Liesitasot integroidulla liesituulettimella

Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 242
Omakotitalon suunnittelu etenee monella rintamalla samaan aikaan. Korkeassa olohuone-keittiössä olisi aika kiva sijoittaa liesitaso saarekkeeseen. Naama seinään päin on tympeä kokata, ja kokkaan aika paljon. Erillisen liesituulettimen, varsinkaan hormillisen, yhdistäminen tähän ei kuitenkaan vaikuta kovin helpolta ratkaisulta. Hormia olisi reilu 2 m sisäkattoon ja siitä saksiristikon läpi ulos. Sisäilmaan suodattava katosta roikkuva olisi toki vaihtoehto, ja paljon kevyemmin toteutettavissa. Ei kuitenkaan kovin ihana ajatus sekään.

Tasoon integroituja tuulettimia olen vieroksunut, mutta nyt kun virtuaaliset asuntomessut kävi nopeasti läpi, niin kahden vuoden messukohteista käytännössä kaikissa arvokkaammissa (tai ainakin 90%) on se tasoon integroitu tuuletin. Eli on niitä ainakin jossain otettu aika paljon käyttöön.

Löytyykö täältä käytännön kokemuksia laitteista, tarpeena olisi sekä hyvä induktiotaso että riittävän hyvä tuuletin? Ja tätä omaa kohdetta ajatellen kaipaisin kokemuksia huoneilmaan palauttavasta tai sellaisesta käytöstä jossa hormi on vedetty pohjakerroksen lattiassa.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
67
Itsellä oli kanssa sama tilanne. Induktiotaso saarekkeessa ja huonekorkeutta 3-4 metrin välillä. Ei tullut mieleenkään minkään hormitoteemin asentaminen keskelle keittiötasoa, joten käytössä on Siemensin integroitu induktiotaso, joka puhaltaa sitten sokkeliin suodatetun ilman.

Olen ollut itse tyytyväinen hankintaan. Imutehoa on riittävästi ja tuntuu ettei kovimpia tehoja edes tarvitse. Toki myös äänenvoimakkuus nousee tehoa lyödessä lisää, mikä avokeittiössä korostuu. Pekoni on ollut ainut millä kämpän on saanut ”haisemaan”. Bonusta myös ettei tarvi iv-koneen kanssa linkittää liesituuletinta mitenkään.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Sama tilanne täällä. Todennäköisesti Boran lieteen päädytään. Aluksi olin pessimistinen näiden suhteen, mutta monelta saanut suositukset, niin pää alkanut kääntymään.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
Täällä kanssa tulevaan keittiöön tulee liesitasoon suoraan liesutuuletin. Ei napostele lähteä vetämään mitään himmeleitä pitkin asuntoa, että saisi putkea pitkin ilman ulos.

Kaiketi mennään Ikean versiolla, koska tekniikan maailmakin sen joskus reipas vuosi sitten sanoi hinta-laatusuhteeltaan hyväksi ostokseksi. On ihan älytön hintahaitari noissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 865
Viestejä
4 204 751
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom