Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Texmex-piirakka on tarjousläpyskän sivulla ilmoitettu vegaaniseksi.Unohtui mainita viime viestissä, että texmexin puuttumisen lisäksi se ei maistunut oikein mitään. Nyt googletin ja texmex-piirakka onkin härkäpapupiirakka joka on tullut myyntiin viime viikolla. Siitä plussaa ettei kyllä herne tai papu maistunut ja luulin että jotain lihaa siellä on, vaikkei maistunutkaan.
Varmaan markkinointitiimi keksiny nimen jälkeenpäin myynnin lisäämiseksi. Halpaan menin.
Juu. Lihapiirakan vegaaniutta on ehkä jopa mahdoton huomata, sillä niissä oikeissakin lihapiirakoissa on aina todella vähän lihaa. Kai ne vois laskea kaikki vegaanisiksi?Texmex-piirakka on tarjousläpyskän sivulla ilmoitettu vegaaniseksi.
Tämä oli varmaankin vitsi joten ei ole tarkoitus alkaa tätä pilkkua viilaamaan, vaan ihan yleisellä tasolla täytyy vähäsen mansplainata aiheeseen liittyen siltä varalta joku sattuu lukemaan eikä tätä tiedä.Juu. Lihapiirakan vegaaniutta on ehkä jopa mahdoton huomata, sillä niissä oikeissakin lihapiirakoissa on aina todella vähän lihaa. Kai ne vois laskea kaikki vegaanisiksi?![]()
Pari makkaraa ja ketsuppia vielä väliin niin hyvää on.Sinällään kyllä selkeitä nykyään nuo paistopisteen merkinnät. Suomalaisuudesta ja Forssa Operationista tässä vielä plussaa.
Omasta mielestä tuotteen maku ja rakenne oli hyvät. Väliin laitoin lidlin texmex soosia, Jukolan Juuston chilicheddaria ja lidlin maustekurkkuja (niitä halvan ison lasipöntön kurkkusiivuja). Ja ääntä kohti.
![]()
Miksipä ei, itselleni tuo vegaanius on neutraali asia: texmex härkis menee siinä missä lihatkin.Pari makkaraa ja ketsuppia vielä väliin niin hyvää on.
Minkä väristä massaa siellä sitten on?En tuomitse texmex-piirakkaa ennen kuin olen maistanut, mutta noin yleisesti Hoviruokan vihapiirakka on ihan jees, koska sisällä ei ole mystistä harmaata massaa ja vihiksen voi täyttää omilla teurasjätteillä.
No eihän se voi olla, jos kerran vegaaninen.Saiko nuista minun viesteistä väärän kuvan? Siis tuo Texmex-piirakka on samanlainen kuin muutkin lihapiirakat. Se on ongelma että hinta on kalliimpi, koko pienempi ja väärä texmex-nimi johtaa harhaan.
No eihän se voi olla, jos kerran vegaaninen.
Vaikka lihapiirakan nimessä on sana "liha", niin eihän siinä liha maistu, ja se koskee kaikkia lihapiirakoita. Väliin on laitettava lihaa jossain muodossa jos siitä haluaa herkkua.
Syy miksi hermostuin tuosta "texmex" sanasta on, että viime vuonna näin netissä kun joku suomalainen oli muuttanut Meksikoon useampi vuosi sitten. Nykypäivänä myi kadulla isoja ja muhkeita "suomalaisia" lihapiirakoita, mutta sisältö oli aitoa texmexiä kanoineen ja mausteineen! Tiesin etten tule Lidlin eineksestä saamaan mitään todellista herkkua, mutta kova pettymys se oli kun ei ollut edes yritetty.
Toisekseen olen pöhinöissäni pohtinut startuppia ja uutta nokiaa lihapiirakoista puolitosissaan. Kilpailua ei näytä olevan tai se on ala-arvoisen huonoa, blue ocean!
Saiko nuista minun viesteistä väärän kuvan? Siis tuo Texmex-piirakka on samanlainen kuin muutkin lihapiirakat. Se on ongelma että hinta on kalliimpi, koko pienempi ja väärä texmex-nimi johtaa harhaan.
Voisi luulla että isot firmat tuosta vain kopioi jutut, mutta ei se niin toimi, varsinkaan isoissa firmoissa. He ovat laiskoja ja tottuneet automaattiseen hyvään. Jos jotain uutta pitää tehdä otetaan "ohjeet" esiin ja sitten tehdään "priimaa" ymmärtämättä mitä ongelmaa oikeastaan ratkaistaan.Itse en oikein näe isompaa business casea näissä Suomessa, koska jos lyöt läpi, isot toimijat kopioi hetkessä.
Eromangasta ja Turkinpiirakasta oon kuullu aiemmin ja kiinnostais maistaa. Oulussa on leipomoissa heikko lihapiirakka tarjonta, paitsi grilleillä aivan priimaa. Parantamisen ja laajentumisen varaa on paljon!Onhan meillä toki hyviäkin versiointeja, esim. Eromangan lihapiirakka samalla reseptillä vuodesta 1946 mainostavat on mun makuun erinomainen, Turun Eines Turkinpiirakka, Tampereella pärämätsit eli peremec (ja jättipärämätsi), Savonlinnassa tietysti Laurikaisen, Lörtsypoikien tai Sirkan Leipomon lörtsyt. Ja varmaan on muitakin jossain päin Suomea.
Juu niin näkee. Se pieni koko ja korkea hinta viittasi siihen että nyt on laatua tarjolla. Eipä ollu, eikä ollut pienintäkään merkkiä texmexistä. Veikkaan että vaikka antais pienelle nirsolle pikkulapselle, niin ei sekään sitä texmexiä sieltä maistais. "Ihan hyvä lihis oli!"Koon ja hinnan tietenkin näkee ostopäätöstä tehdessä. Että siinä mielessä sun ei oikeastaan olisi pitänyt puuttua kuin siihen, ettei sinusta ollut texmexin makua.
Korjataas pikkusen. Chips (Taffel) on ostanut kasarilla ensin puolet olw:n omistajasta, 90-luvulta asti omistanut kokonaan ja kun Orkla osti Chipsin, sai siinä sitten samalla kertaa molemmat eli pääsi dominoimaan pohjoismaiden sipsimarkkinoita.Voisi luulla että isot firmat tuosta vain kopioi jutut, mutta ei se niin toimi, varsinkaan isoissa firmoissa. He ovat laiskoja ja tottuneet automaattiseen hyvään. Jos jotain uutta pitää tehdä otetaan "ohjeet" esiin ja sitten tehdään "priimaa" ymmärtämättä mitä ongelmaa oikeastaan ratkaistaan.
Taffel näytti esimerkin parisen vuotta sitten. Kehuin täällä perunalastuketjussa täysin erilaisia OLW Cheez Cruncherzerseja, sillä ne olivat ainoita naposteltavia mistä oikeasti pidin.
+Maku vahvan cheddar
+Kovia, toimii ku laittaa yhden suuhun kerrallaan, jos laittaa monta menee kitalaki
+Miellyttävän täysi pieni pussi jossa ilmaan todella vähän, ehkä 30%
Yhtäkkiä en löytänyt sitä enää lähimarketista ja meni 1-2kk kun Taffel teki omansa.
+OLW Cheez Cruncherzers epämuodostunut ulkonäkö onnistunut, siitä ne erottaa
-Rakenne aivan eri
-Maku aivan eri
-Jättipussi kun tavaraa on sisällä vain pienet 175g! Ilmaa oli 70% ja se kirvoitti lopulta avautumisen!
Aika nopeaan Taffelilta tuli uusi versio joka oli prikulleen kopioitu OLW:lta, ihan pussin kokoa myöten 1:1! Tai eihän sitä kopioitu, ostivat kun eivät osanneet tehdä itse!
Eromangasta ja Turkinpiirakasta oon kuullu aiemmin ja kiinnostais maistaa. Oulussa on leipomoissa heikko lihapiirakka tarjonta, paitsi grilleillä aivan priimaa. Parantamisen ja laajentumisen varaa on paljon!
Juu niin näkee. Se pieni koko ja korkea hinta viittasi siihen että nyt on laatua tarjolla. Eipä ollu, eikä ollut pienintäkään merkkiä texmexistä. Veikkaan että vaikka antais pienelle nirsolle pikkulapselle, niin ei sekään sitä texmexiä sieltä maistais. "Ihan hyvä lihis oli!"
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.