Lan yhteys katkeilee

Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
4
Elikkä viikon ollut nyt ongelmana, että netti pätkäsee noin 1-5 minuutin välein on alhaalla 5-15 sek ja taas toimii hetken aikaa. Netti toimii siis kaikilla muilla kodin laiteilla paitsi minun tietokoneessa. Mikä mahdollisesti koneessa rikki/mitä tehtävissä?
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Helpoin mitä voisit testata on toista kaapelia, jos se sattus olemaan rikki.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Ja toinen, että testaa erillisellä verkkokortilla. Ei maksa paljoa nekään. Tietysti katsoo vaikka ensimmäisenä, että verkkokortilla on uusimmat ajurit ja jos on, niin testaa vaikka vielä vanhemmalla ajurilla.

Tapahtumienvalvonnastakin voisi saada jotain vinkkiä, jos sieltä kurkkaa, että antaako jotain virheitä.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
4
Ja toinen, että testaa erillisellä verkkokortilla. Ei maksa paljoa nekään. Tietysti katsoo vaikka ensimmäisenä, että verkkokortilla on uusimmat ajurit ja jos on, niin testaa vaikka vielä vanhemmalla ajurilla.

Tapahtumienvalvonnastakin voisi saada jotain vinkkiä, jos sieltä kurkkaa, että antaako jotain virheitä.
Tarkottaako tämä, että minulla ei ole verkkokorttia?
 

Liitteet

Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Tarkottaako tämä, että minulla ei ole verkkokorttia?
Kai siinä verkkokortti on oltava jos verkkoyhteys on olemassa ja oletan, että tulee piuhalla kiinni eikä wlanilla. Ota kuva vaikka koneen takaa, niin pystytään hahmottamaan paremmin, että onko integroitu verkkokortti vai erillinen. Itse en ainakaan tuosta kuvasta saa oikein mitään selvää.

Kun sanoit, että ongelma on ollut nyt viikon, niin ilmeisesti aikaisemmin on toiminut hyvin? Tiedätkö onko tuossa kohtaa tapahtunut jotain, kun ongelma alkoi? Esim päivityksiä tai muuta?
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Ei mitään, yhtenä aamuna vaan alkoi kesken pelin lentämään matsista ulos.
Jep, eli kannattaa ihan ensiksi katsoa tapahtumien hallinnasta, että antaako virheitä, kun tuota tapahtuu. Tässä nyt ensimmäinen linkki mikä tuli vastaan, jos ei ole tuttu. Katso löytyykö virheitä ti erroreita.



Sitten kannattaa vielä kurkata emolevyn valmistajan sivuilta löytyykö verkkokortilla uudempaa ajuria. Ja vaikka ei löytyisikään, niin kannattaa ajaa ajurit uusiksi.

Kolmantena vaihtoehtona on ostaa uusi verkkokortti (maksaa jotain 20€ muistaakseni) ja testata sillä.

Ja näin jälkikäteen tuli vielä mieleen, että voihan sitä porttia vielä kokeilla vaihtaa toiseen reitittimen/kytkimen päässä mikä sitten ikinä onkaan käytössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 296
Viestejä
4 190 885
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom