Ratkaistu Lian Li UNI FAN SL140 L-Connect/Firmware -ongelma

Meesteri

Tukijäsen
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
304
Tuli koteloon päivitettyä tarjouksesta ostetut Lian Li UNI FAN SL140 -tuulettimet. Ongelmana on, että L-Connect 2 tai 3 ei tunnista tuulettimia. Lian Li ohjeistaa päivittämään tuuletinhubin firmwaren L-Connectin käyttöä varten mutta firmwaren asennus epäonnistuu aina. Ilman uudelleenkäynnistystä päivityssofta ei epäonnistuneen päivityksen jälkeen löydä hubia. Windowsin laitehallinta tunnistaa kyllä tuon tuuletinhubin.

Nyt kokeiltu:
-Tarkistettu hubin johdotukset, sisäinen usb-kaapeli emossa kiinni ja sata-virta kiinni virtalähteessä, tuulettimien johdot hubin ryhmässä 1 kiinni
-Koitettu ajaa firmwaren päivityssofta järjestelmänvalvojana
-AMD piirisarjan ajurit päivitetty uusimpaan julkaisuun

Myös ennen hyvin toiminut NZXT CAM -softa alkoi herjaamaan, että ei löydä laitteita (Z73). Alkoi heti, kun asensi uudet tuulettimet kokoonpanoon. Tämä näkyy myös Windowsin laitehallinnassa.

Onko kys. tuulettimien omistajilla jotain vinkkejä saada nämä toimimaan. Muuten lentää takaisin laatikkoon ja ostan sellaiset ARGB -tuularit, joita voi ohjata P500A:n omalla kontrollerilla :D
 

Meesteri

Tukijäsen
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
304
Redditin pimeistä syövereistä löytyi ohje siirtää tuo emolle menevä kaapeli USB2.0_1 slottiin. Firmware asentui onnistuneesti. Nyt asentelemaan L-Connectia ja NZXT CAMiä ja katsomaan, että toimiiko kaikki ok.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
582
Itsellä Lian Li Uni Fan AL controlleri, ehkä sama kuin SL:ssä. Olen törmännyt pariin ongelmaan sen kanssa.
1) Se ei käynnisty automaattisesti Windowsin käynnistyessä vaikka olen asettanut automaattisen käynnistyksen L-Connect3 asetuksista.
2) Hukkaa lämpötilatiedon jonkun ajan kuluttua, jolloin lämpötilan mukaan ohjattu tuulettemien ohjaus ei toimi
 

Meesteri

Tukijäsen
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
304
Itsellä Lian Li Uni Fan AL controlleri, ehkä sama kuin SL:ssä. Olen törmännyt pariin ongelmaan sen kanssa.
1) Se ei käynnisty automaattisesti Windowsin käynnistyessä vaikka olen asettanut automaattisen käynnistyksen L-Connect3 asetuksista.
2) Hukkaa lämpötilatiedon jonkun ajan kuluttua, jolloin lämpötilan mukaan ohjattu tuulettemien ohjaus ei toimi
Hubeja on vissiin kolme erilaista: non-SL, SL ja AL. Tuo non-SL on ymmärtääksen Gen 1 ja jollainen minulta löytyy. Ja L-Connect 3 käynnistyessä se käynnistää itselleen läjän apuprosesseja, jotka tarvii hyväksynnän (uac pop-up).
1.jpg

Nyt sain kaikki asentumaan ja toimimaan keskenään. Toivotaan ettei muita ongelmia ilmene.
Tällä ohjeella sain vielä L-Connect 3 toimimaan, että sai nuo uusimmat ominaisuudet käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 304
Viestejä
4 219 463
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom