Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Mikä tällaisen postauksesn motiivi on, jossa kiinnostuneet pakotetaan klikkaamaan ko. huijaussivustolle ko. vakoilupalveluun? Mikset avannut asiaa täällä io-techin puolella niin, että aiheesta voisi jutella ilman Facebookiin menemistä?
Mielestäni kerroin, että kyseessä on "kilpailu" ja laitoin linkin spoileriin, ettei sitä klikkaa vahingossa. En usko, että tuosta sen enempää syntyy keskustelua ja kiinnosti vain saada vastaus miksi noita perustetaan. Oletan että moni tietää, mistä on kyse, kun on noita kilpailuja nähnyt.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Tarkoitus yllättää lähisukulainen lahjoittamalla hänelle rahaa. Onko mitään muuta keinoa saada tilinumero selville, kuin kysymällä häneltä itseltään? Pilaa yllätyksen jos kyselen...
Mobilepay? Pystyy lähettämään pelkällä puhelinnumerolla.

Miten lähetän rahaa?
Jos vastaanottajalla ei ole MobilePayta, sinulla on mahdollisuus lähettää vinkki tavallisena tekstiviestinä. Rahat varataan tililtäsi, kunnes vastaanottaja on rekisteröitynyt. Jos vastaanottaja ei rekisteröidy 30 vuorokauden kuluessa, kumoamme siirron automaattisesti.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Ei. Jos saa niin pankkihenkilöoletettu rikkoo pariakin lakia/asetusta.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Minkä takia länkkärielokuvissa aina lyödään mutta koskaan ei potkita?

Tuoleja ja muita apuvälineitä käytetään mutta yleensä ei juurikaan potkita.
Koska se bootsin kärki voi mennä lyttyyn. Cowboille ne bootsit on yksi tärkeimmistä asioista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Jos laki tuon kieltää, niin olkoon niin.
Minkälaista hyötyä tai haittaa aiheutuisi siitä että tiedän jonkun tilinumeron? o_O
Tätä olen itsekin miettinyt kun jotkut sitäkin suojelee ihan kuin pankkitunnuksia(vai eikö ihmiset tunnista mitä eroa on pankkitunnuksilla ja tilinumerolla). Kun käsittääkseni sillä ei pysty tekemään muuta kun laittamaan sinne rahaa. Joka minulle kyllä sopisi, jos joku niin haluaa tehdä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Eipä sillä pelkällä tilinumerolla ihmeitä tehdä, mutta kun tuo pankkisalaisuus on niin pyhä asia sivistysvaltioissa, ei se ole mikään suomalainen keksintö.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Onko normaalia, että pyykinpesukone tärisee kovaan ääneen kylpyhuoneen lattiaa vasten? Koneen jalat ovat tasapainotettu, ja pyörimisnopeus 1600 rpm.
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Mulla on tasapainoetettu, mutta kone oli vinossa linkouksen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Onko normaalia, että pyykinpesukone tärisee kovaan ääneen kylpyhuoneen lattiaa vasten? Koneen jalat ovat tasapainotettu, ja pyörimisnopeus 1600 rpm.
Itellä alkoi täysin suorassa oleva kone tärisemään kun iskunvaimentajat oli finaalissa. Tilasin netistä uudet parilla kympillä ja vaihtoon meni ehkä vartti, siihen loppu tärinä. Joissain malleissa noi iskarit menee ilmeisesti aika nopeasti huonoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
On sellainen tullut koettua, että pesukone on tullut pukuhuoneen ovella vastaan useita metrejä niin kuin jossain kauhuleffassa. Johdot pidätteli sen etenemistä, mutta pomppiminen jatkui.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
On sellainen tullut koettua, että pesukone on tullut pukuhuoneen ovella vastaan useita metrejä niin kuin jossain kauhuleffassa. Johdot pidätteli sen etenemistä, mutta pomppiminen jatkui.
Niin mullakin, kun alkoi yhtäkkiä kuulumaan hemmetinmoista kolinaa kun alkoi linkoamaan. Muuta kun töpseli pois samantien. Oli kyllä user error kun pistin sinne jotain mikä tasan varmasti menee epätasapainoon... Ihme ettei mitään koneesta tai ympäriltä hajonnut.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Itellä alkoi täysin suorassa oleva kone tärisemään kun iskunvaimentajat oli finaalissa. Tilasin netistä uudet parilla kympillä ja vaihtoon meni ehkä vartti, siihen loppu tärinä. Joissain malleissa noi iskarit menee ilmeisesti aika nopeasti huonoksi.
Pesukone on tuliterä, yli 80 kiloinen Mielen kone. Pitänee hankkia jotain kumitassua tai mattoa alle, ettei pesukoneen jyskytys kaiu pitkin alakertaan.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Itellä taas vuoden vanha 6,5 kilonen aeg on hyvin hiljainen pyykkikone, ei edes linkoessa ole erityisen kovaääninen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Pesukone on tuliterä, yli 80 kiloinen Mielen kone. Pitänee hankkia jotain kumitassua tai mattoa alle, ettei pesukoneen jyskytys kaiu pitkin alakertaan.
No juu, noin uudessa koneessa ei taida tosiaan olla iskarit hajalla. Mutta ei tuliterän koneen pitäis lattiaa hakata lainkaan jos se kone on täysin suorassa (ja tietenkin kaikki mahdolliset kuljetustuet poistettu jos sellasia oli).
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Meilläkin on kans joku kärkipään Miele mikä painaa vähän yli vit.. paljon eikä se pidä oikeestaan minkäänmoista ääntä edes lingotessaan, se on kyl luotisuoralla lattialla erillisten kumilätkien päällä. Tai siis toki se moottori ääntä pitää muttei se vehjes tärise, kolise eikä hytky.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 762
No juu, noin uudessa koneessa ei taida tosiaan olla iskarit hajalla. Mutta ei tuliterän koneen pitäis lattiaa hakata lainkaan jos se kone on täysin suorassa (ja tietenkin kaikki mahdolliset kuljetustuet poistettu jos sellasia oli).
https://upload.wikimedia.org/wikipe...athtub_curve.svg/1200px-Bathtub_curve.svg.png
Iskareihin pätee sama kuin kaikkiin teknisiin tuotteisiin. Hajoavat heti käsiin tai kestävät suunnitellun käyttöiän. Sen takia on takuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Onhan ne kuljetus tuet/ruuvit/etc irrotettu?
Tämä. Pitää nimittäin melkosta kapelia ja tärinää jos niitä kuljetusruuveja ei irroita, kun ne pitää sen rummun kiinni siinä rungossa ettei rumpu heilu siellä sisällä valtoimenaan kuljetuksen aikana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko teillä kokemusta muoviosien liimaamisesta?
Minkälaisella liimalla saisi tuon kovalevykehikon korjattua että kestäisi?

20200125_190815.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 558
Kyllä on. Kylppärin lattia hieman vino johtuen kaadoista, mutta kaikki jalat pitäisi olla täysin tasapainossa.
Onko tuo "suorassa" lattian mukaan suorassa vai oikeasti suorassa? Itselläni oli joskus aikoinaan lattian mukaan katsottu suoraksi, ja kone lingotessa eli omaa elämäänsä, mutta kun vatupassilla katsoi suoraksi niin loppui ylimääräinen tärinä. Harmiksi tuon jälkeen ei enää kuullut koko asunnossa koska pesu alkoi olemaan lopussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 409
Kyllä on. Kylppärin lattia hieman vino johtuen kaadoista, mutta kaikki jalat pitäisi olla täysin tasapainossa.
Katsoisin kyllä uudestaan vatupassin kanssa koneen yläkannen kaikkiin suuntiin. Ja jos vielä mölyää, niin takuuseen, kuten joku jo sanoi.

Ja aika tarkasti, tuli jonkun muuton jälkeen katsottua 'suoraan', mutta möly sitten kertoi, että ei mennyt ihan nappiin.

Edit. Ja lisäksi koita painaa ylhäältä jokaista kulmaa alaspäin ettei heilu, mutta lainauksen perusteella oletkin sen tehnyt, oletan. (mutta kirjoitetaan sekin nyt tähän, niin kattavampi vastaus)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Edellinen pesukone ennen kylppäriremppaa oli todella tarkka tuosta että oli aivan tasan suorassa, muuten lähti vaeltamaan. Nykyinen kone on kyllä laitettu vaateriin mutta ei tunnu olevan ihan niin nirso tuosta, eli ilmeisesti vähän konekohtaista kuinka tarkkaan tuo pitää oikaista.

Kaverilla kävi hauskasti kun unohti ottaa kuljetustuet pois muuton jälkeen, kone tosiaan pomppi linkouksen aikana pitkin kylppäriä niin kauan kunnes johto irtosi seinästä. Vähän oli laattoja seinistä palasina ja pesukonekin entinen...
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Mites herras- ja rouvasväellä toimii tänäiltana imgur? Mulla hitaasti ja lopulta tulee vain pelkkää tekstiä valkoisella taustalla ilman kuvaa mitä yritän katsoa.
 

hnn

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
227
Tällä hetkellä näyttäisi toimivan normaalisti. Mutta tuo on ainakin minulla sellainen "miten tällä kertaa"-sivusto, eli joka toinen päivä tökkii ja joka toinen päivä ei. :)
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
niinpäs toimiikin :) Harvemmin tuo omassa käytössä on omituisesti toiminut, mutta hyvä kun ei ton kauempaa ollut alhaalla
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Saako R-kioskilta yksittäistä kirjekuorta ja postimerkkiä ostettua?
Google ei auttanut tällä kertaa paljoa. Jonkun vauva-forumin postauksen mukaan ehkä vaan arkkeja ja kirjekuoriakin vaan nipussa..
R-kioskin sivullakin oli että joissain kioskeissa on postin palvelut mutta se varmaan meinaa noita pakettipalveluja.
Joskus aikoinaan sai ostettua yksittäisiä postimerkkejä ainakin mutta tästä on se noin kymmenen vuotta tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 409
Saako R-kioskilta yksittäistä kirjekuorta ja postimerkkiä ostettua?
Google ei auttanut tällä kertaa paljoa. Jonkun vauva-forumin postauksen mukaan ehkä vaan arkkeja ja kirjekuoriakin vaan nipussa..
R-kioskin sivullakin oli että joissain kioskeissa on postin palvelut mutta se varmaan meinaa noita pakettipalveluja.
Joskus aikoinaan sai ostettua yksittäisiä postimerkkejä ainakin mutta tästä on se noin kymmenen vuotta tms.
Ainakin postimerkkejä myyvät yksittäin (ainakin vielä pari kuukautta sitten) . Mikä on kiva, kun kaikista paikoista ei saa, ja noita ei ihan hirveän usein tarvitse.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Ainakin postimerkkejä myyvät yksittäin (ainakin vielä pari kuukautta sitten) . Mikä on kiva, kun kaikista paikoista ei saa, ja noita ei ihan hirveän usein tarvitse.
Okei. Kiitos. Toihan se on kun ei tarttee kun kerran 10 vuodessa postimerkin tai 2.
Kirjekuorenhan voi itekkin taitella ja laittaa vaikka jesarilla kasaan tms.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Saako R-kioskilta yksittäistä kirjekuorta ja postimerkkiä ostettua?
Google ei auttanut tällä kertaa paljoa. Jonkun vauva-forumin postauksen mukaan ehkä vaan arkkeja ja kirjekuoriakin vaan nipussa..
R-kioskin sivullakin oli että joissain kioskeissa on postin palvelut mutta se varmaan meinaa noita pakettipalveluja.
Joskus aikoinaan sai ostettua yksittäisiä postimerkkejä ainakin mutta tästä on se noin kymmenen vuotta tms.
Laitetaan nyt vielä varmistus tähän jos joku joskus tarttee samaa infoa.
Eli R-kioskilta saa ostettua postimerkkejä ja kirjekuoria. Postimerkkejä yksittäin. Kirjekuoria 5 kpl paketissa.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Laitetaan nyt vielä varmistus tähän jos joku joskus tarttee samaa infoa.
Eli R-kioskilta saa ostettua yksittäisiä postimerkkejä ja kirjekuoria 5kpl paketeissa.
Jos kerran 5 kappaleen paketeissa myyvät niinhän eiväthän ne yksittäisiä ole.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 218
Minulla on tölkkikaupalla tosi vahvaa olutta, jota en itse kykene juomaan. Ei kehtaisi kaataa niitä poiskaan, mutta ei niitä taida saada myydäkään missään? Ketään tuttua en tiedä, jolle voisi antaa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Minulla on tölkkikaupalla tosi vahvaa olutta, jota en itse kykene juomaan. Ei kehtaisi kaataa niitä poiskaan, mutta ei niitä taida saada myydäkään missään? Ketään tuttua en tiedä, jolle voisi antaa.
Voin käydä hakemassa jos ne haitoiksi on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Minulla on tölkkikaupalla tosi vahvaa olutta, jota en itse kykene juomaan. Ei kehtaisi kaataa niitä poiskaan, mutta ei niitä taida saada myydäkään missään? Ketään tuttua en tiedä, jolle voisi antaa.
Mulle kanssa kelpais kyllä, mitehköhän ne mulle sais:sori:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Minulla on tölkkikaupalla tosi vahvaa olutta, jota en itse kykene juomaan. Ei kehtaisi kaataa niitä poiskaan, mutta ei niitä taida saada myydäkään missään? Ketään tuttua en tiedä, jolle voisi antaa.
Sekota se johonkin miedompaan tavaraan.Minäkin erehdyin ostamaan olvin tuplapukkia eikä tuo maistu minulle yhtään, mutta kun pistää puolet jotain miedompaa niin menee hyvin.Muutenkin tulee osteltua kaikenlaisia oluita testiin laatikko koossa ja välillä tulee ei niin mieluista tavaraa mutta kun kellarissa on yleensä vähintään 10 eri laatua ja merkkiä niin niistä on mukava tehdä sekoituksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
326
Minulla on tölkkikaupalla tosi vahvaa olutta, jota en itse kykene juomaan. Ei kehtaisi kaataa niitä poiskaan, mutta ei niitä taida saada myydäkään missään? Ketään tuttua en tiedä, jolle voisi antaa.
Pistä Jaffaa puolet joukkoon ja astu uuteen maailmaan!
#shandy
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom