Lakimuutos: Rahalla yliopiston pääsykokeiden ohi?

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 090
Sanoisin että tuo on tavallaan suht järkevää mutta menee vastoin tasapuolisuusperiaatteita mitä ollaan aina noudatettu ja mitkä ovat toimineet hyvin, niin varmasti aiheuttaa keskustelua.

Se että haluaa jo alkuun leimata aiheellisen keskustelun mahdollisesta asiasta ennennäkemättömäksi itkemiseksi ja vinkumiseksi kertoo jotain väitteen esittäjästä.

Aihe käsitelty.
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Sanoisin että tuo on tavallaan suht järkevää mutta menee vastoin tasapuolisuusperiaatteita mitä ollaan aina noudatettu ja mitkä ovat toimineet hyvin, niin varmasti aiheuttaa keskustelua.

Se että haluaa jo alkuun leimata aiheellisen keskustelun mahdollisesta asiasta ennennäkemättömäksi itkemiseksi ja vinkumiseksi kertoo jotain väitteen esittäjästä.

Aihe käsitelty.
Itse olen sitä mieltä, että koulutuksen voisi ostaa tyhmempikin itselleen rahalla, mutta tiedostan, että se ei käy tunnesyistä suurimmalle osalle suomalaisista.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
980
Pääsee yliopistoon sisälle, mutta entä sitten? Rahalla ei saa tenttejä läpi. Omista yliopisto-opinnoistani on ikuisuus, mutta olen ymmärtänyt että nykyään on todella tiukat tutkinnon suoritus ajat. Jos ei kursseja meinaa mennä läpi niin maitojunalla kotiin.
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Pääsee yliopistoon sisälle, mutta entä sitten? Rahalla ei saa tenttejä läpi. Omista yliopisto-opinnoistani on ikuisuus, mutta olen ymmärtänyt että nykyään on todella tiukat tutkinnon suoritus ajat. Jos ei kursseja meinaa mennä läpi niin maitojunalla kotiin.
Teoriassa näin, käytäntö on toinen.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
53
Pääsee yliopistoon sisälle, mutta entä sitten? Rahalla ei saa tenttejä läpi. Omista yliopisto-opinnoistani on ikuisuus, mutta olen ymmärtänyt että nykyään on todella tiukat tutkinnon suoritus ajat. Jos ei kursseja meinaa mennä läpi niin maitojunalla kotiin.
Jos rahalla pääsee sisälle niin samalla vaivalla ostaa tutkinnonkin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 188
Täytyyhän yliopiston jostain rahaa saada, pätevät tutkijat kaikkoavat ulkomaille kun tutkimukseen ei saa rahoitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Jos siis perustan firman, niin pystynko ostamaan itselleni tutkinnonsuoritusoikeuden olemalla yritykseni työntekijä? Sinänsä järkevää, mutta tasa-arvo-Suomessa käynnistää ennennäkemättömän itkemisen ja vinkumisen, vai kuinka?
Ei tähän mitään yrityksiä ole tarvinnut ikinä. Senkun menee johonkin maksulliseen ulkomaiseen yliopistoon ja sillä hyvä. Ulkomailla suoritetut tutkinnot ovat hyväksymiskelpoisia Suomessa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 122
Suomessa on jo olemassa järjestelmä "avoin yliopisto" jonka kautta ihmiset voivat suorittaa yliopistokursseja maksaen siitä itse.

En näe, mitä järkeä tuossa uudessa ehdotuksessa on. Sille yritykselle ei sen tuottavuuden kannalta sillä tutkinnolla pitäisi olla mitään väliä vaan sillä, mitä sen työntekijät osaavat. Työntekijöiden lähettäminen yksittäisille kursseille onkin sitten yrityksen kannalta järkevämpää, ja se onnnistuu jo avoimen yliopiston kautta.

Tai jos ei onnistu, koska avoimessa tarjotaan vain pientä osaa kursseista, sitten pitäisi vaan laajentaa avoimen puolen kurssitarjontaa kattaman kaikki kurssit.

Ja kokonaisen yliopistotutkinnon suorittaminen samalla kun käy jossain täysipäivätöissä on melkoisen rankkaa. Käytäjnnössä joko työntekoa pitäisi vähentää melko pieneksi (jolloin firman motivaatio maksaa se käy hyvin pieneksi) tai sitten opinnot venyy liian pitkiksi (jolloin on suuri riski, että työntekijä ei edes viihdy firmasa niin kauaa, tai haluaa vaihtaa firmaa heti valmistuttuaan)

Tämä touhu kuulostaa nyt joltain amerikkalaiselta kirjakurssiyliopistopuuhailulta, Tiedon kaltaiset kurafirmat haluavat mainostaa asiakkailleen, mitä tutkintoja heidän työntekijöillään on, ja tämän takia haluavat heille nimellisiä tutkintoja.

Tai sitten opetusministeriössä ollaan vaan pihalla eikä ymmärretä osaamisen ja tutkinnon eroa.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
Minun puolesta ihan ok, jos isot monikansalliset yritykset haluavat maksaa koulutuksesta. Korkeat hinnat vaan niin yliopistot saisivat kipeästi kaipaamaansa rahoitusta. Miksei voisi myydä ihan pelkkiä tutkintopapereitakin. Hinta sellaiseksi, että samalla rahalla kouluttaa muutaman nuoren opiskelijan alusta loppuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 491
Eihän tämänkaltaisella hallituksen esityksellä ole oikeasti muuta tarkoitusta kuin saada sen pienen ja hyvinvoivan omistavan luokan tyhmille kakaroille valmiit tutkintotodistukset käteen.

Mutta kannatan ehdottomasti, järkevintä ja tehokkainta olisi perustaa ihan oma todistuskonttori tätä varten. Joku tukityöllistetty sitten printtaisi todistuksia aina vaikka sataa tonnia vastaan. Maksamalla ylimääräisen 50 tonnia, saisi päättää alankin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Eihän tämänkaltaisella hallituksen esityksellä ole oikeasti muuta tarkoitusta kuin saada sen pienen ja hyvinvoivan omistavan luokan tyhmille kakaroille valmiit tutkintotodistukset käteen.

Mutta kannatan ehdottomasti, järkevintä ja tehokkainta olisi perustaa ihan oma todistuskonttori tätä varten. Joku tukityöllistetty sitten printtaisi todistuksia aina vaikka sataa tonnia vastaan. Maksamalla ylimääräisen 50 tonnia, saisi päättää alankin.
Kannatettava idea. Noin toimimalla varmaan saataisiin esim. helvetin päteviä lääkäreitä. o_O
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Kannatettava idea. Noin toimimalla varmaan saataisiin esim. helvetin päteviä lääkäreitä. o_O
Vaikka yliopistoon pääsisikin rahalla, niin en usko, että jokainen tonttu selviää sieltä valmiiksi ja erikoistuu vielä siihen päällä tosta noin vain. Tottakai, jos sen väitöskirjankin saisi rahalla valmiiksi, niin sitten tilanne olisi toinen. Sitten tuloksellisuuden mittaaminen jäisi työnantajalle. Jos joku lääkäri tekisi huonoa tulosta, niin potkut, ja seuraava tilalle.
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Tällä käyttäjällä on näitä vastaavia avauksia muitakin. Käyttäytyy, kuin tyypillinen trolli, kun historiaan hieman tutustuu.
Olet eri mieltä, ja siksi haukut trolliksi? En ole varsinaisesti ottanut vahvasti mitään puolta esimerkiksi tässä keskustelussa. Jos tarkkoja ollaan, niin olen sitä mieltä, että rahalla pitäisi saada, mutta ymmärrän suomalaisen kulttuurin realiteetit, että näkökanta ei puhuttele suurinta osaa suomalaisista. Näistä lähtökohdista haluan keskustella asiasta, ja minun kanssani saa toki olla eri mieltäkin: En loukkaannu tai pahastu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Olet eri mieltä, ja siksi haukut trolliksi? En ole varsinaisesti ottanut vahvasti mitään puolta esimerkiksi tässä keskustelussa. Jos tarkkoja ollaan, niin olen sitä mieltä, että rahalla pitäisi saada, mutta ymmärrän suomalaisen kulttuurin realiteetit, että näkökanta ei puhuttele suurinta osaa suomalaisista. Näistä lähtökohdista haluan keskustella asiasta, ja minun kanssani saa toki olla eri mieltäkin: En loukkaannu tai pahastu.
Kyseessä on jälleen kerran erään bannatun häirikön altteri. Harrastaa systemaattista trollausta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 688
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom