Tuohan on halpa hinta. Ennenhän kurkku maksoi 4.59 tjsp. Ja Keskolla maksaa usein vieläkin.Prisma on valintani mutta ovatpahan näköjään lopettaneet kurkkujen halpuutuskampanjan. Taas oli hinta 2,98EUR/KG.
Tuohan on halpa hinta. Ennenhän kurkku maksoi 4.59 tjsp. Ja Keskolla maksaa usein vieläkin.Prisma on valintani mutta ovatpahan näköjään lopettaneet kurkkujen halpuutuskampanjan. Taas oli hinta 2,98EUR/KG.
Taisi olla Espanjasta, kun noin halpaa, kotimaiset on kalliimpia?Prisma on valintani mutta ovatpahan näköjään lopettaneet kurkkujen halpuutuskampanjan. Taas oli hinta 2,98EUR/KG.
Ei, vaan kyse on siitä, että S-ryhmä vastikään halvensi tiettyjä kotimaisia kasviksia niin, että tappiota kaupalle tuli jopa euron per kilo (joidenkin arvioiden mukaan), ja suomalaista kurkkua sai jonkin aikaa noin 2,5 eurolla. Lidlillehän tuolla tempauksella yritettiin vastata, hehän olivat myyneet jo jonkin aikaa suunnilleen samalla hinnalla, muttei siitä mitään lööppiotsikoita revitelty.Taisi olla Espanjasta, kun noin halpaa, kotimaiset on kalliimpia?
Oliko tuo kesällä vai muuna aikana?ja suomalaista kurkkua sai jonkin aikaa noin 2,5 eurolla.
Pari viikkoa sitten tuo taisi olla, kun S-ryhmä alensi roimasti hintoja ja media jälleen pursusi ilmaista mainosta. Tuo kurkun euron per kilo tappiolla myyminen mainittiin näköjään ainakin Hesarin jutussa: S-ryhmä pani vihannesmarkkinat sekaisin – kurkkujen kysyntä ylittää tarjonnan, kun niitä myydään isolla tappiollaOliko tuo kesällä vai muuna aikana?
Mitenköhän tämä pätee elintarvekkeisiin? Joka tapauksessa, jos näin aiot menetellä, niin älä tee sitä kesken kassajonon, koska kaikki rahanpalautukset, tms. vaativat esimiehen kassalle Lidlissä. Yksi kaveri teki jotain säästääkseen euron tomaateissa ja koko jono pysähtyi viideksi minuutiksi. Kiitti vaan.
Viikon vinkki: Jos tarjoustuote loppuu kesken, kuluttajalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan
En ole tähän pykälään itse ikinä vedonnut, mutta siskoni tuota usein käyttää, ja on saanut ostettua kalliimman tuotteen tarjoustuotteen hinnalla. Miten lie Lidlissä suhtautuvat, jos alkaisi moista vaatimaan?
Tämäkin oljenkorsi on kokeiltu. Myymälän esimies levitteli käsiään ja totesi, ettei hänen valtuutensa riitä vastaavan tuotteen tarjoamiseen saati alentamaan tarjolla olevien tuotteiden hintaa. Mutta "asiasta voi aina lähettää palautetta viralliseen kanavaan".Mitenköhän tämä pätee elintarvekkeisiin? Joka tapauksessa, jos näin aiot menetellä, niin älä tee sitä kesken kassajonon, koska kaikki rahanpalautukset, tms. vaativat esimiehen kassalle Lidlissä. Yksi kaveri teki jotain säästääkseen euron tomaateissa ja koko jono pysähtyi viideksi minuutiksi. Kiitti vaan.
Taitaa olla turhan työläs prosessi löytää todisteet ketjun laajamittaisesta järjestelmällisestä toiminnasta. Vastapuoli voi aina vedota "inhimilliseen virheeseen", "yksittäisiin tapauksiin" tai parhaassa tapauksessa muuttaa harhaanjohtavaa markkinointiaan marginaalisesti (vrt. Elisan tapaus).Oletko tiedustellut asiasta kuluttajaneuvonnasta? Kyllähän sitä luulisi Lidlinkin Suomen lakeja noudattavan.
Ei se Lidl ole halvempi kuin Prisma, jos ostaa monipuolisemmin. Jotkut Lidlin tuotteista ovat hirveitä, varsinkin einekset, kun vertaa niitä vain vähän laadukkaampiin vastaaviin, joita saa Prismasta. Syön kyllä eineksiä vaan noin kerran viikossa, joten ei niin tärkeä.Lidlissä tulee pääasiassa käytyä koska se tulee halvemmaksi ja välttyy siltä kilometrin kävelykierrokselta joka on pakollinen sittarissa ja prismassa.
Jos tarvitsee käydä samalla alkossa niin sitten sittari.
Mun mielestä tässäkin oli joku vapaudut vankilasta kortti kun ilmoittaa mainoksessa että "rajoitettu erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää".
Viikon vinkki: Jos tarjoustuote loppuu kesken, kuluttajalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan
En ole tähän pykälään itse ikinä vedonnut, mutta siskoni tuota usein käyttää, ja on saanut ostettua kalliimman tuotteen tarjoustuotteen hinnalla. Miten lie Lidlissä suhtautuvat, jos alkaisi moista vaatimaan?
S-Marketissa tulee hoidettua päivittäisostokset, meillä on kylällä K-supermarket ja S-Market tien vastakkaisilla puolilla, mutta takapuolituntumalla S on ainakin omalla kohdalla jonkin verran halvempi kuin K. S-Market on myös piirun verran isompi, väljempi ja parempi valikoimaltaan niin käyn mieluummin siellä. Myös entinen Siwa on nykyään K-Market ja se on iltaisin tunnin pidempään auki kuin muut niin sieltä saa myös tarvittaessa haettua myöhäisillan ostokset kun hintataso tippui järkevälle tasolle K-Markettina.Vilkasin haulla, mutten löytäny vastaavaa ketjua.
Elikkä minkä ketjun kaupassa käytte yleensä ruokaostoksilla?
Mitä mieltä olette bonusjärjestelmistä ja palvelusta?
Onko mielestänne selkeitä hintaeroja näiden ketjujen välillä?
Samaa "kusetusta" harrastavat Keskon ja S:n marketitkin. Vai voisiko olla, ettei kyse ole mistään kusetuksesta?Lidl jatkaa suunnitelmallista kusetustaan. Päivästä toiseen myydään ei-oota ja selitellään puutteita "tavarantoimittajan toimitusvaikeuksilla". Sitä (reilusti) kalliimpaa vaihtoehtoa toki löytyy pilvin pimein tai jotain SHOKKIHINTAista sokeripaskaa. Lepähyllystä puolestaan voi bongata useamman päivän vanhentunutta leipää (ilman alennustarroja) tai parhaassa tapauksessa koko hylly loistaa tyhjyyttään (jälleen tavarantoimittajien toimitusvaikeuksia?).
Näin PK-Seudulla. Mielummin vingutan vihreää poonuskorttia Prisman puolella, tuleepa näissä kaupoissa asiointi halvemmaksi nykyään. Lidl on menneen talven lumia, eikä ole ollut enää pitkään aikaan HALPA.
Juu ei riitä, ei saada ominpäin mennä antamaan muuta vastaavaa tilalle. Lappunen voidaan antaa, että saa sitten tarjouksen loputtua tuotteen tarjoushinnalla vielä hakea. Tuotteet joita on erä, on sitten vaikeampi antaa noin. Aspa saa hoitaa sen.Tämäkin oljenkorsi on kokeiltu. Myymälän esimies levitteli käsiään ja totesi, ettei hänen valtuutensa riitä vastaavan tuotteen tarjoamiseen saati alentamaan tarjolla olevien tuotteiden hintaa. Mutta "asiasta voi aina lähettää palautetta viralliseen kanavaan".
Kumma juttu kun esim. paikallisessa Shittarissa saa aina korvaavan tuotteen hyvään hintaan, mikäli tarjoustuotteen erä on loppunut tai tavarantoimittajalla on (ihan oikeasti) toimitusvaikeuksia.
Saksan päämajasta keskitetysti johdetussa Natsi-Siwassa asiakaslähtöisyys ja suomalaiset lakipykäläiset lienevät tuntemattomia käsitteitä.
Olemattomia tuotteita on vaikea antaa, edes normihintaan. "Tavarantoimittajan vaikeudut" -selitys on kuultu jo liian monta lidlin osalta. Huvittavaa, kun samaisia tarjoustuotteita mainostetaan joka mainoskatkolla televisiossa mutta tavaraa ei saada kauppoihin asti. Siinä missä kilpailijat tarjoavat korvaavia tuotteita reiluin alennuksin, Lidl jättää hyllyvälit ja kylmäaltaat tyhjiksi. Näkymä on kuin Neuvostoliitossa 80-luvun lopulla.Juu ei riitä, ei saada ominpäin mennä antamaan muuta vastaavaa tilalle. Lappunen voidaan antaa, että saa sitten tarjouksen loputtua tuotteen tarjoushinnalla vielä hakea. Tuotteet joita on erä, on sitten vaikeampi antaa noin. Aspa saa hoitaa sen.
Jep.K-Puodit silloin & tällöin ilmoittelevat.Kahvi on yksi sellainen asia, jota en peruskahvin suurkuluttajanakaan ole koko aikuisiälläni varmaan ostanut "normaalihintaan". Kahvin hinta on kyllä noussut viime aikoina, joten tarjouksetkin on samassa suhteessa huonontuneet.
Juhlamokasta joutuu nykyään maksamaan 3,33€/pkt (3kpl/10€) ja Kultakatriinasta 2,5€/ptk (4kpl/10€)
Sitten Löfbergesin kahvia ostamaan.Kahvista puheen ollen Prismassa ja S-marketissa Löfbergsin kahvit laskeneet 3,99€ -> 3,49€
Tuon verranhan nuo on ainakin itiksen Prismassa maksaneet ties miten pitkään.Kahvista puheen ollen Prismassa ja S-marketissa Löfbergsin kahvit laskeneet 3,99€ -> 3,49€
Rainbowin Super Soft on ihan laadukasta tavaraa,Joo, tänne ne varmaan tulee ensimmäisenä.
Suositus: X-tra:n vessapaperia ei kannata ostaa. Pyyhkii tosi huonosti, tuntuu kuin sen pinta on niin kovaa ettei siihen kunnolla paska tartu, en ole koskaan muita halpamerkkejä ostaessa törmännyt yhtä huonoon.
Tuota tuli kokeiltua kun nykyään muut halvemmat rupeaa olemaan kaikki 3-kerroksisia.
Ja sitten kaikki nykyisetkin kaupat rupeavat samaan sakkiin.Jokohan kohta saataisiin kunnon kilpailija Suomeenkin
Amazon tuomassa kassattomat ja jonottomat supermarketit Eurooppaan
Tähän varmaan pitäisi vastata että vastaavasti palvelujen ja tuotteiden hinnat laskevat kun saadaan yksi kustannustelijä pois.Ja sitten kaikki nykyisetkin kaupat rupeavat samaan sakkiin.
Kaikki kauppojen työntekijät ulostetaan kortistoon.
Sitten on valtakunnassa 250 000 työtöntä kaupan-alan työntekijää.
Jep,jep.Kokemusta on.Vahingossa ostin paketin X-tra perseenpyyhintä.Joo, tänne ne varmaan tulee ensimmäisenä.
Suositus: X-tra:n vessapaperia ei kannata ostaa. Pyyhkii tosi huonosti, tuntuu kuin sen pinta on niin kovaa ettei siihen kunnolla paska tartu, en ole koskaan muita halpamerkkejä ostaessa törmännyt yhtä huonoon.
Tuota tuli kokeiltua kun nykyään muut halvemmat rupeaa olemaan kaikki 3-kerroksisia.
Kiinalaiset ihmisulosteella kasvaneet on halpoja.Mistä saisi halpoja katkarapuja?
