Kylmälaukku autoon/matkalle

Liittynyt
26.05.2021
Viestejä
16
Hei, etsinnässä olisi hyvä kylmä/lämpölaukku autoon kesän reissuja varten. Pitäisi saada tosiaan verkkovirtaan/auton tupakansytyttimeen kiinni. Jos pelimerkkejä olisi tarpeeksi, niin ostaisin Makitan uuden akkukäyttöisen laukun/kaapin, mutta sen hinta on jo yli 500€.

Eli suosituksia hyvistä hinta/laatusuhteeltaan olevista kylmälaukuista otetaan vastaan.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207

Tästä edellinen versio itsellä, löytyy sekä töpseli että tupakansytytin virta. Pientä hurinaa pitää päällä ollessaan ja ruoat on pysyny kylminä kun jäähdyttää ennen reissuun lähtöä tai laittaa pari kylmäkallea ruokien mukaan lämpöseen laukkuun.

Omani osaa myös lämmittää mutta sille ei ole tarvetta ollut.

Ainoa miinus on että painoa näillä on ja kontissa vievät tilaa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
642
Hei, etsinnässä olisi hyvä kylmä/lämpölaukku autoon kesän reissuja varten. Pitäisi saada tosiaan verkkovirtaan/auton tupakansytyttimeen kiinni. Jos pelimerkkejä olisi tarpeeksi, niin ostaisin Makitan uuden akkukäyttöisen laukun/kaapin, mutta sen hinta on jo yli 500€.

Eli suosituksia hyvistä hinta/laatusuhteeltaan olevista kylmälaukuista otetaan vastaan.
Itse hommasin vuosia sitten motonetistä 20l tilavuudella olevan ja n. 50e silloin maksavan emax tms kylmä/lämpölaukun. Ollut muutamalla norjan reissulla mukana ja ihan toimiva kapine ollut autossa ja mökkireissuilla juomat viileänä.
Sanoisin et hinta/laatu ihan ok vaikka johdoille ei olekaan mitään säilytyspaikka (itsellä nippusiteellä kahvassa verkkovirta-johto).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Onko tarvetta oikeasti kylmälle -> kompressorilla oleva.
Jos riittää 14-16C alle ympäristön, niin silloin pärjännee noilla edullisimmillakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689

Itse ostin tällaisen 18-litraisena. Maksaa jostain syystä vähemmän kuin 10,5 ja 15-litraiset. Tässä mallissa ei tosin ole digitaalista lämpötilan valintaa. Saa pakkasen puolelle tarvittaessa (maidot oli jäässä ensimmäisellä kerralla). Kompressori käy vain osan ajasta eikä haittaa vieressä nukkumista. Ihan halpa tämä ei ole, 335€ veroeron kanssa, kotiinkuljetus sisältyy.

Itse olen tyytyväinen. Virrankulutukseltaan maltillinen. Dometicin kestävyydestä kuullut kaikenlaista, toivottavasti omalla kohdalla ok.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Lidlissä oli jokin aika sitten 30litranen kylmälaukku, 12v/230v piuhat joille säilytyslokerot. Hintaa 50€. Tuli ostettua ja kyllähän tuo ihan hintansa väärtti vekotin ollut. Noita voi vielä muutamia jossain Lidlissä olla jäljellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Lidlissä oli jokin aika sitten 30litranen kylmälaukku, 12v/230v piuhat joille säilytyslokerot. Hintaa 50€. Tuli ostettua ja kyllähän tuo ihan hintansa väärtti vekotin ollut. Noita voi vielä muutamia jossain Lidlissä olla jäljellä.
Tätä pitikin kysyä, että löytyykö kokemusta kun käyttö kuitenkin niin vähäistä, niin tuollainenkin varmaan riittäisi hyvin. Tuo(kin) lienee peltierillä?
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361

Itse ostin tällaisen 18-litraisena. Maksaa jostain syystä vähemmän kuin 10,5 ja 15-litraiset. Tässä mallissa ei tosin ole digitaalista lämpötilan valintaa. Saa pakkasen puolelle tarvittaessa (maidot oli jäässä ensimmäisellä kerralla). Kompressori käy vain osan ajasta eikä haittaa vieressä nukkumista. Ihan halpa tämä ei ole, 335€ veroeron kanssa, kotiinkuljetus sisältyy.

Itse olen tyytyväinen. Virrankulutukseltaan maltillinen. Dometicin kestävyydestä kuullut kaikenlaista, toivottavasti omalla kohdalla ok.
Tän laitteen jälkeen peltier laukut lentää roskiin.:thumbsup:
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
Jos pidempiä reissuja tekee tai on tarve jättää laukku autoon esimerkiksi päiväksi pienen patikointireissun ajaksi, niin noilla alle satasen peltier-laukuilla ei tee kesäaikana mitään. Kompressorilaukuissa on tehot ja eristykset niin paljon paremmat, että hankkisin semmosen jos vaan lompakko antaa periksi. Itsellä tuommonen Lidlin laukku useamman vuoden takaa ja siinä on huomioitava, ettei sitä voi täyttää ylös asti, ylimpänä olevat on sitten kiinni alumiinisessa jäähdytysrivassa ja melkein jäässä, mutta 10cm alempana eivät jäähdy yhtään jos on täyteen ahdettu. Se on myös pidettävä koko ajan virroissa jos haluaa ettei sisälämmöt lähde nousemaan, jonka takia sitten myös ääni on kettumaisen jatkuva vrt. tutulla oleva kompressorilaukku...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Ja peltierillä on hirveä hyötysuhde niin ei hirveän järkevä jos meinaa akun varassa viilennellä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Tän laitteen jälkeen peltier laukut lentää roskiin.:thumbsup:
Näin on.

Juuri tälläkin hetkellä juhannuksen lihoja tuossa kaapissa sisällä. Huoletta voi pitää koko työpäivän päällä autossa hupiakun ansiosta. Kylmää vissyä matkalla ja kylmää olutta perillä. Ollut mukana veneessäkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom