Lenovon varaosaongelmat?

Tervehdys,

Tehtiin kaverin kans kaljalaatikkokaupat Lenovon Yoga Pro 7sta, kerkes olla sillä käytössä kolmisen kuukautta ennenku teki tuttavuutta lattian kans ja näyttö kaput.
Itse noobina, mutta ihan käsittämättömän pihinä miehenä näin tilaisuuteni tulleen, kun kyseessä kuitenki melkein puolentoista tonnin masiina ja myyntihinta virolaisella kaljalla jäi reiluun kahteenkymppiin.
Intterwebsistä löytyki ihan hyvät luolamies-mallin ohjeet näytön purkamiselle ja löysin pienellä selvittelyllä nettikaupan mistä näytön saa tilattua kohtuuhintaan (ipc-computer, 408e).
Kolme viikkoa tilaamisen jälkeen kyselin paketin perään ku tilausseuranta ei juuri ollut päivittynyt, niin vastaus oli luokkaa oho :D joo sori tuota ei meillä ookkaan tätä :D eikä missään mistä voitas tilata :D.
Selvittelin sitten ja vähän kyselinkin ympäriinsä niin fix-forum ja lenovon myyntituki/tekninen tuki myy kans ei-oota.
Mitähän tuon kans nyt? Onko jotain varaosakanavaa mitä keltanokka ei hoksaa edes ajatella? Tuntuu olevan maailmasta tuon koneen näytöt loppu, tehtailta linjastot purettu ja työntekijät teloitettu.
Näytön löytymiseen johtaneesta vinkistä voin vaikka pulittaa parinkympin korvauksen, varaosanro on 5D10S40275
Jatkokysymyksenä jos sitä näyttöä ei löydy, niin mitenkähän tuon sais toimiin pöytäkoneen roolissa eli erillisellä perusnäytöllä?
Ennen purkua vanhalla näytöllä haistoi ulkoisen näytön ja siirsi kuvan siihen kiltisti, mutta alustamisen jälkeen ei haista ulkoista näyttöä ollenkaan.

Kiitos ja anteeksi, tämä aihepiiri ei ole ominta alaa mutta ääretön nuukuus ja värkkäämisen tarve tuottaa joskus sivuoireena tarpeen siirtyä epämukavuusalueelle.

Varaosanumero viittaa koko näyttökokoonpanoon sisältäen erikseen ostettavissa olevat yläkuoren, takakannen, bezelin, itse näyttöpaneelin ja tietenkin kaikki kaapelit.

Miten pahasti ne näytön kuoret on rikki? Onko niitä pakko vaihtaa? Riittäiskö jos vaihtais pelkän paneelin.

Koitas metsästää jonkun magneetin kanssa rannetuesta kohta mihin se jää kiinni. Siinä on anturi, jolla kone päättelee onko kansi kiinni vai auki. Kansi kiinni -> kuva pakotetusti ulkoiselle. edit: ainakin Thinkpadeissa rannetuessa on vain magneetti, itse anturi on näytössä ja jos näyttö on irti ei tämä kikka toimikaan.

Viimeksi muokattu:
Varaosanumero viittaa koko näyttökokoonpanoon sisältäen erikseen ostettavissa olevat yläkuoren, takakannen, bezelin, itse näyttöpaneelin ja tietenkin kaikki kaapelit.

Miten pahasti ne näytön kuoret on rikki? Onko niitä pakko vaihtaa? Riittäiskö jos vaihtais pelkän paneelin.

Koitas metsästää jonkun magneetin kanssa rannetuesta kohta mihin se jää kiinni. Siinä on anturi, jolla kone päättelee onko kansi kiinni vai auki. Kansi kiinni -> kuva pakotetusti ulkoiselle. edit: ainakin Thinkpadeissa rannetuessa on vain magneetti, itse anturi on näytössä ja jos näyttö on irti ei tämä kikka toimikaan.
Kyllä se pahasti vaikuttaa että menee koko paketti vaihtoon. Toinen yläkulma on taittunu niinko koiran korva, ja pitääpä vasiten testata tuota magneettikikkaa jos ei uutta palikkaa löydykkään👍🏽

Kyllä se pahasti vaikuttaa että menee koko paketti vaihtoon. Toinen yläkulma on taittunu niinko koiran korva, ja pitääpä vasiten testata tuota magneettikikkaa jos ei uutta palikkaa löydykkään👍🏽
googlettelin kotona eilen tuota osanumeroa, vastaan tuli mm. aliexpress/alibaba linkkejä pelkkään takakuoreen. Vaikka Lenovo ei virallisesti myy kuin koko näyttökokonaisuutta, tarvittavat osat (käytännössä takakansi, ehkä etubezel jos sekin on murtunut ja itse paneeli) saa kyllä hankittua erikseen kiinalaisilta. Samaten tarkistin tukusta paljonko toi koko setti maksaisi, niin se on karvan alle 500€ alv 0% ja siihen tarttis pistää päälle toimituskulut ja leivänpäällinen (kate).

Jos haluat sen vaihtaa osina, niin sitten pitäisi purkaa nykyinen näyttö ja katsoa sieltä paneelin valmistajan osanumero. Samaa paneelia on myyty kuitenkin monelle eri läppärimerkille useampaan konemalliin.

Toi magneettikikka vaatinee itseasiassa sen, että (purat jälleen näytön palasiksi) otat näytön kaapelin, rullaat sen johonkin jemmaan ja laitat anturiin magneetin kiinni :)

googlettelin kotona eilen tuota osanumeroa, vastaan tuli mm. aliexpress/alibaba linkkejä pelkkään takakuoreen. Vaikka Lenovo ei virallisesti myy kuin koko näyttökokonaisuutta, tarvittavat osat (käytännössä takakansi, ehkä etubezel jos sekin on murtunut ja itse paneeli) saa kyllä hankittua erikseen kiinalaisilta. Samaten tarkistin tukusta paljonko toi koko setti maksaisi, niin se on karvan alle 500€ alv 0% ja siihen tarttis pistää päälle toimituskulut ja leivänpäällinen (kate).

Jos haluat sen vaihtaa osina, niin sitten pitäisi purkaa nykyinen näyttö ja katsoa sieltä paneelin valmistajan osanumero. Samaa paneelia on myyty kuitenkin monelle eri läppärimerkille useampaan konemalliin.

Toi magneettikikka vaatinee itseasiassa sen, että (purat jälleen näytön palasiksi) otat näytön kaapelin, rullaat sen johonkin jemmaan ja laitat anturiin magneetin kiinni :)
Kehtaakko pukata mulle yyveenä päivän hinnan näytölle? Täällä taitaa uusille kavereille olla joku ventta-aika ettei voi keskustelua alottaa

Tilaustavaraa olis ollu sielläkin, kuukauden toimitusajalla. Lisäksi tää meidän pulju ei koske yksityisasiakkaisiin enää pitkällä tikullakaan, eikä ees pieniin firmoihin. Toki eet.fi tukkuria voi käyttää about kaikki muutkin täällä suomessa joilla vaan on y-tunnus.

Dodi, no eipä voi mittään.
Tämä ongelma kuitenki ratkasi nyt itse itsensä ku googlen hakutuloksiin iskeytyi uusi kohde briteistä ja eilen tilattu näyttöpaketti on tällä hetkellä tampereella tulossa!

Statistiikka

Viestiketjuista
312 898
Jäsenet
84 390
Uusin jäsen
Lehtipihvi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom