Kuinka monelle muuten tuli mieleen kohdasta "autoveron muuttaminen", että siinä tarkoitetaan autoveron alentamista tai poistamista? Juu, ei minullekaan.
     
    ANTI_L, SR50La, Rikardo ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  14. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    376
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Olihan tuo kysely pohjanoteeraus. Joku voisi koodata jonkun botin täyttämään tuota.
     
    SR50La tykkää tästä.
  15. arbees

    arbees

    Viestejä:
    289
    Rekisteröitynyt:
    16.11.2016
    Johtuu luonnollisesti siitä, että valtio tekee kaikkensa hidastaakseen vähäpäästöisten modernien autojen leviämistä. Jos Suomen autokanta on keskimäärin 12 vuotta vanhaa, niin eipä kokonaispäästöissä paljoa näy EU:n autoteollisuudelle asettamat koko ajan kiristyvät rajat. Lisäksi jossain muualla tuetaan esimerkiksi hybridien ja sähköautojen hankintaa ihan reilusti, muttei toki täällä. Täällä nostetaan Suomi vihreäksi utopiaksi polkupyörillä :D
     
  16. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ja täällä koitetaan lopettaa maapallon lämpeneminen keksimällä suomalaisille riittävän kovat rajoitteet, olkoot sitten veroja, ruuhkamaksuja tai x.
     
    SR50La ja ANTI_L tykkäävät tästä.
  17. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    376
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017