Lian Li esitteli pölyilmaisimella ja magneettisella pölysuojalla varustetut Edge Platinum V2 -virtalähteet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
25 297
Virtalähteiden kyljestä löytyy normaalisti vihreänä loistava LED, joka muuttuu punaiseksi, kun on aika irrottaa magneettikiinnitteinen pölysuoja ja kaivaa imuri sekä paineilma kaapista.
lian-li-edge-platinum-v2-splash-20260603.jpg

Lian Li on muiden valmistajien mukana Computex-messuilla ja esitellyt siellä tulevia julkaisujaan. Yksi mielenkiintoisimmista poiminnoista yhtiön tarjonnasta on tulevat Edge Platinum V2 -sarjan virtalähteet.

Lian Li Edge Platinum V2 -sarjan virtalähteet noudattavat edeltäjiensä muotoilua, eli virtaliittimet on sijoitettu tavallisesta kylkipaikastaan erilliseen lippaan pystysuunnassa, minkä pitäisi helpottaa niiden asentamista. Toisaalta V2-malleihin kuuluu myös kuuden tuulettimen ja neljän USB 2.0 -liittimen hubi aivan lipan vieressä, mikä saattaa aiheuttaa aikamoisen johtoviidakon virtalähteen tuntumaan.


Muut Edge Platinum V2 -sarjan uudistukset vaikuttavat sen sijaan lupaavammilta. Virtalähteeseen on lisätty LED-valo, joka kertoo, kun virtalähde olisi syytä puhdistaa pölystä. Vihreänä palava LED muuttuu punaiseksi, kun on aika kaivaa imuri ja paineilmapuhallin kaapista. Virtalähteen puhdistamista on helpotettu tekemällä sen metalliverkkoisesta pölysuojasta magneettikiinnikkeinen.

Lian Li Edge Platinum V2 -sarjan virtalähteet saapuvat markkinoille näillä näkymin syyskuussa ja ne tulevat saataville 1000, 1200 ja 1350 watin versioina.

Lähde ja kuvat: Tom’s Hardware
 
Eh.. "karvainen käsi"-kuvassa näyttää siltä, että noi magneettiset pölysuojat vedetään pois sisäänpäin. Joutuu sitten kuitenkin irrottamaan virtalähteen, että saa puhdistettua. Sen lisäksi, että siinä on tod.näk. jo kotelon oma pölysuoja ennen virtalähdettä.

Taitaa olla vaan markkinointikikka tämä - ja oikeasti vaan haitata ilmankiertoa, kun siinä tosiaan on de facto kotelon pölyfiltteri kuitenkin.
 
Eh.. "karvainen käsi"-kuvassa näyttää siltä, että noi magneettiset pölysuojat vedetään pois sisäänpäin.
Itse kun noita kuvia katson, näyttää siltä että pölysuojassa on tuollainen pieni kankainen/muovinen läppä josta sen voi nostaa pois kohtisuoraan ulospäin. En keksi mistä päättelet, että pölysuojaa vedetään sisäänpäin (mikä suunta edes on sisäänpäin..?)
 
Itse kun noita kuvia katson, näyttää siltä että pölysuojassa on tuollainen pieni kankainen/muovinen läppä josta sen voi nostaa pois kohtisuoraan ulospäin. En keksi mistä päättelet, että pölysuojaa vedetään sisäänpäin (mikä suunta edes on sisäänpäin..?)

Mietin nyt niin, että tuo on asennettu koteloon. Kohtisuoraan ulospäin olisi vielä huonompi, kun se kuitenkin asennetaan näin (kuvituskuva):
1780562948828.png

Sitten sen joutuu ruuvaamaan irti modernissa asennuksessa, jossa tuossa on vielä power shroud. Kuvittele nyt itse ottavasi pölysuoja pois virtalähde asennettuna. Se vedetään tuolta alta sisäänpäin kotelossa.

Sitä tässä kritisoin, tuon pölysuojan puhdistus on hirveä homma.
..ja tuossa kotelon pohjassa on kuitenkin pölyfiltteri.. Niin nyt on kaksi pölyfiltteriä siinä välissä, jos ymmärrät? Jos on vielä epäselvää, voin yrittää selittää enemmän?

--

PS. Ei kannata pyytää AI:lta kuvituskuvaa virtalähteen asennuksesta. Tämän takia on käytetty oikeaa kuvituskuvaa.
1780563067101.png
 
Mietin nyt niin, että tuo on asennettu koteloon. Kohtisuoraan ulospäin olisi vielä huonompi, kun se kuitenkin asennetaan näin (kuvituskuva):
1780562948828.png

Sitten sen joutuu ruuvaamaan irti modernissa asennuksessa, jossa tuossa on vielä power shroud. Kuvittele nyt itse ottavasi pölysuoja pois virtalähde asennettuna. Se vedetään tuolta alta sisäänpäin kotelossa.

Sitä tässä kritisoin, tuon pölysuojan puhdistus on hirveä homma.
..ja tuossa kotelon pohjassa on kuitenkin pölyfiltteri.. Niin nyt on kaksi pölyfiltteriä siinä välissä, jos ymmärrät? Jos on vielä epäselvää, voin yrittää selittää enemmän?

--

PS. Ei kannata pyytää AI:lta kuvituskuvaa virtalähteen asennuksesta. Tämän takia on käytetty oikeaa kuvituskuvaa.
1780563067101.png
Ehkä tätä tuotetta ei ole tarkoitettu asennettavaksi pohjalle tuuletin ylöspäin koteloon jossa on shroudi, vaan esim johonkin dual chamberiin jossa koko sivupaneeli on meshiä. Näin sivupaneelin irrottamalla pääsee käsiksi psu:n filtteriin
 
Ehkä tätä tuotetta ei ole tarkoitettu asennettavaksi pohjalle tuuletin ylöspäin koteloon jossa on shroudi, vaan esim johonkin dual chamberiin jossa koko sivupaneeli on meshiä. Näin sivupaneelin irrottamalla pääsee käsiksi psu:n filtteriin

Ehkä tosiaan ajattelin liian peruskoteloon fiksautuneena. Hyvä vaan, että tuoreita innovaatioita tuetaan - ja ehdottamaasi skenaarioon voisi olla tämä hyvä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 067
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom