Kuvienjakopalvelu

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
693
Morjenta,

semmoinen tuli mieleen että mikä kuvienjakopalveluista olisi ilmainen ja paras käyttää.
Esimerkiksi tänne jos kuvia laittelee.

-Antti
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
759
Älä ainakaan kuvat.fi. Flickr on ollut mulla aina käytössä. Oma api on hyvä olla jos haluaa tehdä jotain enemmänkin. Flickeriin (ja moniin muihinkin) saa esim lightroomiin plugarin että voi sinne upata tai sitten vaikka omille www-sivuille. Esim mun www-sivuille tulee kaikki kuvat suoraan flickeristä. Mutta näitähän toki riittää, mutta flicker riittänyt mulle.


(tää on nyt ihan pienenä liitetty)
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 906
Imgur näyttäisi aika moni käyttävän. Itsekkin tulee sitä käytettyä, varsinkin jos yksittäisiä kuvia tarvitsee uppailla.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
693
Mulla oli dropbox pitkään käytössä mutta liekkö tullu maksulliseks kun edellisten kotelomodaus prokkisten kuvat hävinny sivustoilla.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
693
Uutta modaus prokkista virittelen käyntiin niin vois olla tuo driven käyttö ihan hyvä ratkaisu.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 135
Yksittäiset kuvat ja foorumeille upotus: Imgur.

Jos taas isompi läjä kuvia esim puhelimella otettuja niin ne minulla menee Google Photossiin, siitä sitten jaetuksi albumiksi ja siihen linkki. Tai sitten Google Drive.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
526
Mutta noin muuten oma suositus Imgurille niin yksittäisissä kuvissa kuin albumeissa. Omasta mielestä se Imgurista forumille tuleva albumiupotus on jumalattoman näppärä, kun ei viestien pituudet kasva niin jumalattoman pitkiksi.

Samoin kuten ylempänä joku kommentoi, niin en tajua miten ihmeessä joku vielä käyttää Aijaata tai Tinypiciä jne. Yhdellä käymälläni forumilla pystyy kanssa suoraan forumin softasta uppaamaan kuvat muistaakseni juurikin Tinypiciin, joka täytyy erikseen käytä whitelistaamassa F-Securelle, jos niitä kuvia haluaisi katsoa isompina...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
606
Imguria käytän, nykyään sinne saa isompiakin albumeita, muistelen että joskus aika vähän. Ainakin kun rekkaa.

Albimit saa privaksi ja suoralla linkillä kavereille voi laittaa, esim jos juhlista kuvia.

Aika nopeakin, helppo ja yksinkertainen.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
693
Taidan kääntyä tuon imgurin puolelle juuri testasin ja näyttää toimivan helposti ja hyvin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 146

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 756
Jep, Imgur on ok.

ShareX-softalla on kätevä parilla klikkauksella ottaa kuvakaappauksia ja tuupata ne suoraan Imguriin. Linkki kuvaan tulee suoraan leikepöydälle, eikä välivaiheita tarvita.

ShareX - Screen capture, file sharing and productivity tool
Kiitos tuosta vinkistä, vaikka selkeän käyttöliittymän suunnittelua ko. softan tekijä voisi opiskella enemmän, mutta kyllä tuon kanssa oppinee toimimaan. Ainahan voi selkeyttää ja esim. keskittää kaikki asetukset samaan paikkaan (omiin välilehtiin tms eroteltuna). Tähän asti, ja vieläkin käyttelen Shottyä, mutta siinä on pari puutetta. Todella monipuolinenhan tuo ShareX on, joten nykyään itselleni tosi harvinainen keeper.:tup:

Varmaan löytyisi tieto itse palvelustakin, mutta osaatko (tai joku muu) sanoa, säilyvätkö Imguriin ilman kirjautumista lähetetyt kuvat vain jonkun ennalta määritellyn ajan?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 146
Kiitos tuosta vinkistä, vaikka selkeän käyttöliittymän suunnittelua ko. softan tekijä voisi opiskella enemmän, mutta kyllä tuon kanssa oppinee toimimaan. Aina voisi selkeyttää ja keskittää kaikki asetukset samaan paikkaan (omiin välilehtiin tms eroteltuna). Tähän asti, ja vieläkin käyttelen Shottyä, mutta siinä on pari puutetta. Todella monipuolinenhan tuo ShareX on, joten nykyään itselleni tosi harvinainen keeper.:tup:

Varmaan löytyisi tieto itse palvelustakin, mutta osaatko (tai joku muu) sanoa, säilyvätkö Imguriin ilman kirjautumista lähetetyt kuvat vain jonkun ennalta määritellyn ajan?
Se UI on vähän sekava tosiaan, mutta eipä sitä tarvitse konffauksen jälkeen välttämättä käpistellä lainkaan. Itselläni se on konffattu niin, että sovellus käynnistyy aina koneen mukana ja systrayn kuvaketta tuplaklikkaamalla käynnistyy kaappaustila. Kaappaamisen jälkeen kuva siirretään automaattisesti imguriin ja linkki ilmestyy leikepöydälle parissa sekunnissa (näytön alakulmaan tulee tästä popup-ilmoitus). Käyttöliittymää en ole tämän konffaamisen jälkeen kertaakaan avannut.

Imgurin kuvien säilytyksestä en osaa sanoa mitään.

Edit.
Tällainen löytyi googlella jonkin yksittäisen käyttäjän postaamana, mutta se kaipaa vielä varmistamista:
Imgur keep images for ever as long as they are receiving at least 1 view every six months. If they are not they may be deleted to save space. Popular images and those shared on Imgur will probably meet this criteria due to becoming viral and being better accessible.

UPDATE: As of February 2015, Imgur now states that images are never deleted unless requested.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 756
Kiitos @Kautium, tuo riittänee minulle. Pysyvät kuvat laitan tietenkin omaan Dropboxiin, mutta joskus on tilanteita jossa en halua kuvakaappausta Dropboxiini laittaa. Poliittisissa asioissa joskus tällaista :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 667
Viestejä
4 317 981
Jäsenet
72 085
Uusin jäsen
Silppa

Hinta.fi

Ylös Bottom