Lenovo ideapad 100s 14ibr ongelma

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Loistavasti toimiva läppäri teki nyt sitten ongelman.

Akkuikoni sanoo että 0% käytettävissä(verkkovirrassa ja latauksessa) mutta prosentit ei nouse mihinkään. Akkuvalo välkkyy 3 kertaa.

Kokeiltu painaa ilman virtajohtoa käynnistys nappia pohjassa jonka jälkeen takasin verkkovirtaan ja tämän jälkeen näyttikin hetken lataavan, mutta ei ladannut enää 71% pidemmällä.

Kunnes sitten taas jonkun seuraavana näyttää taas 0%

Jos virtajohdon ottaa pois niin kone sammuu samantien. Ei siis ole tietoa onko akku oikeasti loppu vai onko tuo 71% siellä kuitenkin jolloin ei vain tunnistaisi akkua tai vastaavaa.

Miten tässä ongelmassa nyt sitten etenisi tai mitä edes kannattaisi lähteä tekemään. Vaikka on sen pari vuotta kone niin en usko että tuo akku nyt yhtäkkiä kuolisi tai olisi niin lopussa että se tarvitsi vaihtaa.

E: Netistä yrittänyt tietoa etsiä huonolla menestyksellä, mutta vastaan on tullut että samaa ongelmaa on muillakin Lenovon läppäreillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
138
Näin kannettavien ja palvelimien huoltajana voin sanoa, että akku voi tosiaan kuolla tuolla tavalla täysin yllättäen.
Olen itsekkin koneisiin vaihdellu emoa yms. samojen ongelmien takia ja lopulta vika on ollut akussa.
Itse veikkaan vahvasti kyllä akkua ongelmaksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 536
Näin kannettavien ja palvelimien huoltajana voin sanoa, että akku voi tosiaan kuolla tuolla tavalla täysin yllättäen.
Olen itsekkin koneisiin vaihdellu emoa yms. samojen ongelmien takia ja lopulta vika on ollut akussa.
Itse veikkaan vahvasti kyllä akkua ongelmaksi.
No se onkin sitten mielenkiintoista mistä sellaista uutta alkaa hommaamaan kun suomi kaupoissa ei ainakaan näytä olevan. Mistään ainakaan löytänyt.

Jollain toisella sivustolla oli sama ongelma toisessa mallissa eikä ollut auttanut vaikka laittoi uuden akun. Tuon takia en täysin usko että johtuisi akusta.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
467
Resetoi akku?. Virtapiuha irti ==> Akku irti ==> Pida virtanappulaa minuutin tai pari pohjassa ==> Akku takaisin paikalleen ==> Virtapiuha kiinni. ==> Kone päälle.

Oma 9 vuotta vanha Asus, sen akussa (= originaali) on ollut kulumaa pahimillaan (HWMonitorin mukaan) yli 50%. Resetoinnin jälkeen, oikea luku on aina ollut jotain ihan muuta. Viimeksi taisi olla 19.6%. Mutta sitä onkin käytetty 99% ajasta verkkovirralla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 728
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom