Langaton hiiri kestää aina maksimissaan vuoden

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
597
Olen nyt huomannut saman ilmiön jokaisen langattoman hiiren kohdalla minkä olen ostanut. Valmistajana on toiminut Logitech. Aina noin vuoden käytön jälkeen tulee sama ongelma: vasen nappi alaspainettuna raahatessa, katkeaa kesken kaiken. Tämä on erityisen ärsyttävää esim. kuvankäsittelyssä tai kun yrittää maalata tekstejä.

Meneeköhän painikkeen alle likaa vai löystyykö painike, vai mikä ongelman voisi aiheuttaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Nykyiset heikot microswitch'it pettää.
Microkytkimet ovat suljetussa kotelossa, johon pöly ei pääse sisälle.
Kytkimen jousi tai kontakti niissä kai pettää.

edit: siksi vasen nappi, että sitä käytetään moninkertaisesti oikeaan nähden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
710
Enpä ole vielä yhdestäkään hiirestä mikrokytkintä saanut hajalle. Kai sekin voi lahota nopeasti jos kymmeniä tuhansia kertoja päivässä näpyttää. Jos kytkintä painava muoviosa on heikko, niin sekin voi kulua/painua kasaan.
Ja vahvempikin hiiri pettää, jos painelee ihan hampaat irvessä.
Toki kytkimen juotoksetkin voivat pettää, jos toteutus on huono, mutta silloin toiminta pitäisi olla melko randomia.
Painikkeen välissä oleva lika voi aiheuttaa kyllä tuommoista vittumaista toimintaa. En tarkoita nyt itse kytkimiä vaan painiketta.
Riippuu ihan hiiren mallista, että pääsekö väliin likaa. Helppohan nuo on yleensä purkaa ja tarkistaa, että mikä mättää.
Vaihda välillä merkkiä, jos et välttämättä tarvitse mitään superpelihiirtä.
Tai sitten haet aina uuden takuusta. Onhan noissa paremmissa vähintään se kolmen vuoden takuu.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
597
Kiitos vastauksista. En ole pelihiiriä käyttänyt, vaan olen tykästynyt pienikokoisiin langattomiin. Tällä hetkellä käytössä on Logitech M335. En tiedä saisiko tätä jotenkin avattua. Aiemmissa MX Anywhere hiirissä painikkeet sai nostettua ylös pölyn puhdistamiseksi. En ole mielestäni koskaan kovin painikkeita painellut. Voisi tietysti jatkossa kokeilla jonkin toisen valmistajan hiirtä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 284
Jossain vuosikymmen takaisissa MS:n hiirissä mikrokytkinten muovinystyt kuluivat ja painallukset eivät meinanneet mennä perille. Itse pitkitin jonkun hiiren elämää vaihtamalla peukalonapin ja vasemman etusormen napin mikrokytkimet päittäin kolvaamalla, mutta eihän tuo tietty loputtomiin riittänyt. Sen jälkeen elvytin hiirtä kuivattamalla muutaman tipan pikaliimaa sen kulahtaneen muovinystyn päälle paikkaamaan sitä kulumaa. Jossain vaiheessa elvytys vaan kävi mahdottomaksi ja hiiri oli vaihtokamaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 222
Viestejä
4 331 230
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom