Vanha topicci, mutta olisi tarve 0-30V/10A labrapowerille. Onko aliexpress/ebay osastolta löytynyt mitään luotettavia laitteita
Itse ostin Banggoodista pari vuotta sitten Topshak NPS 3010 -powerin ja sittemmin vielä toisenkin kun siitä oli joku alle neljänkympin tarjous.
Only US$61.99, buy best topshak nps3010w 110v/220v digital adjustable dc power supply 0-30v 0-10a 300w regulated laboratory switching power supply sale online store at wholesale price.
www.banggood.com
Päädyin tuohon youtube-videoiden rohkaisemana, siitä oli joku ihan hyvä omistajan purku- ja tutkintavideo.
Ensimmäisen saatuani avasin sen itse ja tarkastin kriittiset kohdat (mm. verkkojännitteen kytkennät ja eristysvälit, komponenttien kiinnitykset ja sijoittelut) enkä mitään huolestuttavaa havainnut joten tilasin sittemmin toisenkin suurempaa virrantarvetta varten. (Tsekkasin toki myös toisenkin sisältä)
Ulostuloterminaalit ovat hieman heppoiset ja lähekkäin toisiaan ja mukana tulleet hauenleukajohtimet ovat lelusarjaa sekä ulostulon jännite/virtasäädöt hiukan hypähtelevät (eivät niin smuutit kuin ammattitason labrapowereissa) mutta kaikkiaan ajaa asiansa ihan hyvin harrastekäytössä.
Kovimmalle powerit ovat joutuneet käytössäni, kun olen syöttänyt matalaohmista vastuslankaa punahehkuiseksi pleksilevyjä (3-5 mm paksuja) taivutellessani. Muuten ovat saaneet kevyttä satunnaista käyttöä.
Todettakoon, että tein joskus työkseni elektroniikkakorjausta, huoltoa ja asennusta joten laadukkaat powerit, sähköturvallisuus jne olivat perusjuttuja ja sen perusteella tein arvioni tuosta Topshakista.
Todettakoon myös, että ostamillani ja nykyään myytävillä Topshakeilla ei välttämättä ole muuta samaa kuin nimi, tuntuu olevan aika villiä tuo meno brändinimien ja tavaran suhteen.
Eli ihan käypäistä voi saada edullisesti Kiinasta jos tuuri käy ja tietää mitä ostaa.