Langaton hiiri ja näppäimistö

Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
43
Terve!

Katsoin, ettei ihan tippunut noihin muihin threadeihin tämä kysymys, niin kysytään näin.

Olisiko suosituksia uudesta langattomasta näppäimistöstä ja hiirestä? Nyt käytössä joku iänikuinen Logitechin hyvin normaali näppäimistö (ei matalat näppäimet, ei mekaaniset) ja Logitechin MX518.

Käyttötarkoitus olisi työntekö (näppäimistö) sekä pelailu (näppäimistö ja hiiri). Työssä tulee melko paljon kirjoitettua, joten olisi hyvä jos näppäimistö soveltuisi myös sellaiseen mukavasti. Henkilökohtaisesti ei ole itselle väliä onko näppäimistö mekaaninen vai perinteinen tai onko RGB-valoja vai ei (jos ne saa myös pois päältä). Olisi mukava, että näppäimistö ei pitäisi mitään ihan valtavaa meteliä, ettei työpäivän naputtaminen häiritse koko päivää kotona muitakin. Mutta ei nyt tarvitse ihan täysin hiljainenkaan olla - tuleehan tästä vanhastakin jotain ääntä.

Budjetin osalta en ehkä nyt alkuun ole miettinyt mitään valtavan suurta. Olisi mahtavaa jos yhteishinnan saisi tippumaan johonkin maksimissaan 100 euron kieppeille (tai alemmas), mutta perustellusta syystä toki uskaltaisi vähän enemmänkin laittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Samaan toivoisin kommentteja. Onko niitä?

Nyt siis jostain tallin pohjalta kaivettu Logitech K260 langaton setti. Ikää 10v tai enemmän?
Ihan riittävä omaan tarkoitukseen, paitsi että ei tue montaa näppäintä samaan aikaan. Ehkä 2-3 toimii ja sitten pitää päästää kaikki jotta mikään reagoi. Hieman ärsyttää esim GTA V:ssä. Tuntuu myös näppäinten määrä liittyvän siihen miten hiirtä kliksutan. Eli ehkä sen napit on myös viemässä näppäimistön näppäimiä.

Eli käyttö 1-3h/viikko ja pääasiassa pelailu. Siksi ei millään raaskisi mitään 100e hiirtä ja 200e näppistä ostaa. Suositella jotain fiksumpaa settiä? Langattomuus on plus, mutta ei pakollinen.
 

Hp1

Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
70
Moi,
Mitä hyvää näppäimistöä suosittelette kirjoittamiseen? Näppäimistö tulisi läppärin kaveriksi.
Mielellään taustavalaistu.
Langaton.
Numeronapit.
Voi olla sellainen setti jossa hiiri tulee mukana.
kiitos vastauksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Moi,
Mitä hyvää näppäimistöä suosittelette kirjoittamiseen? Näppäimistö tulisi läppärin kaveriksi.
Mielellään taustavalaistu.
Langaton.
Numeronapit.
Voi olla sellainen setti jossa hiiri tulee mukana.
kiitos vastauksista.
Itse olen tykännyt Logitechin MX Keys ja MX Master 3 -yhdistelmästä. Soveltuvuus omaan kirjoittamiseen pitänee itse testata. Matalat näppäimet ja lyhyt liikerata tässä, mutta olen tykännyt. En tosi kirjoita kovin paljoa.

Ehkä halvempiakin saa, mutta painoi vaakakupissa myös se, että pystyy lennosta vaihtamaan yhdistettyä laitetta. Täällä esim pöytäkone ja kaksi eri läppäriä.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
MX Master -sarja on kyllä hiirien puolesta omasta mielestä selvä ykkönen, omalla pöydällä on tuo 2S-malli. Näppiksen virkaa hoitaa Corsairin langallinen pelinäppäimistö (ohjelmoitavat makronäppäimet on kivoja), koska ainakaan näissä minun tiloissa langattomuudesta ei olisi näppiksen osalta mitään hyötyä. Vaihtelen oheislaitteita myös koneesta toiseen, koska työläppäri ja viihdekoneet ovat tietenkin erilliset. Siihen tuossa on ratkaisuna Atenin usb-kytkin/jakaja johon saa kiinni neljä laitetta ja kaksi konetta ja niiden välillä voi vaihtaa nätisti napinpainalluksella.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Mulla vähän samanalainen tilanne eli pitäisi uutta langaton näppistä ja hiirtä etsiä. Kombo tulisi sekä työ että pelikäyttöön, mutta töissä ei hirveästi kirjoittaa, koodata tai muutakaa vastaava työtä. Akun kesto pitäisi olla hyvä, koska ei jaksa joka päivä latailla niitä ja seuraavat tuotteet on vähän pyörinyt mielessä.
  • Logitech G613 langaton mekaaninen pelinäppäimistö
  • Logitech G603, langaton LIGHTSPEED -pelihiiri
MX Master ja MX Keys olisi varmaan ihan hyvä valinta työkäyttöön, mutta pelikäytössä tuon tuotteiden käyttö mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 727
Mitä eroa on tällä: Data-Systems
Verrattuna tähän joka on ”reilusti” halvempi ja samalla numerolla ja jolle luvataan edes joku patterin kesto: Data-Systems

Sitten olisi vielä tämmönen: Data-Systems
Ja tämmöinen jossa siinäkin sanotaan olevan 5 nappia: Data-Systems

Nykyinen hiiri on luokkaa 20v vanha logitechin johdollinen että ihan hirveitä vaatimuksia ei ole :). Vasempaan käteen pitää sopia eli se rajaa heti kaikki ”hightekit” pihalle. Rullassa pitää olla nappi mutta se lienee kaikissa, sivusiirto evvk. Vanha on 12cm pitkä ja nykyään näyttää olevan 9,5cm joku peruskoko, alin lenovo on 10,5cm.

Sitten olisi vielä joku tämmöinen ’selkeesti’ kalliimpi, mutta en mä kyllä missään WoT:ssa tai CIV IV:ssä ole lisänappeja kaivannut että paha sanoa olisi parista nappulasta hyötyä vaiko eikö: Lenovo Legion M600 Wireless Gaming Mouse -langaton pelihiiri 54,99
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Mitä eroa on tällä: Data-Systems
Verrattuna tähän joka on ”reilusti” halvempi ja samalla numerolla ja jolle luvataan edes joku patterin kesto: Data-Systems

Sitten olisi vielä tämmönen: Data-Systems
Ja tämmöinen jossa siinäkin sanotaan olevan 5 nappia: Data-Systems

Nykyinen hiiri on luokkaa 20v vanha logitechin johdollinen että ihan hirveitä vaatimuksia ei ole :). Vasempaan käteen pitää sopia eli se rajaa heti kaikki ”hightekit” pihalle. Rullassa pitää olla nappi mutta se lienee kaikissa, sivusiirto evvk. Vanha on 12cm pitkä ja nykyään näyttää olevan 9,5cm joku peruskoko, alin lenovo on 10,5cm.

Sitten olisi vielä joku tämmöinen ’selkeesti’ kalliimpi, mutta en mä kyllä missään WoT:ssa tai CIV IV:ssä ole lisänappeja kaivannut että paha sanoa olisi parista nappulasta hyötyä vaiko eikö: Lenovo Legion M600 Wireless Gaming Mouse -langaton pelihiiri 54,99
Suosittelen logitech G903 on ollut tarjouksen nyt 69€ ja sivunapit ovat magnettisesti kiinni eli voi poistaa yhdeltä puolella ja pistä peitelevy eteen.
Käyttökelpoisia nappeja löytyy n6kpl riippen käyttääkö dpi nappia muuhun tarkoitukseen.
Akunkesto ilman valoja on suht hyvä mutta kestävyys ei ole paras mahdollinen kytkimien suhteen(itse takuuseen saanut uude hiiren)
Logitech G hub ohjelma on Top 10 kärjessä kaikkien aikojen huonoimmista softista mutta sen voi unohtaa kunhan tallentaa profiilit 5kpl hiiren omaan muistiin niin sen voi poistaa koneesta.
Löytyy myös langaton latausta tukeva powerplay hiirialusta hiirelle.
Razer viper ultimate on toinen vaihtoehto mutta yhden päivän kokemuksella pystyn sanomaan että on hieman matalampi niin istuvuus ei ole yhtä hyvä pitkillä sormilla ja hiiren rullan takana ei ole lisänäppäintä.
plussana razer mallissa pitäisi olla kestävämmät optiset kytkimet ja arvosteluiden perusteella heikompi akunkesto mutta on taas kevyempi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
259
Tarvisin vähän vertaistukea Logitech G903 hiirelle, onko kellään ongelmia saada tuota rullan nappia toimimaan luotettavasta? Tuntuu että se rekisteröi painallukset ihan randomisti, eikä rullan painaminenkaan tunnu luontevalta.

Edellinen hiiri Logitech G305 eikä sen kanssa ollut mitään tällaisia ongelmia, niin mietin että onko vika nyt hiiressä vai käyttäjässä?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Itse olen tykännyt Logitechin MX Keys ja MX Master 3 -yhdistelmästä. Soveltuvuus omaan kirjoittamiseen pitänee itse testata. Matalat näppäimet ja lyhyt liikerata tässä, mutta olen tykännyt. En tosi kirjoita kovin paljoa.

Ehkä halvempiakin saa, mutta painoi vaakakupissa myös se, että pystyy lennosta vaihtamaan yhdistettyä laitetta. Täällä esim pöytäkone ja kaksi eri läppäriä.
Viikon on ollut sama setti käytössä ja samat tuntemukset. Käytössä pöytäkone ja läppäri.
En juuri pelaile nykyään muuta kuin rallisimuja ratti & poljin yhdistelmällä sekä korttipelejä a'la Heartstone & Legends of Runeterra, joissa tämä MX Master 3 on ihan toimiva. Tiedä sitten jostakin nopeatempoisemmasta kuten PUBG.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Onkos kenelläkään kokemusta tukeeko Logitechin Powerplay alusta kahta eri hiirtä samaan aikaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Tuon mukaan 2 hiirtä pystyy latamaan.
Thänks ;) Täytyy testailla miten käy kun pitkään ollut käytössä G502 Lightspeed ja alesta tuli hommattua G903 Lightspeed Hero. Toivottavasti sais niin että molempia pystyy käyttämään ilman hirveetä säätämistä ja vaihto onnistus lennosta :)
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Itsellä tuo G903 ja kestävyys on kyseenalainen kun yksi mennyt takuusen tuplaklikkauksen takia ja toinen yksilö alkaa nyt reilun 2 vuoden jälkeen tekemään saman asian.
Muuten ihan ok hiiri koon takia kun 90% langattomista kevyistä hiiristä on liian pieniä.
Langaton lataus ei itsellä ole käytössä kun on ulosvedettävä hylly näppäimistölle ja hiirelle niin en halua johtoja vetää siihen kun jää varmasti kiskojen väliin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 296
Viestejä
4 197 145
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom