Laginen epätarkka hiiri

Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
115
Alustana on vasta asennettu windows 10. Hiiri tuntuu lagiselta ja on vaikeahko tehdä tarkkoja liikkeitä. Esimerkiksi tekstin valinnassa on vaikeahko saada vaan yhtä kirjainta maalattua jos on yhtään pienempää tekstiä. Hiirtä kun yrittää hiljaa liikuttaa niin se ei liiku yksi pikseli kerrallaan vaan liikkuu noin 3-5 pikseliä kerrallaan

Hiiri on mionix castor ja mitään omaa driveria en tuolle löydä. Windows näyttää laitteen device managerissa nimellä "HID-compliant mouse". Castor softwaren olen tuolle asentanut ja muokkailut dpi-arvoja ja hiiren nopeuksia mutta en saa hiirtä oikein sellaiseksi tarkaksi kuten se oli aiemmassa win8.1 koneessa. Joku asetus tässä on pielessä. Usb portin paikkaa ole kokeillut vaihtaa, nvidian ääniajurin (nvidia high defition audio device managerissa) olen ottanut pois (disabled) ja se tuntui ehkä vähän auttavan tai sitten oli placeboa.
 
Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
115
Tämän sainkin itse räpellettyä kuntoon. Ongelma on että wintoosassa tuo castorin säätöonhjelma jää taustalle päälle ja se jotenkin paskoo win10ssä tuon hiiren signaalin. Kun ensin säätää castorin omasta ohjelmasta dpit ja makrot jne kuntoon ja sulkee sen kokonaan pois ja sitten kontrollipaneelista säätää hiiren nopeuden kuntoon niin hiiren tarkkuus on hyvä. Mutta jos säätää windowsin hiiren asetukset ensimmäiseksi ja sitten hiiren omasta ohjelmasta niin hiiren ja liike muuttuvat huonolaatuisiksi. Lagia tässä hiiressä edelleen on joten joku asia on vielä väärin...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 154
Viestejä
4 193 155
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom