Lentopistekeskustelu (Finnair Plus, Avios, Norwegian Cash Points, SAS EuroBonus, Amex Membership Rewards jne.)

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 596
Tehdäänpä uusi ketju, kun tällä hetkellä keskustelu hukkuu luottokorttikeskusteluun.

Finnairin lentopisteuudistus siirtyy ja muutos tulee vasta 9.3.2024.

Uusi aikakausi alkaa Finnair Plus -ohjelmassa vuonna 2024
Finnair Plus -ohjelma siirtyy uudelle aikakaudelle 9.3.2024. Ohjelma muuttuu käytettyyn rahamäärään perustuvaksi, mikä tarkoittaa, että jatkossa keräät kanta-asiakasvaluuttaa ja saavutat jäsentasoja Finnairilta ostamiesi lentojen ja lisäpalveluiden yhteissumman perusteella. Tuomme myös uusia mahdollisuuksia kanta-asiakasvaluutan keräämiseksi ja käyttämiseksi sekä uusia lisäetuja.
Samaan aikaan monet ennestään tutut edut, palkinnot ja mahdollisuudet kerätä ja käyttää kanta-asiakasvaluuttaa säilyvät.

Päivitämme muutokset järjestelmiimme neljän päivän aikana 8.–11.3.2024 eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Huomaathan kuitenkin, että osa palveluistamme on pois käytöstä noina päivinä. Kerromme käyttökatkosta tarkemmin helmikuussa.

Lähde

Nyt on tullut taulukko, paljonko Avioksia lentoihin menee. Huomionarvoista on, että jatkossa joka lennosta menee Aviokset erikseen (pl. tietyt vyöhykkeet). Ennenhän esim. Oulu-Helsinki -lento on mennyt samalla veloituksella kuin Helsinki-München. Pitäisiköhän noita Finskin pojoja yrittää nyt tuhlata sitten ennakkoon.. Itsellä lähes 300 000 pistettä.

1702908132698.png


Jos joku näkee näistä joku syvemmän, perehtyneen analyysin, niin kiinnostaisi. Meneekö esim. noilla yhteistyökumppaneilla mitään lisämaksuja, veloittavatko välilaskullisista lennoista monta maksua jnejne.
 
Nyt on tullut taulukko, paljonko Avioksia lentoihin menee. Huomionarvoista on, että jatkossa joka lennosta menee Aviokset erikseen (pl. tietyt vyöhykkeet). Ennenhän esim. Oulu-Helsinki -lento on mennyt samalla veloituksella kuin Helsinki-München. Pitäisiköhän noita Finskin pojoja yrittää nyt tuhlata sitten ennakkoon.. Itsellä lähes 300 000 pistettä.

Tuossahan todetaan että "...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)". Eli jatkossakin sen Oulu-Helsinki -lennon saa "ilmaiseksi".

Minä käytin kertyneitä pisteitä yhteen Pohjois-Amerikan edestakaiseen lentoon heti, kun ensimmäiset tiedot muutoksesta olivat tulleet, ennen kuin nämä pistetaulukot oli saatavilla. Oletuksena siis oli, että ei edut ainakaan parane. En ole jaksanut perehtyä olisiko kannattanut odottaa, ostettu mikä ostettu, ja tarkoituksena oli joka tapauksessa matkustaa tuonne keväällä.

Nyt kun katsoo niin edelleen tuo jenkkilento vaatisi saman pistemäärän (90000 pistettä vs 60000 Aviosta), jos/kun Finnairin palkintopisteetkin muutetaan Avioksiksi suhteella 3:2. Kokonaan toinen kysymys on, saisiko joltain Avioksia käyttäviltä kumppaneilta vastaavat lennot halvemmalla, kun jatkossahan noiden pisteiden pitäisi kai toimia ristiin. Esim. American Airlinesin listahinta Avios-palkintolennolle Eurooppa - Pohjois-Amerikka on vain 23000 Aviosta. Ehkä käyttökelpoisin BA listataan erikseen hieman mystisesti: "Avios-veloitukset British Airwaysin lennoille tulevat noudattamaan British Airwaysin omaa hinnoittelua. Löydät ajantasaiset hinnat verkkosivujemme varauskoneesta."
 
Viimeksi muokattu:
Tuossahan todetaan että "...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)". Eli jatkossakin sen Oulu-Helsinki -lennon saa "ilmaiseksi".

Minä käytin kertyneitä pisteitä yhteen Pohjois-Amerikan edestakaiseen lentoon heti, kun ensimmäiset tiedot muutoksesta olivat tulleet, ennen kuin nämä pistetaulukot oli saatavilla. Oletuksena siis oli, että ei edut ainakaan parane. En ole jaksanut perehtyä olisiko kannattanut odottaa, ostettu mikä ostettu, ja tarkoituksena oli joka tapauksessa matkustaa tuonne keväällä.

Nyt kun katsoo niin edelleen tuo jenkkilento vaatisi saman pistemäärän (90000 pistettä vs 60000 Aviosta), jos Finnairin palkintopisteetkin muutetaan Avioksiksi suhteella 3:2. Nettisivut jauhavat pääasiassa tasopisteistä. Kokonaan toinen kysymys on, saisiko joltain Avioksia käyttäviltä kumppaneilta vastaavat lennot halvemmalla, jatkossahan noiden pisteiden pitäisi kai toimia ristiin.

"...Aviokset veloitetaan jokaisesta lennosta erikseen. Poikkeuksena lennot vyöhykkeen 1 sisällä (kotimaa ja Pohjois-Eurooppa)".

Eikös tuo nimen omaan tarkoita, että jokaisesta lennosta veloitetaan pisteet erikseen ellei kyseessä ole vyöhyke 1 (kotimaa tai Pohjois-Eurooppa*).

* Finskin sivuilta: Bergen, Göteborg, Gdansk, Krakova, Kööpenhamina, Oslo, Reykjavik, Riika, Tallinna, Tromssa, Tukholma, Varsova, Vilna, Visby
 
Noniin nyt on Finnairilla / Avioksella tarjous, eli 4.9. - 18.9.2024 Avios tarjouksessa 50%, jos ostat yli 50 000 Aviosta.

Buy Avios | Finnair Shop

Kävin nopeasti esimerkin vuoksi tsekkaamassa lennon marraskuussa Hong Kongiin ja takaisin 13.11. - 27.11. joka maksaisi pisteillä 87 000 Aviosta premium economy classicissa. Lento samoina päivinä euroilla maksettuna oli 1750€ tuolla premium economy classic luokassa.

58 000 + 29 000 eli yhteensä 87 000 pistettä maksaa 1276€.

Eli ihan mukava 500€ alennus.

Kyseisille päivämäärille ei pystynyt ottamaan business luokkaan lippuja pisteillä. Business lippujen hinta oli 3587€ edestakaisin.

Pitäisikö tuo business sitten tehdä niin, että ensin ostaa vaikka economy penkit euroilla ja sitten yrittää upgreidata pisteillä businekseen? En tiedä miten näitä parhaiten kannattaa optimoida.
 
Noniin nyt on Finnairilla / Avioksella tarjous, eli 4.9. - 18.9.2024 Avios tarjouksessa 50%, jos ostat yli 50 000 Aviosta.

Buy Avios | Finnair Shop

Kävin nopeasti esimerkin vuoksi tsekkaamassa lennon marraskuussa Hong Kongiin ja takaisin 13.11. - 27.11. joka maksaisi pisteillä 87 000 Aviosta premium economy classicissa. Lento samoina päivinä euroilla maksettuna oli 1750€ tuolla premium economy classic luokassa.

58 000 + 29 000 eli yhteensä 87 000 pistettä maksaa 1276€.

Eli ihan mukava 500€ alennus.

Kyseisille päivämäärille ei pystynyt ottamaan business luokkaan lippuja pisteillä. Business lippujen hinta oli 3587€ edestakaisin.

Pitäisikö tuo business sitten tehdä niin, että ensin ostaa vaikka economy penkit euroilla ja sitten yrittää upgreidata pisteillä businekseen? En tiedä miten näitä parhaiten kannattaa optimoida.
Pisteillä ostettuja lentoja voi upgreidata ainoastaan vouchereilla tai rahalla käsittääkseni.
 
Mulla on mennyt ihan sikana pisteitä hukkaan ties missä etuohjelmissa kun ei jaksa seurata mitä niillä saa.

Mutta mua nyt vituttaa muutenkin kaikki bonusjutut lidl plussasta alkaen, joten en ehkä ole oikea henkilö asiaa kommentoimaan.
 
Mulla on mennyt ihan sikana pisteitä hukkaan ties missä etuohjelmissa kun ei jaksa seurata mitä niillä saa.

Mutta mua nyt vituttaa muutenkin kaikki bonusjutut lidl plussasta alkaen, joten en ehkä ole oikea henkilö asiaa kommentoimaan.
Finnair on siitä hyvä, että jos on alle puolentoista vuoden välein tapahtuma, eivät pisteet vanhene. Tapahtumaksi riittää myös Finnair-Visan käyttö.
 
Pitäisikö tuo business sitten tehdä niin, että ensin ostaa vaikka economy penkit euroilla ja sitten yrittää upgreidata pisteillä businekseen? En tiedä miten näitä parhaiten kannattaa optimoida.

Optimointiin joutuu huomioimaan sen, että jos ostaa lennot euroilla niistä saa Avios-pisteet ja tasopisteet. Tasopisteet etenkin saattaa heilauttaa laskelmaa, jos olisi jäämässä vaikka muuten gold / platinumista vajaaksi.
 
Noniin nyt on Finnairilla / Avioksella tarjous, eli 4.9. - 18.9.2024 Avios tarjouksessa 50%, jos ostat yli 50 000 Aviosta.

Buy Avios | Finnair Shop

Kävin nopeasti esimerkin vuoksi tsekkaamassa lennon marraskuussa Hong Kongiin ja takaisin 13.11. - 27.11. joka maksaisi pisteillä 87 000 Aviosta premium economy classicissa. Lento samoina päivinä euroilla maksettuna oli 1750€ tuolla premium economy classic luokassa.

58 000 + 29 000 eli yhteensä 87 000 pistettä maksaa 1276€.

Eli ihan mukava 500€ alennus.

Kyseisille päivämäärille ei pystynyt ottamaan business luokkaan lippuja pisteillä. Business lippujen hinta oli 3587€ edestakaisin.

Pitäisikö tuo business sitten tehdä niin, että ensin ostaa vaikka economy penkit euroilla ja sitten yrittää upgreidata pisteillä businekseen? En tiedä miten näitä parhaiten kannattaa optimoida.
Mistäköhän ihmeestä näkisin paljonko haluamani lennot haluttuun kohteeseen haluttuna ajankohtana maksaisi avioksina? Vein lennot aivan viimeiselle sivulle maksutapahtumaan saakka, enkä edes täältä saa vaihtoehtoa maksaa lentoja avioksilla..

50% avioskampanja kiinnostaa, mutta tuossahan taitaa menettää luottokortin tarjoaman matkavakuutuksenkin matkalle.
 
Mistäköhän ihmeestä näkisin paljonko haluamani lennot haluttuun kohteeseen haluttuna ajankohtana maksaisi avioksina? Vein lennot aivan viimeiselle sivulle maksutapahtumaan saakka, enkä edes täältä saa vaihtoehtoa maksaa lentoja avioksilla..

50% avioskampanja kiinnostaa, mutta tuossahan taitaa menettää luottokortin tarjoaman matkavakuutuksenkin matkalle.
Finnairin äpissä ainakin se valinta tehdään heti varausprosessin alussa. Pitää valita "Award flight", että näyttää pisteillä saatavat lennot.
 
Mikä mahtaa olla lentopalkinnon (eli jos ostaa lentolippun pelkillä Avioksilla) peruutusmaksu? Kun katselin lentoja, niin oli vaan maininta, että lisämaksusta voi peruutta, mutta ei ollut mainintaa, minkä suuruinen tuo lisämaksu on. Ja palautavatko kaikki Aviokset takaisin ja entä lentokenttäverot/jne? Näköjään meno- tai paluupäivän vaihto maksaa 50€/henkilö.
 
Onks jengillä pisteissä löysää ja voisi niistä luopua? Tarve kymmenille tuhansille. Avios +50% bonus innoittamana liikkeellä. yv.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 712
Viestejä
4 496 566
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom