Laadukkaat kuulokkeet?

Joko on ensisauhut otettu? Poimin Soundguys:n 5128:lla mitatun vasteen heidän sivuiltaan ja vein sen Squiglinkiin manipuloitavaksi. Näyttää siltä, että Sound Connectin 10-kaistaisella ekvalisaattorilla saisi luurit soimaan sangen messevästi....?

Toivottavasti näiden sanka ei natise ja keinonahka kestäisi muutaman vuoden siistinä.

Ps. Kiitokset, että olet selvittänyt Sonyn ekvalisaattorin käyttämät Q-arvot, siitä on ollut monelle suuri hyöty.
Ei saanut Sonyn kotimainen PR-toimisto vielä postitettua arvostelukappaleita, vaikka ne jo keskiviikkona saapuivat tarjolle. Harmillista, mutta vielä täytyy vähintään pari päivää odottaa malttamattomana.

Jos 10 kilohertsin seutu soi Collexionissa edes hieman XM6:ta tasaisemmin, siitä luultavasti saa equtettua hyvän ja ennen kaikkea aiempaa helpommin.

En ole oikein ottanut selvää, miten pehmeäksi keinonahan pinta on kuppien ulkoreunassa jätetty. Jos se olisi käsitelty tosi kovaksi, kestäisi luultavasti paremmin aikaa. Sony itse kertoi kehittäneensä tätä materiaalia kahden vuoden ajan varmistaakseen sen kestävyyden.
 
Onko markkinoilla mitään erittäin kevyitä on-ear bluetooth kuulokkeita, kuten Philips Ultrlite? Vaimolla on nämä kuulokkeet ollut käytössä varmaan jo vuosikymmenen ja toimineet täydellisesti - yhdistäneet luotettavasti, ei edes huomannut että ovat päässä (painoa kuulokkeilla 90 grammaa) ja ääni oli riittävän laadukas. Kolmet kuulokkeet oli kierrossa, mutta nyt ei enää niiden akut kestä. Valitettavasti sitten itse tuote poistui myynnistä jo aikoja sitten myös, eikä käytettynäkään löydy kuin aivan riistohintaan.

Joten onko mitään vaihtoehtoja? Valitettavasti around-earit ja korvanapit eivät puutarhahommissa hänellä toimi, testattu on.

SHB4405WT-00-33.jpgSHB4405WT-00-1.jpg
 
Onko markkinoilla mitään erittäin kevyitä on-ear bluetooth kuulokkeita, kuten Philips Ultrlite? Vaimolla on nämä kuulokkeet ollut käytössä varmaan jo vuosikymmenen ja toimineet täydellisesti - yhdistäneet luotettavasti, ei edes huomannut että ovat päässä (painoa kuulokkeilla 90 grammaa) ja ääni oli riittävän laadukas. Kolmet kuulokkeet oli kierrossa, mutta nyt ei enää niiden akut kestä. Valitettavasti sitten itse tuote poistui myynnistä jo aikoja sitten myös, eikä käytettynäkään löydy kuin aivan riistohintaan.

Joten onko mitään vaihtoehtoja? Valitettavasti around-earit ja korvanapit eivät puutarhahommissa hänellä toimi, testattu on.

SHB4405WT-00-33.jpgSHB4405WT-00-1.jpg

FIIO EH11 on aika eri näköinen, mutta kevyet on-ear bluetoothit ne on. Nuo Philipsit näyttää siltä, että sulkee vähän ääntäkin pois, Fiiot ei pahemmin sitä tee. Joka tapauksessa Fiio EH11 pitäisi olla ihan asialliset, niiden EQ:lla pystyy ilmeisesti tekemään äänestä jopa hyvän.
Itse tuollaiset ostin, mutta hyvin korkeapäisenä osoittautuivatkin liian pieniksi enkä sitten niihin kunnolla ole tutustunutkaan.
 
Onko markkinoilla mitään erittäin kevyitä on-ear bluetooth kuulokkeita, kuten Philips Ultrlite? Vaimolla on nämä kuulokkeet ollut käytössä varmaan jo vuosikymmenen ja toimineet täydellisesti - yhdistäneet luotettavasti, ei edes huomannut että ovat päässä (painoa kuulokkeilla 90 grammaa) ja ääni oli riittävän laadukas. Kolmet kuulokkeet oli kierrossa, mutta nyt ei enää niiden akut kestä. Valitettavasti sitten itse tuote poistui myynnistä jo aikoja sitten myös, eikä käytettynäkään löydy kuin aivan riistohintaan.

Joten onko mitään vaihtoehtoja? Valitettavasti around-earit ja korvanapit eivät puutarhahommissa hänellä toimi, testattu on.

SHB4405WT-00-33.jpgSHB4405WT-00-1.jpg
ostaa luujohdekuulokkeet. luulisi toimivan ja olettaen äänenlaatukin riittää kun ei kovin korkea vaatimus varmastikkaan
 
Onko markkinoilla mitään erittäin kevyitä on-ear bluetooth kuulokkeita, kuten Philips Ultrlite? Vaimolla on nämä kuulokkeet ollut käytössä varmaan jo vuosikymmenen ja toimineet täydellisesti - yhdistäneet luotettavasti, ei edes huomannut että ovat päässä (painoa kuulokkeilla 90 grammaa) ja ääni oli riittävän laadukas. Kolmet kuulokkeet oli kierrossa, mutta nyt ei enää niiden akut kestä. Valitettavasti sitten itse tuote poistui myynnistä jo aikoja sitten myös, eikä käytettynäkään löydy kuin aivan riistohintaan.

Joten onko mitään vaihtoehtoja? Valitettavasti around-earit ja korvanapit eivät puutarhahommissa hänellä toimi, testattu on.

SHB4405WT-00-33.jpgSHB4405WT-00-1.jpg
Sitten on näitä clip on korvanappeja jotka ei tuki korvakäytävää, eikä juuri tunne edes että ne on korvissa,. Eikä ne edes putoa korvista edes niin herkästi.
 
Ei saanut Sonyn kotimainen PR-toimisto vielä postitettua arvostelukappaleita, vaikka ne jo keskiviikkona saapuivat tarjolle. Harmillista, mutta vielä täytyy vähintään pari päivää odottaa malttamattomana.

Jos 10 kilohertsin seutu soi Collexionissa edes hieman XM6:ta tasaisemmin, siitä luultavasti saa equtettua hyvän ja ennen kaikkea aiempaa helpommin.

En ole oikein ottanut selvää, miten pehmeäksi keinonahan pinta on kuppien ulkoreunassa jätetty. Jos se olisi käsitelty tosi kovaksi, kestäisi luultavasti paremmin aikaa. Sony itse kertoi kehittäneensä tätä materiaalia kahden vuoden ajan varmistaakseen sen kestävyyden.

Nyt on WH-1000XX:t haettu. Sonylla on selvästi vaihdettu lääkitystä, sillä nämähän sai Sound Connectin ekvalisaattorilla täysin kelvolliseksi!

Muutamia havaintoja:

-mekaaninen vaikutelma: merkittävästi rimpuloita XM-malleja parempi
-saranat: lievää naksumista leukoja pyöritellessä
-ANC: lähellä XM6:sta subjektiivisesti arvioituna, ei töminää askeltaessa
-softa: buginen... (eq-asetusten tallentuminen vaati pari yritystä ja kerran musiikkintoisto katkesi ilman selitystä)
-vakioviritys: melkein kuuntelukelpoinen
-kotelo: jämäkkä, helposti avattava, kaapelin kolo on näppärä

Nyt on saatavilla melkein neutraalia ääntä hyvällä rakenteella, tehokkaalla vastamelulla ja varsin ajattomalla designilla.*

*Makuasioita.....
 
Noblelta tulossa Apollo Pro kuulokkeet piakkoin myyntiin. Tuunausta ainakin päivitetty ja materiaaleja. Jonkunlainen limited edition kaiketi.

@Sword Of Damocles Olisi mielenkiintoista lukea testi näistä, kun olet nuo Apollot testannut. Mareksille pitäisi kesäkuun aikana tulla myyntiin.

images.jpeg
 
Noblelta tulossa Apollo Pro kuulokkeet piakkoin myyntiin. Tuunausta ainakin päivitetty ja materiaaleja. Jonkunlainen limited edition kaiketi.

@Sword Of Damocles Olisi mielenkiintoista lukea testi näistä, kun olet nuo Apollot testannut. Mareksille pitäisi kesäkuun aikana tulla myyntiin.

images.jpeg

Mareks saattaa hyvinkin tarjota noita testilainaan, joten pyrin testaamaan. :thumbsup: Uuden Sonyn verrokiksi yritän lainata paikalliselta Audioforumilta B&W PX8 S2:n.
 
Nyt on WH-1000XX:t haettu. Sonylla on selvästi vaihdettu lääkitystä, sillä nämähän sai Sound Connectin ekvalisaattorilla täysin kelvolliseksi!

Muutamia havaintoja:

-mekaaninen vaikutelma: merkittävästi rimpuloita XM-malleja parempi
-saranat: lievää naksumista leukoja pyöritellessä
-ANC: lähellä XM6:sta subjektiivisesti arvioituna, ei töminää askeltaessa
-softa: buginen... (eq-asetusten tallentuminen vaati pari yritystä ja kerran musiikkintoisto katkesi ilman selitystä)
-vakioviritys: melkein kuuntelukelpoinen
-kotelo: jämäkkä, helposti avattava, kaapelin kolo on näppärä

Nyt on saatavilla melkein neutraalia ääntä hyvällä rakenteella, tehokkaalla vastamelulla ja varsin ajattomalla designilla.*

*Makuasioita.....

The ColleXion tulikin Tanskan varastolta, joten piti tänne asti odotella. Nyt kuitenkin ehdin jo hahmotella varsin toimivan taajuuskorjauksen ANC päällä käytettäväksi. Kuulokkeiden taajuusvasteen mittaaminen osoittautui aiempaa syvempien kuppien myötä mielenkiintoiseksi, koska korvatunnistin ja sitä myötä vastamelu eivät aktivoidu ilman, että laitan vasemman kupin sisään palan alumiinifoliota. Tällöin kuulokkeet omaan päähäni laittaessa korvatunnistin tulee jotenkin huijatuksi ja se jää päälle pysyvästi mahdollistaen vastamelun myös mittauslaitteen silikonikorvilla. :D Squiglinkistä löytyy jo yhdet väärin tehdyt mittaukset, joissa mittaaja on olettanut vastamelun olleen päällä, vaikkei se ollut. Täytyy pienen Excel-jumpan jälkeen latailla myös omat mittaukset tarjolle.

1780424158180.png


Sonyn määrittämä tuunaus on myös tällä kertaa ihan toimiva, joskin yhä keskialue jää jonkin verran alataajuuksien varjoon. Diskantti kuitenkin omaan makuuni toimisi jo sellaisenaankin, koska en havaitse XM6-mallin epäluonnollisuuksia.

Edit. Tällainen ero riippuen siitä, onko vastamelu päällä vai ei.
1780426291651.png
 
Viimeksi muokattu:
Hei, toimiiko nuo openheartin kaapelit kuulokkeiden mukana tulevilla 6.3mm adapterilla. Pitäisi philips fidelio x2:siin ostaa uusi kaapeli koska vanha on osittain rikki.

Olisiko kellään suositella korvapehmusteita meze neo 99 kuulokkeille. Dekonit on vähän liian turhan suolaisen hintaisia. Mutta brainwavzilla olisi puolet halvemmalla vastaavia pehmusteita, niin onko kellään kokemusta noista mitkä löytyy tuosta linkistä.

Pitäisi myös korjata vanhat beyer dt 770 prot, kun kaapeli lähti liitoksistaan kuulokkeiden sisältä. Niin pystyykö tuollaisella kuvan mukaisella tuotteella modaamaan kuulokkeet, että saa normaalin 3.5mm piuhan kiinni sitten kuulokkeisiin. Ainakin tuolla aliexpressin sivuilla oli joku kuva kun joku on modannut omat beyerinsä kyseisellä tuotteella.

1780991839141.png

EDIT: Näköjään noi brainwavz pehmusteet ei ole kokonaan lampaannahkaa, vaan osittain käytetty keinonahkaa. Jos nyt oikein tulkitsin yhtä reddit postausta ja näköjään ihan tuolla kaupan sivulla on kuva että kahden vuoden iässä pehmusteet on alkanut menemään rikki.
Käsitykseni mukaan jos olisivat oikeaa nahkaa niin ei pitäisi tuolla tavalla mennä rikki, kuten näiden vakio keinonahka pehmusteiden.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, toimiiko nuo openheartin kaapelit kuulokkeiden mukana tulevilla 6.3mm adapterilla. Pitäisi philips fidelio x2:siin ostaa uusi kaapeli koska vanha on osittain rikki.

Pitäisi myös korjata vanhat beyer dt 770 prot, kun kaapeli lähti liitoksistaan kuulokkeiden sisältä. Niin pystyykö tuollaisella kuvan mukaisella tuotteella modaamaan kuulokkeet, että saa normaalin 3.5mm piuhan kiinni sitten kuulokkeisiin. Ainakin tuolla aliexpressin sivuilla oli joku kuva kun joku on modannut omat beyerinsä kyseisellä tuotteella.

1780991839141.png

Eiköhän openheartin, ja muidenkin 3,5mm trs kaapelit, ole ihan normaaleja ja toimi esim. X2:n mukana tulevan 6,3mm sovittimen kanssa.
Hyvä vaihtoehto alin kaapeleille on vaikka cordialin kaapelit: https://www.stpaulssound.fi/cordial-3-5mm-ministereoplugikaapeli/p/CORD0.6WW/CORD3WW/

Olen tehnyt DT770:lle kaapelimodin ja mielestäni käytin juuri tuota liitintä. Youtubesta kannattaa katsoa ohjevideoita aiheesta.
 
jaha tullaan tänne purkautumaan hakemaan tukea. Pikkasen kuulokekärpänen puremassa. Onko kokemuksia Sennheiser HD 550. Pikkasen lähtenyt käsistä tämä harrastus, mutta kun nautinnon eteen tekee hedosti melkeen mitä vain.
asus kithara ja fiion ft1 tosissaan löytyy on planaariset avoimet ja suljettu dynaaminen. Nyt antaisin avoimelle dynaamiselle mahdollisuutta tulla omaan kuulokenurkkaukseen. Geminihän sanoisi että tämä olisi sopiva vaihdokki kokoelmaani.
 
jaha tullaan tänne purkautumaan hakemaan tukea. Pikkasen kuulokekärpänen puremassa. Onko kokemuksia Sennheiser HD 550. Pikkasen lähtenyt käsistä tämä harrastus, mutta kun nautinnon eteen tekee hedosti melkeen mitä vain.
asus kithara ja fiion ft1 tosissaan löytyy on planaariset avoimet ja suljettu dynaaminen. Nyt antaisin avoimelle dynaamiselle mahdollisuutta tulla omaan kuulokenurkkaukseen. Geminihän sanoisi että tämä olisi sopiva vaihdokki kokoelmaani.
AI:n juttuihin ei kuulokkeissa tai audio jutuissa kannata luottaa suoraan. Toistelee redditin ja foorumeiden juttuja joissa voi olla todella harhaistakin kamaa, eikä sitä sitten AI:n suodattamana huomaa.

Sinänsä ehdotus semi uskottava, jos Kithara on vähän kirkkaampi kuten hifimanit usein on ja HD550 vähän leppoisampi kuten senkut usein on. Mutta HD550 taitaa olla vähän keskiverto senkkua kirkkaampi. Puhdasta arvailua kun kumpaakan en omista. :geek:

Mutta sellainen huomio, itse jossain vaiheessa kauhean kasan kuulokkeita läpi käyneenä, kannattaa miettiä mitä erilaista haluaa uusilta kuulokkeilta ja jos se tulee jonkun lisäksi eikä tilalle yleiskuulokkeeksi niin varmistaa että se oikeasti eroaa eikä ole lisää sitä samaa.
 
AI:n juttuihin ei kuulokkeissa tai audio jutuissa kannata luottaa suoraan. Toistelee redditin ja foorumeiden juttuja joissa voi olla todella harhaistakin kamaa, eikä sitä sitten AI:n suodattamana huomaa.

Sinänsä ehdotus semi uskottava, jos Kithara on vähän kirkkaampi kuten hifimanit usein on ja HD550 vähän leppoisampi kuten senkut usein on. Mutta HD550 taitaa olla vähän keskiverto senkkua kirkkaampi. Puhdasta arvailua kun kumpaakan en omista. :geek:

Mutta sellainen huomio, itse jossain vaiheessa kauhean kasan kuulokkeita läpi käyneenä, kannattaa miettiä mitä erilaista haluaa uusilta kuulokkeilta ja jos se tulee jonkun lisäksi eikä tilalle yleiskuulokkeeksi niin varmistaa että se oikeasti eroaa eikä ole lisää sitä samaa.
Oratory1990:n käyrän perusteella nuo ei vaikuta tosi kirkkailta. Tosin en ole minäkään noita kuulokkeita kuullut. 200€ Verkkiksessä ei noista ole mielestäni paha hinta ja palauttaa voi, jos ei tykkääkään.
 
ite ainakin petyin HD 560S laatuun kun ruuvit vedetty muovi runkoon ja poksahdellut irti useampaan kertaan kun venyttää kuulokkeita päähän laittaessa.
 
Taitaa kaikissa 500-sarjalaisilla olla samanlainen rakenne, joitakin myös häiritsee kuulokekupin sisällä oleva möykky jonka aiheuttaa sangan saranan kohta. Ja muovi voi alkaa natisemaankin vanhemmiten. Rakenteen puolesta 600-sarjalaiset kivempiä.
 
Ostin kokeeksi Simgot EW200 IEM:t, kun hintaa jäi ~33 €. Mielestäni hyvä erottelukyky ja sopivasti diskanttia. Selvästi paremman kuuloiset vs. Moondrop Chu 2, jotka olivat pitkään käytössä ennen näitä.

IMG_2213.jpeg
 
Itsellä tarkoitus loppukeväästä päivittää nykyiset kuulokkeeni (Philipsin Fidelio X2HR) sekä suotavaa olisi kyllä se erillis DAC hankkia pöytäkoneelle. Audioliikkeessä muutamien testauksien jälkeen löytyi ne sopivat, Meze 109 Prot tai sitten 105 Silvat, mutta niitä ei ollut testattavana

Itsellä tarkoitus loppukeväästä päivittää nykyiset kuulokkeeni (Philipsin Fidelio X2HR) sekä suotavaa olisi kyllä se erillis DAC hankkia pöytäkoneelle. Audioliikkeessä muutamien testauksien jälkeen löytyi ne sopivat, Meze 109 Prot tai sitten 105 Silvat, mutta niitä ei ollut testattavana :hammer:

Noniin, nyt se päivä sitten vihdoinkin koitti kohdalleni :cigar:

20260613_163357.jpg


a21274b0-881a-4aad-92bb-7e2fbac674c0.jpg


c070d065-494b-4e37-8a6d-ab6fc91544f4.jpg
 
Pistäpä stradasta mieltymyksiä, kun pääset enemmän tutustumaan. Pitkään himoittanut mokomat suljetuiksi.
Parhaat kuulokkeet mitä ikinä ollut itselläni ja enään ei tarvitse säädellä MikkiSoftan ääniä, kun iFi Zen DAC 3 ajaa tuon sitten :kippis:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom