Emo: MSI mpg b550 gaming plus
Prossu: ryzen 3700x
Muisti: G.skill tridentZ F4-3200C16D 16G
Näyttis: Sapphrire Radeon Nitro+ 6650xt
Windowsin asennuskohde: M.2 Adata 1tb
Mitä yritetty:
-Toinen virtapiuha
-patteri n. Tunnin irti ja takaisin
-muistien irtiotto ja takaisinlaitto erilaisilla yhdistelmillä
-vianestotilalla sisään meno (sama vika edelleen)
-edellisten laatupäivitysten poistaminen
-BIOS:sta XMP ja CPU boost pois päältä
-"turhien" ohjelmien poisto hyödyntäen windowsin korjausvalikkon
-kokeiltu kahdella eri näytöllä käyttäen eri kaapelia
Nyt alkaa kyllä itsellä loppua keinot että mikä tähän tuli. Kone toimi eilen täysin normaalisti, mutta tänään kun käynnisti niin kaikki meni hyvin siihen asti kunnes kirjauduin sisään. Tämän jälkeen ruutu menee mustaksi, eikä työpöytä tule näkyviin. Hiiri näkyy kun sitä heiluttelee ruudussa, ja ctrl+alt+delete avaa valikon. Tehtävien hallintaan ei kuitenkaan päästä, ja sitä painamalla kone jäätyy täysin. Emon vikavalo ei pala missään vaiheessa
Kone päästää Biosiin normaalisti. Olen jo ylläolevat toimenpiteet tehnyt, enkä keksi mikä tämän olisi voinut aiheuttaa. Minulla oli aiemmin käynnistyksessä päällä rainmeter ja wallpaper engine, mutta poistin molemmat windowsin vikavalikkoa hyödyntäen (poistin ohjelmien kansiot)
Prossu: ryzen 3700x
Muisti: G.skill tridentZ F4-3200C16D 16G
Näyttis: Sapphrire Radeon Nitro+ 6650xt
Windowsin asennuskohde: M.2 Adata 1tb
Mitä yritetty:
-Toinen virtapiuha
-patteri n. Tunnin irti ja takaisin
-muistien irtiotto ja takaisinlaitto erilaisilla yhdistelmillä
-vianestotilalla sisään meno (sama vika edelleen)
-edellisten laatupäivitysten poistaminen
-BIOS:sta XMP ja CPU boost pois päältä
-"turhien" ohjelmien poisto hyödyntäen windowsin korjausvalikkon
-kokeiltu kahdella eri näytöllä käyttäen eri kaapelia
Nyt alkaa kyllä itsellä loppua keinot että mikä tähän tuli. Kone toimi eilen täysin normaalisti, mutta tänään kun käynnisti niin kaikki meni hyvin siihen asti kunnes kirjauduin sisään. Tämän jälkeen ruutu menee mustaksi, eikä työpöytä tule näkyviin. Hiiri näkyy kun sitä heiluttelee ruudussa, ja ctrl+alt+delete avaa valikon. Tehtävien hallintaan ei kuitenkaan päästä, ja sitä painamalla kone jäätyy täysin. Emon vikavalo ei pala missään vaiheessa
Kone päästää Biosiin normaalisti. Olen jo ylläolevat toimenpiteet tehnyt, enkä keksi mikä tämän olisi voinut aiheuttaa. Minulla oli aiemmin käynnistyksessä päällä rainmeter ja wallpaper engine, mutta poistin molemmat windowsin vikavalikkoa hyödyntäen (poistin ohjelmien kansiot)