Lääkkeiden hintavertailu

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
653
Olen monesti miettinyt lääkkeiden hintaa ja oletettuja jättikatteita niissä. Reseptilääkkeissä kait jonkinlainen sääntely? Itsehoitotuotteissa käsitykseni mukaan apteekkari saa itse hinnoitella tuotteensa.

Yritin etsiä sivustoa, jossa olisi hintavertailua lääkkeistä ja apteekkituotteista. Onkohan sellaista ja jos ei niin saako sellaista tehdä? Jos saa niin tässä olisi hyvä idea jollekin!
Sivuston hinnat voisivat esimerkiksi perustua ihmisten ilmoituksiin lääkkeen ostettuaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Olen monesti miettinyt lääkkeiden hintaa ja oletettuja jättikatteita niissä. Reseptilääkkeissä kait jonkinlainen sääntely? Itsehoitotuotteissa käsitykseni mukaan apteekkari saa itse hinnoitella tuotteensa.

Yritin etsiä sivustoa, jossa olisi hintavertailua lääkkeistä ja apteekkituotteista. Onkohan sellaista ja jos ei niin saako sellaista tehdä? Jos saa niin tässä olisi hyvä idea jollekin!
Sivuston hinnat voisivat esimerkiksi perustua ihmisten ilmoituksiin lääkkeen ostettuaan.
Lääkkeiden vähittäismyyntihinnat määräytyvät suoraan voimassaolevan tukkuhinnan mukaan. Laskukaavat löytyvät lääketaksa asetuksesta. Itsehoitolääkkeiden osalta on nyt esitys sisässä eduskunnassa, että lääketaksan mukainen hinta muuttuu enimmäishinnaksi ja apteekkari voi leikata omasta katteestaan. Ei ole voimassa vielä, joten kaikkien lääkkeiden hinnat ovat toistaiseksi samat jokaisessa apteekissa.

Edit. Lisähuomiona tukkuhintalistat päivittyvät aina 2 kertaa kuukaudessa, 1. ja 15. päivä, ja vähittäismyyntihinnat apteekissa päivittyvät samalla vastaavasti. Isot heittelyt tukkuhinnoisssa on harvinaisia, mutta toki aina joskus joku pyrkii agressiivisella hinnoittelulla markkinoille.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 845
Viestejä
4 206 108
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom