Lepotilasta palautumisessa ongelma (win10)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Heippa hei! On tommonen vähän vanhempi kone AsRock H170M emolevy, i3-6100, Geforce GT-630. Ongelmana on että lepotilasta palautuessa näytönohjaimen Mhz jää noin puoleen normaalista, eli näytönohjain on ikäänkuin alikellotettu. Kaikkia netistä löytämiäni virranhallinta-asetuksia yms neuvoja on menestyksettä kokeiltu. Ei oo nyt toista näyttistä millä kokeilla. Mietin että pitäiskö linkasta toi näytönohjain suoraan serriin, vai olisko toi windowsista kiinni? Toihan on jo aika iäkäs näytönohjain, uusimmat ajurit mitä sain siihen asentuun on 391.35.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Auttaa en osaa mutta kysyn miksi yleensä käytät siinä lepotilaa? Itse en ole koskaan käyttänyt kun ongelmia vain tuottaa ja niitä olen ratkonut tuttujen koneilla yleensä poistamalla lepotilan käytöstä.
Ei se koneen sammutus paljon vaadi ja käynnistys kestää hetken pidempään jos SSD tai parempi löytyy.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 730
Joo tuo lepotila on kyllä kumma kapistus, etenkin ylikellottajalle. Minulla se nollaa aina biosin kautta tehdyt Cpu:n kellotukset, kun taas sen kautta tehdyt rammin oc:t ja tuulettimien profiilit kyllä säilyy. Koneen ns. normaali käynnistys palauttaa OC asetukset. Ratkaisua ei ole ollut eri bioseissa, virransäästömalleissa ynm. Päätin että pidän viikolla koneen aina päällä, sammuttelen vkoloppuöinä kokonaan. Eipä tuossa toisaalta isoja määriä vuodessa laskuun tule, ja nykyajan prossut ja komponentit kun hyvin jäähdytelty ja balanced- virrankäyttösuunnitelmassa, ei käytännössä "kulukaan" kun idlailee.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 170
Auttaa en osaa mutta kysyn miksi yleensä käytät siinä lepotilaa? Itse en ole koskaan käyttänyt kun ongelmia vain tuottaa ja niitä olen ratkonut tuttujen koneilla yleensä poistamalla lepotilan käytöstä.
Ei se koneen sammutus paljon vaadi ja käynnistys kestää hetken pidempään jos SSD tai parempi löytyy.
Itse käytän vuoden ympäri eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 690
Viestejä
4 238 070
Jäsenet
71 238
Uusin jäsen
Duum

Hinta.fi

Ylös Bottom