Lenkkikengät, syksy/talvi

Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
290
Hei, haussa lenkki- ja kävelykengät syksyn ja talven keleihin. Suosituksia olisin vailla, jos kellään olisi laittaa. Joku näppärä nauhasysteemi olisi kiva olla, jos teknologinen edistys on tälläisen saanut tuotettua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
567
Liukkailla keleillä nastat on olleet ihan ehdoton valinta, helpottaa suunnattomasti liikkumista kun ei mene ihan luisteluksi. Omat talven ulkoilukengät tulee tästä eteenpäinkin olemaan aina nastalliset.

Itsellä on parit jo vanhemmat Salomonin nastakengät, Spikecross 3 CS:t ja nimihirviöt Salomon X Ultra Mid 2 SPIKES GTX:t. Sopivuus riippuu tietysti jalasta, omaan jalkaan nuo on sopineet hyvin vaikka onkin aika leveän mallinen jalka. Lenkkarimmat Spikecrossit riittää nekin pikku pakkasilla liikkuessa, X Ultrat sitten on enemmän oikeat talvikengät, niillä voi seisokellakin ilman että jalat paleltuu.

 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
290
Liukkailla keleillä nastat on olleet ihan ehdoton valinta, helpottaa suunnattomasti liikkumista kun ei mene ihan luisteluksi. Omat talven ulkoilukengät tulee tästä eteenpäinkin olemaan aina nastalliset.

Itsellä on parit jo vanhemmat Salomonin nastakengät, Spikecross 3 CS:t ja nimihirviöt Salomon X Ultra Mid 2 SPIKES GTX:t. Sopivuus riippuu tietysti jalasta, omaan jalkaan nuo on sopineet hyvin vaikka onkin aika leveän mallinen jalka. Lenkkarimmat Spikecrossit riittää nekin pikku pakkasilla liikkuessa, X Ultrat sitten on enemmän oikeat talvikengät, niillä voi seisokellakin ilman että jalat paleltuu.

Miten tuollaiset kestää esim. loppusyksyä yms. kun asfaltti vielä paljaana? Kuuluko miten pahasti tai napsuu? Itse olin miettinyt sellaisia nastapohjia mitkä laitetaan kenkään kiinni, mutta kyllä tuollaiset missä ne ovat valmiina pohjassa on houkuttelevammat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
567
Miten tuollaiset kestää esim. loppusyksyä yms. kun asfaltti vielä paljaana? Kuuluko miten pahasti tai napsuu? Itse olin miettinyt sellaisia nastapohjia mitkä laitetaan kenkään kiinni, mutta kyllä tuollaiset missä ne ovat valmiina pohjassa on houkuttelevammat.
Noi vanhemmat X Ultrat on ehkä 5v ikäiset. Nastoista näkee, että ne on vähän pyöristyneet, mutta pito on silti ollut edelleen hyvä. Ja pitäähän ne asfaltilla ihan selkeää rapinaa, mutta ei tuo ole ihmeemmin haitannut. Toki silloin kun jäätä ei ole ollenkaan, on jalassa nastattomat kengät, mutta onhan tuota osittain jäistä keliä Suomessa aika paljon. Irrotettava nasta-liukuesteet ei ainakaan täällä ole sopineet liikuntakäyttöön, kengästä tulee niiden kanssa kiikkerämpi ja huonompi kävellä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
690
Ennenkuin nastakengät ostin lenkkeilyyn niin kokeilin niitä venytettäviä nastapohjia juoksukenkiin. Ihan ok toimi jos oli jäistä (juostessa), mutta jos vähänkin lunta niin siinä lumi alkoi pakkautua sinne pohjaan kumin/silikonipohjan uriin joka teki kiikkerän ja liukkaan eikä tosiaankaan mennyt kauan kun hain icebugit kaupasta.

En osaa nastakengillä oikein itse juosta vaan talvisin hölkkäilen nastattomilla kengillä ja kävelen sit nastallisilla. Nastalliset ovat mainiot ihan lumisella auratulla tiellä. Pito on loistava ja saa hyvän vauhdin pidettyä ilman minkään laista lipsumista (järkeä saa toki käyttää kuinka niihin luottaa).

Mutta asiaan.. nämä hain lauantaina kaupasta kun olivat hyvässä tarjouksessa: Brooksit

Parit pidemmät lenkit kävelty (rullaavat, kevyet sekä "lämpöiset") ja annan nyt rauhassa muotoutua jalkaan. Jospa nyt sukat kestäisi loskakeleillä edes pihatien verran kuivana kun goretexit alla sen sijaan kuin olisi kesäkengät pelkällä verkkosuojalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 190 098
Jäsenet
70 764
Uusin jäsen
FreeJarde

Hinta.fi

Ylös Bottom