Kymys käytettyyn läppäriin liittyen

Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
1
Moikka!

Olen todella huono tietokoneiden kanssa, joten kaipailisinkin nyt apua seuraavassa tilanteessa. Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Eli olen ostanut jokunen vuosi takaperin käytettynä kannettavan tietokoneen. Se on lojunut kaapissa, kunnes kevätsiivouksen yhteydessä päätin vihdoin ottaa sen käyttöön, kun on kooltaan oikein hyvä mukaan otettavaksi.

Sain luotua jonkin paikallisen käyttäjätilin, jonka jälkeen ruudulle ilmestyi ''Hei'' ''Määritellään asetuksia'' jne. jne. Ok, so far so good.

Kuitenkin, en saanut yhdistettyä konetta WiFiin ja oli muitakin ihme juttuja. Työpöytä näkyy tavallisesti ja käynnistysvalikko toimii.

Hieman googleteltuani älysin ongelman johtuvan siitä, ettei minulla ole asennustiedostoa/CDtä olemassa, johtuisiko tästä? Ajureita tms puuttuu? Myyjä on palauttanut koneen tehdasasetuksille, mutta minä en voi sille nyt tehdä mitään, kun tuo asennustiedosto puuttuu?

Mikähän neuvoksi? Myyjän nimeä en enää millään muista, jotta voisin kysyä tiedostoa itselleni. Pitääkö minun hankkia uusi Windows käyttöjärjestelmä (koneessa 8.1) ja uusi tuoteavain? Vai saakohan netistä ladattua jonkin driver update homman?

Kiitos avusta!
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 198
Jos asennat Windows 10, asennuksen yhteydessä saat oikeat ja toimivat ajurit. Mitä todennäköisimmin Windows 8.1:n alkuperäinen tuoteavain riittää, jolloin Windows 10:n asennuksen yhteydessä valitset "Minulla ei ole tuoteavainta".

Jos haluat toimivat ajurit nykyiseen Windows 8.1 käyttöjärjestelmään, löydät ne läppärin valmistajan tukisivuilta tarkan mallikoodin avulla. Näyttää siltä, että ainakin WiFi-ajuri puuttuu, mahdollisesti muutkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 778
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom