Eli siis kannettava on kytketty HDMI piuhalla 4k televisioon ja kun resoluutioksi on määritetty 3840x2160p nousee suorittimen käyttöaste huomattavasti jo pelkästään selaimen käytöllä kun ikkuna on tv ruudulla. Microsoft Edgeä käytettäessä itse selain ei paljoa rasita konetta, mutta järjestelmän dwm.exe rasittaa konetta (esim streamatessa youtubesta 4k videota dwm.exe 20%+ ja itse selain ehkä jossain 10% tietämillä). Firefoxilla taas itse selaimen cpu käyttö on korkealla, varsinkin aiemmin mainitussa youtube tapauksessa jopa 40% ja koko cpu:n käyttöaste jopa 60-70%. Chromella toiminta vastaa Edgeä.
Ongelmaan ei näytä olevan vaikutusta sillä minkä tasoista materiaalia streamataan. CPU:n kokonaiskäyttöaste esim streamatessa GoT:ia HBO nordicista heiluu 60-70% välillä (chrome). Jos tv:n resoluution pudottaa 1080p:ksi niin kaikkii toimii moitteettomasti.
Eli onko tämä ajuri/windows tms ongelma vai eikö laitteistossa riitä potku?
TV: Sony KD-55XD8599
Kannettava: Acer Aspire 7
Core i5 7300HQ, 8GB, 256GB Intel M2 SSD, nVidia GeForce GTX 1050 TI 4GB, Windows 10 64 bit (creators tuore asennus ilman valmistajan kikkareita, uusimmat näyttis ajurit)
Ongelmaan ei näytä olevan vaikutusta sillä minkä tasoista materiaalia streamataan. CPU:n kokonaiskäyttöaste esim streamatessa GoT:ia HBO nordicista heiluu 60-70% välillä (chrome). Jos tv:n resoluution pudottaa 1080p:ksi niin kaikkii toimii moitteettomasti.
Eli onko tämä ajuri/windows tms ongelma vai eikö laitteistossa riitä potku?
TV: Sony KD-55XD8599
Kannettava: Acer Aspire 7
Core i5 7300HQ, 8GB, 256GB Intel M2 SSD, nVidia GeForce GTX 1050 TI 4GB, Windows 10 64 bit (creators tuore asennus ilman valmistajan kikkareita, uusimmat näyttis ajurit)