Kuva tulee Display Porttiin vasta kun windows käynnistyy

Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
17
Eli biosiin pääseminen aika hankalaa kun bios ja käynnistyslogot näkyy vain HDMI portissa olevassa näytössä

Asus ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI (uusin bios)

Asus GeForce RTX 4070 Ti TUF Gaming - OC Edition (tämä toimi normaalisti edellisessä emolevyssä)

Mitenhän tän sais toimimaan normaalisti? kaikkea mahdollista on jo kokeiltu. Satunnaisesti BIOSIN saa näkymään DP portissa olevassa näytössä, joten olen ymmälläni että onko tämä rautavika vai mikä.

-S
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 057
itsellä myös iGPU(Vega 8, 5700g) päättänyt että hdmi näyttää biosin ja päänäyttö herää vasta windowsin sisäänkirjautumisruutuun.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Siis onko kumpikin näyttö näyttiksessä kiinni?

Kokeile vaihtaa näyttiksestä johtojen paikkoja, usein missään ei lue missä järjestyksessä gpu käynnistää ulostulonsa, joten voi käydä tuuri ja joku DP-portti on määritetty käynnistymään ennen HDMI-portteja.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
17
Mulla on vaan yhden näytön setuppi joka display portilla. Sain kokeiltua telkkaria hdmi:llä niin siellähän se bios näkyy. Suht hankalaa laittaa aina kiinni jos haluaa biosissa käydä kun se piuha on hiukan liian lyhyt. Johdon paikoilla ei ole väliä kuva tulee aina hdmi:hin bootissa
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Mulla on samantyyppinen vika.
1. Kolme FullHD monitoria kiinni ja kuva tulee aluksi matalalla (ehkä 640x400) resoluutiolla vasemman puoleiseen joten pääsen biosiin jos haluan
2. Windowsin kirjautumisruutu ilmestyy myös vasemmanpuoleiseen mutta samalla matalalla resolla
3. 10 sekunnin jälkeen kuva hyppää itsestään keskimmäiseen monitoriin ja resoluutio muuttuu FullHD:ksi

Windowsissa tehtävien hallinnassa näkyy kaksi näytönohjainta:
GPU 0 Intel UHD Graphics 630
GPU 1 NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti

Onkohan vikana tuo integroitu näytönohjain jota en käytä yhtään mihinkään? Muistaakseni olen sen BIOS:sta disabloinutkin, mutta siellä se vain näkyy kun nyt tarkastin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 589
Viestejä
4 205 413
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom