Lavatansseissa naisen iskeminen.

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
462
Arvon io-techiläiset!

Sain idean tähän threadiin koska lienee paikallaan kertoa suomalaisesta lavatanssikulttuurista.
Joissain io-techin deittithreadeissa on ollut virheellisiä väittämiä lavatansseista.
Nyt on parhaillaan menossa hyvä hetki käydä noissa peijaisissa.
Itse olen lavoilla käynyt välillä useammin ja välillä harvemmin jo 17 vuoden ajan.
Tässä iässä ei enää baarielämä kiinnosta joten humpan tahtiin on viime aikoina menty.

Tansseissa käy monenikäistä naista. Se minkä ikäisiä naisia lavalla on, riippuu hyvin pitkälti esiintyjästä.
Kyösti Mäkimattila & Varjokuva, Neljänsuora, Sinitaivas ja Hurma melko varmasti vetävät myös nuorempia naisia lavalle paikasta riippumatta, välillä jopa tungokseen asti.
Vuosi-pari sitten Hämeenlinnassa olleessa Satulinna-tanssipaikassa 20-45v naisia pursusi ovista ja ikkunoista joidenkin esiintyjien ollessa paikalla. Heille ei löytynyt viejiä parketille. Nykyään tuo Satulinna on suljettu jo.

Se mikä tässä touhussa saattaa joitakin epäilyttää niin tähän juttuun on nähtävä vaivaa. Olisi hyvä osata vähintään foksi (vaihtoaskel) ja valssi. Näillä pärjää jo aluksi. Naiset toki hakee enemmän jos osaa esim. kädenalijuttuja. Tupakalle ei mielellään saisi haista ja muutenkin kaikkinainen paskan haju tansseissa on epäsuotavaa. Daamit ei tykkää myöskään jos on silminnähden humalassa. Pari olutta ei haittaa.

Naisten joukossa on myös varattuja jotka ovat vain tanssimassa. Lisäksi olen laittanut merkille että eronneet ja karanneet 30-45v naiset tulevat myös lavoille.

Edit1: Kyllä naiset etsivät tansseista seuraa. Jotkut jopa ovat sanoneet että kun aloitteita miehien osalta ei tule vaikka ihan kaunis daami kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Olen jonkin verran käynyt tansseissa, ja on hyvin tapauskohtaista, että millaista "talenttia" paikalla on. Nuoret ja hyvännäköiset naiset on joka tapauksessa pienenpieni vähemmistö näissä yleensä.

Positiivista on se, että lähikontaktiin pääsee helposti. Mutta siitä on pitkä matka sitten johonkin muuhun kontaktiin, koska naisille tanssiminen on vaan tanssimista eikä siihen oletuksena liity mitään muuta. Ihan eri asia kuin esimerkiksi tanssiminen yökerhossa, jossa lähikontaktilla on jo huomattavasti suurempi taustamerkitys.

Käytännössä tanssipaikkoihin kannattaa mennä, jos pitää tanssimisesta. Jossei pidä tanssimisesta, niin on ne vähän nihkeitä paikkoja.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Alkuperäinen teksti spoilerissa
Arvon io-techiläiset!

Sain idean tähän threadiin koska lienee paikallaan kertoa suomalaisesta lavatanssikulttuurista.
Joissain io-techin deittithreadeissa on ollut virheellisiä väittämiä lavatansseista.
Nyt on parhaillaan menossa hyvä hetki käydä noissa peijaisissa.
Itse olen lavoilla käynyt välillä useammin ja välillä harvemmin jo 17 vuoden ajan.
Tässä iässä ei enää baarielämä kiinnosta joten humpan tahtiin on viime aikoina menty.

Tansseissa käy monenikäistä naista. Se minkä ikäisiä naisia lavalla on, riippuu hyvin pitkälti esiintyjästä.
Kyösti Mäkimattila & Varjokuva, Sinitaivas ja Hurma melko varmasti vetävät myös nuorempia naisia lavalle paikasta riippumatta, välillä jopa tungokseen asti.
Vuosi-pari sitten Hämeenlinnassa olleessa Satulinna-tanssipaikassa 20-45v naisia pursusi ovista ja ikkunoista joidenkin esiintyjien ollessa paikalla. Heille ei löytynyt viejiä parketille. Nykyään tuo Satulinna on suljettu jo.

Se mikä tässä touhussa saattaa joitakin epäilyttää niin tähän juttuun on nähtävä vaivaa. Olisi hyvä osata vähintään foksi (vaihtoaskel) ja valssi. Näillä pärjää jo aluksi. Naiset toki hakee enemmän jos osaa esim. kädenalijuttuja. Tupakalle ei mielellään saisi haista ja muutenkin kaikkinainen paskan haju tansseissa on epäsuotavaa. Daamit ei tykkää myöskään jos on silminnähden humalassa. Pari olutta ei haittaa.

Naisten joukossa on myös varattuja jotka ovat vain tanssimassa. Lisäksi olen laittanut merkille että eronneet ja karanneet 30-45v naiset tulevat myös lavoille.
Öh, otsikko ja varsinainen teksti eivät nyt oikein täsmää. Minkälaisiin virheellisiin väittämiin olet törmännyt? Jospa kirjoittaisit siitä naisten iskemisestä myös.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Jossain threadissa oli maininta että tansseissa ei käy nuoria. Tämä ei ihan pidä paikkaansa. Tiettyjen esiintyjien ollessa esiintymässä nuorempiakin löytyy.
Siitä päätellen, että tanssipaikkoja on nykyään huomattavasti vähemmän kuin takavuosikymmeninä, on siinä varmaan totuuden siemen, ettei näissä hirveesti nuoret käy. Poikkeukset vahvistaa säännön.

Ja onhan keski-ikä silminnähden aika iäkästä sen perusteella mitä olen nähnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Tässä kun meillä on ihan asiantuntija paikalla niin kerrotko @teho75 että pitääkö se paikkaansa mitä oli tuoreessa Iltasanomien kolumnissa, että sitten kun on naistenhaku niin kaikki komeat ja tanssitaitoiset ja karismaattiset miehet menee naisia karkuun baarin puolelle, ja palaa sieltä sitten kun on taas miesten haku.
 

TuusulanTarzan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
28
Nuori ja hyvännäköinen valkoinen nainen saa kyrpää ihan riittävästi ilman näitä lavatanssimuodollisuuksiakin. Mitä siellä on tuksuklooneja. Että valitse siinä sitten hirttämisen ja ampumisen väliltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Itse en harrasta, mitä nyt pari kertaa käyny. En ole mitään lava sukupolvea, mutta kyllä pari luokkakaveria sieltä kavi eukot nappaamassa. Sanotaanko että toinen näistä on ulkoiselta ja sisäiseltä olemukseltaan 4 (1-10 asteikolla) ja eukko, jonka kanssa se o vieläkin on heittämällä 9. Että kyllä sieltäkin ovat löytäneet, vaikka tosiaan ei minun ikäluokassa tanssit ole olleet suosittuja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Noniin, olisi hyvä kuulla tähän alkuun käyttäjän teho75 sivilisääty? Toisena asiana kiinnostaisi myös se fakta onko tansseista kenties löytyneellä puolisolla tekohampaat?

Omat kokemukset tansseista ja vastaavista tapahtumista:
- Monelle kylänmiehelle hyvä tekosyy mennä vetämään viinaa sosiaalisessa ympäristössä
- Etenkin pienemmillä kotipaikkunnilla törmäät taatusti paikallisiin kylähulluihin ja kaikenlaisiin puolituttuihin sekopäihin, yleensä vaarattomia mutta harvemmin niiden kanssa tekee mieli jutella edes humalassa
- Jos laulaja/bändi sattuu olemaan ykkösrivin tähti Suomessa, kuten yleensä jokaisessa paikassa on noin kerran kesässä, niin tanssipaikka on niin täynnä että tanssiminen on melkein mahdotonta tungoksessa ja sisällepääsykin voi olla epävarmaa
- Jos kyseessä ei ole ykkösrivin esiintyjä ja sää on vähän epävarma, niin tanssilava voi olla melkein autio
- Jos kyseessä on jokin kylätapahtuma tai kansanjuhla jossa on tanssia, niin porukka on usein hyvin sisäänpäinlämpenevää ja ulkopaikkakuntalaisia katsotaan hyvin kieroon, useimmiten näissä tapahtumissa myös miesten määrä voi olla moninkertainen kun lähdetty kylille äijäporukalla
- Legenda nuorista sinkkutytöistä tanssilavoilla oli totta joskus viimeksi 70-luvulla jolloin tanssilavat olivat mainstream-juttu, nykyään naiset eivät mene tanssilavalle etsimään sulhoja kuin vanhojen ihmisten mielikuvissa
- Keski-ikä tansseissa on käytännössä 60+ vuotta ja nousee koko ajan
- Naisia voi olla enemmän kuin miehiä, mutta jos näin pääsee käymään niin keski-ikä on edelleen edellämainittu
- En tunne yhtään alle 50-vuotiasta pariskuntaa, jotka olisivat löytäneet toisensa tanssilavalta ja tunnen aika paljon ihmisiä joista pääosa sijoittuu vielä maaseudulle Etelä-Suomeen

Sitten niille jotka eivät minua kuitenkaan usko: Katsokaa televisiosta lähetyksiä tanssipaikoista. Näytetään viikonloppuisin kohtalaisen usein ja tehkää itse omat päätelmänne niistä. Nuorten naisten määrä on todella valtaisa. :hungry:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Lavatansseja olen itsekin miettinyt ihan tanssista kiinnostuneena, mutta myös tutustumistarkoituksissa. Taitaa olla toiveajattelua tosiaan.

Kävin Salsan-alkeiskurssin tässä hiljattain - hyvä tanssi ja paljon oppi, mutta kurssilla oli selvä mies-enemmistö. Jotenkin nauratti, kun aina pariharjoittelussa osa miehistä sai aloittaa tanssin varjonsa kanssa - naiset vähemmistönä saivat paljon tehokkaammin oppia.

Ennen kuin toisin todistetaan, väitän, että suosituissa tansseissa "pula miehistä" on nykyään pelkkä myytti - ja lavatansseissa voimakas mummo-vaara.

Äijiä, äijiä kaikkialla.

Mitäköhän sitä keksisi? Kävinpä seurakunnan tilaisuudessa joskus - naisia oli kyllä, mutta jesse-puuhailu oli tason liian korkealla levelillä tapakristitylle. Ehkäpä pitää niellä väristyksensä ja yrittää uudelleen!
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
En ole ikinä käynyt lavatansseissa. Olen ihmetellyt että kun niitä tanssityylejä on aika monta erilaista, niin mistä ne tanssijat tietää millä tyylillä mikäkin kappale pitää tanssia? En ole kehdannut kysyä keltään aiemmin :D Ainakaan minä en useimmista tanssilavakappaleista osaisi sanoa että millä tyylillä ne pitäisi tanssia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Siviilisäätyni on sinkku eikä nyt ole oikein pariutumisinnostusta.
Olen käynyt humppalavalla noin 700 kertaa enkä koskaan ole jäänyt lavan ulkopuolelle edes suosituimmissakaan paikoissa juhannuksenakaan. Ihmisiä on ollut paljon mutta aina on sekaan sopinut. Pienet paikallislavat voivat olla autioita huonolla tuurilla mutta yleensä isoilla lavoilla on sen verran väkeä että ei tunnu autiolta.
Se on totta että joissakin paikoissa on sisäpiiri joka on melko vittumaista. Koostuu yleensä jostain jonkun seuran jäsenistä. Vituttaa tommoset kyllä.
Itse tiedän vähintään ulkonäöltä pariskuntia jotka ovat toisensa tavanneet lavalla. Heitä kyllä on.
Keski-ikä lavalla riippuu esiintyjästä sekä itse lavasta. Jotkut paikat vetävät nuorempaa yleisöä ja jotkut lavat ovat sinkkulavojen maineessa.
No niin, tuossahan tuo nyt sitten tulikin. 17 vuotta lavatansseja ja edelleen sinkkuna vaikka naisia olisi ollut tarjolla ovista ja ikkunoista. 700 kertaa käynyt lavatansseissa ja ei ole koskaan jäänyt paikan ulkopuolelle kun ollut ylitäysi paikka. Just joo, kylläpäs nyt on oikein asiantuntija threadin aloittajana. :facepalm:

Muutenkin nyt hieman epäilen tota harrastuskertojen määrää, kuulostaa tuo 700 kertaa 17 vuoteen aika kovalta tahdilta, jos vielä on vähän hiljaisempiakin kausia mahtunut mukaan. Tekee keskimäärin 41 kertaa vuodessa ja nyt puhutaan jo sellaisesta määrästä, että tiukkaa tekee löytää tuon verran lavatansseja kohtuullisen ajomatkan päästä missäpäin Suomea tahansa. Sitten vielä lavatanssit painottuvat aika pitkälti kesäaikaan Suomessa, joten vähän nyt herää epäilys että tässä voisi olla lapinlisää mukana.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Ennen kuin toisin todistetaan, väitän, että suosituissa tansseissa "pula miehistä" on nykyään pelkkä myytti - ja lavatansseissa voimakas mummo-vaara.

Äijiä, äijiä kaikkialla.
Näinhän se on, sausage festiä siellä ja sausage festiä täällä, sausage festiä joka puolella, sitähän se on, lavatansseissa ja etenkin kaupunkien yöelämässä ja myös monilla festareilla.

Esiintyjä toki vaikuttaa paljon yleisön koostumukseen, joskushan saattaa olla sen verran mainstream-artisti paikalla, että ihmiset tulevat ihan vaan kuuntelemaan esiintyjää eikä niinkään tanssimaan. Esimerkiksi joku Jari Sillanpää, eihän se nykyään edes esitä mitään varsinaista paritanssimusiikkia. Ja jos Siltsusta puhutaan, niin kyllähän se naisia paikalle vetää tai ainakin veti ennen piri-gatea, mutta ei ne välttämättä mitään kovin nuoria kyllä ole...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No niin, tuossahan tuo nyt sitten tulikin. 17 vuotta lavatansseja ja edelleen sinkkuna vaikka naisia olisi ollut tarjolla ovista ja ikkunoista. 700 kertaa käynyt lavatansseissa ja ei ole koskaan jäänyt paikan ulkopuolelle kun ollut ylitäysi paikka. Just joo, kylläpäs nyt on oikein asiantuntija threadin aloittajana. :facepalm:

Muutenkin nyt hieman epäilen tota harrastuskertojen määrää, kuulostaa tuo 700 kertaa 17 vuoteen aika kovalta tahdilta, jos vielä on vähän hiljaisempiakin kausia mahtunut mukaan. Tekee keskimäärin 41 kertaa vuodessa ja nyt puhutaan jo sellaisesta määrästä, että tiukkaa tekee löytää tuon verran lavatansseja kohtuullisen ajomatkan päästä missäpäin Suomea tahansa. Sitten vielä lavatanssit painottuvat aika pitkälti kesäaikaan Suomessa, joten vähän nyt herää epäilys että tässä voisi olla lapinlisää mukana.
Kaikki sun uskomattomat ulinat pitäis niellä sellaisinaan mutta muiden juttuja et suostu sitten millään uskomaan? Olisiko asenteessa korjattavaa?

Eihän tuossa lukenut, että on ollut 17 vuoden kuiva kausi. Lavaltahan on voinut löytyä vaikka vaimo ja sen kanssa käyty tanssimassa vuosikymmen ja sitten erottu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Kaikki sun uskomattomat ulinat pitäis niellä sellaisinaan mutta muiden juttuja et suostu sitten millään uskomaan? Olisiko asenteessa korjattavaa?

Eihän tuossa lukenut, että on ollut 17 vuoden kuiva kausi. Lavaltahan on voinut löytyä vaikka vaimo ja sen kanssa käyty tanssimassa vuosikymmen ja sitten erottu.
Onko sulla tarve olla aina mun realistisia kommentteja vastaan ihan periaatteesta? Tottakai on voinut olla mitä tahansa, mutta jos aloittaja ei edes viitsi asiaa sen enempää kommentoida niin huonolta näyttää. Lisäksi edelleen niitä naisia pitäisi olla aloituspostauksen perusteella jo niin paljon että ahkera harrastelija ei voisi kauaa pysyä sinkkuna :D

Mietippäs nyt oikeasti kuinka paljon tuo 700 tanssikertaa tekee ja suhteutat sen suomen lavatanssi-sceneen. Lisäksi tyyppi ei ole kertaakaa vielä törmännyt ylitäyteen tanssilavaan vaikka on todennäköisesti Suomen aktiivisin lavatansseissa kävijä. Esimerkiksi omat vanhempani ovat useamman kerran törmänneet siihen että tanssipaikka on ollut joko niin täysi että ei ole mahtunut tanssimaan tai eivät ole edes päässeet sisälle. Niin ja eivät ole edes mitään erityisen ahkeria harrastelijoita ja samanlaista puhetta kuulin heidän tuttaviltaan tuossa viime viikonloppuna mökillä...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko sulla tarve olla aina mun realistisia kommentteja vastaan ihan periaatteesta?
Et usko miehiä, jotka kertovat naisen saaneensa ja miten se tapahtui. Herää kysymys, että oletko täällä vain trollaamassa? Muiden pitäisi samalla niellä kaikki tarinasi siitä, miten 15 vuoden aikana on pelkkä tasainen nollatulos ja porukalla taistelette narkkarivarasmamupatjoista. Sori nyt vaan mutta joku raja.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Kerran olen lavatansseissa käynyt ja kerran olen myös naisen sieltä pokannut.
Yhtenä pääsiäisenä tässä muutama vuosi sitten saatiin päähän, että voisi mennä lavatansseihin.
Kaverit osaavat kyllä ihan kohtalaisesti tanssia, mutta itse en niinkään.
Olin luokkaa 25v tuolloin.
Soittamassa oli jokin yölintu.
Aika vanhaa porukkaa tuolla oli, mutta oli siellä myös yksi nuorempi tyttöporukka.
Tuosta tyttöporukasta kaikkein kauneimman näköinen neito tuli minulta kysymään, että osaanko tanssia. Sanoin, että en osaa mutta hän lupasi opettaa.
Muutamat valssinaskeleet siinä otettiin, sitä kun jollain asteella osaan, mutta aika äkkiä sitten ehdotin että mentäisiin muutamalle.
Mukavasti se ilta siinä meni ja kaverit tietysti käärmeissään, kun meikä sai paikan kauneimman naisen vaikka en osannut edes tanssia.

Eli ihan samat pelisäännöt tuolla pätee naisen pokaamisessa kuin muuallakin, tosin tarjontaa nuorista naisista on vaan vähemmän kuin yökerhossa.
Ja varmaan ihan hauskaakin olisi jos osaisi tanssia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Et usko miehiä, jotka kertovat naisen saaneensa ja miten se tapahtui. Herää kysymys, että oletko täällä vain trollaamassa? Muiden pitäisi samalla niellä kaikki tarinasi siitä, miten 15 vuoden aikana on pelkkä tasainen nollatulos ja porukalla taistelette narkkarivarasmamupatjoista. Sori nyt vaan mutta joku raja.
Ja sinä uskot kaiken mitä muut kirjoittaa ja et mitään mitä minä kirjoitan ihan periaatteesta? Edelleenkin mietippäs kuinka realistiset nuo aloituspostaajan kirjoitukset nyt ovat ihan analyyttisesti ilman tunteita? :geek:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ja sinä uskot kaiken mitä muut kirjoittaa ja et mitään mitä minä kirjoitan ihan periaatteesta? Edelleenkin mietippäs kuinka realistiset nuo aloituspostaajan kirjoitukset nyt ovat ihan analyyttisesti ilman tunteita? :geek:
Mä uskon, että sulla on joku motiivi kirjoitella täällä ja selkeästi se ei ole ollut aikoihin avun saaminen tai oppiminen. Sulle on kirjoiteltu sivukaupalla neuvoja ja vinkkejä ja sun ainoa vastaus on "ei toimi"/"valehtelet"/vittuilu. Latelet aika kovalla itsevarmuudella näitä juttuja ottaen huomioon, että avoimesti tunnustat, että mitään kokemusta onnistumisesta sulla ei ole.

Mitä muuta tästä voi päätellä kuin että tarkoituksesti on lähinnä trollata ja provoilla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Mä uskon, että sulla on joku motiivi kirjoitella täällä ja selkeästi se ei ole ollut aikoihin avun saaminen tai oppiminen. Sulle on kirjoiteltu sivukaupalla neuvoja ja vinkkejä ja sun ainoa vastaus on "ei toimi"/"valehtelet"/vittuilu. Latelet aika kovalla itsevarmuudella näitä juttuja ottaen huomioon, että avoimesti tunnustat, että mitään kokemusta onnistumisesta sulla ei ole.

Mitä muuta tästä voi päätellä kuin että tarkoituksesti on lähinnä trollata ja provoilla?
Ei ole tarkoitus provoilla tai trollata, äläkä sotke kahta threadia toisiinsa. Kuten jo tuossa aikaisemmin kirjoitin, niin mietippäs nyt vähän kuinka paljon tuo 700 lavatanssikertaa 17 vuoden aikana tekee. Oletko nyt aivan varma että tuo on realistinen luku? ;)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei ole tarkoitus provoilla tai trollata, äläkä sotke kahta threadia toisiinsa. Kuten jo tuossa aikaisemmin kirjoitin, niin mietippäs nyt vähän kuinka paljon tuo 700 lavatanssikertaa 17 vuoden aikana tekee. Oletko nyt aivan varma että tuo on realistinen luku? ;)
Ja toisessa triidissä niitä mätchejä ei ollut 150 vaan 125. Mihin sä tällä pilkunnussimisella pyrit kun ne todellisetkin luvut riittää?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Mä uskon, että sulla on joku motiivi kirjoitella täällä ja selkeästi se ei ole ollut aikoihin avun saaminen tai oppiminen. Sulle on kirjoiteltu sivukaupalla neuvoja ja vinkkejä ja sun ainoa vastaus on "ei toimi"/"valehtelet"/vittuilu.
Onhan tuo ihan inhimillistä. Jos flaksi ei käy, niin lopulta on mukava kaivaa itselleen potero ja todeta, että vika on maailmassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Kuule, voin rehellisesti sanoa että keskimäärin kerran viikossa 17 vuoden ajan olen käynyt tanssimassa. Viime viikolla kävin viitenä iltana lavalla. Sulle en ala kertoilemaan parisuhdetaustoistani, se olkoon jokaisen oma asia.
Ja silti et ole täpötäyteen tanssilavaan törmännyt? :eek:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Ja silti et ole täpötäyteen tanssilavaan törmännyt? :eek:
Mielenkiintoinen väittely:) Itsekin paljon lavoilla käyneenä luin teho75 viestit tästä läpi. Olen niistä samaa mieltä. Aina on sisään mahtunut, ahdasta välillä on ollut. Mutta yleensä se kestää vain osan illasta. Ahkeralle lavatanssien ystävälle 700 kertaa 17 vuoden aikana on itse asiassa "aika vähän".
Aikoinaan tuli käytyä lähes säännöllisesti 3-kertaa viikossa, joten km. alle kerta viikossa on hyvinkin uskottavaa.

Usein tuohon määrään tarvitaan auto liikkumiseen, tanssilavamatkat saattavat olla 40-100km suuntaansa. Sekä lavatanssipaikat ovat talvella tietenkin sitätiloissa.
Eikä siis aivan ilmaista lystiä

Nuorien osuus on todella laskenut, mutta et tarvitse kuin sen yhden :)
Tietenkin niitä "rukkasia" tulee, mutta ei anna sen haitata. Kyllä sinnikkyys palkitaan, varsinkin jos perustanssitaitoa löytyy.

Tanssi on myös hyvää liikuntaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Meette uskiksien miitteihin...
Kumi palaa kuin kiihdytyskisoissa, joka vuosi kuulemma sama juttu että kortsut myydään loppuun paikkakunnan kaupoista.

:rofl:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Meette uskiksien miitteihin...
Kumi palaa kuin kiihdytyskisoissa, joka vuosi kuulemma sama juttu että kortsut myydään loppuun paikkakunnan kaupoista.

:rofl:
Jurppiin harmiksi pitää todeta, että vaikka ei nyt ole varsinaisesti omakohtaisia kokemuksia niin uskon tämän legendan pitävän paikkansa. Sen verran kuitenkin päässyt sivusta seuraamaan noiden erilaisten lahkojen toimintaa ja ei sen syntisempiä ihmisiä olekaan kuin tosiuskovaiset. Taisi olla pari vuotta sitten kun radiossa haastateltiin jotain suviseurojen konkaria, joka kertoi hyvin sisäpiirin kokemuksistaan ja siitä minkälainen meininki seuroissa on ja oli ihan hauskaa kuunneltavaa. :)

Enemmän uskon siihen että uskovaisten tapahtumista löytyisi naista kuin jostain lavatansseista. :cool:

Olen törmännyt täyteen lavaan mutta koskaan en ole jäänyt porttien ulkopuolelle.
700 kertaa käynyt lavatansseissa ja tuo mahdollista? Vai niin, selvä juttu... :)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Meette uskiksien miitteihin...
Kumi palaa kuin kiihdytyskisoissa, joka vuosi kuulemma sama juttu että kortsut myydään loppuun paikkakunnan kaupoista.

:rofl:
Niin, mutta polttaako ne kumia lähinnä parisuhteen sisällä vai random panojen kanssa on ehkä eri juttu... Ja toisaalta jos puhutaan vaikka Suviseuroista, jossa oli 80.000 osallistujaa, niin on varmaan ihan normaalia, että alle 20.000 asukkaan pikkukaupungin kondomivarastot on nopeasti ehdytetty... Vaikkei mitenkään erityisen riettaita oltaisikaan.

Lisäksi kyseenalaistan hieman sitä, että kun noihin tilaisuuksiin nyt kumminkin tullaan yleensä perheen kanssa matkailuautolla tms, niin miten logistiikka mahdollistaa sen, että paneskellaan ympäriinsä satunnaisten ihmisten kanssa.

Tottakai kun 80.000 ihmistä pakkautuu pienelle alueelle, sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, mutta enemmän pitäisin sitä urbaanina legendana että noissa jotenkin erityisesti rietasteltaisiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Ei ole legendaa.Muutama tuttu on pariinkin otteeseen käynyt ottamassa lähempää kontaktia noitten kanssa...nimenomaan näissä kokoontumisajoissa.

Ja sen mitä itse omakoht. tunnen noita lessuja ja vastaavia niin kovia ovat nussimaan vaikka herra vahtii :D

ps.en kuulu moisiin ja kirkostakin eronnut jo 15 vuotta sitten.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Taitavat harrastaa keskimääräistä vähemmän moderneja maallisia huvituksia, joten varmaankin panostavat enemmän perinteisiin huveihin kuten siis nussimiseen.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Aiheeseen palatakseni: sinkut nuoremmat naiset löytyy tanssimasta jotain trendikkäämpää. Rock & Swing on taas nykyaikaa, mutta silloin pitää olla oikeasti kiinnostunut tanssista ja on mentävä oikeasti tanssitunneille. Ei riitä mikään perus humppa/valssi. Eli tuskin toimii kellekään tämän ketjun lukijalle. :tdown:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Eikös joillakin uskovaisilla ole ehkäisyvälineiden käyttö kielletty?
Vanhoillislestat.Mutta nuokin kyllä käyttävät kumeja...ihan siis jo suhteessa vaikka onkin tuomittavaa.Oma terveys menee normaalijärkisellä uskon yli.

Jehovat taas on hyväksyy ehkäisyn.Ja dokaamisen.

Kaikki puolitutut lestat ja jesset vetää viinaa ja dokaa ja omistaa telkkarin joten se siitä urbaanilegendasta.Jesset kai vasta -70 luvulla kielsi röökaamisen mutta näyy vieläkin noita olevan.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tanssikurssitkin ovat "iskupaikkoja" yleensä (kuten lavoillakin) vaatinee joitakin väsytyskertoja :)
Hieno harrastus kuitenkin ja saa usein nauttia myös lavoilla laadukkaasta live-musiikista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Pyöriihän lavatansseissa jopa lapsia, siis jotain 12-vuotiaitakin. Mikään laki ei kiellä niitäkään tanssittamasta, mutta maine voi mennä ja vanhempien asenteesta ei koskaan tiedä.. ;D
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tässä toinen tarina "rukkasista":

Kerran tuli kaverini kanssa keskustelua asiasta ja sanoin tietäväni "varmat tapaukset", jotka eivät lähde kanssani tanssimaan pelkästään katsomalla heitä. Kaverini ei asiaa uskonut, joten ehdotin. "Lyödäänkö vetoa pullakahveista, että seuvaava ketä haen ei lähde kanssani tanssimaan enkä pelleile tai muuten epänormaalisti käyttäydy" Se sopi hänelle ja lyötiin asiasta kättä päälle.

Kaverin tarkkaillessa menin hakemaan "leidiä" tanssimaan. No hän taisi jopa nyrpistää nenäänsä eikä lähtenyt. Sanoin leidille vain "kiitoksia pullakahveista" ja käännyin 180 astetta ja menimme kaverini tarjoamillle pullakahveille. :)

Ihan mukava ilta silloinkin oli ja kanssani tanssihalukkaita riitti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 264
Viestejä
4 195 971
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom