Läppärireppu runsaasti hikoilevalle?

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Valikoima nettikaupoissa on liian laaja, eivätkä kuvat yleensäkään ole kattavia. Millaista reppua suosittelisit selän alueen runsaan hikoilun omaavalle päivittäispyöräilijälle?

Kriteerit:

-15,6" läppäri
-Kestää runsasta hikoilua päästämättä sitä hikeä läppärille saakka
-Hyvä pyöräilyyn, eli tukeva(hko)
-Vähintään 1 etutasku vaakasuuntaisella ketjulla
-Värillä ei väliä, kunhan on musta


Olen aiemmin käyttänyt pelkästään Mil-Tecin Assault Pack largeja, mutta suuri koko sekä kahden vuoden elinikä saa nyt riittää.

Edit. Haluaisin siis kuulla konkeeettisia mallisuosituksia liian suuren nettikauppatarjonnan vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Joku tekninen vaellus yms reppu, jossa on verkkokangas ja ilmatila repun ja kankaan välissä.
 

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Joku tekninen vaellus yms reppu, jossa on verkkokangas ja ilmatila repun ja kankaan välissä.
Näin olen uumoillutkin. Olen nyt kolmena päivänä selaillut nettikauppoja ja turhauduin kuvien puutteeseen ja vaihtoehtojen loputtomaan määrään. Eli konkreettisia mallisuosituksia olisin nyt pyytämässä.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Näin olen uumoillutkin. Olen nyt kolmena päivänä selaillut nettikauppoja ja turhauduin kuvien puutteeseen ja vaihtoehtojen loputtomaan määrään. Eli konkreettisia mallisuosituksia olisin nyt pyytämässä.
Tässä ei erikseen mainita, että mahtuu tuo 15" läppäri mutta leveyttä vain 5 cm vähemmän kuin yllä olevassa ja joustaahan se.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Minä olen todennut olkalaukun parhaaksi kantovälineeksi pyöräillessä. Ei ole selkä märkänä kun ei ole reppua painamassa kangasta kiinni selkään ja estämässä hien haihtumista.
 

NewB-66

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Tavaratelineen asennus hankalaa tai muu syy että ei asenneta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 926
Ei ole suositella reppua, mutta tavarateline/kori tms ja polkeimen on huomattavasti mukavampaa kuin minkään repun kanssa ja ei hikoiluta. Mutta jos ei pyörään sellaista saa/halua niin sitten ei toki voi mitään.
 
Liittynyt
27.05.2021
Viestejä
28
Xiaomin tietokonereppu on hyva, kestaa yllattavan hyvin kosteutta vaikka ei sita mainostakkaan.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
675

Täyttää kaikki kriteerit, mutta ei ole pienimmästä/kevyimmästä päästä. Itse olen aina vihannut sitä, miten selkää hikoaa repun kanssa, mutta tuota olen käyttänyt nyt jo pidemmän aikaa eikä edes kesällä hiosta selkää. Ospreylla oli muutamassa repussa tuo sama "trampoliiniselkämys" ja taisi ehkä Deuterilla olla myös joissain repuissa. Tällainen muistikuva jäi kun tuon repun ostin ja sovittelin muutamia.

Edit: tai no itselläni on 14" läppäri, mutta jää kyllä sen verran paljon tilaa, että uskoisin 15,6" menevän helposti myös.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
miksi valita massiivinen yli 30 litran reppu, jos siinä lähinnä läppäriä kuljetetaan?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 276
Deuterin reppua suosittelen (verkkoselkäosan takia), käy sovittamassa liikkeissä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 408
Koko ikäni, ja edelleen lähes päivittäin, reppu selässä fillaroineena en allekirjoita näitä:
- Fillaroidessa reppu on epämukava
--> Itse en oikeastaan edes huomaa reppua, eivätkä ne ole juurikaan hiostaneet
- Lähettilaukku olisi reppua parempi fillaroidessa
--> "Erikoistilanteissa" ja muutenkin reppu pysyy paljon napakammin paikoillaan, eikä esim. heilahda sivulle tai eteen äkkijarrutuksissa. Toki noita lähettilaukkuja on varmaan moneen lähtöön, mutta normi olkalaukut on varmaan ihan eri kuin varsinaiset lähettilaukut

Selässä on kulkenut nämä:
  • Haglöfs Tight Pro L (24L), mutta 20v vanhempi malli. En enää ostaisi, hinta noussut, mutta siitä on tullut "marketti kamaa", laatu laskenut ja samalla hintaa saa parempaa
  • Deuter Trans Alpine Pro (28L), vanha malli, uusi on tämä. Oikein pätevä reppu kaikkeen tekemiseen, mutta 1550g paino on vähän reilusti. Tosi jämy ja mahtuu läppäri, treenikamat ja kauppareissun kamatkin vielä
  • Northface Basecamp Duffel S (50L). Ei ole mikään fillarireppu ja siihen en suosittele. Vetää reilusti kamaa kun mukana läppäri, ja treenikamat ja päälle reiluhko kauppareissu
  • Deuter Speed Lite 20 (20L). Ostin vasta dumpista, on pirun kevyt ylempiin verrattuna. Kokoisekseen hyvä muotoilu, joten vetää tavaraa hyvin, myös sen 15,6" läppärin. Todella pelkistetty, iso pussi, ylätasku ja parit spandeksit sivuilla, kantojärjestelmä kevyeksi hyvä.
Noihin kaikkiin neljään mahtuu Lenovo P50 (15,6") virtalähteineen ongelmitta. Edes tuossa heppoisimmassa Speed Litessä sen kantaminen ei ollut ongelma. Suosittelisin tsekkaamaan Deuterin mallistoa, koska niissä on aika hyvät ja jämyt kantolaitteet. Ospeyt on melko kevyellä kantojörjestelmällä, kokemusta tosin vain Raptor 10:stä ja Talonista. Deuterilta ehkä Trans Alpine 24 tai Giga Bike voisi olla tsekkaamisen arvoisia. Giga enemmän laadukas perus reppu ja Trans Alpine sitten jämympi hyvällä kantojärjestelmällä vaikka päiväretkille.

Missään repussani ei ole ollut erillistä läppäriosastoa, enkä ole moista kaivannut. Trans Alpine Prossakin läppäri kulkee kelposti juomarakolle varatussa tilassa.
 
Viimeksi muokattu:

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
794
Toinen ääni tälle. Ospreyn trampoliini sopii aloituspostaajalle kuin nenä päähän. Sama trampoliini löytyy Stratoksestakin, mutta siitä puuttuu läppäritasku (toki läppärin voi laittaa sinne isoon taskuun ilmankin mutta...)


Ospeyt on melko kevyellä kantojörjestelmällä, kokemusta tosin vain Raptor 10:stä ja Talonista.
Noista kahdesta löytyy selästä vain vaahtomuovinen jäykiste: Stratoksessa ja Tropoksessa (sekä toki muutamassa muussakin repussa) on ns. rinkkamallinen terästrampoliini pitämässä repun muodossaan ja irti selästä. Aivan eri maailmasta nuo.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 408
Kaapista löytyy 70L Osprey Argon rinkka, joten Ospreyn jämyt kantolaitteet on tuttuja ja ne on kyllä pirun hyviä. Nuo Tropos ja Stratos näyttävät kyllä päteviltä ja luulisi tosiaan ilman kiertävän selässä. Tropos enempi city reppu ja Stratos sporttisempi. Tropos suht iso 32L kokoisena, mutta näyttäisi että kompressioilla saisi hyvinkin vedettyä kasaan jos kannossa vähemmän kamaa. Stratoksesta olikin sitten useampi koko tarjolla. 24L Stratoksesta oli joku kirjoittanut että A thin 15" laptop fits (very) snugly in the hydration sleeve, mutta vaatinee testailua mikä läppäri mihinkin reppuun sopii. Tilaa pari eri reppua / kokoa ja testaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
En tiedä tarkkaa mallia mutta duunista sain jonkun Targuksen läppärirepun ja sitä en ainakaan voi suositella. Pitäisi muka olla ilmava ja hengittävä mutta paskanmarjat, hikoaa selässä pahemmin kuin suunnilleen mikään muu reppu mitä olen elämäni aikana selässä kantanut. Selkää vasten on sellainen reikäinen kangas jonka alla on joku todella hengittämätön vaahtomuovi. Muuten on kyllä pirun kätevä, kaikki taskut ja lokerot ovat todella fiksuja mutta hikoaa vaan selässä ihan pirusti.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Minun pitäisi myös reppu hommata työmatkoille joita kuljen pyörällä ja sähköskuutilla. Tärkeimpinä ominaisuuksina pitäisi olla hyvä läppäritasku max 15” läppärille, tilaa vaihtovaatteille/sadevaatteille ja eväille sekä näkyvä eli heijastinta saisi olla tai vaihtoehtoisesti päälle vedettävä suoja heijastimilla tms. Vedenpitävyydestä myös plussaa. Hikoilen itse myös reilusti joten myös istuvuus ja hengittävyys on hyviä ominaisuuksia. Hinta saisi olla jossain max satasen paikkeilla, ei kuitenkaan ole mitenkään kiveen hakattu. Olisiko jotain ehdotuksia malliksi?
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Minun pitäisi myös reppu hommata työmatkoille joita kuljen pyörällä ja sähköskuutilla. Tärkeimpinä ominaisuuksina pitäisi olla hyvä läppäritasku max 15” läppärille, tilaa vaihtovaatteille/sadevaatteille ja eväille sekä näkyvä eli heijastinta saisi olla tai vaihtoehtoisesti päälle vedettävä suoja heijastimilla tms. Vedenpitävyydestä myös plussaa. Hikoilen itse myös reilusti joten myös istuvuus ja hengittävyys on hyviä ominaisuuksia. Hinta saisi olla jossain max satasen paikkeilla, ei kuitenkaan ole mitenkään kiveen hakattu. Olisiko jotain ehdotuksia malliksi?
Eli mikään ketjun repuista ei kelvannut, koska tarvitset paljon heijastinta? Eikö johonkin ketjun reppuun voisi vain kiinnittää heijastimen? noiden linkattujen kauppojen valikoimissa ollut?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Eli mikään ketjun repuista ei kelvannut, koska tarvitset paljon heijastinta? Ei noiden linkattujen kauppojen valikoimissa ollut?
Osprey tropos vaikutti mallilta ja koolta oikein varteenotettavalta, mutta siinäkin värivaihtoehdot on musta ja ei tosiaan kummemmin heijastimia. Sadesuojaa tuohon näytti saavan kyllä kirkkaan keltaisena, mutta kätevämpää tosiaan olisi suoraan värikäs reppu kunnon heijastimilla. Meillä kun kuitenkin pimeää töihin liikkumis aikaa on puolet vuodesta. Lähinnä ajattelin onko suositella jotain mallia mikä suoraan nämä speksit täyttäisi.
Kauppojen valikoimissa voisi hyvinkin olla sopiva malli. Partioaitallakaan vaan ei ole mitään suodatinta millä voisi läppäritaskullisia reppuja vain katsoa. Verkkiksessä läppärireppuja todella paljon, mutta näistä varmaankin 90% sellaisia jotka ei taas millään tavalla ole edes harkittavia vaihtoehtoja ja kuitenkin tulisi ostettua sika säkissä. Eli lähinnä kokemuksella hyviä reppuja hakusessa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Osprey tropos vaikutti mallilta ja koolta oikein varteenotettavalta, mutta siinäkin värivaihtoehdot on musta ja ei tosiaan kummemmin heijastimia. Sadesuojaa tuohon näytti saavan kyllä kirkkaan keltaisena, mutta kätevämpää tosiaan olisi suoraan värikäs reppu kunnon heijastimilla. Meillä kun kuitenkin pimeää töihin liikkumis aikaa on puolet vuodesta. Lähinnä ajattelin onko suositella jotain mallia mikä suoraan nämä speksit täyttäisi.
Kauppojen valikoimissa voisi hyvinkin olla sopiva malli. Partioaitallakaan vaan ei ole mitään suodatinta millä voisi läppäritaskullisia reppuja vain katsoa. Verkkiksessä läppärireppuja todella paljon, mutta näistä varmaankin 90% sellaisia jotka ei taas millään tavalla ole edes harkittavia vaihtoehtoja ja kuitenkin tulisi ostettua sika säkissä. Eli lähinnä kokemuksella hyviä reppuja hakusessa.
Tämä siihen päälle:

Paljon heijastavia reppuja:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Sadesuoja on tosiaan yksi vaihtoehto hyvän repun päälle joskaan ei niin kätevä kuin valmiiksi heijastimilla varustettu reppu. Onko jostain jälkimmäisen linkin repusta jotain kokemusta?
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Reppu painaa kankaat kiinni selkääsi, jolloin ilma ei kierrä ja hiki ei pääse mitenkään pois. Tarvitset selkään ilmatilaa ja parempaa tekstiiliä. Repussa oleva ilmatila malliin Deuter ei auta siksi juuri mitään, se on hyvä kesäisillä teepaitavaelluksilla, kun selkä on likomärkä.

Ilmatilaa saa vaihtamalla repun olkalaukkuun. Suosittelen vuosien kokemuksella, reppuun en enää vaihda. Tekstiiliksi paras on villapaita, joka paitsi hengittää, mutta kerää myös kosteutta tuntumatta epämiellyttävältä. Paksuuksissa ja laaduissa on valinnanvaraa.

Jos matka on pitkä, hanki esim. ohjaustankioon kiinnitettävä laukku.

Paras reppu olisi mahdollisimman kevyt.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
624
Tilasin juuri Osprey Hikelite 18. Katsoo miten soveltuu työmatkoille läppärin kanssa. Pitäisi läppäri mahtua tuonne, katsoo miten käy. Jos ei mahdu niin menee palautukseen. Tuossa erikoisuutena juuri että selvälevy/verkko on erillään repusta ja ei hikoiluta niin paljoa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 374
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom