Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Unohtui mainita vaihdan viikonpäästä sen kun pääsen kaverin nosturille.
Juu. Eri auto ja eri polttoaine, mutta mulla alkoi tehdä samaa talvella. Suodattimen iästä ei mitään tietoa ja oli ollut vaihtolistalla jo vuosia :D Oire nopeutti sitten prosessia.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.
Ei koe-kilvillä vuotta kyllä kukaan aja putkeen samaa autoa. Hyvin rajoitettua se mihin noita saa käyttää Koenumerotodistus | Traficom
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Ellei ole muuttunut, niin nuo koekilvet sisältävät vakuutuksen ja vielä aika suhteellisen suolaisen hintaisetkin.
Ei ole koskaan kuulunut vakuutuksia koekilpiin. Itse kilvet on nykyisellään 200e / vuosi ja vakuutukset pitää olla muualta voimassa, että koko kilpeä edes saa haettua. Myös kilven saa vain yritykset joiden toimiala on sellainen missä nyt ylipäätään moiselle on käyttöä, yksityiset ei koekilpiä saa. Taidat sekoittaa siirtolupaan, joka on ihan eri asia?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Koekilvistä tuli mieleen viime viikkoinen episodi jossa lippis-jonne oli liikkeen Audia vähän testaamassa ja hermostui kun ajoin risteyksestä "eteen" (autojonossa oli n. 200m väli) ja kiihdytin hetkessä tavoitenopeuteen, mutta ajoin vain +5 ylinopeutta 50 km/h rajoitusalueella kun Audilla oli vauhtia 60+ joten ohi mentiin syvästi tuijottaen lappu lattiassa aina seuraavaan risteykseen (300m päässä) missä uukkari ja eikun takaisin. Tuli ainakin testattua auton suorituskyky joka oli selvästi riittävä myös kaupunkiajoon joten saas nähdä millä kilvillä auto tulee jatkossa liikentessä (tai lehtien palstoilla) vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Ei ole koskaan kuulunut vakuutuksia koekilpiin. Itse kilvet on nykyisellään 200e / vuosi ja vakuutukset pitää olla muualta voimassa, että koko kilpeä edes saa haettua. Myös kilven saa vain yritykset joiden toimiala on sellainen missä nyt ylipäätään moiselle on käyttöä, yksityiset ei koekilpiä saa. Taidat sekoittaa siirtolupaan, joka on ihan eri asia?
Veikkaisin että "Iskällä autokorjaamo" tai "olen amiksessa autopuolella" on hyviä tekosyitä ajella autolla jolla ei olisi esim. virityksen takia asiaa katsastukseen.

Tai näin ainakin täällä Turun suunnassa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
301
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.
onko ne varmasti koe-kilvet vai jotkut muut keltaiset kilvet?
esim. puolustusvoimien ja alankomaiden kilvet on keltaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Jep, vasemmassa reunassa päällekkäin kirjaimet "KOE".
Kyllähän ne koekilvet jotenkin autoalaan liittyy väkisinkin. Kasko erikseen arvoidun kaluston määrän mukaan, ainakin ennen oli näin. Itse käyttelin vaan uusien autojen siirtelyyn, enkä kyllä jaksanut edes laitella kilpiä kiinni, kunhan ne oli vaikka kojelaudan päällä.
Nykyään taas dieselverojen ja muiden käyttömaksujen välttämiseksi autot pois liikennekäytöstä, ja näin voi ajella koekilvillä. Rajansa siinäkin tietenkin. Yllä olevaa linkkiä en ehtinyt lukaista.

Kaipa ne kilpien haltijan tiedot jostain trafin systeemeistä saa jollain konstilla kaivettua.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?
Jos heti eroon, eikä hinnalla väliä, niin jobbarille. Niitä löytyy kyllä kun etsii ja katsoo. Nettiautoon tai toriin, niin pussihousut alkaa soittelemaan. Ihan miten kasetti ja kassa kestää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Jos heti eroon, eikä hinnalla väliä, niin jobbarille. Niitä löytyy kyllä kun etsii ja katsoo. Nettiautoon tai toriin, niin pussihousut alkaa soittelemaan. Ihan miten kasetti ja kassa kestää.
Nää tosiaan sitten tarjoaa 30-50% auton käyvästä arvosta - tosin eipä tuo eroa hirveästi siitä mitä joku liike tarjoaa koska noilla kilometreillä ei enää ns. "isot autoliikkeet" autoa halua ostaa (ne voivat maksaa jostain vähän ajetusta, suositusta mallista lähes sen mitä joku yksityinenkin - siis tyyliin "Toyota ja alle 100tkm").

Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?
Laita nyt malli + tarkemmat tiedot niin joku saattaa täälläkin kiinnostua jos hinta on oikeasti "haluan eroon nopeasti".
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Cooper D ja ollut työajossa. Spesiaali Mayfair malli joten on hieno sisältä.
Noilla kilsoilla pyynnit ovat nettiautossa 5-6 k€, joskin noin paljon ajetut ovat pari vuotta vanhempia.

Jobbari maksaa tuollaisesta 2-4 k€, jos menet suoralla kaupalla tarjoamaan.
Toriin jos laitat vaikka 4500 € pyynnillä ja tinkaat 500 € pois, niin pitäisi hävitä aika nopeasti pihasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa
Todellakin on. Noin vähän ajoa, paljon seisontaa ja pätkää joten vesi ei pääse pois öljyistä, paljon rasitusta kylmäkäynnistyksistä. Ehdottomasti vaihtaisin itse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Todellakin on. Noin vähän ajoa, paljon seisontaa ja pätkää joten vesi ei pääse pois öljyistä, paljon rasitusta kylmäkäynnistyksistä. Ehdottomasti vaihtaisin itse.
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
Itse olen pitäny öljyt koneessa maks. vuoden riippumatta siitä vaikka kilsat jäis alle. Ei se niin tyyriiksi tule vaihtaa/vaihdattaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
Juu pitkiäkin ajetaan mutta aika on aina aika ja öljy kuluu myös vaikket aja. Helpottaa toki että ajat välillä ajat pidempää mutta vaihtaisin itse silti.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa
Emmä tuosta hirveästi stressaisi. Vaihdat parin vuoden välein ja silloin tällöin ajat vähän pidemmän lenkin, vaikka kerran kuussa. Tosin öljyt ja suodatin ei varmaan Astraan hirveästi maksa, joten jos sattuu olemaan luppoaikaa niin voi ne kerran vuoteenkin vaihtaa. Käyttöiän suhteen sillä tuskin on merkitystä kumman tien valitset.
 

Vami

Master of WT
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Auton vaihto houkuttelee, ja kiikarissa olisi 2014 vuoden lexus is300h.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä vekottimesta? Miten nuo kestää kilometrejä, onko jotain kallista tyyppivikaa? Auto jota olen katellut, olisi mittarissa noin 110tkm.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Onko mitään tuoreempaa dieselautoa, jota venäjäntankkaajat suosivat? Toisin sanoen onko missään n. 10-15 vuotta dieselautossa isompaa, lähemmäs 100 litran tankkia vai vieläkö sinne suhataan sillä 30 vuotta vanhalla passatilla?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Perinteisesti noissa edustus saksalaisissa yli 80l tankkeja näkyny eli e38/e65 7er, d2/d3 A8 ja S-classe. Siitä onko nämä muuten kuinka fiksuja valintoja voi olla montaa mieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Eikös auton vakuutus katkea automaattisesti kun luovuttaa auton uudelle omistajalle traficomissa ja hän ottaa sille vakuutuksen? 2vko sitten möin auton ja tajusin, että pitäisi tulla rahaa takaisin, muttei vielä ainakaan ole tullut :D
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Eikös auton vakuutus katkea automaattisesti kun luovuttaa auton uudelle omistajalle traficomissa ja hän ottaa sille vakuutuksen? 2vko sitten möin auton ja tajusin, että pitäisi tulla rahaa takaisin, muttei vielä ainakaan ole tullut :D
Katkeaa itsekseen.
Onko vakuutuyhtiöllä sun tilinumero?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Nykyään ei enää ilmeisesti saa rekisterinumeron perusteella omistajan tai haltijan osoitetietoja?
Eli tietojenluovutuskielto on sinänsä turha, koska koskee kaikkia automaattisesti?
Rekisteritunnuksella tai valmistenumerolla voit tarkastaa veloituksetta minkä tahansa liikenneasioiden rekisteriin merkityn ajoneuvon tekniset tiedot. Ajoneuvon omistaja- ja historiatiedot ovat maksullisia.

Palvelusta saatavat tiedot
  • tekniset tiedot (maksuton)
  • katsastustiedot (maksuton)
  • verotiedot (maksuton)
  • omistajan ja haltijan nimitiedot (maksullinen)
  • historiatiedot (maksullinen)
Ajoneuvotiedot ja veron maksu | Traficom

Tuon mukaan ainakin nimitiedot löytyy, en ole kokeillut kun ei ole ollut nyt tarvetta. Jossain mulla on jonkun kärryn kaikki historiatiedot printattuna. Nyt pitäis muistaa missä, mutta se oli toki aikaa ennen nykyistä käytäntöä.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Tuleehan sieltä kait se listaus niistä rahoitusyhtiöitä ja muussa tapauksessa pelkkä nimi ilman paikkakuntaa? Koita siinä sitten soitella edellisen omistajan perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tuleehan sieltä kait se listaus niistä rahoitusyhtiöitä ja muussa tapauksessa pelkkä nimi ilman paikkakuntaa? Koita siinä sitten soitella edellisen omistajan perään.
Joku massikeisari voisi kokeilla vaikka kaverin autoa tms, ja kertoa mitä löytyy. Toki ilman nimiä tai sellaisia mitkä ei tänne kuulu.:psmoke:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Joku massikeisari voisi kokeilla vaikka kaverin autoa tms, ja kertoa mitä löytyy. Toki ilman nimiä tai sellaisia mitkä ei tänne kuulu.:psmoke:
Eipä se ole kuin 2e joten eipä siinä hirveästi häviä. Ei siinä muuten mutta itse ne tiedot eilen tutulle tulostin ja mielestäni siinä listauksessa ei ollut kuin nimet. En myöskään sitä tallentanut eikä sitä voi enää avata cachesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Alkukesästä kun trafilla ei systeemit toiminut niin otin autorekisteri.fin kautta kaikki tiedot autosta. Siellä on nimet ja osoitteet. Miksei siis trafillakin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Kokeilin just ja kyllä omistajan nimi- sekä osoitetiedot edelleen tulee jos niitä ei ole erikseen kielletty luovuttamasta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
En minä vaan tiedä. Kunhan kokeilin hakea vasta hiljattain ostamani auton tiedot (tekstiviestillä, eli järjestelmä ei tiedä että se on minun oma autoni) ja ihan oikein sieltä tuli haltijan nimi ja osoite. Sekä rahoitusyhtiö toki omistajaksi.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 088
Tietääkö kukaan löytyykö mistään järkevän näköisiä normaalia leveämpiä rekisterikilven taustalevyjä? Eli 50cm+ leveä. Tässä ainoa jonka äkkiseltään löysin, mutta tuskin näyttää kovinkaan kliiniltä: REKISTERIKILVEN TAUSTALEVY ROSTERI - 19,90 EUR

Ongelmana siis tavan suomalaisen EU-rekkarikilven (ja sen taustalevyn) takaa pilkistävä leveämpi liimapohjainen "tarralevy" joka on siis ilmeisesti ollut ulkomaan kilven alla. Äkkiseltään tutkailtuna tuo tarra/liima on sen verran tujakasti maalipinnassa kiinni, että siististi irrottaminen voi olla melkoinen työnsarka. Pitäisi siis joko irroitella tuo tarra tai peittää se leveämmällä kilven taustalevyllä (oletettavasti helpompi konsti) ihan ulkonäkösyistä, näyttää aika tökeröltä tuo alta pilkistävä musta ylimääräinen osa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Äkkiseltään tutkailtuna tuo tarra/liima on sen verran tujakasti maalipinnassa kiinni, että siististi irrottaminen voi olla melkoinen työnsarka.
Itsehän lähtisin ratkomaan ongelmaa etsimällä jonkun pesukinnas-foorumin tyyppisen autonhinkuttajan ja maksaisin suosiolla tarran irrottamisesta, niillä on yleensä myrkyt ja vermeet moiseen olemassa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Puoltoist vee preemiumvolkkarin puskurissa auringonpaisteessa kypsynyt heavy duty gorilla tape ei ollu huomaavinaankaan mitään noista rautakaupan tarranpoistoaineista, ettei nekään ihmeitä tee mut kannattaa ehkä kokeilla jos ite haluaa nyhrätä.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 088
Puoltoist vee preemiumvolkkarin puskurissa auringonpaisteessa kypsynyt heavy duty gorilla tape ei ollu huomaavinaankaan mitään noista rautakaupan tarranpoistoaineista, ettei nekään ihmeitä tee mut kannattaa ehkä kokeilla jos ite haluaa nyhrätä.
Jep ilmeisesti omassakin tapauksessa kyseessä on auton alkuperäinen kilven "suojatarra" eli liima on varmasti _todella_ tiukassa, ja juurikin muutaman vuoden ikäinen volkkari. :D
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
319
Onko jossain listattuna automerkille ja mallille ominaisia tulevia huoltoja ja (varmaankin mm. huoltokirjasta joo), mutta onko tietoa noiden hinnoista?

BMW X5 F15 kyseessä.

Vähän tässä kahden vaiheilla olen, että ottaisiko tuolle huolenpitosopparin 48 kk / 100 tkm, kun se varmaankin maksaisi itteään ehkä "takaisinkin" sikäli kattaa peruskausihuoltojen kulut yms.. toki näistä huolenpitosopimuksista on varmaan moni eri mieltä ovatko rahastusta vai kätevä homma noin ylipäätään?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
BMW:n tapauksessa ainakin autokeskukselta ja laakkoselta löytyy huoltolaskuri mihin kun syöttää kilvet niin näkyy 30/60/90/120tkm huoltojen sisällöt ja hinnat. Näiden huoltojen lisäksi jarrunesteet ensimmäisen kerran 3v iässä jonka jälkeen joka toinen vuosi ja jarrupalat kulumistunnistimen mukaisesti. Toki huolenpitosopimuksella saa mielestäni myös pyyhkijänsulkia vaihdettua, nykyautoissa polttimoita ei juuri mene ja mahdollisesti kaukosäätimen paristot vaihdatettua.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Facelift quattrona ihan soiva peli. Pre-facelifteissä pientä ruosteongelmaa kaarissa. Jos automaatti haussa, niin itse ottaisin ennemmin quattron kaverina olevan kaksoiskytkinlootan, kuin vajaavetoisen variaattorin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
768
opel corsa 1.3cdti 2008.....onko jollain ollu ajossa tommonen?
ihmettelen vain kun turbo ottaa vasta noin 2500 rpm kohdalla ja matalemmilla kierroksilla on laiska....onko ominaisuus vai onko jotain häikkää?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom