Eli perus 4.2 lippo 18650. Vakkari-akut ei jaksanut pyörittää kuin 10 sekuntia. Syykin on selvä. Ei mitään BMS (akkuhallintajärjestelmää/ balaseria) akuille. BMS olisi maksanut 50 eurosenttiä lisätä akkuun tehtaalla. Sähkötupakkihommista jää kakkoslaatusta akku. Tehtaan alkuperäiset 1500mAh akut korvattiin LG 2800mAh käytetyillä joissa useamman sada latauskerran jälkeen kapasiteettia noin 2400mAh. Eli reilusti enemmän kuin alkuperäisissä.
Käytännön kokemus on se että pari vuotta sitten alkuperäisillä akuilla piti odottaa 2-3 sekuntia että kierrokset nousi tarpeeksi että voi leikata jotain. Kierrätysakuilla ei tarvi odottaa vaikka kierrosnopeus on matalampi niin moottori ei sakkaa vaan vahvasti pitää kierrokset (korkeampi purkuvirta) ylhäällä ja valmista tulee nopeammin kun ei tarvi odottaa kierrosten nousua.
Hyvä päivitys ja todella helppo tehdä. Kennojen miinusnavassa on niin paljon massaa että tyydyin kylmäjuotokseen. Jos se toimii se toimii. Aikaa meni 25 minuuttia ja mitään ei tarvinut ostaa.
Hyvä päivitys, eikä tarvinnut vanhoja kennoja viedä kierrätykseen.
Käytännön kokemus on se että pari vuotta sitten alkuperäisillä akuilla piti odottaa 2-3 sekuntia että kierrokset nousi tarpeeksi että voi leikata jotain. Kierrätysakuilla ei tarvi odottaa vaikka kierrosnopeus on matalampi niin moottori ei sakkaa vaan vahvasti pitää kierrokset (korkeampi purkuvirta) ylhäällä ja valmista tulee nopeammin kun ei tarvi odottaa kierrosten nousua.
Hyvä päivitys ja todella helppo tehdä. Kennojen miinusnavassa on niin paljon massaa että tyydyin kylmäjuotokseen. Jos se toimii se toimii. Aikaa meni 25 minuuttia ja mitään ei tarvinut ostaa.
Hyvä päivitys, eikä tarvinnut vanhoja kennoja viedä kierrätykseen.