Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Joo, joskus olin pari viikkoa talossa josta on sikalaan matkaa 1,7km linnuntietä enkä kyl edes kuvittelis ostavani taloa sellaseltakaan etäisyydeltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Veikkaan että kilsa sikalaan alkaa olla aika turvallinen etäisyys. tosin jos se olis joka päiväisen reitin varrella niin miettisin uudestaan sillä nyppis haistella sitä paskan hajua joka päivä edes ohi ajaessaan. :D Toki kandee huomioida myös jos sikafarmilla on paljon peltoja lähiympäristössä niin arvata saattaa meneekö se siankusipaska sinne lannoitteeksi. Eli haju- ja lähes makuelämyskin taattu jos peltopalstaa löytyy vierestä. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Ei ne modernit sikalat enää haise samalla tavalla kuin ennen kuin sellaisen ohi ei voinut ajaa polkupyörällä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 101
Naapurilla on sikala (alle 200m päässä), eikä sitä yleensä haista. Joskus kyllä haisee aika reilustikin, mutta sitä tapahtuu harvoin. Riippu tuulen suunnasta. Meillä tuuli vie yleensä hajua pois päin. Sisälle asti haju ei tule.
Lietteen levitys pelloillekaan ei ole suuri ongelma, koska liete joko laitetaan suoraan maan sisään, jolloin se ei haise lainkaan, tai pelto muokataan heti levityksen jälkeen, jolloin haju jää lyhytaikaiseksi.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Tuossa kun kävin Etelä-Pohjanmaalla pyöräilemässä, niin kyllä ne sikalat ja kanalat huomasi silmät kiinnikin jo melko kaukaa... Toisaalta kaverin naapurissakin oli jonkinlainen sikala, joka taas ei pihalle edes haissut, eli riippunee varmaan laitoksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Ajattelin että vähentäisin liikuntaa ja laittaisin ilma-aseradalleni naru/vaijerisysteemin millä taulun saa tulemaan luokse ja palaamaan paikalleen. Onko tämmöisiin tarkoitettuja systeemejä jossain valmiina (järkevällä hinnalla) ja jos on niin missä? Toki itse värkkäys on joka tapauksessa houkutteleva vaihtoehto, mutta ainahan valmiiden olisi mielenkiintoista tietää.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Ajattelin että vähentäisin liikuntaa ja laittaisin ilma-aseradalleni naru/vaijerisysteemin millä taulun saa tulemaan luokse ja palaamaan paikalleen. Onko tämmöisiin tarkoitettuja systeemejä jossain valmiina (järkevällä hinnalla) ja jos on niin missä? Toki itse värkkäys on joka tapauksessa houkutteleva vaihtoehto, mutta ainahan valmiiden olisi mielenkiintoista tietää.
Target Retrieval System on asia mitä haet.

 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Jos yrityksessä noudatetaan tietotekniikan alan työehtosopimusta, mihin liittoon kannattaisi liittyä? Erto? Onko noita muita?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
227
Katsoin verkkokaupasta, sieltä pystyy mittatilaamaan verhoja, mutta pienin korkeus näyttäisi olevan 100cm ja kankaat 140cm leveitä tai sinne päin. Tekevätköhän myymälästä ostettaessa myös pienempiä?
Tekee ne sen kokoisen mitä pyydät. Se muu osa tulee sitten lisähintana päälle. Liikkeessä voi jossain tapauksessa jos jäävä palanen on järkevän kokoinen, jättää sen myytäväksi, eli siitä ei tule maksua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Jos yrityksessä noudatetaan tietotekniikan alan työehtosopimusta, mihin liittoon kannattaisi liittyä? Erto? Onko noita muita?
Insinööriliitto. Ertossa aiemmin ollut tietoala siirtyi osaksi Insinööriliittoa joskus vajaa 10 vuotta sitten.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181
Saunalahden prepaid kortilla olisi saldoa jäljellä vielä noin 5 euroa käytettäväksi muutaman viikon aikana. Mihin sen voisi käyttää? Automaatista saisi varmaan sihijuomaa mutta se ei oikein maistu.
Mobiilimaksulla mitä vain, Play-kaupasta jotain, kännykkälipulla matka, puhelu (asiakaspalvelunumeroissa, lippupalvelu, taksit jne., menee hetkessä). En kyllä tiedä onko Saunalahden prepaidilla jotain rajoitteita noiden suhteen, mutta näin idealistana äkkiseltään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Pitäisi päivittää ulkovalaistusta ilman erillisiä sähköjen vetämisiä, joten ajattelin vaan hommata talon seinässä oleviin valaisimiin tehokkaammat LED-lamput. Minkälaisia lumen-lukemia kannattaisi ulkokäyttöön katsella jos toiveena olisi, että talon seinään asennetut valaisimet valaisisi hieman autojen ympäristöäkin ja pihaakin ja näkisi esim talvella tehdä lumityöt. Tällä hetkellä lamput ovat lähinnä koristetasoa eikä valoteho riitä mihinkään.

Max. 60W menee valaisimiin. Meneekö 2000-2500 lumenin LEDit jo överiksi pihakäytössä? Ajattelin jos iskisi esim tuommoset Airamit valaisimiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
38
Kysymys aiheesta salattu sähköposti tai "kirjeen" lähetys sähköpostilla. Pitäisi vastaanottajalle lähettää salattu viesti, jossa siis perässä tuo .s "sahköpostiosoite@osoite.fi.s". Google maililla en tätä kuitenkaan ole saanut toimimaan. Osaako joku avata että, onko noissa salaus automaattisesti vai miten saisin vastaavan sähköpostin googlella lähetettyä? Ei tämä sähköpostien maailma oikein avaudu :confused:
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
.s on secmailin, kotimaisen yrityksen, tekniikka, jonka käytöstä siis pitää maksaa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Kysymys aiheesta salattu sähköposti tai "kirjeen" lähetys sähköpostilla. Pitäisi vastaanottajalle lähettää salattu viesti, jossa siis perässä tuo .s "sahköpostiosoite@osoite.fi.s". Google maililla en tätä kuitenkaan ole saanut toimimaan. Osaako joku avata että, onko noissa salaus automaattisesti vai miten saisin vastaavan sähköpostin googlella lähetettyä? Ei tämä sähköpostien maailma oikein avaudu :confused:
.s on secmailin, kotimaisen yrityksen, tekniikka, jonka käytöstä siis pitää maksaa.
Kaikki kaupungin yms salatut yhteydenpidot hoituu niin että ne laittaa viestiä ja sinä vastaat ohjeen mukaisesti siihen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
MTV lisännyt sivuilleen adblockin havaitsemisen eikä anna enää katsoa videoita adblock päällä. Miten tuon sais kierrettyä että pystyis vielä videoita katsomaan ilman koko sivun mainoksia?
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
5
Onko tietoa mistä johtuu että puhelin ja tabletti samaan aikaan alkoivat puskemaan tämmöisiä pop-uppeja Samsungin Internet Browserista?Screenshot_20190826-140029.png Screenshot_20190825-172948.png
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 114
Onks muilla tullut iPhone-mainoksia googlen kalenteriin? Itse heräsin tänään kuudelta, kun puhelimeen tuli hyväksyttäväksi tapahtuma, joka mainosti iPhonea ja todellisuudessa oli varmaan joku troijalainen tai joku, koska siinä oli linkki, jota olisi pitänyt klikata. Onkohan toi joku viirus, vai miten toi on mahdollista?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Onko tietoa mistä johtuu että puhelin ja tabletti samaan aikaan alkoivat puskemaan tämmöisiä pop-uppeja Samsungin Internet Browserista?
Onks muilla tullut iPhone-mainoksia googlen kalenteriin? Itse heräsin tänään kuudelta, kun puhelimeen tuli hyväksyttäväksi tapahtuma, joka mainosti iPhonea ja todellisuudessa oli varmaan joku troijalainen tai joku, koska siinä oli linkki, jota olisi pitänyt klikata. Onkohan toi joku viirus, vai miten toi on mahdollista?
En osaa sanoa liittyykö mutta camera ja peliohjelmiin oli piilotettu mainoskoodia, tuossa listaa softista:
Adware Posing as 85 Photography and Gaming Apps on Google Play...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Onks muilla tullut iPhone-mainoksia googlen kalenteriin? Itse heräsin tänään kuudelta, kun puhelimeen tuli hyväksyttäväksi tapahtuma, joka mainosti iPhonea ja todellisuudessa oli varmaan joku troijalainen tai joku, koska siinä oli linkki, jota olisi pitänyt klikata. Onkohan toi joku viirus, vai miten toi on mahdollista?
Mulla tuli. En tiedä vieläkään mistä.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 114
Mulla tuli. En tiedä vieläkään mistä.
Mä epäilen, että noita tollasia taphtumakutsuja voi tehdä, kunhan vain tietää vastaanottajan mailiosoitteen. Jos noita alkaa tulemaan enemmänkin, niin ehkä sen kutsuominaisuuden voi kytkeä jostain pois päältä. Se ei tietty ole hyvä asia, jos joskus oikeasti sille ominaisuudelle on tarvetta, kuten mulla ainakin on jo muutaman kerran ollut.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Osaako joku sanoa, voiko tarpeetonta elektroniikkaa, esimerkiksi vanhan putkitelkkarin viedä Powerille?
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Vastuullisuus Gigantissa - Gigantti
Kaikkihan tuon nyt tietää, mutta laitetaan nyt kuitenkin esille.
Gigananttiin vien kaikki serrit. Katkon yleensä johdot, kun välillä syöksyy merssuvaunulla pussihousuhenkilöt haukkana katsomaan tarjontaa.
Meidän gigantin isommat romut jätetään ulkosalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
80
Onks muilla tullut iPhone-mainoksia googlen kalenteriin? Itse heräsin tänään kuudelta, kun puhelimeen tuli hyväksyttäväksi tapahtuma, joka mainosti iPhonea ja todellisuudessa oli varmaan joku troijalainen tai joku, koska siinä oli linkki, jota olisi pitänyt klikata. Onkohan toi joku viirus, vai miten toi on mahdollista?
Mulla tuli. En tiedä vieläkään mistä.

Itellä oli sama, eli ulkopuolisten kutsut estoon:

https://www.howtogeek.com/438305/how-to-stop-spammers-from-attacking-your-google-calendar/
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Mulle tuli mukamas Postnordilta kalenteritapahtuma joka päivälle hamaan tulevaisuuteen. Paketti oli mukamas tulossa ja linkki seurantaan, en jostain syystä klikannu :grumpy:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Ostin vuonna X ikea kvartal verhokiskot olkkariin. Tällöin liukumokkulat olivat 4€/24kpl rasia.

Noh valmistus on lopetettu, ja Ikea myy nykyään jotain huonompaa VIGDA verhokiskoa samaan hintaan. Liukumokkulat ovat tässä väärän kokoiset.

Kvartalin ikea osanro on 701.886.83... ja ne maksavat nykyään 40€/rasia :----D Kävin ikeasta kysymässä ja myyjä totesi että näitä kysytään todella paljon, mutta ei niitä vaan ole enää.

Mistähän tollasia vois löytää järkihintaan? Ei huvittais uusia kiskoja ryhtyä asentamaan, kun ei vanhoissakaan mitään vikaa ole.

s-l1600.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ostin vuonna X ikea kvartal verhokiskot olkkariin. Tällöin liukumokkulat olivat 4€/24kpl rasia.

Noh valmistus on lopetettu, ja Ikea myy nykyään jotain huonompaa VIGDA verhokiskoa samaan hintaan. Liukumokkulat ovat tässä väärän kokoiset.

Kvartalin ikea osanro on 701.886.83... ja ne maksavat nykyään 40€/rasia :----D Kävin ikeasta kysymässä ja myyjä totesi että näitä kysytään todella paljon, mutta ei niitä vaan ole enää.

Mistähän tollasia vois löytää järkihintaan? Ei huvittais uusia kiskoja ryhtyä asentamaan, kun ei vanhoissakaan mitään vikaa ole.

Tulostamalla noita kiskoja --> IKEA (old) KVARTAL gliders by leomarkt
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Block This! käytössä androidissa. Google Drivesta ei saa ladattua tiedostoja, jos tuo on käynnissä. Pelkän Driven laittaminen whitelistille ei auta. Eli mikähän muu ohjelma pitäisi laittaa whitelistille, että lataukset toimii?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Block This! käytössä androidissa. Google Drivesta ei saa ladattua tiedostoja, jos tuo on käynnissä. Pelkän Driven laittaminen whitelistille ei auta. Eli mikähän muu ohjelma pitäisi laittaa whitelistille, että lataukset toimii?
Veikkaisin että ainakin Google Play Services (eli Palvelut).
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Millä te olette "äänieristäneet" asuntoanne? Olen tekemässä muuttoa tulevaisuudessa ja ajattelin jos kerrankin panostaisi siihen että ääni ei pompi seinästä toiseen ja lattiasta kattoon. Olen miettinyt noita akustiikkalevyjä, mutta valkoiset levyt seinässä ei sinällään miellytä. Saakohan niitä maalattua äänieristyksen kärsimättä? Mattoja en kissojen takia viitsi pahemmin pitää ja vaikka seinäryijyt ovat muuten hienoja ja imevät ääntä niin keräävät pölyä pirusti. Mitenkään kovaäänisesti en ylipäätänsä elä, mutta olisi mukavaa että saisi musiikkia ja elokuvia kuunnella vähän huolettomammin kun olisi jotain mikä blokkaisi äänen naapureille.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
1 022
Ihan mielenkiinnosta: Mitkä ovat suosituimmat bbs.io-tech alueet, vaikka top 5? Tosin, tähän varmaan pitäisi vastata jonkun ylläpitäjän, että selviäisi, vai näkeekö ne jostain? (Todennäköisesti näkee ja olen puusilmä) :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Sitten varmaan, kun PS2 pelit pystyy pyörimään max. 20 €:n raudalla
Olikohan tämä PS1 näissä classiceista vielä se potkua vaativin. Ei tästä nyt kovin kauan ole kun snes classic oli peräti 100 euroa.

Rautapuolen osalta ps2:ssa vain-->
CPU: 64-bittinen "Emotion Engine" (294,912 MHz alkuperäisessä mallissa, 299 MHz ohuessa mallissa)
GPU: 147 MHz "Graphics Synthesizer"
Muisti 32 Mt (RDRAM)-keskusmuistia
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Olikohan tämä PS1 näissä classiceista vielä se potkua vaativin. Ei tästä nyt kovin kauan ole kun snes classic oli peräti 100 euroa.

Rautapuolen osalta ps2:ssa vain-->
CPU: 64-bittinen "Emotion Engine" (294,912 MHz alkuperäisessä mallissa, 299 MHz ohuessa mallissa)
GPU: 147 MHz "Graphics Synthesizer"
Muisti 32 Mt (RDRAM)-keskusmuistia
Ite ps2 konsolin spekseistä on paha repiä, että kuinka tehokasta rautaa tarvittaisiin siihen ps2 miniin, kun toi emulointi on hyvin raskasta koneen CPU-puolelle, olen oikeastaan yllättynyt miten paljon vääntöä ne pisti tuohon PS1 classiciin, kun ite pelaillut hieman pleikkaa mun edellisellä luurilla, missä oli joku gigahertsi yksiydinprosessori ja classicissa vaikuttais olevan 4-ytiminen 1,5ghz prosessori, toki ne ovat voineet pistää siihen joitain grafiikkaan vaikuttavia erikoisefektejä, joista en ole tietoinen ja ne lisää reippaasti CPU-rasitusta
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Ostin vuonna X ikea kvartal verhokiskot olkkariin. Tällöin liukumokkulat olivat 4€/24kpl rasia.

Noh valmistus on lopetettu, ja Ikea myy nykyään jotain huonompaa VIGDA verhokiskoa samaan hintaan. Liukumokkulat ovat tässä väärän kokoiset.

Kvartalin ikea osanro on 701.886.83... ja ne maksavat nykyään 40€/rasia :----D Kävin ikeasta kysymässä ja myyjä totesi että näitä kysytään todella paljon, mutta ei niitä vaan ole enää.

Mistähän tollasia vois löytää järkihintaan? Ei huvittais uusia kiskoja ryhtyä asentamaan, kun ei vanhoissakaan mitään vikaa ole.

Oletko katsonut esimerkiksi eBaystä? Täällä on aikaisemmin kyselty vielä vanhemman Kvadrant nipsuja ja niiden korvikkeita löytyi ihan eBaystä
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Ite ps2 konsolin spekseistä on paha repiä, että kuinka tehokasta rautaa tarvittaisiin siihen ps2 miniin, kun toi emulointi on hyvin raskasta koneen CPU-puolelle, olen oikeastaan yllättynyt miten paljon vääntöä ne pisti tuohon PS1 classiciin, kun ite pelaillut hieman pleikkaa mun edellisellä luurilla, missä oli joku gigahertsi yksiydinprosessori ja classicissa vaikuttais olevan 4-ytiminen 1,5ghz prosessori, toki ne ovat voineet pistää siihen joitain grafiikkaan vaikuttavia erikoisefektejä, joista en ole tietoinen ja ne lisää reippaasti CPU-rasitusta
Se rauta ei ees riitä. PS classic toimii sulavammin kun softa on heitetty snes classicciin
PS1 games run better on Classic Mini SNES than PlayStation Classic | Metro News
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom