Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
456
Miten se meni nesteiden kanssa lentokoneessa matkustamoon. Mikä oli se pienin sallittu hammastahnelle esim. Entä saako jonkun pikkupullon viinaa ottaa?
Näin pakkaat matkatavarat lennolle | Finavia

"Nesteitä voit viedä matkustamoon korkeintaan sadan millilitran pakkauksissa. Yhteensä niitä saa olla vain sen verran, mitä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja uudelleen suljettavaan muovipussiin."

"Pakkaa muualta kuin lentoasemilta tai lentokoneesta ostettu alkoholi ruumaan menevään matkatavaraan. Huomaa, että yli 70-prosenttista alkoholia ei saa lainkaan kuljettaa lentokoneessa"
 

tsikakoon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
62
Siis kun mulla on tällainen muoviputkilo jonka saa nätisti suljettua ja on tasan desin kokoinen sallittu niin eikö tuonne voi tursottaa rasvaa ja laittaa sen tuohon litran läpinäkyvään pussiin.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 771
Minne viidakkoon sä oot menossa jollei siellä kerran ole kosmetiikkamyymälöitä tai apteekkeja? Mut jåå, tuollainen on sallittujen listalla.
 

tsikakoon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
62
Minne viidakkoon sä oot menossa jollei siellä kerran ole kosmetiikkamyymälöitä tai apteekkeja? Mut jåå, tuollainen on sallittujen listalla.
Siis survon rasvat tuohon poretablettiputkiloon ja sen sitten siihen suljettavaan pussiin (saikos sen jopa lentoasemalta tarvittaessa) eikä edes menetyksen pelkoa?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 771
Yhteydenotto finaviaan tuottanee tarkan vastauksen, vaikka ei se varmaan sen kummempi ole kun tuossa jo olleessa linkissä.
 

tsikakoon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
62
Yhteydenotto finaviaan tuottanee tarkan vastauksen, vaikka ei se varmaan sen kummempi ole kun tuossa jo olleessa linkissä.
Itseasiassa sieltä kysyin ja kun tietää aika natsimeiningin lentoasemilla niin parempi olla laittamatta tuohon putkiloon sitten kait. Mutta kysyin apteekin sivuilta ja 100 g tuubin saa viedä koneeseen joten sellaisen hommaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 745
Itseasiassa sieltä kysyin ja kun tietää aika natsimeiningin lentoasemilla niin parempi olla laittamatta tuohon putkiloon sitten kait. Mutta kysyin apteekin sivuilta ja 100 g tuubin saa viedä koneeseen joten sellaisen hommaan.
Ehkä voi joo epäilyksiä herättää, jos on jotain epämääräistä tungettuna poretablettiputkiloon, mutta itse olen käyttänyt vuosia jostain halpakaupasta ostettuja matkapulloja ilman ongelmia. Eli sellaisia desin kokoisia pieniä muovipulloja. Yhdessä shampoo, yhdessä kosteusvoide. Ei tartte perillä olla ostelemassa mitään eikä myöskään kotona ennen lähtöä. Sen kuin spruittaa noihin haluamansa sisällön. Tuollaisia on varmaan yhä myynnissä saiturin pörssissä, tokmannilla ja ties missä. Voisi jopa löytyä jostain H&M:stä.
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Pitääkö tämä paikkansa noista puisista keittiölastoista joita esim käytetään jauhelihan sekoittamisessa:

"jos et pese tuota lastaa koskaan ja siihen jää vähäsen rasvaa. Jatkuva kuumennus-jäähdytys sykli saa sitten nämä rasvojen ja öljyjen polymeerit järjestymään, ja voi syntyä karsinogeenisiä, syöpää aiheuttavia pitkiä polymeeriketjuja"

:confused::confused2:
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Pitääkö tämä paikkansa noista puisista keittiölastoista joita esim käytetään jauhelihan sekoittamisessa:

"jos et pese tuota lastaa koskaan ja siihen jää vähäsen rasvaa. Jatkuva kuumennus-jäähdytys sykli saa sitten nämä rasvojen ja öljyjen polymeerit järjestymään, ja voi syntyä karsinogeenisiä, syöpää aiheuttavia pitkiä polymeeriketjuja"

:confused::confused2:
Kannattaa varmaan muistakin syistä pestä se lasta :D
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Pitääkö tämä paikkansa noista puisista keittiölastoista joita esim käytetään jauhelihan sekoittamisessa:

"jos et pese tuota lastaa koskaan ja siihen jää vähäsen rasvaa. Jatkuva kuumennus-jäähdytys sykli saa sitten nämä rasvojen ja öljyjen polymeerit järjestymään, ja voi syntyä karsinogeenisiä, syöpää aiheuttavia pitkiä polymeeriketjuja"

:confused::confused2:
Rasvojen polymerisoituminen on sinänsä totta. Hiiliteräs- ja valurautapannujen rasvapoltto perustuu nimenomaan siihen, että pannuun levitetty rasva/öljy polymerisoituu kovaksi ja jossain määrin tarttumattomaksi pinnaksi pannun pinnalle.

Varmaan sitä voi lastassakin tapahtua, mutta sen terveysriskeihin en jaksa uskoa. Ja kuten vatanen tuossa sanoi, on kyllä muitakin syitä pestä se lasta, kuten vaikka sen rasvan härskiintyminen ja kuvittelisin paskaisen lastan olevan myös helvetin hyvä kasvualusta kaikenlaisille taudeille...
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Saunassa säädettävät ledivalot. Saunan pesun jälkeen ledit jää hehkumaan haaleasti vaikka kytkimestä ne napsauttaa pois. Lisäksi kirkkaudensäätö tuntuu menneen sekaisin.

Missä vika?
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Saunassa säädettävät ledivalot. Saunan pesun jälkeen ledit jää hehkumaan haaleasti vaikka kytkimestä ne napsauttaa pois. Lisäksi kirkkaudensäätö tuntuu menneen sekaisin.

Missä vika?
Onko kytkimessä oikeasti kytkin mikä voi "napsautaa" vai onko se liuku säädin joka katkaisee virran kun kääntää tarpeeksi? veikkaisin syylliseksi tuota säädintä.

Jotkin halva kiina ledit onnistuu saamaan/jäämään päälle "lois" virralla (en muista nimeä), eli jos niiden piuha on tarpeeksi lähellä toista sähköjohtoa niin ne onnistuu loistamaan himmeästi pelkästään sillä sähko/magneetti kentällä mikä tulee vieresestä johdosta...

Olisko ollut Bigclive joka hämmästeli youtubessa näitä hehkumaan jääneitä valoja youtubessa.. ei voi muistaa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Onko kytkimessä oikeasti kytkin mikä voi "napsautaa" vai onko se liuku säädin joka katkaisee virran kun kääntää tarpeeksi? veikkaisin syylliseksi tuota säädintä.

Jotkin halva kiina ledit onnistuu saamaan/jäämään päälle "lois" virralla (en muista nimeä), eli jos niiden piuha on tarpeeksi lähellä toista sähköjohtoa niin ne onnistuu loistamaan himmeästi pelkästään sillä sähko/magneetti kentällä mikä tulee vieresestä johdosta...

Olisko ollut Bigclive joka hämmästeli youtubessa näitä hehkumaan jääneitä valoja youtubessa.. ei voi muistaa.
Meillä on vanha piuha mikä toisesta päässä menee lampun paikkaan ja toisessa päässä on irti katkaisimesta näyttää 30-40V AC lampun sokeripalasta mitattuna.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Onko kytkimessä oikeasti kytkin mikä voi "napsautaa" vai onko se liuku säädin joka katkaisee virran kun kääntää tarpeeksi? veikkaisin syylliseksi tuota säädintä.

Jotkin halva kiina ledit onnistuu saamaan/jäämään päälle "lois" virralla (en muista nimeä), eli jos niiden piuha on tarpeeksi lähellä toista sähköjohtoa niin ne onnistuu loistamaan himmeästi pelkästään sillä sähko/magneetti kentällä mikä tulee vieresestä johdosta...

Olisko ollut Bigclive joka hämmästeli youtubessa näitä hehkumaan jääneitä valoja youtubessa.. ei voi muistaa.
Saunan kuivuttua alkoi valot toimimaan. Oli ilmeisesti päässyt kytkennät hörppäämään jotenkin vettä.

Kytkin on tosiaan "normaali" valokatkaisin, mitä pohjassa pitämällä saa valojen kirkkautta säädettyä. Napsauttamalla kytkintä kerran saa valot joko pois päältä tai päälle viimeisimmällä kirkkaudella.

Täytynee suojata kytkennät paremmin. Oli mielenkiintoinen viritelmä vanhoilta asukkailta..
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 476
Nykyinen prossu i5 2500k vaihtuu Ryzen 7 3700x, kannattaako Windows asentaa kokonaan uusiksi? Tottakai emo, prossu, muistit kaikki vaihtuu kerralla. Ja miten vanhasta koneesta saa sen lisenssikoodin (Win 10) uuteen?
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
442
Jos olet kirjautuneena koneelle Micrsoft -tilillä ja kirjaudut uusitulla koneella samalla tilillä, lisenssi aktivoituu automaagisesti.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Mul tippui huomaamattani puhelin kaverin autoon. Siinä oli myös 30 päivän HSL:n mobiililippu. Voinkohan huomenna matkustaa jotenkin kuitenkin sillä lipulla, vaik mul ei ole sitä puhelinta? Mul ei myöskään ole muita mobiililaitteita. Vai kantsisko mun suosiolla ostaa kertalippu automaatista?
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Mul tippui huomaamattani puhelin kaverin autoon. Siinä oli myös 30 päivän HSL:n mobiililippu. Voinkohan huomenna matkustaa jotenkin kuitenkin sillä lipulla, vaik mul ei ole sitä puhelinta? Mul ei myöskään ole muita mobiililaitteita. Vai kantsisko mun suosiolla ostaa kertalippu automaatista?
Kyllä sä mahdollisen tarkastusmaksun saat vähintäänkin mitätöityä, jos käyt näyttämässä voimassaollutta kuukausilippua HSL:n palvelupisteessä. Lisäksi tossa taitaa olla nykyään sellainen ominaisuus, että saavat puhelinnumeron perusteella katottua onko lippu voimassa jo siinä tarkastustilanteessa, mikäli oikein muistan.
Bussiin sisään pääseminen on sitten toinen juttu, koska kuljettajalla ei tollasiin tarkastuksiin ole mahdollisuuta, mutta juna/metro/spora on mun uskoakseni ihan ok.
Ps. En maksa tarkastusmaksuasi, jos olinkin väärässä.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Kyllä sä mahdollisen tarkastusmaksun saat vähintäänkin mitätöityä, jos käyt näyttämässä voimassaollutta kuukausilippua HSL:n palvelupisteessä. Lisäksi tossa taitaa olla nykyään sellainen ominaisuus, että saavat puhelinnumeron perusteella katottua onko lippu voimassa jo siinä tarkastustilanteessa, mikäli oikein muistan.
Bussiin sisään pääseminen on sitten toinen juttu, koska kuljettajalla ei tollasiin tarkastuksiin ole mahdollisuuta, mutta juna/metro/spora on mun uskoakseni ihan ok.
Ps. En maksa tarkastusmaksuasi, jos olinkin väärässä.
Hmm, täytyy tätä miettiä. HSL:n FAQ:sta ei ainakaan ollut apua, enkä tosiaan nyt pysty soittamaankaan mihinkään, kun ei ole sitä puhelinta...
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 902
Jos työnantaja kysyy työhaastattelussa ns. kiellettyjä kysymyksiä, tuleeko työnhakijan vastata näihin rehellisesti? Esim. Jos nainen on raskaana ja kiistää tämän faktan haastattelussa, tuleeko asiasta juridisia seuraksia työnhakijalle?
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Jos työnantaja kysyy työhaastattelussa ns. kiellettyjä kysymyksiä, tuleeko työnhakijan vastata näihin rehellisesti? Esim. Jos nainen on raskaana ja kiistää tämän faktan haastattelussa, tuleeko asiasta juridisia seuraksia työnhakijalle?
Itse luin juuri artikkelin tästä aiheesta ja työnhakija saa omantunnontuskitta sumuttaa laittomiin kysymyksiin ihan mitä vaan. Itseasiassa se on ainut järkevä tapa toimia. Jos siitä joku oikeusjuttu tulee, niin työnantaja on siinä hyvin heikoilla, koska: laittomat kysymykset.

Edit: Tietty ehkä kantsii kuulua liittoon näissä tapauksissa, sillä ne käsittääkseni ajaa sit työntekijän asiaa, jos juttu menee oikeuteen, esimerkiksi koeaikapurun muodossa. Muuten pitää kai maksaa asianajaja itse, ellei sit ole oikeusapukelpoinen, joka tarkoitti muistaakseni alle 5000 euron omaisuutta.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
229
Jos työnantaja kysyy työhaastattelussa ns. kiellettyjä kysymyksiä, tuleeko työnhakijan vastata näihin rehellisesti? Esim. Jos nainen on raskaana ja kiistää tämän faktan haastattelussa, tuleeko asiasta juridisia seuraksia työnhakijalle?
Esimerkiksi Ukolla on mainio blogi-kirjoitus aiheesta. Itse olen sitä mieltä, että valehtelun linjalle ei kannata lähteä, jos sen vain voi välttää.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Hmm, täytyy tätä miettiä. HSL:n FAQ:sta ei ainakaan ollut apua, enkä tosiaan nyt pysty soittamaankaan mihinkään, kun ei ole sitä puhelinta...
Ihan siis faktatietona voin kertoa, että voit matkustaa liputta jos sellainen on voimassa kuitenkin olemassa. Bussiin tuskin tosin pääset. Puhelinnumeron perusteella voivat katsoa voimassaolon lipulle (ei toimi jos käytät Whim-palvelua, eli vaatii sakon mitätöinnin toimistolla).

Sitä en tosin tiedä että jos konduktööri kysyy lippua junassa, voiko hän sitä tarkistaa mitenkään. Nämähän myös joskus kysyvät lippua, mutta sakkoa eivät voi antaa, eli pyytävät vaan poistumaan seuraavalla asemalla junasta.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 227
Jos työnantaja kysyy työhaastattelussa ns. kiellettyjä kysymyksiä, tuleeko työnhakijan vastata näihin rehellisesti? Esim. Jos nainen on raskaana ja kiistää tämän faktan haastattelussa, tuleeko asiasta juridisia seuraksia työnhakijalle?
Työnhakija voi myös kieltäytyä vastaamasta mitään, niin silloin ei tarvitse puhua totta, eikä valehdella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Jos työnantaja kysyy työhaastattelussa ns. kiellettyjä kysymyksiä, tuleeko työnhakijan vastata näihin rehellisesti? Esim. Jos nainen on raskaana ja kiistää tämän faktan haastattelussa, tuleeko asiasta juridisia seuraksia työnhakijalle?
Olen samaa mieltä kuin edellinen kommentoija. Itse asiassa olen itsekin tainnut joskus työhaastettalussa sanoa: "Oikeastaan tämä kysymys ei kuulu työhaastatteluun" ja kertonut jotain ympäripyöreää.

Kannattaa muistaa, että usein haastattelijat eivät ole mitään työhaastatteluiden ammattilaisia, vaan haastattelevat työnsä lomassa hakijoita silloin tällöin. Tällöin helposti kysymyslistaan voi eksyä kysymyksiä, jotka eivät sinne kuulu.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 902
Työnhakija voi myös kieltäytyä vastaamasta mitään, niin silloin ei tarvitse puhua totta, eikä valehdella.
Pointti oli siinä, tuleeko juridisia seurauksia valehtelusta. Kysymyksen ohittaminen voi johtaa vielä yksityiskohtaisempiin kysymyksiin aiheesta tai työnhakijan sivuuttamiseen rektrytoinnissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Miten suomentaisitte käsitteen "game launcher" (GOG Galaxy, Origin, Steam, Uplay...)?

Pelialusta? Pelipalvelu? Pelikeskus? Pelikeskitin?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 878
Ihan siis faktatietona voin kertoa, että voit matkustaa liputta jos sellainen on voimassa kuitenkin olemassa. Bussiin tuskin tosin pääset. Puhelinnumeron perusteella voivat katsoa voimassaolon lipulle (ei toimi jos käytät Whim-palvelua, eli vaatii sakon mitätöinnin toimistolla)
Toi puhelinnumerosysteemi ei ole enää nykyisin käytössä, eli pitää ottaa tarkastusmaksu ja käydä mitätöimässä se toimistolla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 227
Miten suomentaisitte käsitteen "game launcher" (GOG Galaxy, Origin, Steam, Uplay...)?

Pelialusta? Pelipalvelu? Pelikeskus? Pelikeskitin?
Omaan korvaan noista parhaalta kuullostaisi pelipalvelu, tai pelialusta. Tosin "alusta" taas viittaa helposti PS, Xbox, PC alustaan, joten pelipalvelu kuulostaa paremmalta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Toi puhelinnumerosysteemi ei ole enää nykyisin käytössä, eli pitää ottaa tarkastusmaksu ja käydä mitätöimässä se toimistolla.
Seison korjattuna. Mutta mitäs helvettiä? Googlailin asiasta viestisi jälkeen, enkä löydä edes tietoa, että tarkastusmaksua voisi edes mitätöidä käymällä toimistolla? Tuolla ehdoissa jne vaan sanotaan että matkustajan vastuulla on se, että akku riittää puhelimessa. Ei voi olla matkustajan vika jos vaikka puhelin hajoaa kesken matkan tai muuta mukavaa. Itsellä muutenkin tuo HSL sovellus sekoilee siihen malliin, etten usein saa edes sitä auki, niin se vasta siitä puuttuisikin kun saisin 80e sakon joka olisi maksettava kun sovellus ei avautunut, vaikka lipun omistan. Olin ajatellut alunperin että käytän HSL.än sovellusta just siks, että on tuo puhelinnumero mahdollisuus edes kun oman puhelimen akku on aika heikossa hapessa usein ... Taidankin siirtyä takaisin siis Whimin pariin - se sovellus kun sentään aukeaa.

Toivottavasti @Jeesbox ei nyt jäänyt kiinni liputta matkustamisesta kun ehdin jo mainostaa mukafaktana että se on ihan ok :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 262
Voiko virtuaalikoneen kautta pyöritellä 32-bit windowsia vaikka olisi koneella 64bittinen? En ole ikinä yhtään perehtynyt tuohon virtuaalikoneeseen, mutta olisi yksi ikivanha peli mitä haluaisin pelata, mutta sitä ei saa 64-bittisellä mitenkään toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 299
Voiko virtuaalikoneen kautta pyöritellä 32-bit windowsia vaikka olisi koneella 64bittinen? En ole ikinä yhtään perehtynyt tuohon virtuaalikoneeseen, mutta olisi yksi ikivanha peli mitä haluaisin pelata, mutta sitä ei saa 64-bittisellä mitenkään toimimaan.
Voi pyöritellä. Muutenkin nuo virtuaalikoneet tuntuvat olevan melkeinpä helpoin tapa saada vanhat softat toimimaan. Varsinkin kun itse käytän pääsääntöisesti linuxia ja tarvitsen hyvin satunnaisesti jotain vanhoja windows-softia jotka eivät oikein winellä kunnolla toimi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 262
Voi pyöritellä. Muutenkin nuo virtuaalikoneet tuntuvat olevan melkeinpä helpoin tapa saada vanhat softat toimimaan. Varsinkin kun itse käytän pääsääntöisesti linuxia ja tarvitsen hyvin satunnaisesti jotain vanhoja windows-softia jotka eivät oikein winellä kunnolla toimi.
Onko noihin olemassa jokin "paras" virtuaalikone softa? En tosiaan ole noihin hirveästi perehtynyt paitsi nyt pikaisesti goolailin ja vaikutti olevan microsoftilla ja oraclella ainakin ohjelmat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Onko noihin olemassa jokin "paras" virtuaalikone softa? En tosiaan ole noihin hirveästi perehtynyt paitsi nyt pikaisesti goolailin ja vaikutti olevan microsoftilla ja oraclella ainakin ohjelmat.
Arvelisin, että VMwaren oma rankataan aika korkealle? Olen tosin itse käyttänyt lähinnä Hyper-V:tä (Turn Windows features on or off) ja VirtualBoxia. Noista Hyper-V:n rankkaan nykyisin korkeammalle, kaikenlaisten pienten ongelmien vuoksi VirtualBoxin kanssa. Kokemukset varmaan vaihtelee paljonkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 299
VMware Playeria ja VirtualBoxia itse käytän, molemmissa on omat "ominaisuutensa". VMware on aavistuksen nopeampi jos tarvitaan esim grafiikkapuolella potkua mutta joissakin tapauksissa VMware Toolsien asennus guest-käyttikseen vähän takkuaa. Noiden välillä en ainakaan osaa sanoa kumpi on parempi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 621
Jos peli ei ole Windows-versio niin DosBox saattaa olla oikea ratkaisu.

[edit] Ja alkupään Windows-peleihin saattaa PCEM tai vastaava emulaattori hyvä ratkaisu.
PCem
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Tarkalleen ottaen toi on The Pink Panther: Passport to Peril - Wikipedia. Tosin muutkin tuon aikakauden point and click pelit kyllä kiinnostaa. Voisiko tuollainen toimia tuolla PCemillä?
The Pink Panther's Passport to Peril | PCGamingWiki

Tuolla selostetaan installerin ohittamisesta, ja compatibility-moodista, en tiedä saisiko niilläkin sitten kuitenkin suoraan toimimaan. (en sit tiedä odottaako toi jotain kirjastoja joita ei pelin mukana tosin)
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Mietinkin että toimiiko muka speedfan nykyään mut en viittiny kommentoida tietämättömänä.. Nimittäin viimeks mulla toimi speedfan kun Windows 7 oli just tullu ulos.

Tai siis kyllähän se toimii mutta tuulettimien säätönapeista ei tapahdu mitään. Lämmöt toki näkee mutta näkee monista muistakin ohjelmista.

Mitä AI suiteen tulee niin AI Suite 3 toimii Windows 10 mutta vaatii manuaalisen päivityksen aina isoimpien Windows-päivitysten jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 262
Eikös tuulettimet saa helpoiten säädettyä biosista? Pois lukien näytönohjaimen minkä saa afterburnerilla. Ite ainakin olen vuosia tehnyt noin niin ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa. Tuo Ai Suite ainakin joskus aiheutti itelle Red screen of deathia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Eikös tuulettimet saa helpoiten säädettyä biosista? Pois lukien näytönohjaimen minkä saa afterburnerilla. Ite ainakin olen vuosia tehnyt noin niin ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa. Tuo Ai Suite ainakin joskus aiheutti itelle Red screen of deathia.
AI-suitessa oli aika miellyttävä säätää käyrät kohdilleen, mulla taas biosin oma ei toiminut kovin hyvin. Toki tästä on aikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 262
AI-suitessa oli aika miellyttävä säätää käyrät kohdilleen, mulla taas biosin oma ei toiminut kovin hyvin. Toki tästä on aikaa.
Joo paljonhan tuo on emolevystä kiinni. Olin yllättynyt kun ekaa kertaa menin biosiin nykyisellä emolevyllä ja huomasin, että pystyy ihan vastaavasti kuin afterburnerissa säätämään kaikille tuulettimille omat käyrät yms. Edellisellä emolevyllä oli ainoastaan yksi nopeus jolla pyöri koko ajan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 406
Viestejä
4 147 682
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom