Ratkaistu Lataaminen aiheuttaa pätkimistä hiiressä/äänissä

Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Tere

Tuossa kuukaus sitten asensin win10 uusiksi kun tuli rtx 2070 vanhan rx480 tilalle, ja tuosta lähtien lataaminen aiheuttaa hiiressä ja äänissä pätkimistä.. Mitä kovempaa lataa sitä enemmän pätkii..

Aluksi syytin steamia tuosta, mutta esiintyy myös muilla kunhan vaan imuttaa tarpeeksi kovaa...

Oisko kellään mitään jippoa, ei millään jaksaisi asentaa win10 uusiksi...

niin ja win10 asennettiin tyhjälle Samsung 850 evo 256gb kovolle

Edit:
Netti tulee kaapelimodeemina viereiseen huoneeseen, josta langattoma koneeseen.. koneessa kiinni asus ac-51 dongi
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Todii, tänään jaksoin perehtyä asiaan ja googletin ympäri nettiä eri termejä käyttäen... tähän ongelmaan on todella vaikea löytää ns. ratkaisua, muuta olin itse epäillyt tuota donglea ja interrupteja syyksi.

Googlella löysin vanhan Iotech triidin missä vastaavaan ogelmaan tarjottiin ohjelmaa nimeltä latencyMon nimistä ohjelmaa
Uusi kone, äänet pätkii
Resplendence Software - LatencyMon: suitability checker for real-time audio and other tasks

Tuolla sain syylliseksi dxgkrnel.sys ja tcp/ip syyllisiksi, mikä vaan vahvisti mun epäilyjä tuosta langattomasta donglesta...
Irrotin donglen ja ajoin tuota monitoria uudestaan, ja ylläri pylläri interruptit tippu tuhansia prosentteja.... Pistin donglen takaisin, poistin asuksen ac-51 ajurit ja ohjelman (jonka tuo dongle pakkoasentaa kun sen tökkää koneeseen kiinni jos muistan oikein, mut olin kyllä hakenut uudemman version asuksen sivuiltakin), boottasin koneen ja otin yhteyden windowssin omalla systeemillä... ja ongelma hävisi (koputtaa puuta)

On se ny prkle jos asuksen tuotetta ei voi käyttää sen ajureilla, vaan pitää käyttää jotain generic windows wlan ajureita >.<

Mut tjuu.. ratkaistu (toivottavasti).. Poistin samalla muuten asuksen aura ja aura servises ohjelmat koneelta, kun tehtävien hallintaa tuijottaessa huomasin että se vie PRKLE 15% prossutehoja parin kuppasen ledin välkyttämiseen :/

Kirjoittelin tämän ratkaisun nyt tänne jos jollakin on sama tai samankaltaisia ongelmia... tuo ohjelma on todella käteva interruptien seuraamiseen ja mahdollisen häirikön löytämiseen...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
779
Ihan asiantuntematon arvaus täältä sivusta. Hiiri on kiinni ehkä usb-liittimessä, onkohan maadoitus kunnossa? Kun eikös se kotelon maajohto jossa on sellainen pyöreä lenksu päässä ole joku usbien maadoitus? Tuttavalla windows meni siniruutuun melko usein usb-liitintä kytkiessä kun se johto oli irti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 492
Viestejä
4 164 133
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom