Lentopistekeskustelu (Finnair Plus, Avios, Norwegian Cash Points, SAS EuroBonus, Amex Membership Rewards jne.)

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Tehdäänpä uusi ketju, kun tällä hetkellä keskustelu hukkuu luottokorttikeskusteluun.

Finnairin lentopisteuudistus siirtyy ja muutos tulee vasta 9.3.2024.

Uusi aikakausi alkaa Finnair Plus -ohjelmassa vuonna 2024
Finnair Plus -ohjelma siirtyy uudelle aikakaudelle 9.3.2024. Ohjelma muuttuu käytettyyn rahamäärään perustuvaksi, mikä tarkoittaa, että jatkossa keräät kanta-asiakasvaluuttaa ja saavutat jäsentasoja Finnairilta ostamiesi lentojen ja lisäpalveluiden yhteissumman perusteella. Tuomme myös uusia mahdollisuuksia kanta-asiakasvaluutan keräämiseksi ja käyttämiseksi sekä uusia lisäetuja.
Samaan aikaan monet ennestään tutut edut, palkinnot ja mahdollisuudet kerätä ja käyttää kanta-asiakasvaluuttaa säilyvät.

Päivitämme muutokset järjestelmiimme neljän päivän aikana 8.–11.3.2024 eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Huomaathan kuitenkin, että osa palveluistamme on pois käytöstä noina päivinä. Kerromme käyttökatkosta tarkemmin helmikuussa.

Lähde

Nyt on tullut taulukko, paljonko Avioksia lentoihin menee. Huomionarvoista on, että jatkossa joka lennosta menee Aviokset erikseen (pl. tietyt vyöhykkeet). Ennenhän esim. Oulu-Helsinki -lento on mennyt samalla veloituksella kuin Helsinki-München. Pitäisiköhän noita Finskin pojoja yrittää nyt tuhlata sitten ennakkoon.. Itsellä lähes 300 000 pistettä.

1702908132698.png


Jos joku näkee näistä joku syvemmän, perehtyneen analyysin, niin kiinnostaisi. Meneekö esim. noilla yhteistyökumppaneilla mitään lisämaksuja, veloittavatko välilaskullisista lennoista monta maksua jnejne.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
228
Nyt on tullut taulukko, paljonko Avioksia lentoihin menee. Huomionarvoista on, että jatkossa joka lennosta menee Aviokset erikseen (pl. tietyt vyöhykkeet). Ennenhän esim. Oulu-Helsinki -lento on mennyt samalla veloituksella kuin Helsinki-München. Pitäisiköhän noita Finskin pojoja yrittää nyt tuhlata sitten ennakkoon.. Itsellä lähes 300 000 pistettä.
Tuossahan todetaan että "...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)". Eli jatkossakin sen Oulu-Helsinki -lennon saa "ilmaiseksi".

Minä käytin kertyneitä pisteitä yhteen Pohjois-Amerikan edestakaiseen lentoon heti, kun ensimmäiset tiedot muutoksesta olivat tulleet, ennen kuin nämä pistetaulukot oli saatavilla. Oletuksena siis oli, että ei edut ainakaan parane. En ole jaksanut perehtyä olisiko kannattanut odottaa, ostettu mikä ostettu, ja tarkoituksena oli joka tapauksessa matkustaa tuonne keväällä.

Nyt kun katsoo niin edelleen tuo jenkkilento vaatisi saman pistemäärän (90000 pistettä vs 60000 Aviosta), jos/kun Finnairin palkintopisteetkin muutetaan Avioksiksi suhteella 3:2. Kokonaan toinen kysymys on, saisiko joltain Avioksia käyttäviltä kumppaneilta vastaavat lennot halvemmalla, kun jatkossahan noiden pisteiden pitäisi kai toimia ristiin. Esim. American Airlinesin listahinta Avios-palkintolennolle Eurooppa - Pohjois-Amerikka on vain 23000 Aviosta. Ehkä käyttökelpoisin BA listataan erikseen hieman mystisesti: "Avios-veloitukset British Airwaysin lennoille tulevat noudattamaan British Airwaysin omaa hinnoittelua. Löydät ajantasaiset hinnat verkkosivujemme varauskoneesta."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Tuossahan todetaan että "...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)". Eli jatkossakin sen Oulu-Helsinki -lennon saa "ilmaiseksi".

Minä käytin kertyneitä pisteitä yhteen Pohjois-Amerikan edestakaiseen lentoon heti, kun ensimmäiset tiedot muutoksesta olivat tulleet, ennen kuin nämä pistetaulukot oli saatavilla. Oletuksena siis oli, että ei edut ainakaan parane. En ole jaksanut perehtyä olisiko kannattanut odottaa, ostettu mikä ostettu, ja tarkoituksena oli joka tapauksessa matkustaa tuonne keväällä.

Nyt kun katsoo niin edelleen tuo jenkkilento vaatisi saman pistemäärän (90000 pistettä vs 60000 Aviosta), jos Finnairin palkintopisteetkin muutetaan Avioksiksi suhteella 3:2. Nettisivut jauhavat pääasiassa tasopisteistä. Kokonaan toinen kysymys on, saisiko joltain Avioksia käyttäviltä kumppaneilta vastaavat lennot halvemmalla, jatkossahan noiden pisteiden pitäisi kai toimia ristiin.
"...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)".

Eikös tuo nimen omaan tarkoita, että jokaisesta lennosta veloitetaan pisteet erikseen ellei kyseessä ole vyöhyke 1 (kotimaa tai Pohjois-Eurooppa*).

* Finskin sivuilta: Bergen, Göteborg, Gdansk, Krakova, Kööpenhamina, Oslo, Reykjavik, Riika, Tallinna, Tromssa, Tukholma, Varsova, Vilna, Visby
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 108
Viestejä
4 212 366
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom