LG G6

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet, tabletit, älykellot ja muu mobiili' , aloittaja zsimbe, 24.05.2018.

1. zsimbe

zsimbe

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Edellinen G6 ketju on näköjään hävinnyt bittiavaruuteen (edellinen avaaja poisti tunnarinsa?)

Joten jatketaan keskustelua uudella alulla.
    Oreo-päivityksiä on tipahdellut jo Eurooppaankin, xda-foorumin mukaan.
    Onko kukaan päivittänyt puhelintaan Oreoon?
    Jos olet, niin oletko huomannut mitään käytännön vaikutuksia akun kestoon tms?

2. hrk

hrk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2017
    Eilenhän se päivittyi ihan itsestään. Akun kestosta on paha sanoa vielä mitään.

3. puik

puik

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Oma G6 löysi tänään OTAn.

4. zsimbe

zsimbe

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    OTAna löyty kanssa. ~1,6 Gigaa ladattavaa.

5. tonator

tonator

Rekisteröitynyt:
    07.12.2016
    Samoin oma puhelimeni asensi juuri version 8.0.0:n. Tervetullut lisä tuo alalaidan kuvakkeiden piilotus.

Edellinen ketju lienee kadonnut Ooppelimiehen mukana.

6. Ponsu

Ponsu

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Noniin, kertokaapas tyytyväiselle G3 käyttäjälle kaikki negatiiviset ja positiiviset asiat G6:sta. Meneekö noi softapäivitykset edelleen sen huonosti toimivan PC suiten kautta?

7. zsimbe

zsimbe

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Omat fiilikset noin puolen vuoden käytön jälkeen. PC-suiten kautta en ole mitään päivitystä asentanut, kaikki päivitykset on tullu OTA päivityksinä.

Hyvät jutut:
    Takakamera, hyviä kuvia tuolla saap aikaseksi ja säätövaraa ois kameran asetuksiin ihan riittävästi.
    Pikalaturi + usb type-c, Akku kestää omalla käytöllä sen noin 10h riippuen vähän mitä tuolla tulloo tehtyä. Mukana tuleva pikalaturi on nopea ja type-c nyt on vain paljon parempi liitin mitä vanha mikro-usb oli.
    IP68 suojaus on jees ulkoilevalle ihmiselle.
    Sormenjälkitunnistin takakuoressa, ite siirryin honor 7:sta LG:n käyttäjäksi ja miusta looginen paikka tunnistimelle on tuo puhelimen takakuori. Makujuttuja nää tietenkin on.
    Huonot jutut:
    Etukamera, ainakin huonossa valossa kuvat on todella pikselimössöä.
    Lasinen takakuori, ohan se hieno mutta aina saa pelätä että millon se on rikki. Ja vau-effekti jää vähän valjuksi kun puhelin on suojattu suojakuorella.

sbasil tykkää tästä.
  8. puik

puik

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Osaako kukaan Oreoon päivittänyt sanoa, mistä löytyy Do not disturben ajastus? Ennen sai sen lisäasetuksista pistettyä puhelimen palaamaan normitilaan vaikka tunnin kuluttua, mutta nyt en enää tuota asetusta löydä. Omalla kohdalla ollut hyödyllinen, ettei unohdu puhelin äänettömälle.

9. puik

puik

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Kannattaa huomata, että G6:n prossu on jo 2 vuotta vanhaa mallia. Softapäivitykset tuntuu tulevan aika hitaasti, vasta hiljattain saapui 8.0 luuriin. Yksi iso ohjelmistopäivitys pitäisi olla luvassa, ehkä luokkaa vuoden päästä. Itse en hirmuisesti pidä LGn modifikaatioista. Kamerana olen käyttänyt Pixelistä portattua kameraa, johon olen kyllä tyytyväinen. Lisäksi laajakulmakamera ja ultra-laaja omassa käytössä hyvä kombinaatio. Toisaalta välillä kaipaisi pidempipolttovälistäkin (tosin juuri mistään puhelimesta ei taida löytyä "2x zoomilla" toista kameraa). Akunkesto käyttämättömänä saisi olla parempi. Usein paljon syö Google play services, en tiedä miten siihen voisi vaikuttaa eikä valttämättä niin LG:stä kiinni.

10. Ponsu

Ponsu

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    No mulla on nykyisin tosiaan Snapdragon 801, että tuo 2 vuotta vanha on valovuoden edellä. Tuosta kamerasoftasta olen kyllä lukenut ja kuullut vain hyvää. Eipä se varmaan kaikkia miellytä. Onko teillä mitään jäätymisiä/kaatuilua ollut havaittavissa?

11. dot1q

dot1q

Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    imho tuota SD 820 "vanhuutta" pidetään kyllä turhan järeänä lyömäaseena "miksi ei tätä ostettaisi". Mutta varmasti mielipiteeseeni vaikuttaa se, että olen LG kamppeista tykännyt.

12. hrk

hrk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2017
    Settings > Sound > Do not disturb

13. BOT

BOT

Rekisteröitynyt:
    14.11.2016
    LG ihan omassa blogissaan ilmoitti avanneensa jonkin sortin puljun, joka keskittyy nimen omaan päivitysten tuomiseen tuotteilleen, joten olisi hyvin kummallista jos LG G6 ei saisi seuraavaa päivitystä paljon nopeammin.

Minulla G5 myös kuluttaa valmiustilassa aivan liian paljon mehua omaan makuuni. Jotkin valmistajat kuten Sony osaavat jotenkin välttää tämän, joten luulen että tuo on ihan LG:n omaa syytä, vaikka kulutusvalikossa näkyisi että Googlen se tai tämä palvelu vie eniten virtaa. Minulla vie eniten virtaa 'Phone Idle' ja sen perässä tulee sitten 'Android System' ja muut. Ruutu vie melkein saman mitä eniten käyttämäni yksittäiset sovellukset.

Muuten tykkäisin jatkaa LG-linjalla, mutta tuo valmiustilan kulutus ja ajottaiset rajut nykimiset ja jökkäilyt eivät innosta. Puhelimen pitäisi olla aivan ensimmäisenä hyvä akkukestoltaan ja toiseksi toimia jouhevan luotettavasti tilanteessa kuin tilanteessa. Viimeisin rajumpi hidastelu tuli kun piti kaupungissa räplätä navigointiohjelmaa autokuskina. Olin ihan parkissa siis, mutta auto oli käynnissä ja parkkipaikka oli tien reuna, joten jämäkkä toiminta olisi ollut erittäin toivottavaa. Yleensä G5 on tasaisen sulava, mutta joskus se pettää.

Sanoisin jos G6 irtoaa 300 €, niin sitten on hyvä diili.

14. puik

puik

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Vuorokaudenaika-ajastukset löysin kyllä, mutta aikaisemmassa softaversiossa sain laitettua DNDn päälle vaikka vain tunniksi, jonka jälkeen palasi normaalitilaan. Sitä valitsinta en löydä enää.

15. hrk

hrk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2017
    Jaa. Jos semmoinen piirre on ennen ollut, niin se on vissiin nyt jätetty pois. Itse en ole käyttänyt enkä kaivannut. Priority-systeemi pitää luurin riittävän hiljaisena, ja kokouksissa ja muissa hautajaisissa voi ottaa äänen kokonaan pois. Mutta olisihan se ajastin hyvä lisä.

16. dot1q

dot1q

Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Ei tällaista ole G6 tarjolla Oreossa?

Nokia 8 ylhäältä vedettävästä valikosta tämä löytyy älä häiritsetilan alta ns pudotusvalikosta, josta saa tuon 1h jutun päälle

puik tykkää tästä.
  17. puik

puik

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Ei löydy. Tässä ei oikee edes niitä "pudotusvalikoita". 7ssa löytyi asetuksista.