Itse huomannut saman asian. Enkä todellakaan mene kovin montaa kertaa yrittämään saada sitä tarjoustuotetta.Lidlissä tosiaan myydään ei-oota erityisesti tarjoustuotteiden kohdalla tai sitten selitellään vaivaantuneena tavarantoimittajan ongelmista.
Miksi uskoisimme mitään kirjoituksistasi, jos Lidlin mainos on mielestäsi "paksu"?Jep,paksu mainoslehtinen putkahtaa luukusta.
Meillä päin ei ole enää tuollaista viestintää ole ollut arviolta puoleen vuoteen.Ilmiö on varsin yleinen pahimpaan ruuhka-aikaan (klo 16 - 19), pahimmillaan kassoja on auki yksi, jolloin kaiutin toistaa loputtomiin litanniaa "kassalla tarvitaan henkilökuntaa KIITOS".
Lidleissä voi olla suuriakin käytännön eroja, vertaa esim. Kampin ja Sörnäisten Lidl versus vasta-avattu Citycenterin Lidl.Meillä päin ei ole enää tuollaista viestintää ole ollut arviolta puoleen vuoteen.
Täällä ilmoitetaan tyyliin:
"kassa nn aukea + jotakin" ja "kassa nn suljetaan jne".
Ovatko Lidlit erilaisia vai etkö ole käynyt Lidlissä tänä vuonna?
En vertaa. Vähän liian pitkä matka vertailuun. Voitko edes yrittää ymmärtää?Lidleissä voi olla suuriakin käytännön eroja, vertaa esim. Kampin ja Sörnäisten Lidl versus vasta-avattu Citycenterin Lidl.
Ehkäpä kyseessä oli kielikuva?Miksi uskoisimme mitään kirjoituksistasi, jos Lidlin mainos on mielestäsi "paksu"?
Oikeassa todellisuudessa Lidlin mainokset ovat olleet erittäin ohuita.
Asiaton ja ohi aiheen menevä kommentti. Jätetään tällaiset jatkossa pois.Kiinalaiset ihmisulosteella kasvaneet on halpoja.
Rivien välissä oli aiheeseen liittyvä neuvo: Älä osta niitä halpoja kiinalaisia katkarapuja, villeinä(?) pyydetyistä kannattaa maksaa vähän extraa.Asiaton ja ohi aiheen menevä kommentti. Jätetään tällaiset jatkossa pois.
Voi olla tai voi olla että ei ole. Mainoslehti on ohut ja siinä on aika vähän tarjouksia, jos esimerkiksi vertaan paikallisten isojen kauppojen mainoslehtiin.Ehkäpä kyseessä oli kielikuva?
Uskon todistustasi omalta osaltasi. Jos juuri sinun lähellä olevat myymälät toimivat näin, ei se todista yhtään mitään Suomen mittakaavassa. Minua lähin K-supermarket on huonoin pitämään kiinni mainoslupauksistaan. En silti ole väittämässä, että tämä olisi koko totuus kaikista K-supermarketeista.Ja eihän se sitä tosiasiaa muuta, että monesti Lidlillä on suuria vaikeuksia myydä omia tarjoustuotteitaan. Varsinkin silloin ennen kun niillä oli esim. superlauantai tarjouksena todella hyviä tarjouksia, niin ne oli monesti jo lauantaina aamulla heti loppu.
Tässä kun on Lidl, KKK-Supermarket ja S-Market lähellä niin tulee opiskelijana kyllä eri kauppojen tarjoukset haettua. Lidlin tarjoukset on vaikeimpia saada, koska niitä on todella pienet erät. KKK-Supermarket sitten taas mukavin, koska siellä on jokin korvaava (yleensä parempi) jos se mainostettu tarjoustuote loppuu liian nopeasti. S-Marketissa sitten taas tarjoustuotteita on yleensä valmiiksi ihan hemmetisti ja en muista niiden loppuneen.
Meillä päin ei ole enää tuollaista viestintää ole ollut arviolta puoleen vuoteen.
Täällä ilmoitetaan tyyliin:
"kassa nn aukea + jotakin" ja "kassa nn suljetaan jne".
Ovatko Lidlit erilaisia vai etkö ole käynyt Lidlissä tänä vuonna?