Josef
Це політично коректна назва.
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 954
koska hinnat vaan virosta
Ööhh, en nyt ihan ymmärrä tämän tarkoitusta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
koska hinnat vaan virosta
Siis jostain luin että Autodocin hinnat ovat nousseet ja viron verkkokaupoista kannattaisi tilata. Eli mistä sivulta.Ööhh, en nyt ihan ymmärrä tämän tarkoitusta
Aeromotorsilta olen itse tilannut.Siis jostain luin että Autodocin hinnat ovat nousseet ja viron verkkokaupoista kannattaisi tilata. Eli mistä sivulta.
Vähän aamusta näemmä kirjoittaminen vaikeaa
Hinnoista en tiedä, mutta onhan nuo virolaiset Spareto ja varaosa24.fi +muut olleet ainakin luotettavampia siinä, että sieltä tulee sen merkkisiä osia joita on tilannutkin.Siis jostain luin että Autodocin hinnat ovat nousseet ja viron verkkokaupoista kannattaisi tilata. Eli mistä sivulta.
Vähän aamusta näemmä kirjoittaminen vaikeaa
3700 korkea kierrosluku?
Mietihän asiaa uudelleen.
Riippuu ihan täysin koneesta, muusta tekniikasta, auton historiasta, käyttötarkoituksesta jne. Oma auto tykkää kierroksista mutta en henk. koht. silti tykkää liiemmin ajella 4000rpm+ matka-ajoa (säästän ne kierrokset mielummin sinne rampeille tai leikkimiseen). Pudotan itse suosiolla vauhdin alemmas jotta saan kierrokset sinne 4000rpm alueelle. 120kmh vauhdissa tuo oma taisi kiertää sen 4500rpm+ joten itsellä toki hiukan keskivertoa epänormaalimpi tilanne, lyhyiden välitysten ja 5-lovisen laatikon takia (1.6 vapari+lyhyet välitykset). Allekirjoitan kuitekin täysin tuon kierrosten käytön olevan hyväksi koneelle. Kaikkein helpoiten paskoontuneet omat autot ovat olleet näitä "kirkkoon sunnuntaisin ajettuja" ei koskaan poljettuja. Mikään ei ole "pahempaa" pitkällä aikavälillä autolle kuin jatkuva hellä ajo max 2000rpm kierroksilla. Ihan sama jarruissa. Jos niitä ei käytä niin ne sanovat sopimuksena irti huomattavasti nopeammin kuin ne joilla on oikeasti jarruteltu. Auto tykkää kun sitä vähintään välillä käyttää 100% kapasiteetilla. Ei väliä onko uusi tai vanha auto.Yleensä kai suositellaan pidettävän kierrokset kahden ja kolmen tonnin välissä? Korkeampien kierrosten käyttö silloin tällöin on jopa hyväksi (karstat irti jne.) ja usein se on välttämätöntäkin esim. turvallisen liittymisen mahdollistamiseksi. Mutta jos säännöllisesti ajaa matkaa lähemmäs neljän tonnin kierrosluvulla, niin miten se sitten vaikuttaa?
Siellä on rajoitin sitä varten ettei pääse tapahtumaan mitään vakavaa.Kuinka paha juttu on ylläpitää korkeita kierroksia matka-ajossa? Onko 3700 rpm aivan täysi tappoluku moottorin kannalta?
Nimim. 1.4 l vaparikone viisivaihteisella laatikolla ei ilmeisesti ole moottoritieajoon suunniteltu yhdistelmä.
Käyttekö te korjauttelemassa samantien kaikki pienetkin kiveniskemät tuulilasiin, kun sen kerran saisi lasivakuutuksella ilmaiseksi hoidettua? Autoklinikalla on näköjään vielä drive in -palveluna, ei tarvitse edes varailla aikaa etukäteen.
Kuinka paha juttu on ylläpitää korkeita kierroksia matka-ajossa? Onko 3700 rpm aivan täysi tappoluku moottorin kannalta?
Nimim. 1.4 l vaparikone viisivaihteisella laatikolla ei ilmeisesti ole moottoritieajoon suunniteltu yhdistelmä.
Käyttekö te korjauttelemassa samantien kaikki pienetkin kiveniskemät tuulilasiin, kun sen kerran saisi lasivakuutuksella ilmaiseksi hoidettua? Autoklinikalla on näköjään vielä drive in -palveluna, ei tarvitse edes varailla aikaa etukäteen.
Tarkastaisin ainakin sisemmät vetonivelet.Olisko kristallipalloa jollain. Mondeo 1.6 Ecob manuaali 2011 on muutaman kerran nyt isolla vaihteella vedättäessä ravistanut aika reippaasti. Ihan kuin mukulakiveä olisi sileällä asfaltilla ollut. Ei tee aina eikä tee jos on kierroksia enempi. Olen näissä aika noob, mutta oisko siellä moottorin tai vaihteiston tukikumit lopussa ja pääsee koko paketti oskilloimaan kun sopivasti sattuu?
Ottavatko rengaliikkeet vaihdossa käytettyjä renkaita ja saako sellaisen hyvityksen, ettei tule ihan ryöstetyksi? Mahdollisesti tulossa kitkojen vaihto nastarenkaisiin. Olen vaihtamassa autoa ja yhdessä ehdokkaassa on kitkat.
Lasista lähtee lasille tarkoitetulla kaavinterällä. Vettä liukasteeksi.Kokemuksia millä lähtee maalisumu pois? Lasi ainakin kestää ilmeisesti asetoonia ja ksyleeniä.
Etsellä muistaakseni Fennia. Hinnathan pitäisi löytyä kaikilta netistä. Ainakin tuon Fennian hinnan siis voi tarkistaa.Molemmissa autoissa on alkamassa uusi vakuutuskausi ja näyttäisi POP-vakuutus olevan siirtymässä omistajansa Lähitapiolan hinnoitteluun kun hinnat pompsahtaa aika reippaasti. Pyysin uusia tarjouksia vakuutuksista ja tarjoukset oli vielä kalliimmat kuin alkavat kaudet
Millä tavalla olette kilpailuttaneet autovakuutukset, meneekö helpoimmin niin, että kuva vaikka POPin vakuutuksen sisällöstä ja pyytää sitä vastaavaa tarjousta? Ei millään jaksaisi alkaa neuvottelemaan jokaisen yhtiön kanssa erikseen vaan olisi hyvä saada hintataso ensin tietoon ja sitten vängätä lisää. POPin iso etu on ollut hinnan lisäksi tuulilasivakuutus, joka on kuulunut jo kevytkaskoon. Esim. Pohjolassa se ei ainakaan ennen onnistunut vaan olisi pitänyt ottaa kattavin taso.
Listahinnat toki löytää, mutta ei asiakaskohtaista hintaa, jonka saa vain tarjouspyynnöllä..Etsellä muistaakseni Fennia. Hinnathan pitäisi löytyä kaikilta netistä. Ainakin tuon Fennian hinnan siis voi tarkistaa.
Aivan. Vaikuttaa ainakin se koko vakuutuspaketti. Eli kotivakuutus, kasko, autovakuutus. Jos ottaa kaikki samasta, niin se tarjous toki pitäisi olla parempi. Luultavasti saa jotain 15% lisäalennusta, jos kaikki vakuutukset samasta yhtiöstä?Listahinnat toki löytää, mutta ei asiakaskohtaista hintaa, jonka saa vain tarjouspyynnöllä..
T-liitin letkulle ø3mm | Motonet Oy
Gates-T-liitin. Tehty 100 %:sti lasikuidulla vahvistetusta nylonista. Jäähdytysnesteiden lisäaineita, bensiiniä, dieseliä, öljyä ja LPG:tä kestävä....www.motonet.fiT-liitin letkulle ø4mm | Motonet Oy
Gates-T-liitin. Tehty 100 %:sti lasikuidulla vahvistetusta nylonista. Jäähdytysnesteiden lisäaineita, bensiiniä, dieseliä, öljyä ja LPG:tä kestävä....www.motonet.fi
mistä noita sais liikkeestä. ei jaksais tilailla.
lolVarmaan jostain liikkeestä joka noita myy lähellä asuinpaikkaasi
Luulisi, että tuo on samanlainen ilmeisesti ABS:ää apuva käyttävä systeemi kuin esim. omissa VAG-konsernin autoissa. Eli kun uusi sarja on alla ja paineet kohdallaan, kuittaat jostain valikosta rengaspaineet ja varoitus lähtee. Sitten jos tulee poikkeamaa ajossa niin saat siitä oikeasti hyödyllisen ilmoituksen.Autossa (2013 Civic) on jonkunlainen rengaspaineen valvontasysteemi. Jos laittaa rengassarjan jossa ei antureita ole niin ainoa "ongelma" lienee mittaristossa loimottava ilmoitusvalo?
Miten toimii autojen vikavalvonta? Esim.jos vikakoodi viittaa vaikkapa laturiin niin onko siinä joku anturi josta auton tietokone osaa tuottaa kyseistä vikakoodia?
Miten tätä akkutesteriä käytetään/luetaan? Iskin leuat akkunapoihin kiinni niin viisari näytti noin 12.4 ja napista painoin niin viisari tipahti johonkin 11.5 volttiin. Pitääkö auto olla testin aikana päällä?
Kannattaakohan -15 vuoden Seat Leon FR 1.8 TSI 73tkm pohjan ruosteenesto. Aika tyyriitä näyttäis olevan. Pohja näyttää omaan silmään vielä ihan hyvältä ettei liene olis myöhästä. Tarkoitus pitää autoa joku 5-7 vuotta ainakin.
Onko täällä kokemusta ja tietämystä noista käsittelyistä? Millainen näissä on suojaus tehtaalta?
Kantavuudesta kyselyä.
Loman ratoksi tulisi tälläinen pieni pihalaattojen siirto operaatio, n.10k kg. yhteensä. Rekisteriotteita tutkimalla en tullut yhtään viisaamaksi kun reissujen määrää koitin laskea.
Eli kaluston speksit ovat seuraavat
oma massa 1525
kokonais massa 1920
Eli veturiin uskaltaa vissii lyödä sen 300-400kg
Sitten perävaunun speksit (ilman jarruja)
kokonaispaino 750
omapaino 250
kantavuus 500
Eli kärryyn voisi periaatteessa lyödä toiset 500kg
Mutta kun Auton perävaunun massa jarruitta on vain 500kg (rekisteriotteen mukaan) niin tarkoitetaanko sillä peräkärryn omaa painoa vai joudunko jättämään kärryyn vain 250kg
Yhdistelmän kokonaispaino saa kuitenkin olla 3k
Auton omamassa on yleensä auto ajokuntoisena, mutta ei välttämättä tankki täynnä, mutta kuljettaja sisältyy tuohon. Eli karkeasti sen 400kg pystyt sinne ottamaan, jos ei muuta ole. Ja sitten toi peräkärry, niin massa jarruitta on sen 500kg, eikä yhtään yli, siis se kokonaismassa, eli tuolla kärryllä kuormaa sen 250kg.
Auton omamassa on yleensä auto ajokuntoisena, mutta ei välttämättä tankki täynnä, mutta kuljettaja sisältyy tuohon. Eli karkeasti sen 400kg pystyt sinne ottamaan, jos ei muuta ole. Ja sitten toi peräkärry, niin massa jarruitta on sen 500kg, eikä yhtään yli, siis se kokonaismassa, eli tuolla kärryllä kuormaa sen 250kg.
Tärkeintä on, että käytät vaatimukset täyttävää öljyä. Muu on sitten makuasioita. Itse olen Bilteman öljyjäkin käyttänyt aina välillä.onko noissa moottoriöljyissä oikeasti pahemmin eroja? Pitäisi ostaa Renault RN 0720 moottoriöljyä ja Bilteman näyttäisi olevan halvinta mitä löytyy. Sitten motonetistä Commaa vähän kalliimmalla. Biltema 6,72€/l ja Comma on 7,98€/l. Eroa hintaan tulee kun öljyä tarvitaan 7,4l.
onko noissa moottoriöljyissä oikeasti pahemmin eroja? Pitäisi ostaa Renault RN 0720 moottoriöljyä ja Bilteman näyttäisi olevan halvinta mitä löytyy. Sitten motonetistä Commaa vähän kalliimmalla. Biltema 6,72€/l ja Comma on 7,98€/l. Eroa hintaan tulee kun öljyä tarvitaan 7,4l.