Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
135
Jolloin ne jäätyvät ja menevät pilalle. En ole akkuekspertti mutta siinä käsityksessä olen että 'kaikki' vaativat säilytystä lämpimissä sisätiloissa.
Voi säilyttää aivan huoletta pakkasessa, ladata ei saa -no noi työkoneiden laturit taida edes lähteä pakkasella olevaa akkua lataamaankaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Helposti saa.

3000 - 5000 mg parasetamolia tai ibuprofeiinia (per 24h) aiheuttaa monilla oksennusreaktion. Jos nukkumaan satut tuona aikana, niin hengenlähtö on lähellä. Maksavaurioista puhumatta.
Ibuprofeiini ei ole maksatoksinen (toki todella isoissa määrissä kaikki lääkkeet vaikuttanevat maksaan jotenkin), sen takia rapula päänsärkyynkin suositaan ibuprofeiinia parasetamolin sijaan. Myöskin päiväannostuksissa parasetamolia ja ibuprofeiinia voi molempia vetää maksimiannostukset samanaikaisesti.

Ja jostain syystä (tutkijat eivät tämän syytä vielä varmaksi tiedä) 1g parasetamolia + 600g ibuprofeiinia tehoaa kipuun paremmin kun esim 2g parasetamolia.

Yleinen kotilääkitys "miedoilla" reseptilääkkeillä hetkelliseen kovempaan kipuun (esim. Viisaudenhampaan poisto) on 3x1g parasetamolia + 4x600mg ibuprofeiinia päivässä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Ja jostain syystä (tutkijat eivät tämän syytä vielä varmaksi tiedä) 1g parasetamolia + 600g ibuprofeiinia tehoaa kipuun paremmin kun esim 2g parasetamolia.
Tuo on tosi mielenkiintoista kuulla. En ole itse lukenut aiheesta mitään tai edes kuullut muiden kokemuksista, mutta olen joutunut sitä pakon edessä kokeilemaan. Ns. "naisten kivut" olivat pari kertaa niin pahat, että 1 g Panadol ei auttanut yhtään (kun taas esim. hampaanpoistokipuun se riitti ihan hyvin). Vasta kun otin tuon päälle vielä Burana 400 mg kipu lieveni siedettävälle tasolle.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 210
Lääkkeistä kun puhutaan, niin apteekissa aina muistutetaan ja Googlekin kertoo, että ibuprofeenia ja ketoprofeenia ei pitäisi ottaa samanaikaisesti. Mistään en kuitenkaan ole löytänyt yksiselitteistä syytä, että miksi näin. Onko tuo oikeasti vaarallista vai hätävarjelun liioittelua ? Kertokaahan viisaammat, mikä on totuus.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 237
Lääkkeistä kun puhutaan, niin apteekissa aina muistutetaan ja Googlekin kertoo, että ibuprofeenia ja ketoprofeenia ei pitäisi ottaa samanaikaisesti. Mistään en kuitenkaan ole löytänyt yksiselitteistä syytä, että miksi näin. Onko tuo oikeasti vaarallista vai hätävarjelun liioittelua ? Kertokaahan viisaammat, mikä on totuus.
Mitään tulehduskipulääkkeitä ei suositella otettavaksi yhtäaikaa, ellei annokset ole pieniä. Ne vaikuttaa samalla tavalla elimistössä, joten riskit kasvavat, jos ottaa montaa lääkettä. Eli sama kuin ottaisi vain yhtä lääkettää liian paljon.

Parasetamolia voi ottaa tulehduskipulääkkeen rinnalla, koska parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. Se vaikuttaa eri tavalla elimistöön.
 
  • Tykkää
Reactions: jad
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 408
Tuo on tosi mielenkiintoista kuulla. En ole itse lukenut aiheesta mitään tai edes kuullut muiden kokemuksista, mutta olen joutunut sitä pakon edessä kokeilemaan. Ns. "naisten kivut" olivat pari kertaa niin pahat, että 1 g Panadol ei auttanut yhtään (kun taas esim. hampaanpoistokipuun se riitti ihan hyvin). Vasta kun otin tuon päälle vielä Burana 400 mg kipu lieveni siedettävälle tasolle.
Sairaalassa synnytyksen jälkeen puolisolle syötettiin noita kahta samaan aikaan.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
69
Itse en juurikaan vaivaisi aikaani akkujen säilytykseen (kuinka monta akkua on itsestään räjähtänyt, ilman että on latauksessa?).

Mutta jos asia vaivaa, niin vaikka sitten metallinen kaappi ulos, jossa akkuja säilyttää.
Kysymys siis ei ollut se, että onko tässä järkeä vaan kysyä millainen laatikko kannattaa hankkia. Ulkosäilytys ei tule kysymykseen kun käytössä on piirilevyillä varustettuja lithium ion akkuja. Kosteus ja kylmyys ei tee niillekään hyvää. Jos esim 20-50€ peltilaatikko sattuu säästämään talon palamiselta ja lemmikin niin ei huono sijoitus (vaikka akun syttyminen epätodennäköistä onkin).
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 237
Kysymys siis ei ollut se, että onko tässä järkeä vaan kysyä millainen laatikko kannattaa hankkia. Ulkosäilytys ei tule kysymykseen kun käytössä on piirilevyillä varustettuja lithium ion akkuja. Kosteus ja kylmyys ei tee niillekään hyvää. Jos esim 20-50€ peltilaatikko sattuu säästämään talon palamiselta ja lemmikin niin ei huono sijoitus (vaikka akun syttyminen epätodennäköistä onkin).
Niin no varmaan ne ammuslaatikot ajaa asian. Ne taitaa olla vesitiiviitä, joten varmaan myös ovat paloturvallisia. Esim. varustelekasta 25e kappale. Llaatikkoon mahtuu varmaan useampikin akku.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Tuo on tosi mielenkiintoista kuulla. En ole itse lukenut aiheesta mitään tai edes kuullut muiden kokemuksista, mutta olen joutunut sitä pakon edessä kokeilemaan. Ns. "naisten kivut" olivat pari kertaa niin pahat, että 1 g Panadol ei auttanut yhtään (kun taas esim. hampaanpoistokipuun se riitti ihan hyvin). Vasta kun otin tuon päälle vielä Burana 400 mg kipu lieveni siedettävälle tasolle.
Itse olen käyttänyt. Lisäksi joudun 5-vuoden välein uusimaan laivasairaanhoidon kurssin. Edellisellä kerralla kurssin vetänyt sairaanhoitaja mainitsi asiasta. Sanoi, että hyvin yleisesti nykyään määrätään kyseistä comboa. Ja sanoi, etteivät tutkijat ole onnistuneet selvittämään miksi ihmuskeho reagoi tehokkaammin tuollaiseen comboon, kuin tupla-annostukseen vain toista lääkettä. Ilmeisesti perimmäinen syy miksi parasetamoli toimii niinkuin toimii, on vielä jonkinasteinen arvoitus.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 249
Ois tämmöinen skenaario: asun kahden asunnon As Oy:ssä, jonka hallituksen PJ minä olen. Olen kiinnostunut yhdestä tuotteesta, jota löytyy Suomesta myynnistä ainoastaan yhdestä ilmeisesti pelkästään yrityksille myyvästä verkkokaupasta. Sivuilla ei näkynyt edes tuotteen hintaa ilman rekisteröitymistä, joten ajattelin, että teen tilin ihan vaan tsekatakseni hinnan. Kävi ilmi, että tilin tekemiseen vaadittiin Y-tunnus yrityksessä, jossa on nimenkirjoitusoikeus. Molemmat löytyy As Oy:mme kautta, joten heitin ne vain läpällä siihen, tarkoituksena vain saada tili tehtyä, että saan tsekattua hinnan. Hinta vaikutti hyvältä, tuotetta löytyy hyllystä ja tilattuakin saisi, maksu laskulla joka menisi vissiinkin As Oy:n nimin.

Jäin kuitenkin miettimään, että kuinkahan montaa tieteen ja taiteen sääntöä rikon jos nyt tilaan tuotteen kyseistä nettikaupasta taloyhtiön "nimiin", vaikka se tulee täysin henkilökohtaiseen käyttöön? Taloyhtiön varoja en tietenkään ajatellut sotkea asiaan millään tavalla, vaan maksaisin laskun suoraan omalta tililtä.

(olen tietoinen, että kuluttajansuoja olisi jokseenkin olematon tällaisessa kaupassa)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mistäpä johtuu sellainen juttu kun, lähetän whastupilla viestin kaverille, näkyy mulle että on mennyt perille muttei luettu? Tänään just kysyin kaverilta eikö viestiä oo luettu, ja oli lukenut jo eilen sekä tänään tarkisti uudestaan. Edelleen mulla näkyy ettei ole luettu. Mulla android, hänellä iphone jos sillä mitään väliä nyt voi olla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Mistäpä johtuu sellainen juttu kun, lähetän whastupilla viestin kaverille, näkyy mulle että on mennyt perille muttei luettu? Tänään just kysyin kaverilta eikö viestiä oo luettu, ja oli lukenut jo eilen sekä tänään tarkisti uudestaan. Edelleen mulla näkyy ettei ole luettu. Mulla android, hänellä iphone jos sillä mitään väliä nyt voi olla.
Lukukuittaukset pois käytöstä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Ja ainakin iosilla pystyy lukemaan notifikaatioiden kautta, ettei kuittaannu whatsappissa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Kuinka leveä kotelon tulee olla vähintään, jotta siihen mahtuu ATX virtalähde esim. Evga Supernova 600?
Haluaisitko tarkentaa mitä yrität selvittää? ATX virtalähde mahtuu sellaiseen koteloon mikä on speksattu ATX-virtalähteelle. Poikkeuksen voi tehdä pienemmissä koteloissa jotkut tehokkaammat virtalähteet joissa on pituutta reilummin.

Jos olet tekemässä itse koteloa niin virtalähteen mitat löytyy valmistajan/myyjän sivuilta, jos ei pysty itse mittaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
No tämähän se. Asetukset, tili, tietosuoja, kuittaukset... jotain ropannut asetutkistaan pois päältä. Tää kaveri kyllä aina solmussa noittein vehkeiden kanssa.
Mikäs ihme tuo on, itsekin olen monesta paikasta ottanut lukukuittaukset pois päältä. Vastaanottajan ei tarvitse tietää koska minä viestini luen ja luenko ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Menin tyhmänä päivittämään Citrixin. Miksi, oi, miksi se ei halua toimia kolmella näytöllä? Läppäriin päivitys meni ongelmitta läpi, ja aattelin että kaippa tuo sitten pöytäkoneessakin toimii. No ja vitut.

Ei vain toimi. Kursori on ~2cm sivussa ja ikkunan saa vain "2.näytölle" auki (vasemmalle 4K, päänäyttö 1440p, oikealla 1080p pystyssä ns. infonäyttönä)

Läppäri Win11. Pöytäkoneessa Win8pro, joka on päivitetty 8-->10-->11 jne.
Saitkohan vastauksen näihin? Citrix toimii väärin jos skaalaus on eri eri näytöillä. - Eli tarkista että kaikissa on 100%.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Saitkohan vastauksen näihin? Citrix toimii väärin jos skaalaus on eri eri näytöillä. - Eli tarkista että kaikissa on 100%.
Se päätti yhtäkkiä alata toimimaan kun pari päivää asentelin muutamaakin eri versiota. Päivällä ei toiminut, niin heitin läppärille viereen auki että sai tärkeimmät työt tehtyä. Seuraavana päivänä ilman mitään säätöä lähti toimimaan, kun huvikseni kokeilin. Oli varmaan kuun asento väärä tjsp.

Edit: Konettakin tuli kyllä bootattua useampaan kymmeneen kertaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Seuraavana päivänä ilman mitään säätöä lähti toimimaan, kun huvikseni kokeilin. Oli varmaan kuun asento väärä tjsp.
Citrixiä päivittäin töissä käyttävänä voi sanoa, että kuun asennolla, tuulen suunnalla, ilman lämpötilalla ja naapurin kuukautiskierrolla on kaikilla merkitystä Citrixin toimivuuteen. Välillä toimii kuin junan vessa ja välillä takkuaa ilman mitään löytyvää syytä.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
166
Citrixiä päivittäin töissä käyttävänä voi sanoa, että kuun asennolla, tuulen suunnalla, ilman lämpötilalla ja naapurin kuukautiskierrolla on kaikilla merkitystä Citrixin toimivuuteen. Välillä toimii kuin junan vessa ja välillä takkuaa ilman mitään löytyvää syytä.
Minun työpaikalla kutsutaan Citrixiä leikkisästi nimellä Shitrix :poop: Kertoo jotakin...ehkä kaiken tarpeellisen.

En nyt tähän aloita mitään SAPista.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Kyssäri aiheesta Philips Sonicare (tai muut vastaavat harjat): Mitä eroa noilla eri malleilla on? Löytyy hintahaarukasta 50€ - 400€ ja mallinimenä Prestige, Diamond, Expert ym. ja mallinumeroita yhtä monta kuin kauppoja.
Esim. mikä on näillä kahdella se 250 euron eroavaisuus?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 249
Kyssäri aiheesta Philips Sonicare (tai muut vastaavat harjat): Mitä eroa noilla eri malleilla on? Löytyy hintahaarukasta 50€ - 400€ ja mallinimenä Prestige, Diamond, Expert ym. ja mallinumeroita yhtä monta kuin kauppoja.
Esim. mikä on näillä kahdella se 250 euron eroavaisuus?
Ei mitään. Kalliit hammasharjat on puhdasta käärmeöljyä, eivätkä ole hampaiden puhdistuksessa yhtään sen parempia kuin parinkympin harjatkaan. Pääasia, että on käytössä on ylipäätään sähköhammasharja, jota käyttää säännöllisesti kahdesti päivässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Kyssäri aiheesta Philips Sonicare (tai muut vastaavat harjat): Mitä eroa noilla eri malleilla on? Löytyy hintahaarukasta 50€ - 400€ ja mallinimenä Prestige, Diamond, Expert ym. ja mallinumeroita yhtä monta kuin kauppoja.
Esim. mikä on näillä kahdella se 250 euron eroavaisuus?
Noista kahdesta löytyi heti eroina vaikkapa se että toisessa taitaa olla kaksi runkoa ja kaksi laturia sekä erilaiset mukana tulevat harjaspäät. Philipsin tuotteiden vertailu on kyllä "mielenkiintoista" kun samalle nimelle löytyy monta eri tuotekoodia joissa on joku pieni ero, kuten väri tms. Yleensä tuote on sama jos kauttaviivan edessä oleva osuus on sama, kauttaviivan perässä on juuri tuollaiset pikkuariaatiot kuten väri tai joku mukana olevien harjasten tyyppi jne.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Kyssäri aiheesta Philips Sonicare (tai muut vastaavat harjat): Mitä eroa noilla eri malleilla on? Löytyy hintahaarukasta 50€ - 400€ ja mallinimenä Prestige, Diamond, Expert ym. ja mallinumeroita yhtä monta kuin kauppoja.
Tämä taulukko varmaan selventää ominaisuuseroja.

Saman sarjan harjoissa runko on kaikissa sama. Mallinumeron muutos kertoo pakkauksessa tulevasta oheissälästä (tuplarunko, matkakotelo, harjaspää, laturi, väri, ym.)

Usein mallisarjan halvin joka sisältää rungon, harjan ja laturin riittää monelle kuluttajalle. Jos tarvii toista runkoa myös puolisolle niin voi olla edullisinta ostaa tuplarunkopakkaus kahden erillisen sijasta. Matkakotelo on turha jos harjaa aikoo käyttää vain kotona. Nämä tällein esimerkkinä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 408
Tämä taulukko varmaan selventää ominaisuuseroja.

Saman sarjan harjoissa runko on kaikissa sama. Mallinumeron muutos kertoo pakkauksessa tulevasta oheissälästä (tuplarunko, matkakotelo, harjaspää, laturi, väri, ym.)

Usein mallisarjan halvin joka sisältää rungon, harjan ja laturin riittää monelle kuluttajalle. Jos tarvii toista runkoa myös puolisolle niin voi olla edullisinta ostaa tuplarunkopakkaus kahden erillisen sijasta. Matkakotelo on turha jos harjaa aikoo käyttää vain kotona. Nämä tällein esimerkkinä.
Nopeasti googlaten

1100:
Speed Up to 31000 brush movement/min
9900 Prestige
Jopa 62 000 harjausliikettä minuutissa

e. ainakin 4300:ssa saman verran liikkeitä minuutissa kuin 9900:ssa.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Eikös väitteet siitä, ettei yksi pcie-kaapeli (2x8 pin) riittäisi antamaan tehoa näyttikselle ole debunkattu moneen kertaan? Itselläkin ollut monta vuotta ongelmitta 1080ti yhden kaapelin varassa, mutta nyt tulisi 3080ti koneeseen niin ajattelin kysellä näkemyksiä? Itse kun en ole mikään sähkötekniikan tuntija varsinaisesti.

Poweri on EVGA Supernova G3 750w.

Edit: Eli mahdollisuus laittaa kolme kaapelia (1x8 pin + 1x8 pin + 1x8 pin) tai vastaavasti kaksi (2x8 pin + 1x8 pin). Mutta joo, eiköhän kahdella pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Ostin 20 euron kajarit työhuoneen vanhaan pc-koneeseen. Tarkoitus olisi kuunnella radiota. Kajarit pörisee. Suojamaadoitettua pistorasiaa ei ole lähettyvillä, mikäli se asiaan auttaisi. Eli saako jollakin hyvin halvalla poppakonstilla häiriöt pois? Auttaisiko se "galvanoitu" erotin? Kuvassa kajarien johdot jotka laitetaan tietokoneeseen, ääni varmaankin pyöreästä ja virta usbista ..
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Ostin 20 euron kajarit työhuoneen vanhaan pc-koneeseen. Tarkoitus olisi kuunnella radiota. Kajarit pörisee. Suojamaadoitettua pistorasiaa ei ole lähettyvillä, mikäli se asiaan auttaisi. Eli saako jollakin hyvin halvalla poppakonstilla häiriöt pois? Auttaisiko se "galvanoitu" erotin? Kuvassa kajarien johdot jotka laitetaan tietokoneeseen, ääni varmaankin pyöreästä ja virta usbista ..
Galvaaninen erotin saattaa auttaa tai sitten ei. Ensimmäisenä voisi kokeilla lähteekö häiriö pois jos irroittaa tietokoneesta tuon miniplugijohdon ja jättää pelkän USBin kiinni. Jos häiriö katoaa, galvaaninen erotin voi auttaa asiaan.

Toinen kokeilemisen arvoinen homma on kokeilla poweroida kaiuttimet jollakin powerbankilla tai vaikka kännykkälaturilla niin selviää onko häiriö poweripuolelta tulevaa huonon USB-sähkön takia. Kännykkälaturilla tai powerbankilla poweroitunakin saattaa pöristä mutta jos ääni muuttuu niin aika pitkälti voi todeta että sähkönsyöttöpuolen ongelma.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Itselläni hävisi Behringerin kajarien pörinät kun laitoin ne eri jatkorasiaan kuin missä vahvistin oli kiinni. Olettaisin, että nuo kuitenkin oli samoissa sähkövedoissa kiinni kun kumpikin jatkorasia oli samassa seinärasiassa plugeillaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Ensimmäisenä voisi kokeilla lähteekö häiriö pois jos irroittaa tietokoneesta tuon
Ok hyvä idea, tuo virtapankki ei käynyt mielessä vaikka onhan semmoinenkin.

- pelkkä usb kiinni koneessa: ei pörinää
- ääniplugi koneessa ja usb virtapankissa: musa soi puhtaasti
- molemmat piuhat kiinni koneessa: jatkuva epätasainen rutkutus joka pahenee jos hiirtä liikuttelee tai ruudulla tapahtuu

Eli galvaaninen erotin varmaankin ... kumpaan piuhaan se tulee ja mistä saisi muutamalla eurolla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 408
Ok hyvä idea, tuo virtapankki ei käynyt mielessä vaikka onhan semmoinenkin.

- pelkkä usb kiinni koneessa: ei pörinää
- ääniplugi koneessa ja usb virtapankissa: musa soi puhtaasti
- molemmat piuhat kiinni koneessa: jatkuva epätasainen rutkutus joka pahenee jos hiirtä liikuttelee tai ruudulla tapahtuu

Eli galvaaninen erotin varmaankin ... kumpaan piuhaan se tulee ja mistä saisi muutamalla eurolla?
Tuskin auttaa, mutta koittaisin eri Usb-portteihin myös tuota (koneen eteen/taakse, USB3, jos on)

e. miten käy, jos virtapankki kiinni koneessa, ja tuo kiinni virtapankissa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Tuskin auttaa, mutta koittaisin eri Usb-portteihin myös tuota (koneen eteen/taakse, USB3,
Sama häiriö kaikissa, mutta hieman hiljempi toisissa kuin toisissa usb-liittimissä.

En voi testata sitä, että mitä jos kajarien usbi kiinni pankissa ja pankin ja koneen välille usb.

Yllättävän huonosti löytyy googlellakaan mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Ok hyvä idea, tuo virtapankki ei käynyt mielessä vaikka onhan semmoinenkin.

- pelkkä usb kiinni koneessa: ei pörinää
- ääniplugi koneessa ja usb virtapankissa: musa soi puhtaasti
- molemmat piuhat kiinni koneessa: jatkuva epätasainen rutkutus joka pahenee jos hiirtä liikuttelee tai ruudulla tapahtuu

Eli galvaaninen erotin varmaankin ... kumpaan piuhaan se tulee ja mistä saisi muutamalla eurolla?
Galvaaninen erotin tulisi siis tuohon 3.5mm plugin väliin. En muista kyllä nähneeni suoraan 3.5mm plugille tehtyjä erottimia mutta esimerkiksi RCA-erottimesta ja adaptereistahan tuollaisen saisi tehtyä. Itse toki tekisin ihan itse audiomuuntajista ja liittimistä kun niitä nurkissa on. Ja ihan muutamalla eurolla noita erottimia tuskin mistään löytyy ainakaan jos ei kiinasta tilaile, taitaa olla parin kympin luokkaa halvimmatkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Ostin 20 euron kajarit työhuoneen vanhaan pc-koneeseen. Tarkoitus olisi kuunnella radiota. Kajarit pörisee. Suojamaadoitettua pistorasiaa ei ole lähettyvillä, mikäli se asiaan auttaisi. Eli saako jollakin hyvin halvalla poppakonstilla häiriöt pois? Auttaisiko se "galvanoitu" erotin? Kuvassa kajarien johdot jotka laitetaan tietokoneeseen, ääni varmaankin pyöreästä ja virta usbista ..
Jos talosta löytyy kuitenkin maadoitettu pistorasia, niin aina voi kokeilla ja vetää jatkojohdolla sieltä tai jos on esim. metallinen lämmitysputkisto näkyvillä, niin lanka koneen kuoren ja putken väliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Jos talosta löytyy kuitenkin maadoitettu pistorasia, niin aina voi kokeilla ja vetää jatkojohdolla sieltä tai jos on esim. metallinen lämmitysputkisto näkyvillä, niin lanka koneen kuoren ja putken väliin.
Ei helvetti noita "viritysmaadoituksia". Jos on maadoitettu pistorasia niin maadoitus on ok mutta ei helvetti mihinkään vesiputkeen millään virityksellä. Tuo on ihan totaalisen laitonta virittelyä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Tuo on ihan totaalisen laitonta virittelyä.
Lisäksi maadoitetun pistorasian vieminen jatkojohdolla toiseen huoneeseen on vähän vähemmän laillista, ei tosin ole sähkötekniikka niin hyvin hallussa että muistaisi miten sillä tehtiin tappava ansa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 053
Lisäksi maadoitetun pistorasian vieminen jatkojohdolla toiseen huoneeseen on vähän vähemmän laillista, ei tosin ole sähkötekniikka niin hyvin hallussa että muistaisi miten sillä tehtiin tappava ansa.
Oliskos siinä ollut se, että sit on esim. työpöydällä maadoittamattomia ja maadoitettuja laitteita ja näiden välillä voi olla suurikin potentiaaliero tai vaihe-ero ja täten suurempi sähköiskun vaara koskettaessa näitä laitteita yhtä aikaa.Vikatilanteessa siis.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
69
Keystone cat6a liitin kotiin, syyt ostaa suojattuja suojaamattomien sijaan?
Riippuu mitä kaapelia käytät. Jos käytät suojattua kaapelia, niin suojattu liitin ja asianmukaisesti maadoitettuna. Jos käytetään suojaamatonta kaapelia niin suojatusta ei ole mitään iloa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 053
Jos kirjoitat googleen granny niin onko sen kuvat muillakin minecraftin hirviömummoja vain?
Tollaista..
Näyttökuva 2022-10-1 kello 17.13.08.png
Onko toi minecraftin hirviömummo? Ei taida olla, vissii kyseessä (selviytymiskauhu)peli nimeltä granny.. pitääpäs tutustua :D

e: apple ja ipod touch on mielenkiintoisia ehdotuksia hakusanalle..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Tollaista..

Onko toi minecraftin hirviömummo? Ei taida olla, vissii kyseessä (selviytymiskauhu)peli nimeltä granny.. pitääpäs tutustua :D

e: apple ja ipod touch on mielenkiintoisia ehdotuksia hakusanalle..
Apple-ehdotuksessa on varmaan omenalajike kyseessä, olikohan joku Granny Smith tms.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
windows 11:
Saako tuon näytön jumppaamisen pois päältä, kun toinen monitori syttyy päälle, niin päänäyttö kutistuu pieneksi ja sitten pullistuu takaisin kokonäyttöön?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Onko muilla samankaltaista "ongelmaa" että se mesta missä eniten viettää aikaa (tietokoneen ääressä tms), niin siihen kertyy ihan vitusti rojua?
Löytyy parit kuulokkeet, pari kaukosäädintä, kahvikuppia, vesimukia, ohjainta, teippirullaa ruuvimeisseliä jne jne jne.
Välillä vaan tuntuu että loppuu tila kesken mutta ei jokasta viittii poiskaan viedä kun sitä tarttee kuitenkin kohta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Onko muilla samankaltaista "ongelmaa" että se mesta missä eniten viettää aikaa (tietokoneen ääressä tms), niin siihen kertyy ihan vitusti rojua?
Löytyy parit kuulokkeet, pari kaukosäädintä, kahvikuppia, vesimukia, ohjainta, teippirullaa ruuvimeisseliä jne jne jne.
Välillä vaan tuntuu että loppuu tila kesken mutta ei jokasta viittii poiskaan viedä kun sitä tarttee kuitenkin kohta.
Jos niitä tarvii siinä koko ajan niin järjestä niille oma säilytyspaikka siihen. Itsellä 10 eurolla kierrätyskeskuksesta ostettu laatikosto pöydän alla. Myös pöydän päälle voi keksiä joku hyllykön.

Astiaongelmaan on universaalisti toimiva ohje että jokaista välinettä enintään 2kpl.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Onko muilla samankaltaista "ongelmaa" että se mesta missä eniten viettää aikaa (tietokoneen ääressä tms), niin siihen kertyy ihan vitusti rojua?
Löytyy parit kuulokkeet, pari kaukosäädintä, kahvikuppia, vesimukia, ohjainta, teippirullaa ruuvimeisseliä jne jne jne.
Välillä vaan tuntuu että loppuu tila kesken mutta ei jokasta viittii poiskaan viedä kun sitä tarttee kuitenkin kohta.
Asia on juuri näin meikäläisellä. Ja mulla on vielä iso työpöytä, jonka toisessa sivussa on hylly. Kuulun ihmisiin, jotka eivät halua organisoida tavaroitaan siististi, vaan laturi kikkareelle X, pullonavaaja, kynsileikkuri, rullamitta tai mattopuukko ovat kaikki jossain läjässä. Sitten jos vaimo tai teini siirtää esineen toiseen läjään, hermostun kun en löydä sitä tutusta läjästä :rofl:

Vuosien mittaan kokeillut joitakin laatikostoja ja hyllyjärjestelyitä, mutta ei ne toimi ellei ole tahdonvoimaa.
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
50
Android puhelimen sähköpostin poistaminen ja uuden google-tilin tekeminen.
Jos siis poistan kokonaan android-puhelimessa (samsung s10e) olevan gmail-tilin roskapostin takia ja avaan uuden google-tilin niin tarvitseeko minun sitten niitä puhelimeen ladattuja sovelluksia latailla uudestaan? En haluaisi tehdä tehdasresetointia. Osaako tämä puhelin etsiä niitä jo niitä olemassa olevia sovelluksia puhelimesta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 292
Viestejä
4 156 570
Jäsenet
70 405
Uusin jäsen
ObD

Hinta.fi

Ylös Bottom