Kysyttävää PCI-e väylistä

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1
Terve


Laitoin tilaukseen tietokoneen osia ja yksi asia mikä hämmentää on prosessoreissa listattu maksimi PCI express väylien määrä (noissa 9th gen intel ilmeisesti 20-4=16 se mikäli olen oikein ymmärtänyt). Tiedän että emolevyyn voi lyödä kiinni niiden kanssa enemmän kuin yhden näytönohjaimen esimerkiksi, mutta muuten en oikein tiedä mitä kyseinen maksimi tarkoittaa tai käytännössä tekee. Minun tapauksessa emolevyyn tulisi kiinni sound blaster ZXR, samsung 960 m2 ssd ja näytönohjain eli 16+4+4 pci väylää? Muuttuuko näytönohjain tässä tapauksessa pci8x ja äänikortti ja ssd pysyvät 4x ja jos muuttuu onko sillä mitään väliä näytönohjaimen performanssin kannalta?
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Kannattaa ehkä muuttaa otsikko muotoon "Kysyttävää PCI-E väylistä", kun on kuitenkin aivan eri väylä :think: Ja tuo 16 kpl on vain prosessorin pci-e väylät, jos emolevyssä on piirisarja, niin siinä olevat kannattaa laskea mukaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 102
Varmaan lukee myös emolevyn manuaalissakin erikoistapaukset. Esim omassa lankussa alin PCI-E väylä kytkeytyy pois toiminnasta 6800k (28 PCI linjaa) prossulla jos M.2 SSD laitetaan kiinni siihen tarkoitettuun väylään. Paremmilla prossuilla joissa enemmän väyliä saa myös alimman PCI-E väylän päälle. Jos haluan että kaksi ylintä väylää toimii 16x niin tarvin 40 väyläisen prossun.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Terve


Laitoin tilaukseen tietokoneen osia ja yksi asia mikä hämmentää on prosessoreissa listattu maksimi PCI express väylien määrä (noissa 9th gen intel ilmeisesti 20-4=16 se mikäli olen oikein ymmärtänyt). Tiedän että emolevyyn voi lyödä kiinni niiden kanssa enemmän kuin yhden näytönohjaimen esimerkiksi, mutta muuten en oikein tiedä mitä kyseinen maksimi tarkoittaa tai käytännössä tekee. Minun tapauksessa emolevyyn tulisi kiinni sound blaster ZXR, samsung 960 m2 ssd ja näytönohjain eli 16+4+4 pci väylää? Muuttuuko näytönohjain tässä tapauksessa pci8x ja äänikortti ja ssd pysyvät 4x ja jos muuttuu onko sillä mitään väliä näytönohjaimen performanssin kannalta?
Prosessoriin saa kiinni max 16 linjaa. Piirisarjaan saa kiinni max 24 linjaa. Piirisarjalta prosessorille on 4 linjaa.

Tuossat tapauksessa näytönohjain on x16, äänäri x1 ja SSD x4. Kaksi viimeistä piirisarjaan kytkettynä josta prosessorille se x4 max kaikki piirisarjan laitteet yhteensä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 495
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom