Kuva ei ilmesty näyttöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r4sse
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs. Aikaisemmin täysin toimivaan koneeseen vaihdoin virtalähteen ja ssd, mutta rempan jälkeen ei kuva enään ilmesty näytölle. Kone on ollut käyttämättömänä reilun kuukauden ennen osien vaihtoa. Vaihto operaation aikana ei käynyt mielestäni mitään kämmejä ja liittimet ovat kunnolla kiinni. Auttakaa kädetöntä.

Lähteekö se kone ns käyntiin normaalisti mutta näyttöön ei tule mitään? Pääsetkö näytön valikoihin. Seuraavaksi sitten näytönohjaimen irroitus ja tarkista että kaikki on kunnolla kiinni. Ja onko sulla ne lisävirtapiuhat kiinni.

Lähteekö se kone ns käyntiin normaalisti mutta näyttöön ei tule mitään? Pääsetkö näytön valikoihin. Seuraavaksi sitten näytönohjaimen irroitus ja tarkista että kaikki on kunnolla kiinni. Ja onko sulla ne lisävirtapiuhat kiinni.
Lisävirtapiuhat on kiinni. Ei tule siis minkäänlaista signaalia näytölle.

Lisävirtapiuhat on kiinni. Ei tule siis minkäänlaista signaalia näytölle.

Toimiiko näyttö? Ja onko emolevyllä oma portti näytölle? Kummassa sulla on piuha kiinni, se pitää olla näytönohjaimsessa kiinni. (en pidä sinua tyhmänä vaan tähänkin olen joskus törmännyt). Ja jos emolla on oma hdmi portti niin ota näytönohjain irti ja kokeile toimiiko emon kautta.

Toimiiko näyttö? Ja onko emolevyllä oma portti näytölle? Kummassa sulla on piuha kiinni, se pitää olla näytönohjaimsessa kiinni. (en pidä sinua tyhmänä vaan tähänkin olen joskus törmännyt). Ja jos emolla on oma hdmi portti niin ota näytönohjain irti ja kokeile toimiiko emon kautta.
Näyttiksessä on piuha kiinni, oon kokeillu hdmi ja dvi. Täytyy kokeilla.

Virtalähteestä on/off kytkin päällä? Etupaneelin start napin johdot väärin/irti?

Vieläkö sulta löytyy tuo vanhempi virtalähde jos koittasit sillä että toimiiko. Jos toimii niin sithän uus on sökö.

Voisko joku foorumilainen käydä katsomassa, tää savumerkkien lähettely on vähän turhauttavaa¿ Itse voin hyvinkään alueella jeesata.

Okei päivitetääs vähän. Annoin ihan vaan pari päivää olla ilman virtoja ja nyt kuva on pari kertaa ilmestynyt näytölle ja olen saanut biosin auki. Omituista on se, että näyttää prossun lämmöiksi 91°C vaikka prossu on oikeasti aivan viileä. Kun koitan rebootata ja avata muistitikulta windowsin asennusohjelmaa, niin ei suostu taas antamaan kuvaa näytölle. Kun odottelee yön yli ja kokeilee uudestaan niin taas saa kuvan näytölle.

Okei päivitetääs vähän. Annoin ihan vaan pari päivää olla ilman virtoja ja nyt kuva on pari kertaa ilmestynyt näytölle ja olen saanut biosin auki. Omituista on se, että näyttää prossun lämmöiksi 91°C vaikka prossu on oikeasti aivan viileä. Kun koitan rebootata ja avata muistitikulta windowsin asennusohjelmaa, niin ei suostu taas antamaan kuvaa näytölle. Kun odottelee yön yli ja kokeilee uudestaan niin taas saa kuvan näytölle.
Mistä tiedät että prossu on oikeasti viileä?

Itse purkaisin koneen osiin ja asentaisin osat takaisin, siellä on todennäköisesti virtalähteen vaihdon yhteydessä joku heilahtanut tjm ja ei ole kunnolla paikoillaan. Toki jotain on voinut mennä rikkikin, mutta tuo purkaminen ja kasaaminen on nyt helpoin tarkastaa kontaktit ainakin.

edit. korjattu typo

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 554
Jäsenet
76 050
Uusin jäsen
Ariantaari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom