Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
16 valvontakameraa kotona... kuulostaa aika paranoialta. Useimmissa yrityksissäkään ei ole noin montaa. Mitä vastaan/miltä uhkalta tässä pyritään suojautumaan?
 
16 valvontakameraa kotona... kuulostaa aika paranoialta. Useimmissa yrityksissäkään ei ole noin montaa. Mitä vastaan/miltä uhkalta tässä pyritään suojautumaan?
Ja JOS olisi ollutkin kotona niin jos tuollainen saisi nukkumaan yönsä paremmin niin ketäs se taas haittaisi. Ja kuten mikkos sanoi, ei kotona.
 
ja jos haluaa vain ajoneuvoja tunnistaa niin joku induktiivinen kela katuun joka reagoi vasta riittävän isoon määrään metallia.
Ei kun nimenomaan on vaan tarkoitus tunnistaa tontille tulevat ihmiset ja autot ettei kukaan pääse huomaamatta hiippailemaan pihalle. Kamerat tosiaan on, mutta ne on sen verran iäkkäitä että niissä ei ole mitään älyjuttuja ja muutenkin tuollainen yksinkertainen "ovikello" on helpointa ja nopeinta toteuttaa erillisellä järjestelmällä. Kamerat ja tallennus sitten tietenkin hoitaa juuri niille tarkoitetut asiat.
 
Minkä takia Lidlin Pohjolan Meijerin täysmaidossa on parasta ennen päivä aina vain muutaman päivän päässä? Esimerkiksi tänään 27.5. olivat kaikki maidot päivätty 29.5.

Viereisen S-Marketin Juustoportin maito oli päivätty 16.6.

Luulisi että tavara on pitkälti samaa kuitenkin.
 
Minkä takia Lidlin Pohjolan Meijerin täysmaidossa on parasta ennen päivä aina vain muutaman päivän päässä? Esimerkiksi tänään 27.5. olivat kaikki maidot päivätty 29.5.

Viereisen S-Marketin Juustoportin maito oli päivätty 16.6.

Luulisi että tavara on pitkälti samaa kuitenkin.
Lidlin hyllykierto hitaampaa?
 
Minkä takia Lidlin Pohjolan Meijerin täysmaidossa on parasta ennen päivä aina vain muutaman päivän päässä? Esimerkiksi tänään 27.5. olivat kaikki maidot päivätty 29.5.

Viereisen S-Marketin Juustoportin maito oli päivätty 16.6.

Luulisi että tavara on pitkälti samaa kuitenkin.
En juuri koskaan osta maitoa, mutta ihmettelin samaa ilmiötä Lidlissä viime viikolla. Tuntui olevan melkein kaikki tavara jotain vanhaa loppua ja jopa kuukausia säilyvissä tuotteissa usein pari päivää jäljellä. Pistaasit olivat jopa muutamalla vuorokaudella päiväysvanhoja.

Lidlin hyllykierto hitaampaa?
Maitoon tämä teoria ei oikein istu, mutta luulisin että Lidl ostaa etenkin kampanjatuotteiksi jotain varaston taakse unohtuneita jämäeriä jotka saa sopuhintaan.
 
No mulla käy Lidlissä jauhelihan ja kanan kanssa aina sama. Prismassa ei ongelmaa.
 
Minkä takia Lidlin Pohjolan Meijerin täysmaidossa on parasta ennen päivä aina vain muutaman päivän päässä? Esimerkiksi tänään 27.5. olivat kaikki maidot päivätty 29.5.

Viereisen S-Marketin Juustoportin maito oli päivätty 16.6.

Luulisi että tavara on pitkälti samaa kuitenkin.
Vertaat kahta erilaista tuotetta toisiinsa. Juustoportilla ja muutamalla muulla meijerillä on "ultrapuhdas" pakkauslinjasto, jolla saadaan pidempi säilyvyysaika vanhempaa tekniikkaa käyttäviin meijereihin verrattuna.

 
Tyhjensin evästeet yms.. no nyt ei sitten näy IS tai HS uutisten X tai intsa jutut uutisissa. Ingognitossa näkyy jostain syystä, ja jokapuolella muualla. Chrome selain. AI apustus sai aivot vielä enemmän solmuun kun kyselin.

Jos täällä joku osaisi auttaa?
 
Tyhjensin evästeet yms.. no nyt ei sitten näy IS tai HS uutisten X tai intsa jutut uutisissa. Ingognitossa näkyy jostain syystä, ja jokapuolella muualla. Chrome selain. AI apustus sai aivot vielä enemmän solmuun kun kyselin.

Jos täällä joku osaisi auttaa?
selaimen incognito-tilassa ei oo evästeitä, siks ne näkyy siellä. Normaalitilassa chrome varmaan estää kolmannen osapuolen evästeet, ja monet some-upotukset tarvii niitä. Kannattaa tsekata chrome://settings/content/cookies ja laittaa salli kaikki evästeet, niin alkaa taas näkyä.
 
selaimen incognito-tilassa ei oo evästeitä, siks ne näkyy siellä. Normaalitilassa chrome varmaan estää kolmannen osapuolen evästeet, ja monet some-upotukset tarvii niitä. Kannattaa tsekata chrome://settings/content/cookies ja laittaa salli kaikki evästeet, niin alkaa taas näkyä.
Oon sallinut tuolla kaikki evästeet. Taisi unohtua alkuperäisestä kysymyksestä että evästeistä ongelma, esim IS jutuissa tulee laatikko missä salli evästeet, muttei se tee mitään vaikka klikkaa.

Eihän tää oo kun kolmas päivä kun tätä yritän selvittää.

Asia ratkesi f-secure pois päältä, sivun päivitys ja sitten alkoi näkymään, sitten secure takasin päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Menin sit ostamaan laskuvirheen myötä videotykin missä ei heittoetäisyys riitä ensinkään 120tuuman kankaalle kolmen metrin päästä.. Onko tuohon mitään kikkakolmosia, vai uusi vaan ostettava? Palautusoikeuskin mennyt aikaa sitten, kun tullut kuhnailtua asennuksen kanssa.
 
Menin sit ostamaan laskuvirheen myötä videotykin missä ei heittoetäisyys riitä ensinkään 120tuuman kankaalle kolmen metrin päästä.. Onko tuohon mitään kikkakolmosia, vai uusi vaan ostettava? Palautusoikeuskin mennyt aikaa sitten, kun tullut kuhnailtua asennuksen kanssa.
Peilin kautta lisää matkaa.
Mikä projektori kyseessä?
 
voisiko jostain löytyä semmoinen vettä kestävä esim rst purkki joka olisi max 6cm(ehkä7) paksu ja sisätilavuus noin 5-15litraa (eli muut mitat sen mukaan mutta max 60cm x 60cm) ja sen pitäisi kestää noin 5bar painetta? sen pitäisi myös kestää kuumaa ..200-300 astetta noin eli ei saa olla muovia tai muuta maalattua.. vai pitääkö se teettää jossain..
 
voisiko jostain löytyä semmoinen vettä kestävä esim rst purkki joka olisi max 6cm(ehkä7) paksu ja sisätilavuus noin 5-15litraa (eli muut mitat sen mukaan mutta max 60cm x 60cm) ja sen pitäisi kestää noin 5bar painetta? sen pitäisi myös kestää kuumaa ..200-300 astetta noin eli ei saa olla muovia tai muuta maalattua.. vai pitääkö se teettää jossain..
Itse teetättäisin esimerkiksi paikallisen ammattiopiston metallipuolelta tuollaisen. Tuskin paljoa maksaisi. Olettaen tietysti, että läheltä löytyy metallipuolen omaava ammattiopisto.
 
Itse teetättäisin esimerkiksi paikallisen ammattiopiston metallipuolelta tuollaisen. Tuskin paljoa maksaisi. Olettaen tietysti, että läheltä löytyy metallipuolen omaava ammattiopisto.
Paitsi että kesälomat alkoi just, ja joutuisi odottamaan syksyyn.
 
voisiko jostain löytyä semmoinen vettä kestävä esim rst purkki joka olisi max 6cm(ehkä7) paksu ja sisätilavuus noin 5-15litraa (eli muut mitat sen mukaan mutta max 60cm x 60cm) ja sen pitäisi kestää noin 5bar painetta? sen pitäisi myös kestää kuumaa ..200-300 astetta noin eli ei saa olla muovia tai muuta maalattua.. vai pitääkö se teettää jossain..
Vanha jauhesammutin kävi ainakin mielessä.

Edit: Halkaisija kyllä menee yli.
 
voisiko jostain löytyä semmoinen vettä kestävä esim rst purkki joka olisi max 6cm(ehkä7) paksu ja sisätilavuus noin 5-15litraa (eli muut mitat sen mukaan mutta max 60cm x 60cm) ja sen pitäisi kestää noin 5bar painetta? sen pitäisi myös kestää kuumaa ..200-300 astetta noin eli ei saa olla muovia tai muuta maalattua.. vai pitääkö se teettää jossain..
Mitat on aika mielenkiintoiset, jos hahmottaa että laittaa 10kpl 0.5l tölkkiä peräkkäin niin saadaa 5l.

Kuulostaa spekseiltään sen verran tuomiopäivän projektilta että ammattikoulussa en teettäisi.
Hankala löytää tuolainen putkimallinen paineastia.
 
Mitat on aika mielenkiintoiset, jos hahmottaa että laittaa 10kpl 0.5l tölkkiä peräkkäin niin saadaa 5l.

Kuulostaa spekseiltään sen verran tuomiopäivän projektilta että ammattikoulussa en teettäisi.
Hankala löytää tuolainen putkimallinen paineastia.
Niin ei se helppoo ole.. tulisi saunan kiukaan taakse veden esilämmityspurkiksi. (Kyllä mulla ideoita riittää). Voisi se tehdä iha rst levystä ja pistää läpipultteja tasaisesti ja hitsata kannat tiiviiksi... tulee pihasaunaan puutarha letku käyttöön eli ei ole niin just jos vähä tiputtaa...
 
Niin jaa, astian pitää kestää se kuuma. Ajattelin että haluttiin vesi tuohon lämpötilaan ":D".
 
voisiko jostain löytyä semmoinen vettä kestävä esim rst purkki joka olisi max 6cm(ehkä7) paksu ja sisätilavuus noin 5-15litraa (eli muut mitat sen mukaan mutta max 60cm x 60cm) ja sen pitäisi kestää noin 5bar painetta? sen pitäisi myös kestää kuumaa ..200-300 astetta noin eli ei saa olla muovia tai muuta maalattua.. vai pitääkö se teettää jossain..

Nämä osat mahdollistavat 600*600*60,3 tilaan mahtuvan säiliön, jonka tilavuus on hieman yli 5litraa


RST-käyrä 90° EN 10253-4 EN 1.4307
LVI numero 1140055
Näitä 4kpl kehäksi hipoen 600*600 kehämittoja

RST-T-haara puristettu EN 10253-4 EN 1.4307
LVI numero 1150606
Tällainen 1kpl kehälle liitännäksi
 
Tuliterä IDO;n wc-pönttö otettu käyttöön. Huuhdellessa sellainen "ongelma", että huuhtelusäiliön täyttö alkaa pienellä viiveellä. Ensin huuhtelu, ja tovi siitä alkaa säiliö täyttymään. Onko tämä helposti korjattavissa? Äkkiseltään IDO;n sivuilta ei löytynyt ohjetta.
 
Tuliterä IDO;n wc-pönttö otettu käyttöön. Huuhdellessa sellainen "ongelma", että huuhtelusäiliön täyttö alkaa pienellä viiveellä. Ensin huuhtelu, ja tovi siitä alkaa säiliö täyttymään. Onko tämä helposti korjattavissa? Äkkiseltään IDO;n sivuilta ei löytynyt ohjetta.
Kuin pitkä on ajallisesti pieni viive
 
Itse arvelisin että on taipumusta sellaisiin kunnon satseihin jotka vaativat 2-3 huuhtelua jotta päästään parhaaseen tulokseen.

Minä suurena ihmisenä teen suuren tuotoksen, kuitenkin yksi suuri huuhtelu lähes aina riittää seinämalliseen IDO Glow istuimeen.

Veikkaan että viivettä ei ole virallisesti poistettavissa, mutta kokeileva keksii keinot.
 
Ei tässä varsinaisesti syytä korjaamiseen, vaan toinen pytty uusittiin syksyllä ja siinä ei vastaavaa ilmiötä esiinny. Remontti mennyt sen verran päin persettä urakoitsijan toimesta että aika tarkalla kammalla syynään mahdollisia ongelmia.
 
Ei tässä varsinaisesti syytä korjaamiseen, vaan toinen pytty uusittiin syksyllä ja siinä ei vastaavaa ilmiötä esiinny. Remontti mennyt sen verran päin persettä urakoitsijan toimesta että aika tarkalla kammalla syynään mahdollisia ongelmia.

Juuuuu, no tuo on ymmärrettävää, ja olen itsekin neuvonut asiakkaita ylitarkkaan listaamiseen, jos näyttää siltä että heitä palvelleella vastapuolella on moraalirappio
 
Elämästäni ei tulisi mitään ilman pillupuhelinta jonka teho on sitä luokkaa että se lasketaan suolihuuhtojaksi. Ja siis se pöntön entraus on se tärkein kohta elämän hallinnassani.

Ymmärrän täysin.
Minulla on kaksi seinä-wc istuintani kytketty kiinteistön poistoilmanvaihtoon, ja säädetty noin 2,5l/se ilmavirtaus.

Varjopuolena tässä on, että en pitkään aikaan istunnolla haistanut omaa suolikaasua.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 362
Jäsenet
83 349
Uusin jäsen
okutara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom