Le Eco

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Onko täällä muita leecojen omistajia?

Itse ostin vuoden vaihteessa testiin LeEco Le Pro3 Elite -mallin korvaamaan tahmailevan iPhone SE:n. Harppaus puhelimen koossa oli tietoinen riski, kuten myös Android-puolelle astuminen. Spekseiltäänhän tämä on melkoinen mörkö hintaansa nähden: 5.5" IPS, Snapdragon 820, 4070 mAh. Vanhentunutta lippulaivarautaa, mutta enempää ei 130€ hintaan voisi toivoakaan. Speksejä + linkkejä kiinakauppoihin: LeEco (LeTV) Le Pro 3: Price and Specifications

Le Eco on tunnettu huonosta tuotetuestaan, ja virallisia Android-päivityksiä tähän lienee turha odottaa. Usein näissä tosin pystyy käyttämään custom-romeja. Oman puhelimen kohdalla tarjonta on hieman heikompaa kuin isovelimallilla (X720, Snapdragon 821), mutta sitä kuitenkin on. Parhaaksi olen todennut xda-developersin: https://forum.xda-developers.com/le...lite-model-x722-guides-development--and-mods/
Samaiselta forumilta löytyy myös ohjeistusta kuinka noiden custom-romien kanssa pääsee alkuun.

Erittäin tyytyväinen olen tähän kyseiseen malliin ollut. Harppaus pienestä puhelimesta isompaan oli oletettua kivuttomampi, isompaan puhelimeen tottui nopeasti. Isompaan näyttöön totuttua on lähes mahdotonta kuvitella palaavansa pienempään. Akku kestää varovaisella käytöllä 2 päivää, mutta käytännössä tätä lataillaan tututtuun tapaan joka yö. Positiivisena asiana tästä löytyy myös Snapdragonin myötä Qualcommin QuickCharge 3.0.

Oikeastaan ainoana huonona puolena on kameran keskinkertaisuus. Huonoissa valaistusolosuhteissa kamera ottaa erittäin rakeisia kuvia, johon iPhonen jälkeen en ole aivan tottunut. Toinen pieni miinus valmistajan huono tuki Android-päivityksille. Itse olen tukeutunut custom-romeihin, joissa etenkin Oreo-romeissa vaikuttaisi olevan erinäisiä ongelmia (vaihtelevat hyvin paljon romien välillä). Jos lähes täydellistä haluaa niin voin suositella Paranoid Androidia (Nougat eli Android 7).
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Osa syy noihin edullisiin hintoihin ja luurien huonoon päivitystukeen voi olla LeEcon huono taloudellinen tilanne viime vuonna:
Jatkon suhteenkaan ei näytä kovin valoisalta, sillä LeEcon ostama Vizio haastoi LeEcon oikeuteen huonosti toteutetusta yrityskaupasta. Toimitusjohtaja vaihdettiin viime keväänä niin saa nähdä, miten liiketoiminta kehittyy.

Itse puhelimet ovat hintaisekseen hyviä kapuloita, jos on tosiaan valmis itse asentamaan ajantasalla olevan custom romin. Ennen ostopäätöstä kannattaa vähän vilkuilla, mille mallille on aktiivista kehitystä käynnissä. Lineage OS ja MoKee OS ovat potentiaalsia romeja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 301
Viestejä
4 197 355
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom