Ratkaistu Kuva vilkkuu nettiselainta käytettäessä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Onkos täällä ketä olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan. Tässä nyt parin kuukauden aikana yrittänyt selvitellä, että mikä ihme aiheuttaa näytön vilkkumista tai oikeastaan vain yläreunan vilkkumista (tai oikeastaan enemmänkin kuvan värisemistä selaimen osoitepalkin kohdalla, kun käyttää nettiselainta, firefox tai chrome).

Tuo vilkkuminen on aikalailla satunnaista ja jos heilauttaa vaikka hiirtä, niin se lopettaa sen välittömästi. Pelien kanssa mitään tuollaista ei tapahdu vaan kaikki toimii aivan normaalisti. Myöskään laitteen lämmöt eivät ole korkeat (cpu idle 38 ja täydellä kuormalla sen saan maksimissaan 74 asteeseen, näyttiskin näyttää pörräävän maksimissaan jossain 65 asteessa pelatessa)

Olen tässä yrittänyt mielestäni jo kaikenlaiset niksit. Emolevyn bios on päivitetty viimeisimpään versioon. Kaikki windows ajurit on ajantasalla. Piirisarja-ajurit päivitetty viimeisimpään ja myös näytönohjaimen ajurit viimeisimmät.

Kokoonpano:

Ryzen 5 5600x
Asus rog strix b450-i
rtx 4080 fe
32gb ram
Seasonic prime 750w gold
windows 11
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 975
Kannattaa vielä kokeilla asentaa näytönohjaimen ajurit valinnalla Custom -> Perform a clean installation kohtaan rasti. Mikä näyttö muuten käytössä ja miten tuo on kytketty? Ja onko käytössä VRR (G-sync tai G-sync compatible)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Rautakiihdytys näyttää olevan selaimissa käytössä. Näyttönä toimii paraikaa televisio (Samsung QE55QN85B 55" 4K Neo QLED). Olen kahta eri hdmi 2.1 -kaapelia testannut tuossa, joten piuhassa ei luulisi se ongelman olevan.
Hmm. Tosin VRR näyttäisi olevan myös pois päältä, kun kurkkasin television gaming mode asetuksia
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 132
Rautakiihdytys näyttää olevan selaimissa käytössä. Näyttönä toimii paraikaa televisio (Samsung QE55QN85B 55" 4K Neo QLED). Olen kahta eri hdmi 2.1 -kaapelia testannut tuossa, joten piuhassa ei luulisi se ongelman olevan.
Hmm. Tosin VRR näyttäisi olevan myös pois päältä, kun kurkkasin television gaming mode asetuksia
Kokeile ottaa se rautakiihdytys pois, tuo ainakin on aiheuttanut joillakin ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Kappas kappas, taisikin ongelma ratketa. Eli mulla oli televisiossa gaming mode päällä, hertsit 120, niin kuin pitääkin, mutta VRR ei ollut päällä.

Homma korjaantui kun pistin nvidian control panelista:

1. enable gsync, gsync compatible kohtaan ruksin

ja vielä ruksi

2. enable settings for the selected display model


Ei värise kuva nettiselaimen käytössä enää.


Kiitoksia vielä @Desgorr vinkistä, että yleensä ottaen päädyin katsomaan näitä VRR asetuksia. Tää ongelma olikin tällainen ruksi ruutuun tehtävä tai oikeastaan ruksien puuttumistehtävä :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 345
Viestejä
4 233 532
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom