- Liittynyt
- 30.11.2016
- Viestejä
- 1 866
Siitä ei oikeastaan ollut selvää ajatusta, minne se mahdollinen kytkin haluttaisiin, sehän tuossa vaikuttaa merkittävästi. Mutta toki, nopein korjausmalli on laittaa kytkin mahdollisimman helposti väliin.Jos syöttö tulee toisela kaapelilla kytkimelle ja jatkaa kytkimeltä sillä MCMK:lla, niin vähän ahtaaksi tulee nollat ja kevit jatkaa siellä ja päättää mahdolliset ylimääräiset ja MCMK:n konsentrinen suojajohdin tuo omia haasteita tavallisen valokytkimen kanssa, kun yleensä valokytkimen syöttö ja lähtö on vain yhdellä ja samlla kaapelilla. Siksi heitin tuon turvakytkimen, jossa on kunnolla tilaa tulevan ja lähtevän kaapelin kytkentään ja nollan ja kevin jatkotkin omasta takaa ja turvakytkimen kanssa säästetään mahdollisesti yhden ylimääräisen jakorasian laitto seinää rumentamaan. Siksi itse laittaisin tuohon sen turvakytkimen, kun lähtötilanne kerran on tuo, vaikka kyse onkin vain valoista.
Ei se kaksi kaapelia kytkimelle mikään harvinaisuus ole mutta olet aivan oikeassa. MCMK:n tunkeminen siihen normiin kytkimeen on kyllä melkoista tuskaa, varsinkin jos sattuu olemaan 2,5mm2 kaapelia. Toisaalta. Jos maakaapeli on vain 1,5mm2 niin sitten sitä ei tuossa kysytyssä tilanteessa kiinteäksi suoraan laiteta. Siihen pistorasialle kun on kuitenkin 16A suoja. Ja toisaalta siinä voi olla myös syy, miksi on pistokeella laitettu. Ajateltu "eihän tää ole kiinteä joten käy näin".
Siisteys on toki makuasia mutta itse pidän jakorasiaa + katkaisijaa siistimpänä vs turvakytkin. Ja huomattavasti selkeämpi vs se turvakytkin, jota ei normaalisti tuon kaltaisissa paikoissa tapaa. Ja sillä normi sähkärillä on rasioita + kytkimiä melko varmasti autossa aina matkassa, turvakytkimiä ei välttämättä.
Mutta puhdasta spekulaatiota toki koska pistorasia lienee mallia uppo ja tuo em. suojapuoli lisäksi niin vaatiikin jo toisen tyyppistä ratkaisua.