Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Ysitiellä, Suonenjoen ja Kuopion välillä on voimajohtojen kohdalla tällainen häkkyrä:

Street View · Google Maps (näkyy ainakin tuoreimmassa 2kk sitten otetussa Street View-kuvassa)

Mikä tuon funktio on? Onko tuo esim. erikoiskuljetuksien turvallisuutta varten?

Samalla reissulla huomasin myös, että tietyissä autoissa on polarisoituja aurinkolaseja käytettäessä violettina/vihreänä näkyvä tuulilasi, tuo on ilmeisesti joku jälkiasennettava uv-suoja? Ehkä noin joka sadannessa vastaantulevassa autossa näkyi, kolme Skodaa, yksi VW ja yksi Mersu ainakin olivat tuollaisia.

Hankin lasit jo syksyllä mutta nyt oli eka pidempi reissu aurinkoisella säällä niin tuon huomasi. Kauppojen hedelmävaakojen ja maksupäätteiden näytöt näyttää noiden kanssa myös hyvin kyseenalaisilta, niin kuin ne olisi rikki.

Veikkaan että väliaikaiset tolpat uusiin voimavirtalinjoihin kun tuossa näyttää joku päälinja menevän. Noin tässä meidän lähellä tehtiin kun lisättiin kapasitettiia ja uudet voimalinjatornit.

E: toki jos pidempään ollut niin en tiedä..

Hankin lasit jo syksyllä mutta nyt oli eka pidempi reissu aurinkoisella säällä niin tuon huomasi. Kauppojen hedelmävaakojen ja maksupäätteiden näytöt näyttää noiden kanssa myös hyvin kyseenalaisilta, niin kuin ne olisi rikki.
LCD -näyttöjen toimintahan perustuu siihen että niissä on kaksi polarisoitua kalvoa ja nestekiteet voi ohjata kiertämään tai olemaan kiertämättä valoa, jolloin ne näkyy vaaleina tai tummina riippuen siitä miten polarisaatiokalvot menee. Yleisesti ottaen jos näyttö on järkevästi suunniteltu niin sen käyttäjälle näkyvän polarisaatiokalvon kuuluisi olla vaakasuuntainen, jolloin polarisoiduilla laseilla ne toimivat ongelmitta. Tai sitten esim. 45 asteen kulmassa, jolloi edelleen toimivat suht ok polarisoiduilla laseilla, mutta ovat vähemmän kirkkaita kuin tuo vaaktasaoinen. Sitten jos näyttö on niin että käyttäjälle näkyvä polarisaatiokalvo onkin pystysuunnassa (90° kulmassa lasien kalvoon nähden) niin näyttö näyttää mustalta.

Erikoista kyllä että maksupäätteiden ja hedelmävaakojen tekijät ei ole osanneet. Mutta ehkä polarisoidut lasit on sisätiloissa niin harvinaisia että eivät ole jaksaneet murehtia.

Saako mobilepayhyn jostain asetuksen, että mun pitää hyväksyä jos joku haluaa lähettää mulle rahaa? Ettei kukaan voi lähettää mulle rahaa ilman mun hyväksyntää.

Teinin kännykän akku probleemana. Vuoden ollut kännykkä räpylässä ja akkua saa ladata jo päivälläkin. Ostettiin samanlaiset samaan aikaan ja minä lataan omaani joka kolmas päivä. Tässä pyöritellyt eri vaihtoehtoja, mutta arvelisin että joku täällä on jo keksinyt ratkaisun. Eli vaihtoehdot: Powerbank, akun vaihto tai uus puhelin joka vuosi. Powerbank ei varsinaisesti poista ongelmaa, vaan siirtää sitä. Lisäksi powerbank itsessäänkin "kuluu". Akun vaihto varmaan toimivin, mutta tiedossa ei ole vaihdon hintaa eikä sitä, että onko akkukesto sitten oikeasti kuin uudessa puhelimessa. Uus puhelin kerran vuodessa maksaisi 150e.

Teinin kännykän akku probleemana. Vuoden ollut kännykkä räpylässä ja akkua saa ladata jo päivälläkin. Ostettiin samanlaiset samaan aikaan ja minä lataan omaani joka kolmas päivä. Tässä pyöritellyt eri vaihtoehtoja, mutta arvelisin että joku täällä on jo keksinyt ratkaisun. Eli vaihtoehdot: Powerbank, akun vaihto tai uus puhelin joka vuosi. Powerbank ei varsinaisesti poista ongelmaa, vaan siirtää sitä. Lisäksi powerbank itsessäänkin "kuluu". Akun vaihto varmaan toimivin, mutta tiedossa ei ole vaihdon hintaa eikä sitä, että onko akkukesto sitten oikeasti kuin uudessa puhelimessa. Uus puhelin kerran vuodessa maksaisi 150e.

Onhan latausrajaksi jo laitettu 80-85% ja huolehdittu että teini lataa luurinsa ajoissa eikä päästä akkua alle 20%?

Tuolla saa jo hurjan eron kestävyyteen. Ei tietty nyt juuri pelasta enää mitään. Powerbank auttaa sitten kun akku on uusittu tai uusi luuri hankittu.

Ei ole välttämättä edes akkuongelma, vaan puhelimeen on saatettu asennella sen verran kaikenlaista tauhkaa, että se saattaisi piristyä kun vetäisi kokonaan sileäksi ja aloittaisi puhtaalta pöydältä.

Teinis vaa pelailee ja räplää puhelinta yleensäki sua enemmän? Screen on time (SoT) on varmasti iha eri lukemissa kuin sulla :asif: Kuluuha siinä akkua päivän mittaan enemmän. Powerbank mukaan vaa, mut ehkä olisi hyvä puhua, että ehkä sitä ei tartte nii paljoo käyttää. Mut se on oma juttunsa.

Teinis vaa pelailee ja räplää puhelinta yleensäki sua enemmän? Screen on time (SoT) on varmasti iha eri lukemissa kuin sulla :asif: Kuluuha siinä akkua päivän mittaan enemmän. Powerbank mukaan vaa, mut ehkä olisi hyvä puhua, että ehkä sitä ei tartte nii paljoo käyttää. Mut se on oma juttunsa.
tämä, kärsiköön si jatkuvasta latauksesta jollei voi olla räpläämättä kännyä.. rahat menee hukkaan jos alkaa ostaa uutta tai vaihtaa akkua, en ees vältis investois powerbankkiin vaan sanoisin just et si istu piuhan päässä jos kokoajan pakko räpeltää, niin mekin istuttiin ennen jos puhelimessa piti oll :rofl: ja sillon nimenomaan juteltiin vaan sillä:rofl:

Hänellä on puhelinaikaa tasan 1h arkipäivässä. Viikonloppuisin 3h per päivä. Kyllähän hänellä kamera ja youtube laulaa paaaljon enemmän kuin itselläni. Pelejä ei ole ainuttakaan ja sometilejäkin vain whatsup. Olen vain yllättynyt, kuinka nopeasti akku menee nykypuhelimissa tuohon kuntoon.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 826
Jäsenet
77 825
Uusin jäsen
rasmusmmikael

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom