Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Moikka,

Vähän oudohko kysymys, mutta muistaako kukaan joskus 2000-luvun alkupuolelta kahvinkeitintä, jossa oli sellainen systeemi, että se mittasi sopivan verran puruja. Eli siis otti ikään, kuin painon mukaan siitä mihin purut laitetaan ja siinä kahvinkeittimen kyljessä/etuosassa oli sellainen mittari joka näytti sen "keskikohdan" missä oli hyvä ja se mittarin pallo meni sitä mukaan sinne keskikohtaa päin, kun lisäsi puruja. Merkki tuskin oli mikään kovin ihmeempi(eli ihan näitä perusmerkkejä) :D

pahoittelut sekavasta kysymyksestä
Muistan että kaverilla oli tuollainen kahvinkeitin. Ensin laitettiin vesi säiliöön ja sitten joku pallo tai viisari liikkui sitä mukaa asteikon keskelle kun lappasi puruja suodattimeen. Jäi tuo toiminto jotenkin mieleen. Ettei olisi ollut joku Melitta tms merkkinä.

edit: Tuo merkki siis tuli siitä mieleen kun kyseisellä kaverilla (tai pikemminkin hänen silloisella avovaimollaan) oli joku pakkomielle kaikkiin ihmeellisiin kahvinkeittimiin ja ilmeisesti sai jotain kautta noita Melitta-keittimiä alennuksella ja tosiaan useampikin Melitta heillä oli vuosien varrella niin veikkaisin että tuokin malli olisi samaa merkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2023
Viestejä
16
Muistan että kaverilla oli tuollainen kahvinkeitin. Ensin laitettiin vesi säiliöön ja sitten joku pallo tai viisari liikkui sitä mukaa asteikon keskelle kun lappasi puruja suodattimeen. Jäi tuo toiminto jotenkin mieleen. Ettei olisi ollut joku Melitta tms merkkinä.

edit: Tuo merkki siis tuli siitä mieleen kun kyseisellä kaverilla (tai pikemminkin hänen silloisella avovaimollaan) oli joku pakkomielle kaikkiin ihmeellisiin kahvinkeittimiin ja ilmeisesti sai jotain kautta noita Melitta-keittimiä alennuksella ja tosiaan useampikin Melitta heillä oli vuosien varrella niin veikkaisin että tuokin malli olisi samaa merkkiä.
Täytyy yrittää etsiä tuolla merkillä :D meillä oli vanhemmilla juuri tuo keitin ja tuossa yksi päivä porukoille yritin sitä muistutella, että muistaavatko mikä keitin se oli, mutta ei muistaneet :D Mut juuri tuo miten kuvailit, niin sopii siihen mitä haen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Moikka,

Vähän oudohko kysymys, mutta muistaako kukaan joskus 2000-luvun alkupuolelta kahvinkeitintä, jossa oli sellainen systeemi, että se mittasi sopivan verran puruja. Eli siis otti ikään, kuin painon mukaan siitä mihin purut laitetaan ja siinä kahvinkeittimen kyljessä/etuosassa oli sellainen mittari joka näytti sen "keskikohdan" missä oli hyvä ja se mittarin pallo meni sitä mukaan sinne keskikohtaa päin, kun lisäsi puruja. Merkki tuskin oli mikään kovin ihmeempi(eli ihan näitä perusmerkkejä) :D

pahoittelut sekavasta kysymyksestä
Muistan tällaisen. Oli väriltään vaalean vihreä, minttu. Mitään muuta muistikuvaa ei ole.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
muistaako kukaan joskus 2000-luvun alkupuolelta kahvinkeitintä, jossa oli sellainen systeemi, että se mittasi sopivan verran puruja.
Olen käyttänyt. Itse muistelen, että se olisi ollut ihan joku perusmerkki, mutta saatan olla väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Salaliittoteoria ketjukin on jossain jos löytäisi.

Prismassa kävin tänään ja ei mennyt montaa minuuttia kun tuli tekstari että tilillä jotain blaa blaa ja epäilyttävä linkki. Ennen ei ole tuollaista tullut, mutta muuten näistä lukenut. Millähän todennäköisyydellä huijausta yritettiin just kun olin kaupassa käynyt?
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Vaikea nähdä miksi siinä olisi mitään korrelaatiota kaupassa käynnin kanssa.

Mutta jos nyt todennäköisyyksiä mietitään niin jos huijausviestejä tulee yksi kuukaudessa ja käyt kaupassa 20 kertaa kuukaudessa niin 15 minuutin sisään kaupassakäynnin jälkeen se tulee 0,7% todenäköisyydellä.

Jos käyt paskalla 30 kertaa kuukaudessa niin huijausviesti tulee 15 minuutin sisään paskalla käynnin jälkeen 1% todennäköisyydellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Dremelöit sen kaapeliuran isommaksi.
Aina ei jaksaisi askarrella. Yksi vaihtoehto olisi suunnitella tähän uusi pohja ja tuutata 3D-tulostimesta uusille kaapeleille. Nykyään mieluummin maksaa vähän rahaa sen sijaan, että käyttää omaa aikaansa mikä on muutenkin kortilla. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
On alkanut ikänäkö sen verran vaivaamaan että pitäisi hankkia silmälasit. Pientä tekstiä en enää näe hyvin ja 24 tuuman päänäytölläni on selaimessa zoomi 125%:lla että näkee hyvin esim lukea iotechiä. Paljon silmälaseihin ja näöntarkastukseen pitäisi varata rahaa? Ei ole mitään tietoa paljon sellaiset maksaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
On alkanut ikänäkö sen verran vaivaamaan että pitäisi hankkia silmälasit. Pientä tekstiä en enää näe hyvin ja 24 tuuman päänäytölläni on selaimessa zoomi 125%:lla että näkee hyvin esim lukea iotechiä. Paljon silmälaseihin ja näöntarkastukseen pitäisi varata rahaa? Ei ole mitään tietoa paljon sellaiset maksaa.
Itselläni aivan sama tilanne. Viivytystaistelua käynnyt jo vuosia. Sen verran sain aikaiseksi , että kurkkasin jo silmäaseman sivuille, niin näöntarkastus ilmainen jos ostaa rillit sieltä. Rillien hinnoista ei mitään hajua. Omissa mielikuvitelmissa olen ajatellut että kai jollain 200-300 EUR:lla sellaiset saa, siis ns lukulasit ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Itselläni aivan sama tilanne. Viivytystaistelua käynnyt jo vuosia. Sen verran sain aikaiseksi , että kurkkasin jo silmäaseman sivuille, niin näöntarkastus ilmainen jos ostaa rillit sieltä. Rillien hinnoista ei mitään hajua. Omissa mielikuvitelmissa olen ajatellut että kai jollain 200-300 EUR:lla sellaiset saa, siis ns lukulasit ?
Itselläni oli tuo homma reilu vuosi sitten. Hinnaksi tuli näöntarkastuksineen noin satasen luokkaa, tosin en ottanut mitään kovin kalliita kehyksiä enkä oikeastaan mitään erikoispinnoitteita sun muita ihmeellisyyksiä linsseihin, niillä olisi saanut hintaa nostettua aika reippaasti. Itsellä on siis ihan "karvalakkimallin" lukulasit, ainoa oli muistaakseni joku naarmuilta vähän suojaava käsittely linsseissä.

Tosiaan näöntarkastus on yleensä ilmainen jos ottaa lasit samasta paikasta ja kannattaa seurailla tarjouksia ja varmistaa ettei esim työpaikalla ole jotain diiliä jonkun optikkoketjun kanssa jolloin saattaa saada jotain alennuksia.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Sanoisin että jos ei ole erikoisia hajataittoja eikä halua "muotikehyksiä" tms. niin satasella selviää. Jos oikein halvalla haluaa päästä eikä ole parin viikon päälle kiire, niin jonnekin joka tarjoaa ilmaista näöntarkastusta (ainakin Nissen tällä hetkellä) ja sitten resepti mukaan ja Zenni opticalilta lasit toimitettuna alkaen alle 20e. Ja näyttää sieltä Nisseniltäkin saavan verkkokaupasta halvimmillaan 15 eurolla :rofl:

Vastaavasti taas voi niistä maksaa vaikka päälle tonnin jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Kiitos kaikille vastauksista, varasin ajan Nissenille optikon ilmaiseen näöntarkastukseen.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Monitehojen tarve taitaa nostaa hintaa aika nopeasti verrattuna tavallisiin lähi- tai kaukolaseihin.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Lukulasiksi satunnaiseen käyttöön riittää usein ne kympin halpikset kaupan telineestä. Sovittamalla selviää sopiva vahvuus.näillä menin monta vuotta ihan tutun silmälääkärin suosituksesta.
Toinen ääripää on jos tarvitsee monitehoa ja hajataiton korjausta ja valitset muodikkaat kehykset ja parhaat pinnoitukset. Menee helposti tonni. Näillä mennään nyt.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Usein kummallakin silmällä on hieman korjaustarve, jolloin ne kaupan telineestä löytyvät, joissa kumpikin linssi on samalla vahvuudella, ei ole ihan optimaaliset. Itselläkin on yhdet sellaiset, joita käytän "hätätapauksessa", mutta kyllä ero kunnollisiin laseihin on kuin yöllä ja päivällä.

Tietysti itselläni on hyvä tuuri kun ei ole mitään erikoisia tarpeita, joten selviän pikkurahalla optikollakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Usein kummallakin silmällä on hieman korjaustarve, jolloin ne kaupan telineestä löytyvät, joissa kumpikin linssi on samalla vahvuudella, ei ole ihan optimaaliset. Itselläkin on yhdet sellaiset, joita käytän "hätätapauksessa", mutta kyllä ero kunnollisiin laseihin on kuin yöllä ja päivällä.
Sama vika, itsellä on oikeilla vahvuuksilla yhdet lasit ja sitten x kpl noita "tiimarilaseja" hätävarakäyttöön eri paikoissa joissa muuten harvemmin paremmat lasit on mukana.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Itselläni aivan sama tilanne. Viivytystaistelua käynnyt jo vuosia. Sen verran sain aikaiseksi , että kurkkasin jo silmäaseman sivuille, niin näöntarkastus ilmainen jos ostaa rillit sieltä. Rillien hinnoista ei mitään hajua. Omissa mielikuvitelmissa olen ajatellut että kai jollain 200-300 EUR:lla sellaiset saa, siis ns lukulasit ?
Mä en jotenkin ymmärrä mitä hyötyä tuosta viivytystaistelusta on? Mene nyt hyvä ihminen hankkimaan silmälasit niin muuttuu elämä taas himpun verran paremmaksi kun ei särje päätä eikä tarvitse siristellä. :geek: Meillä kanssa töissä yksi puusilmä jolle on jotenkin niin saamarin korkea kynnys antaa periksi ja hankkia silmälasit. Valittaa kun mitään ei näe eikä hommista tule mitään, mutta ei vaan voi myöntää että tarvitsee lasit.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Mä en jotenkin ymmärrä mitä hyötyä tuosta viivytystaistelusta on?
Siinähän se, ei yhtään mitään.

Valittaa kun mitään ei näe eikä hommista tule mitään, mutta ei vaan voi myöntää että tarvitsee lasit.
Tämän vaiheen yli olen päässyt jo, joten edistystä on tapahtunut :)
Nyt on enään kyse siitä, että saisin aikaiseksi raahautua sinne optikolle.

Pikku hiljaa se vääjäämätön tapahtuu. Mutta muuttuuhan se elo lasien myötä "hankalaksi" sitten toisella tapaa.....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Mutta muuttuuhan se elo lasien myötä "hankalaksi" sitten toisella tapaa.....
Olettaisin, että aika nopeasti tottuu. Ja jos kuitenkin (kutakuinkin) pärjää ilman, niin plussaahan se vain on, että näkee tarvittaessa. Nimimerkillä lasit jostain ekasta luokasta lähtien.

Ja jos ei ole taittovirheitä tms, niin hommaa vaikka muutaman euron 'huoltoasemalasit' tms. mitä voi ripotella ympäriinsä, jos 'parempia' pitää vaikka töissä tai alkuun unohtelee.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Moikka,

Vähän oudohko kysymys, mutta muistaako kukaan joskus 2000-luvun alkupuolelta kahvinkeitintä, jossa oli sellainen systeemi, että se mittasi sopivan verran puruja. Eli siis otti ikään, kuin painon mukaan siitä mihin purut laitetaan ja siinä kahvinkeittimen kyljessä/etuosassa oli sellainen mittari joka näytti sen "keskikohdan" missä oli hyvä ja se mittarin pallo meni sitä mukaan sinne keskikohtaa päin, kun lisäsi puruja. Merkki tuskin oli mikään kovin ihmeempi(eli ihan näitä perusmerkkejä) :D

pahoittelut sekavasta kysymyksestä
Meillä on töissä parikin tuollaista käytössä. Näytti olevan Philips Essence ja mallinumero HD 7624.

 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Mutta muuttuuhan se elo lasien myötä "hankalaksi" sitten toisella tapaa.....
Itse hommasin lasit täysikäisenä kun koulussa huomasin, ettei näe liitutaululle. Likinäköisyys tuli niin hiljaa ettei sitä aluksi itse tajunnut, mutta kun sitten ekat lasit sai silmille, niin oikein säikähti miten terävää kaikki taas oli.

Eipä noissa muuta vaivaa ole, kuin että kerran päivässä tulee lasit putsattua mikrokuituliinalla. Kasvomaskiaikakautena meinasi välillä olla rillit huurussa. Muuten ei kyllä vaikuta omaan arkeen yhtään mitenkään.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Likinäköisyys tuli niin hiljaa ettei sitä aluksi itse tajunnut, mutta kun sitten ekat lasit sai silmille, niin oikein säikähti miten terävää kaikki taas oli.
Telkkaria on tullut päiviteltyä matkan varrella SD ==> HD ==>4K, mutta itse ukko on ottanut takapakkia. Ehkä olisi korkea aika päivitää oma lähinäkö SD ==>4K. Varmaan WOW efekti tulossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Eipä noissa muuta vaivaa ole, kuin että kerran päivässä tulee lasit putsattua mikrokuituliinalla.
Sivuhuomautuksena mä en enää käytä mikrokuituliinoja, kun jostakin syystä onnistun niihin keräämään ilmeisesti jotain katusoraa ja tulee naarmuja. Perus talous/vessapaperilla (tai pesu vielä parempi, jos vaan jaksaisi)
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Jos on ottanu laseihin edes jonkinlaisen naarmusuojan, niin ihan t-paidan helmalla saa sormenjäljet yms pois. Kerran kuussa tai tarpeen mukaan sit kunnon pesu fairyllä jne.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Noissa silmälasikaupoiissa on tosi usein lappu ikkunassa että ilmainen näöntarkastus.

Itse pari vuotta sitten käväsin sellasessa ja sanottiin että lukulasit tarttis.
Hyllystä olis saanut ihan tosi montaa mallia ihan 10-30e hinnalla mutta itse otin sillon tosi kalliit sellaset Converse merkkiset, maksoivat vähän yli satasen, jotka on tosiaan vähän överit lukulaseiksi mut ompahan nätit ja ärsyttävästi kaikki aina sanoo miten fiksun näköinen oon ne päässä :rofl:
(Ja koska mä pistän noi päähän muiden ihmisten edessä vain muutaman kerran vuodessa niin senhän voi tulkita että muuten näytän idiootilta:)).

Sillon kyllä oli isot alennukset noista kaikista laseista, mutta useinhan niitä on.

Mulla on noita tokmannin ja lidlin lukulaseja kans ympäri kämppää mutta ihan rehellisesti ne on aika perseestä.
Yks juttu on se et silmälasikaupasta saat sellasen mikä on optimoitu just sun silmille, eli vasen ja oikee linssi on eri vahvuudella ja se toinen on sit se linssin laatu, halvoista näkee huonosti ja ottaa ihan hulluna heijastuksia, eli esim ulkona tosi huono käyttää.

Oonkin aatellut että kun seuraavaksi näen tollaset alennukset niin käyn ostamassa muutamat vähän laadukkaammat ja korvaan nillä noi halpikset.

Yks autotalliin remppoihin, yks autoon kun tarvii lukee jotain, yks yöpöydälle ja sit yks peruskäyttöön, ton verran mielestäni niitä kannattaisi olla jos ei halua aina olla etsimässä ja raahailemassa mukana.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Meillä on töissä parikin tuollaista käytössä. Näytti olevan Philips Essence ja mallinumero HD 7624.

Tä on muuten tosi hyvä ominaisuus, jännä ettei tota ole missään nykyaikaisessa kahvinkeittimessä enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Noissa silmälasikaupoiissa on tosi usein lappu ikkunassa että ilmainen näöntarkastus.

Itse pari vuotta sitten käväsin sellasessa ja sanottiin että lukulasit tarttis.
Hyllystä olis saanut ihan tosi montaa mallia ihan 10-30e hinnalla mutta itse otin sillon tosi kalliit sellaset Converse merkkiset, maksoivat vähän yli satasen, jotka on tosiaan vähän överit lukulaseiksi mut ompahan nätit ja ärsyttävästi kaikki aina sanoo miten fiksun näköinen oon ne päässä :rofl:
(Ja koska mä pistän noi päähän muiden ihmisten edessä vain muutaman kerran vuodessa niin senhän voi tulkita että muuten näytän idiootilta:)).

Sillon kyllä oli isot alennukset noista kaikista laseista, mutta useinhan niitä on.

Mulla on noita tokmannin ja lidlin lukulaseja kans ympäri kämppää mutta ihan rehellisesti ne on aika perseestä.
Yks juttu on se et silmälasikaupasta saat sellasen mikä on optimoitu just sun silmille, eli vasen ja oikee linssi on eri vahvuudella ja se toinen on sit se linssin laatu, halvoista näkee huonosti ja ottaa ihan hulluna heijastuksia, eli esim ulkona tosi huono käyttää.

Oonkin aatellut että kun seuraavaksi näen tollaset alennukset niin käyn ostamassa muutamat vähän laadukkaammat ja korvaan nillä noi halpikset.

Yks autotalliin remppoihin, yks autoon kun tarvii lukee jotain, yks yöpöydälle ja sit yks peruskäyttöön, ton verran mielestäni niitä kannattaisi olla jos ei halua aina olla etsimässä ja raahailemassa mukana.
Juu, itsekin olisin reilu vuosi sitten selvinnyt varmaan 30e hinnalla jos olisin ottanut kehykset siitä halvimmasta hintaluokasta mutta siinä oli "Salora 24'" sun muut kauheudet joten piti ottaa edes vähän siedettävämmän näköiset lasit vaikka en olekaan niin kovin "muotitietoinen". Niin, ja tosiaan duunipaikan sopparilla taisi saada jonkun x euron alennuksen jolla sai juuri ja juuri sen naarmunestopinnoitteen tms.

Onhan nuo tiimari-lasit vähän paskoja mutta kun ovat liki ilmaisia (välillä tarjouksessa 3kpl/10e) niin niitä tosiaan voi kylvää suunnilleen joka pöydänkulmalle eikä vituta jos katoavat tai hajoavat.

Jännä juttu kun noihin lukulaseihin ei ole vieläkään kunnolla tottunut, kuitenkin aurinkolaseja tulee käytettyä kesäisin about aina kun on ulkona ja autoillessakin melkeinpä aina valoisan aikaan. Pikkuhiljaa alkaa tosin herkemmin ottamaan niitä silmille kun jotain pientä pränttiä pitää lukea eikä enää yritä ensin ilman tihrustaa. No, ehkä noihin joskus tottuu...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Tä on muuten tosi hyvä ominaisuus, jännä ettei tota ole missään nykyaikaisessa kahvinkeittimessä enää.
Laitan kuus kuppia vettä ja kuus annosta puruja. Kappas, mittari on samaa mieltä kanssani. Miten toi on hyvä ominaisuus, muuten ku hauska gimmick?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Laitan kuus kuppia vettä ja kuus annosta puruja. Kappas, mittari on samaa mieltä kanssani. Miten toi on hyvä ominaisuus, muuten ku hauska gimmick?
Juu, itse en edes yksittäisiä kahvimittoja mittaa, on juuri sopivan kokoinen kippo jonka kun täyttää ihan tasalleen täyteen niin on juuri oikea määrä puruja vesimäärään nähden. Tietty työpaikalla tuollainen mittari saattaisi olla kätevä kun aina tulee joku puhumaan paskaa kun on kahvia keittämässä ja sitten sekoaa laskuissa ja lopputuloksesta tulee vähän mitä sattuu.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Laitan kuus kuppia vettä ja kuus annosta puruja. Kappas, mittari on samaa mieltä kanssani. Miten toi on hyvä ominaisuus, muuten ku hauska gimmick?
Voit kaataa purut suoraan kahvipaketista suodattimeen ilman nysväämistä kahvimitan kanssa.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Voit kaataa purut suoraan kahvipaketista suodattimeen ilman nysväämistä kahvimitan kanssa.
. summittaisella mittauksella tulee keskimäärin hyvää kahvia. Vähän laiha menee ihan hyvin.
Tosi kahvihifisti toki punnitsee pavut ennenkuin laittaa ne myllyyn. Ja jotkut paahtaa pavut itse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Kävinkin juuri äsken instrumentariumilla optikon luona. Silmälasit tulee, se on nyt 100% varma mutta ensiksi pitää käydä silmälääkärin pakeilla, optikko ei saanut mitenkään oikean silmän näköä paremmaksi. Onneksi tuli käytyä niin selvispähän tuokin asia.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
620
Kävinkin juuri äsken instrumentariumilla optikon luona. Silmälasit tulee, se on nyt 100% varma mutta ensiksi pitää käydä silmälääkärin pakeilla, optikko ei saanut mitenkään oikean silmän näköä paremmaksi. Onneksi tuli käytyä niin selvispähän tuokin asia.
Silmälääkärillä käynti onkin sitten lasien hankkimisen ärsyttävin osuus. En tiedä käykö kaikille aina sama juttu, mutta mulle on aina laitettu siellä jotain tippoja silmään, minkä seurauksena koko loppupäivän on tuntunut siltä kuin joku osoittaisi pimeässä huoneessa taskulampulla suoraan silmiin. Kannattaa ainakin ottaa aurinkolasit mukaan ja varautua siihen, ettei esim. voi välttämättä ajaa autolla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Moikka,

Vähän oudohko kysymys, mutta muistaako kukaan joskus 2000-luvun alkupuolelta kahvinkeitintä, jossa oli sellainen systeemi, että se mittasi sopivan verran puruja. Eli siis otti ikään, kuin painon mukaan siitä mihin purut laitetaan ja siinä kahvinkeittimen kyljessä/etuosassa oli sellainen mittari joka näytti sen "keskikohdan" missä oli hyvä ja se mittarin pallo meni sitä mukaan sinne keskikohtaa päin, kun lisäsi puruja. Merkki tuskin oli mikään kovin ihmeempi(eli ihan näitä perusmerkkejä) :D
Meillä on tuollainen mökillä. Philips Essence. Tarkemmasta mallista ei muistikuvaa, mutta netistä löytyi kuva:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Silmälääkärillä käynti onkin sitten lasien hankkimisen ärsyttävin osuus. En tiedä käykö kaikille aina sama juttu, mutta mulle on aina laitettu siellä jotain tippoja silmään, minkä seurauksena koko loppupäivän on tuntunut siltä kuin joku osoittaisi pimeässä huoneessa taskulampulla suoraan silmiin. Kannattaa ainakin ottaa aurinkolasit mukaan ja varautua siihen, ettei esim. voi välttämättä ajaa autolla.
Ne tipat laajentaa pupillit ja niiden jälkeen ei saisi autolla ajella. Ainakin minulle sanottiin jo aikaa varatessa, että älä tule omalla autolla.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Tuleeko kaikille etäluettavien sähkömittareiden tiedot 24-48 näkyville tunnin viiveellä?

Katson sitten datahubista tai verkkoyhtiön sivuilta, niin koskaan ei näy edellistä vuorokauden tietoja. Ymmärrän hyvin että ne päivittyy esim. kerran vuorokaudessa, mutta mistä se vuorokauden ylimääräinen viive tulee?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
609
Mistä ja millä nimellä löytyy näitä kiinnikkeitä suihkuverhonkiskoon, jotta siihen saisi laitettua suihkuverhon renkaat?

Kiinnike.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Mistä ja millä nimellä löytyy näitä kiinnikkeitä suihkuverhonkiskoon, jotta siihen saisi laitettua suihkuverhon renkaat?

U-kiskon pyöröliuku -nimellä ainakin löytyy. Taitaa löytyä Prismoista, Clas Ohlsonilta, Puuilosta, Kärkkäiseltä sun muista vastaavista kaupoista. Verhokiinnike -nimelläkin löytyy googlella lisää nimikkeitä ja liikkeitä mistä löytyy.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
609
Kiitoksia vastauksista @Hyrava ja @Leo_Greta Pitää näköjään lähteä käymään uudestaan Prismassa, jos ensi kerralla sattuisi löytymään oikeanlaiset kiinnikkeet, jotta saisi suihkuverhon paikalleen kunnolla. :giggle:
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Kiitoksia vastauksista @Hyrava ja @Leo_Greta Pitää näköjään lähteä käymään uudestaan Prismassa, jos ensi kerralla sattuisi löytymään oikeanlaiset kiinnikkeet, jotta saisi suihkuverhon paikalleen kunnolla. :giggle:
Et oo ainoa. TV: soitin äidille 300km päähän ja äiti kävi ostamassa ja lähetti tänne :lol:. En osannu vaan pelkän kiskon perusteella ostaa toimivia. Ostin aluksi sellaset, jotka oli sellasti, ylösalaisen olevt L-kirjaimen muotoisen kertaa 2x tietenkin. Ne 2x L:ää oli jostain rautalangasta ja toimihan ne (helve**n heikosti, minkä vuoksi soitin äitille :)). Todella tekninen laji toi verhjojen ripustaminen :rofl2:.

[edit] Hoono soomi. En jaksa korjata :p
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
S marketin oli pitsa tarjoukses s mobiililla. Mul on puhelimes s kortti ja s mobiili sovellus. Kuin ois pitäny toimia että saan pitsan alehintaa. Sen huomasin että s korttia näytämällä ei saa alehintaan.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Olis varmaan kannattanut kysyä henkilöstöltä että miten tarjouksen saa. S-mobiilissa on kyllä etutarjouksia, mutta ei sielä ainakaan maanlaajuisena kampanjana S-Marketeissa mitään pizzatarjouksia näy.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
No siin oli joku 1e halvemmal s-mobiililla pakastepitsa.. kysyin sitä lopux kassaneidilta ni se sano et se pitää sil s-mobiilil tehä.. kiire oli ja lähin kotiin mut onko vinkkiä kuin?.. ehkä oli vaan klaukkalan kaupan tarjous??
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
No siin oli joku 1e halvemmal s-mobiililla pakastepitsa.. kysyin sitä lopux kassaneidilta ni se sano et se pitää sil s-mobiilil tehä.. kiire oli ja lähin kotiin mut onko vinkkiä kuin?.. ehkä oli vaan klaukkalan kaupan tarjous??
Osuuskauppakohtaisia nuo tarjoukset on. Eli saat Smobiiliin tarjouksia omasta osuuskaupasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 459
Viestejä
4 162 761
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom