Läppäri kuumenee

Liittynyt
21.12.2023
Viestejä
23
Moi,
Kone on pelatessa kuumentunu aika paljon, usein noin 92C, niin aattelin vaihtaa lämpötahnat. Mitä tuo vaaleanpunainen on nuolten osoittamissa kohdissa? Pitääkö niihin ostaa joku spesiaali tahna vai käykö lämpötyynyt? Minulla on vain perus hartaata tahnaa Powerista. Ja miksi tuola keltaisella ympyröidyssä kohdassa ei ole tahnaa, auttaisiko jotain jos siihen laittaisi esim lämpötyynyn?

Kone: Acer Aspire A515-56G
Suoritin: 11th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1135G7 @ 2.40GHz 2.42 GHz
Näytönohjaimet: Intel(R) Iris(R) Xe Graphics ja
NVIDIA GeForce MX350

koneosa2.jpg
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
26
lämpötahna on parempi ku lämpötyyny ja toisekseen siinä keltaisessa rinkulassa pitäisi olla tahnaa, eli kasauslinjalla on käyny moka.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 551
lämpötahna on parempi ku lämpötyyny ja toisekseen siinä keltaisessa rinkulassa pitäisi olla tahnaa, eli kasauslinjalla on käyny moka.
Ei. Tuo on chipset ja siihen ei kuulu tahnaa Intelin speksien mukaan, täysin oikein on tehtaalla kasattu. Yleensä tuossa kohtaa on jäähyssää myös korotus, ettei se vain ottaisi kontaktia.


Äläkä myöskään laita siihen mitään tyynyä, se nostaisi jäähyn ylös itse prosessorin sirusta.
 
Liittynyt
21.12.2023
Viestejä
23
Ei. Tuo on chipset ja siihen ei kuulu tahnaa Intelin speksien mukaan, täysin oikein on tehtaalla kasattu. Yleensä tuossa kohtaa on jäähyssää myös korotus, ettei se vain ottaisi kontaktia.


Äläkä myöskään laita siihen mitään tyynyä, se nostaisi jäähyn ylös itse prosessorin sirusta.
Okei joo kiitos tiedosta! Mitä tahnaa voisin noihin vaaleanpunaisiin laittaa, ei ilmeisesti käy perus harmaa?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 551
Okei joo kiitos tiedosta! Mitä tahnaa voisin noihin vaaleanpunaisiin laittaa, ei ilmeisesti käy perus harmaa?
Todennäköisesti ovat Geforcen muistipiirit, yleensä niissä käytetään tyynyjä eikä tahnaa. Itse puhdistaisin punaiset moskat pois ja mahdollisimman ohuet tyynyt tilalle, kunhan tulee kontakti jäähyyn.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 913
Viestejä
4 223 527
Jäsenet
71 137
Uusin jäsen
Stockend

Hinta.fi

Ylös Bottom