Kuulokkeet, mikrofonit ja headsetit (peli- ja peruskäyttö)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Itselleni tarttui nuo Gigantista mukaan kun nykyisten AKG K240 kuulokkeiden kaapeli on hajoamassa. Pädit on kyllä ihan liian kuumat ja hikiset minulle vaikka sisällä oli vain ~22C. Toivottavasti palautus menee ongelmitta huomenna läpi.

Muuten olisivat kyllä olleet ihan mukavan tuntuiset ja äänikin vaikutti ihan hyvältä kun hyvin pikaisesti testasin.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Mitä mieltä logitech wireless pro x luureista?Gigantilla kun on nuo tarjouksessa (149 e) jo toista viikkoa. Täälläkin mainittu mikki sai tuben arvosteluissa moitteita, minä en odota studiolaatuista :D

Äänenlaatu ja kestävyys ilmeisesti ok?
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Kaivelin kaapista pölyttymästä vanhat onkyo A800 kuulokkeet. Testasin pelailla noilla g6 jatkeena.
Loistavan oloiset myös tuohon hommaan.

Nyt pitäisi erillinen mikki löytää, joka ei pankkia räjäyttäisi kuitenkaan. Telineellä ei niin väliä, askartelen vaikka itse. Suosituksia?
Hyvä sen täytyy kuitenkin olla.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Tuli hankittua Sony WH-1000XM4 -vastamelukuulokkeet (Gigantista 299e) niin työ- kuin pelikäyttöön, ja on kyllä huikeat vehkeet! Kevyesti paras äänenlaatu kaikista langattomista kuulokkeista mitä olen käyttänyt. Kuulokkeet luo eräänlaisen kuplan, mikä poistaa todella hyvin ulkopuolisen metakan. Peittää mm. koneen hurinan ja mekaanisen näppäimistön ihan täysin. Työkäytössä hävittää viereisestä huoneesta tulevat äänet (kuten lapsien metakan). Bassontoisto ja 3d-äänl on myös viimeisen päälle. Suosittelut!

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Tuli hankittua Sony WH-1000XM4 -vastamelukuulokkeet (Gigantista 299e) niin työ- kuin pelikäyttöön, ja on kyllä huikeat vehkeet! Kevyesti paras äänenlaatu kaikista langattomista kuulokkeista mitä olen käyttänyt. Kuulokkeet luo eräänlaisen kuplan, mikä poistaa todella hyvin ulkopuolisen metakan. Peittää mm. koneen hurinan ja mekaanisen näppäimistön ihan täysin. Työkäytössä hävittää viereisestä huoneesta tulevat äänet (kuten lapsien metakan). Bassontoisto ja 3d-äänl on myös viimeisen päälle. Suosittelut!

Millä yhteydellä käytät pelikäytössä ja millä vehkeillä pelailet?

edit: Ja oletko testaillut mikkiä pelikäytössä?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Millä yhteydellä käytät pelikäytössä ja millä vehkeillä pelailet?
Kuulokkeet toimivat bluetoothilla, ja erillinen mikki on tällä hetkellä käytössä (kuulokkeissa myös sisäänrakennettu mikki). Allekirjoituksessa näkyy koneeni. :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Edelleen BT-kuulokkeiden mikkiä ei sitten voi käyttää pelikäytössä koska Headset-Profile (HSP) vetää kuulokkeiden latenssit ja äänenlaadun luokattomalle tasolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Kuulokkeet toimivat bluetoothilla, ja erillinen mikki on tällä hetkellä käytössä (kuulokkeissa myös sisäänrakennettu mikki). Allekirjoituksessa näkyy koneeni. :)
En näe allekirjoituksia, joten arvaan PC:n olevan käytössä: Mites latenssi PC:llä nimenomaan pelikäytössä? Mikki varmaan syö kaistaa ja pudottaa äänenlaadun, jos ottaa sen käyttöön?

Kaikki itse testaamaani Bluetooth -kuulokkeet ovat olleet todella pahasti pielessä viiveen osalta, jos jokin matalan viiveen codec ei ole sattunut olemaan tuettuna. Ja silloinkin kokemukseni vaihtelevat huonohkosta todella huonoon. Pelikäytössä pienikin viive häiritsee itseäni äärimmäisen paljon, enkä edes ole mikään kultakorva.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
En näe allekirjoituksia, joten arvaan PC:n olevan käytössä: Mites latenssi PC:llä nimenomaan pelikäytössä? Mikki varmaan syö kaistaa ja pudottaa äänenlaadun, jos ottaa sen käyttöön?

Kaikki itse testaamaani Bluetooth -kuulokkeet ovat olleet todella pahasti pielessä viiveen osalta, jos jokin matalan viiveen codec ei ole sattunut olemaan tuettuna. Ja silloinkin kokemukseni vaihtelevat huonohkosta todella huonoon. Pelikäytössä pienikin viive häiritsee itseäni äärimmäisen paljon, enkä edes ole mikään kultakorva.
Muutama tunti nyt testailtu tuota, ja erillisellä mikillä en viiveitä itse havainnut. Tuo oma mikki ei ilmeisesti kovin kummoinen ole muutenkaan, joten melkeinpä erillisen mikin vaatii.

E: Käytän siis kuulokkeita ensisijaisesti PC:llä, mutta myös puhelimella ja muilla bt-laitteilla (konsolit yms.).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Muutama tunti nyt testailtu tuota, ja erillisellä mikillä en viiveitä itse havainnut. Tuo oma mikki ei ilmeisesti kovin kummoinen ole muutenkaan, joten melkeinpä erillisen mikin vaatii.

E: Käytän siis kuulokkeita ensisijaisesti PC:llä, mutta myös puhelimella ja muilla bt-laitteilla (konsolit yms.).
Omat ( kokemukset muista bluetooth kuulokkeista ~samoilla spekseillä ) ja interwebsin kokemukset kertoo viiveen osalta päinvastaista:
Sony WH-1000XM4 for Gaming? : HeadphoneAdvice (reddit.com)

Tommonen 150ms pitäisi näkyä jo ihan huulisynkassakin, ja kokemukseni perusteella musiikin kuunteluun painotetut Bluetooth- kuulokkeet on usein mielummin 200-250ms.

Varmaan tieten riipuu vahvasti pelistä ja tarpeesta. Hyvin varovaisesti kuitenkin suosittelisin noita pelikäyttöön bluetoothin takia: Latenssin takia 3d audio on ihan sekaisin, jos ei pelaa jotain todella hidastempoista ja lisäksi audio cuet tulee reilusti myöhässä. Myös mikin käyttö pelin aikana on yleensä bluetoothin kautta käytännössä mahdotonta, kun äänenlaatu tipahtaa jopa monolle tai ainakin todella huonolle tasolle. Alleviivaan, että en itse ole noita kyseisiä kuulokkeita käyttänyt, mutta mikään ei viittaa siihen, että asia olisi hyvällä tolalla.

Musiikin kuunteluun nuo lienevät ihan huippuluokkaa, mutta yleensä spesifiin käyttöön tehdyt kuulokkeet ovat hyviä siinä spesifissä käyttötarkoituksessa. Esim. elokuvia yleensä toki bluetooth -kuulokkeilla voi nautiskella hyvin laitteella kuin laitteella, kunhan käytetty ohjelma osaa kompensoida latenssia jotenkin.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Omat ( kokemukset muista bluetooth kuulokkeista ~samoilla spekseillä ) ja interwebsin kokemukset kertoo viiveen osalta päinvastaista:
Sony WH-1000XM4 for Gaming? : HeadphoneAdvice (reddit.com)

Tommonen 150ms pitäisi näkyä jo ihan huulisynkassakin, ja kokemukseni perusteella musiikin kuunteluun painotetut Bluetooth- kuulokkeet on usein mielummin 200-250ms.

Varmaan tieten riipuu vahvasti pelistä ja tarpeesta. Hyvin varovaisesti kuitenkin suosittelisin noita pelikäyttöön bluetoothin takia: Latenssin takia 3d audio on ihan sekaisin, jos ei pelaa jotain todella hidastempoista ja lisäksi audio cuet tulee reilusti myöhässä. Myös mikin käyttö pelin aikana on yleensä bluetoothin kautta käytännössä mahdotonta, kun äänenlaatu tipahtaa jopa monolle tai ainakin todella huonolle tasolle. Alleviivaan, että en itse ole noita kyseisiä kuulokkeita käyttänyt, mutta mikään ei viittaa siihen, että asia olisi hyvällä tolalla.

Musiikin kuunteluun nuo lienevät ihan huippuluokkaa, mutta yleensä spesifiin käyttöön tehdyt kuulokkeet ovat hyviä siinä spesifissä käyttötarkoituksessa. Esim. elokuvia yleensä toki bluetooth -kuulokkeilla voi nautiskella hyvin laitteella kuin laitteella, kunhan käytetty ohjelma osaa kompensoida latenssia jotenkin.
Hunt: Showdownia, Metro Exodusta ja Doom Eternalia testailin, ja niissä en ainakaan itse havainnut viiveitä kuulokkeiden mikki disabloituna. En kyllä varmaan niin kultakorva ole että pienet viiveet huomaisin, mutta en ainakaan itse kiinnittänyt huomiota viiveisiin. :)

Edelliset kuulokkeet oli Steelseriesin Arctic 7, ja ei ole enää paluuta entiseen. Ero on kuin yöllä ja päivällä äänenlaadussa. :D
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 199
IO-Techin vertailua eri headseteistä.

Langalliset alle 100€ headsetit:



Langattomat alle 200€ headsetit:

 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Nykyisten monta vuotta vanhojen HyperX Cloud 2:n USB-äänikortti on rikki. Jos kytken haaroittimella kuulokkeet suoraan koneen 3.5mm paikkoihin, kuulostaa ääni kaverin mukaan hirveältä.

Toimiiko noilla mikään muu halpa USB-äänikortti hyvin? Vai kannattaako ostaa suosiolla uusi headset? Verkkokauppa.comin lahjakortti löytyy kyllä ja katselin sieltä uusia Cloudeja tilalle. Alpha ei välttämättä sekään ole huono idea, kun kuuntelen kuulokkeilla paljon musiikkia.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
14
Haeskelen uusia pelikuulokkeita, lähinnä fps-hippoihin, Battlefield 1, 2042. Joskus tuli omistettua Beyerdynamic ja Sennheiserin halpiksia, nyt haarukassa oli avoin sangallinen malli, about 200e. Oon katellu Sennheiserin HD 560S, mutta muovinen rakenne vähän arvelluttaa.
Beyerdynamicilta olis DT 880 Edition 32 Ohm samoihin hintoihin. Tälläisillä ei varmaan vielä tarvi mitään erillistä vahvistinta..?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Haeskelen uusia pelikuulokkeita, lähinnä fps-hippoihin, Battlefield 1, 2042. Joskus tuli omistettua Beyerdynamic ja Sennheiserin halpiksia, nyt haarukassa oli avoin sangallinen malli, about 200e. Oon katellu Sennheiserin HD 560S, mutta muovinen rakenne vähän arvelluttaa.
Beyerdynamicilta olis DT 880 Edition 32 Ohm samoihin hintoihin. Tälläisillä ei varmaan vielä tarvi mitään erillistä vahvistinta..?
Itellä on hd 560s ja oon kyllä erittäin tyytyväinen enkä missään vaiheessa ees miettinyt muovirakennetta. Mulla oli jossain vaiheessa hd555:t (vissiin, en oo 100% varma, mutta samanlaiset "muovirimpulat" neki), jotka kesti reippaat 10v ilman hajoamista. Ja kun menivät rikki, rikki menny osa oli kaapeli.

Kuinka moni on ees saanut kuulokkeensa oikeesti rikki? Itsellä on molemmissa hajonneissa kuulokkeissa ongelmana ollut kaapeli (eli noi hd555:t sekä dt 990 pro), siksi en nykyään edes suostuisi ottamaan kuulokkeita, joissa ei olisi irrotettavaa kaapelia.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
DT 770 80ohm/Antlion 5 mod mic-kombolla menty tähän asti.Millään keinolla en saa mikkiin eloa ja kaikki pelikaveritki valittaa että ei oikeen kuulu. Varmaan siis uutta mikkiä pitäs katsella. Antlionilla ois kyllä näitä samanlaisia USB-liitännällä.. Mitenkä noi puomillidet pöytämikit? Mikäs nuista on hyvä merkki/malli?
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
14
Itellä on hd 560s ja oon kyllä erittäin tyytyväinen enkä missään vaiheessa ees miettinyt muovirakennetta. Mulla oli jossain vaiheessa hd555:t (vissiin, en oo 100% varma, mutta samanlaiset "muovirimpulat" neki), jotka kesti reippaat 10v ilman hajoamista. Ja kun menivät rikki, rikki menny osa oli kaapeli.

Kuinka moni on ees saanut kuulokkeensa oikeesti rikki? Itsellä on molemmissa hajonneissa kuulokkeissa ongelmana ollut kaapeli (eli noi hd555:t sekä dt 990 pro), siksi en nykyään edes suostuisi ottamaan kuulokkeita, joissa ei olisi irrotettavaa kaapelia.

Ehkäpä testaan näitä Sennheisereitä, muistelen että itselläkin johto oli se heikoin lenkki jonkun 5-6 vuoden kohdalla.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Luulen että porukka tilailee kuulokeisiinsa noita pehmusteita varmaan EU:n ulkopuolelta ja nehän jää tulliin nykyään. Omat Wiced Cushionin pehmusteet jäi ainakin, niin olihan pikku homma metsästää se oikea tullauskategoria noille. Mutta se löytyi tullin asiakaspalvelun kautta ja se on 851830. Tuo numero on kuulokeiden numero ja aspan mielestä nuo pehmusteet menee tuon kategorian alle.

En kuulema ollut ainoa kun noita tiedusteli tänään, kuulema kaksi tämän aamun ekaa puhelua koski noita pehmusteita. :D
 
  • Tykkää
Reactions: W32
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
700
Itellä on hd 560s ja oon kyllä erittäin tyytyväinen enkä missään vaiheessa ees miettinyt muovirakennetta. Mulla oli jossain vaiheessa hd555:t (vissiin, en oo 100% varma, mutta samanlaiset "muovirimpulat" neki), jotka kesti reippaat 10v ilman hajoamista. Ja kun menivät rikki, rikki menny osa oli kaapeli.

Kuinka moni on ees saanut kuulokkeensa oikeesti rikki? Itsellä on molemmissa hajonneissa kuulokkeissa ongelmana ollut kaapeli (eli noi hd555:t sekä dt 990 pro), siksi en nykyään edes suostuisi ottamaan kuulokkeita, joissa ei olisi irrotettavaa kaapelia.
Itellä hajos sennheiserit niin että toinen puoli meni mykäks, ei auttanu piuhan vaihto, (irrotettava johto).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Kuinka moni on ees saanut kuulokkeensa oikeesti rikki?
Itse olen saanut pari Sennheiserin 100-200 euron hintaluokassa ollutta kuuloketta rikki juuri tuon muovipannan kohdalta kun se on ruvennut halkeamaan, tästä tosin on aikaa 10-vuotta tai enemmänkin niin tiedä sitten onko laatu parantunut. Kuulokkeet kestivät noin kaksi vuotta mitä niillä oli takuuta.
 
Liittynyt
04.09.2021
Viestejä
7
Kellään kokemuksia SteelSeries Arctis 1P kuulokkeista? Tarttis löytää jotkut uudet pelikuulokkeet, jotka sopisi pieneen päähän eivätkä tuntuisi epämukavilta pitkän käytön aikana. Yleisesti kiinnostaisi tietää, mitä kuulokkeita muut pienellä päällä varustetut suosii.

Logitech G377 kokeiltu, ei sovi jotenkaan yhtään itselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Osaako joku suositella headsettiä tällaisilla spekseillä?

-langalliset, asiallinen johto plussaa
-analoginen liitäntä, ei USB:tä
-ei akkua, efektejä, höpöhöpö-surroundia tai muita turhakkeita
-isot suljetut kuulokkeet kunnon pehmusteilla
-volyymisäädin (erikseen mikrofonille ja kuulokkeille) ja mikrofonin mykistysnappi hyvä, mutta vain kuulokkeissa, ei mielellään johdossa
-taajuusvaste riittää myös musiikille ja peliäänille, ei pelkästään puheelle
-hyvä äänenlaatu aina plussaa
-ei kovin törkeän näköinen
-hinta max. 150e
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Nyt on tullut muutama mahdollinen edullinen ja vaalealla värillä oleva headset vastaan, joissa toivottavasti musiikin laatu on hyvä. Yritin etsiä EPOS gsp 301 headsetin elementtien kokoa, mutta missään ei sitä mainita. Olisin kiitollinen mistä saa selville minkäkokoiset elementit noissa kuulokkeissa on. Vaihtoehdoissa on vähintään 50mm elementit. Mutta EPOSit olisi alunperin sennheiserit, ja nyt edullisesti, niin kallaudestaan huolimatta on harkinnassa.

Monta päivää myöhemmin edit.
Sennheiser ja kukaan/mikään muukaan ei noita EPOS gsp 301:n elementtien kokoja maininnut, mutta kävin nuo nyt sitten gigantista nappaamassa 75euron hintaan. Lähinnä siis halusin uuden headsetin, jolla myös musiikin kuuntelu olisi aina toimivaa. Edellisistä ykkösistäni Steelseries siberia V2 kerta johto tai jokin muu (säätövastus?) on alkanut hieman pätkimään.

Pistän tähän arvioita kolmesta headsetistä huonoimmasta parhaimpaan musiikinkuuntelullisesti omasta mielestäni.
JBL quantun 100. 40mm elementit. Hinta 40 euroa, mutta on ollut tarjouksessa myös 25 eurolla. Bassossa häviää sibearioille ja välillä keskiäänet hieman häiritsevät. On mielestäni silti ehkä mukavimmat pitää päässä, mutta erot mukavuudessa eivät ole isoja näiden kuulokkeiden välillä.

Steelseries Siberia V2. 50mm elementit. Hinta ostettaessa muistaakseni 60 euroa. Ihan kohtuullisesti tuntui bassoa olevan ja ilmeisesti korostaa hieman liikaa. JBL:n verrattuna enemmän bassoa ja ei ärsyttävyyttä keskiäänessä. Muutoin samaa kastia JBL kuulokkeiden kanssa.

EPOS gsp 301. 75 euroa. Steelseries tuottaa enemmän matalaa bassoa, mutta kyllä se näistäkin kuuluu. Muutoin ääni onkin sitten todella napakka ja terävä. Laulajan sanat erottuvat hyvin ja näihin verrattuna edelliset kuulokkeet tuntuvat "laiskoilta ja muhjuisilta". Vaikea kuvailla, mutta muissa kuullokkeissa tuntuu kuin kestäisi vähän aikaa, että elemtti alkaisi liikkumaan kunnolla, ja sitten taas kestää hetken että lopettaa liikkeensä ja siis äänen tuottamisen. Näissä ääni matalat ja korkeat tulevat kaikki napakasti. Tunnin ensitestisession aikana ei äänen kirkkaus kuitenkan häirinnyt ja musaa pystyi ihan hyvin kuuntelemaan. Näissä ehkä on liiallista korkeiden taajuuksien korostusta, mutta kyllä näillä poppi menee. Jos pitää äänisekamelskasta koittaa erotulta ääniä ja tunnistaa niitä, esimerkiksi missä soi kitara ja missä kulkee juna jne. niin siihen nämä ovat ylivertaiset noihin muihin kuulokkeisiin verrattuna. Steelseriessin tarjoamaa matalaa bassoa jää vähän kaipaamaan. Näissä se basso kuuluu myös mutta vaimeampana muihin ääniin verrattuna. JBL:t ei sitä matalaa bassoa tuottanut ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
56
Nämä ovat taas/edelleen samassa alessa. Hinta/laatusuhteen pitäisi ainakin olla kohdallaan sillä ovat saaneet vahvoja suosituksia jo tuolla ovh-hinnalla. Omakohtaista kokemusta ei kuitenkaan ole.
Tuo Epos on ilmeisesti joku päivitetty versio Game zeroista? Minulla on alkuperäisen GZ:n special edition varakuulokkeena. Jouduin ottamaan ne käyttöön kun kissa söi johdon toisista kuulokkeista. Viikonlopun aikana tuli pelattua 10...15h ja niiden ääni on todella kolkko. Bassoja saa kyllä equteltua kuriin mutta keskialuetta en saanut lähellekään miellyttävää.
 
Liittynyt
20.04.2019
Viestejä
99
Kokemuksia AKG K712 pelaamisessa? Olis tarkotus jossain kohti vaihtaa nuo Logitechin G pro x wirelessit ihan kunnon kannuihin ja näistä nyt oon ainaki lukenu hyvää. Eniten tulee FPS pelejä pelattu mm cs, valorant, tf2 jne.
 
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
56
Kokemuksia AKG K712 pelaamisessa? Olis tarkotus jossain kohti vaihtaa nuo Logitechin G pro x wirelessit ihan kunnon kannuihin ja näistä nyt oon ainaki lukenu hyvää. Eniten tulee FPS pelejä pelattu mm cs, valorant, tf2 jne.
Rakenne näyttää vastaavalta kuin vanhemmassa K702:ssa. Itselläni nämä ei istuneet päähän vaan kuulokkeet painoi pitkään käytettäessä leukaperiin. En ole lukenut vastaavista kokemuksista joten tuskin on kovin yleinen havainto. Kannattaa silti testata istuvuus.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
202
Mulla on nyt pieni ongelma. Kattelin tuossa noin 100-150 euron hintaisia langattomia luureja PC- ja PS4(5)-pelaamiseen, sekä musiikin kuunteluun. Headsetia ihan vain mukavuudenhalusta, jotta siirtyminen tietokoneen ja pleikan välillä onnistuu USB donglen siirrolla.

Jos äänenlaatuun haluaa panostaa, niin pitäisi varmaankin ostaa hirveän kallis headset tai sitten erikseen nuo luurit ja sitten jokin mikki, mutta sitten kärsii tuo helppokäyttöisyys. Vai kärsiikö? Nyt kun pleikkari on ainakin toistaiseksi vielä tässä työpöydällä, niin olisko tähän joku helppo ratkaisu, jossa voisin ostaa paremmat luurit ja erillisen mikin, jotka siirtyis molemmat yhtä vaivattomasti PC-PS4 välillä kuin headset?

Edit: Ihan pelikäyttöön mä niitä alkuun mietin, mutta kun tuota musiikkia tulee sen verran paljon kuunneltua tässä koneella istuessa, niin ei olis lainkaan pahitteeks, vaikka olis sen suhteen hieman paremmat.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Osaisiko joku suositella järkihintaista 48v phantom virtalähdettä kondensaattorimikrofonille? Mulla on tuommonen halppis Neewer NW-100 ja se taitaa vedellä viimesiään kun on alkanut mikki häröilemään.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Kokemuksia AKG K712 pelaamisessa? Olis tarkotus jossain kohti vaihtaa nuo Logitechin G pro x wirelessit ihan kunnon kannuihin ja näistä nyt oon ainaki lukenu hyvää. Eniten tulee FPS pelejä pelattu mm cs, valorant, tf2 jne.
Pari vuotta ollut ja testaillut eri luureja. Ääneltään tuskin saa parempaa laatua ainakaan samassa hintaluokassa (mielipide). Arvostan luureissa lähinnä peleissä kuinka hyvin kuulen askeleet + Fiilistä pitää olla kun asioita räjähtelee. Equttamalla uskoisin että näistä löytyy jokaiselle mieluisa saundi. Musiikkia tulee myös joskus kuunneltua, siihen ehkä välillä kaipaisi hieman lämpimämpää, ei niin korville raskasta luuria. Mukavuudesta omaan päähän voin antaa vain 7/10 koska päälakea saattaa alkaa jomottaa pitkän session jälkeen, ei niin pahasti kuitenkaan että olisin mitään pehmustetta alkanut kyhäilemään.
Kuulokkeet itsellä G6 jatkeena.
Jos nyt lähtisin ostamaan jotain vähän helpompia ja mukavempia niin valitsisin varmaan Sennheiser HD599, mistä hyvät kokemukset.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 078
Mikähän helvata nyt, kun yhtäkkiä ruvennut tekemään langattomat kuulokkeet tuollasta ongelmaa.. (logitech g935), että musiikkia / ääntä kuunnellessa se paukauttaakin yhtäkkiä itekseen volyymit täysille? Normaalisti volyymi on siinä 6-10 kieppeillä, ja sitten yhtäkkiä saattaakin pamahtaa täysille sinne sataan. Äsken laitoin sinne kuutoseen, ja nyt kirjoituksen aikana kun katsoin volyymitasoa, niin oli taas sataseen noussut?
Säädän volyymiä tarvittaessa kuulokkeista taikka näppäimistön rullasta, voiko niistä johtua, tai windowsin päivityksistä? Toki tuon päivityksen jälkeen ongelmat alkoivat..

Tehnyt 3 kertaa tuolla tavalla nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
267
Kahdet Cooler Masterin MH752:t ollut nyt Saksan Amazonilta käytössä, ja molemmissa ääni vuotaa pahasti mikrofoniin, vaikka fyysinen mikkisanka olisi irti. Loistavaa palvelua Amazonilta tosin, lähettivät uuden setin ilman lisäkysymyksiä kun ilmoitin ongelmasta, mutta tosiaan sama vika molemmissa testissä olleista kappaleista.

Mikä olisi hyvä korvike näille siinä n. 80€ hintaluokassa? Muuten loistava headset, mutta tuo ongelma tekee näistä käyttökelvottomat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 697
Kahdet Cooler Masterin MH752:t ollut nyt Saksan Amazonilta käytössä, ja molemmissa ääni vuotaa pahasti mikrofoniin, vaikka fyysinen mikkisanka olisi irti. Loistavaa palvelua Amazonilta tosin, lähettivät uuden setin ilman lisäkysymyksiä kun ilmoitin ongelmasta, mutta tosiaan sama vika molemmissa testissä olleista kappaleista.

Mikä olisi hyvä korvike näille siinä n. 80€ hintaluokassa? Muuten loistava headset, mutta tuo ongelma tekee näistä käyttökelvottomat.
Oletko kokeillut kuulokkeita ilman tuota USB-adapteria, ettei vika olisi siinä? Joskus halvat ja huonolaatuiset USB-palikat aiheuttaa tuommoisia ongelmia.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
648
Onko teillä mitä kuulokkeita/headsettiä ehdottaa, kun vaatimuksena olisi: kuppikuuloke mieluiten +40mm tai isompi elementti, usb-liitettävyys sekä bluethoot, vastamelu olisi plussaa kun tulee toimistotilaan käyttöön sekä mahdollisesti muuhunkin. Palaverien pito yms on yhtä tuskaa varsinkin jos muillakin huoneessa on jotain menossa, kun vakiovehkeillä kuuluu kaikki äänet läpi. Sekä sit tietenkin et voi kuunnella rauhassa musiikkia työn ohella.

Vuosia sitten ostin qpadin qh-90, jotka olivat pirun mukavat. Langattomuutta vaan niihin haluaisin myös toisinaan ja pehmusteet pitäisi uusia...
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
272
Vanhat Beyerit (DT770 80ohm) alkaa olemaan jo aikansa eläneet vähän joka puolelta ja harkinnassa uudet studiokuulokkeet.

Ostanko suosiolla uudet samanlaiset vai onko samassa hintaluokassa olemassa jotain mahdollisesti parempaa vastinetta rahalle? Kuulokkeet tulevat sekä musiikin kuuntelemiseen että pelaamiseen. Soitettu näitä on Focusriten Scarlett sololla.

Näissä Beyereissä on aina hintsun verran häirinnyt basson puute, joka on ilmeisesti ihan normaalia studiokuulokkeiden kohdalla. Hiukan kuitenkin ehkä kaipaisi enemmän bassoa kuin mitä näillä on tarjota.

Edit. Lisätään vielä että pitää olla suljetut sekä Velour padit.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
360
Hei, olis hakusessa valkoiset langattomat kuulokkeet perus pc-käyttöön (selain, musiikit jne) ja pelailuihin. Mikillä ei väliä, koska erillinen löytyy. Tarvisi 2.4ghz usb-liitin yhteyksillä millä nimillä kutsutaankin, sillä koneessa ei ole bluetooth-vastaanotinta.

Vissiin aika kiven alla, ei oikein meinaa löytyä. Corsair virtuoso rgb:t testattu ja painoi hetken käytön jälkeen päästä joten ei niitä.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
Täällä henkistä painintaa, ostaakko minkähintaiset langattomat kuulokkeet.

Sony WH-CH510 - 29 €
Sony WH-CH710N - 79 €
Sony WH-1000XM3 - 179 €

Tulisi kevyeen pelikäyttöön, leffa-sarjakäyttöön telkkarille ja joskus jotain musiikkiakin varmaan kuuntelisi. Säätövaraa saisi olla sen verran, että iso pää mahtuu puristumatta sisään :hammer:

Apuja?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
193
Näistä sen verran, että ainakin itsellä melko hyviä kokemuksia. Äänenlaatu hyvä ja esimerkiksi jos ikinä mitään reissua tiedossa junassa / lentokoneessa tms, niin erittäin hyvä lisä tuo vastameluominaisuus. Applen läppäriin en kyllä saanut noita jostain syystä linkitettyä bluetoothin kautta. Lisäksi jos pelikäytössä tarvitset mikkiä, niin noiden kyllä pitäisi toimia kuulokemikrofonina mutta aika monella ollut ilmeisesti jotain ongelmia. Varmaan johtuu siitä, että luulisin että nuo on lähinnä mobiilikäyttöön tarkoitettu.

Oma käyttö on kuitenkin aina ollut musiikin/netflixin katsomista puhelimen kautta, eli omakohtaisia kokemuksia tietokoneen kanssa noista ei ole.
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
163
WH-1000XM3:t on kaikin puolin loistavat vastamelukuulokkeet kuten yllä on kerrotukin. Peli- ja leffakäyttöön niitä vaivaa kuitenkin samat ongelmat kuin muitakin bluetoothkuulokkeita: Viivettä tulee niin paljon, että kuva ja ääni eivät ole tahdissa. Lisäksi jos haluaa käyttää mikrofonia PC:n kanssa toimivat kuulokkeet ns. handsfree-profiililla, eli äänenlaatu on kuraa molempiin suuntiin. Nämä ovat bluetoothin ominaisuuksia, ei kuulokkeiden itsensä vika.

Musakäyttöön ja pelkkinä kuulokkeina loistavat, puhelimella satunnaisiin puheluihin ok, mutta eivät oikein toimi peliheadsettinä.


Täällä henkistä painintaa, ostaakko minkähintaiset langattomat kuulokkeet.

Sony WH-CH510 - 29 €
Sony WH-CH710N - 79 €
Sony WH-1000XM3 - 179 €

Tulisi kevyeen pelikäyttöön, leffa-sarjakäyttöön telkkarille ja joskus jotain musiikkiakin varmaan kuuntelisi. Säätövaraa saisi olla sen verran, että iso pää mahtuu puristumatta sisään :hammer:

Apuja?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Uusia langattomia kuulokkeita katsonut pelikäyttöön ja pari vaihtoehto:
- Logitech G Pro X Lightspeed 119 €
- Sennheiser GSP 670 169 €

Kokemuksia näistä? Hinta ei mulle näillä eroille merkityksellinen.
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
319
Logitech G Pro X Lightspeed itse laitoin korvatunturille myös lahjatoivetta näistä. Omistan tällä hetkellä ensimmäisen genin logitech g pro kuulokkeet langallisena ja asuksen u3 perässä. Hyvin on toiminut, mutta nyt voisi vaihtaa langattomiin kun noista alkaa olla kupit jo kuluneet puhki.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Lapselle kuulokkeita ps4 ja pc käyttöön pukinkonttiin etsinnässä.
Onko näistä kellään kokemuksia ja onko tuohon hintaan kannattava ostos ?
Saa ehdottaa muitakin.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Onko ketään tehnyt vertailua GSP 370 ja hyperx cloud 2 wireless välillä? Molemmat olis 99e. Pääluureiksi jäis edelleen k712. Jotku langattomat ja laneille helposti roudattavat hakusessa.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Onko ketään tehnyt vertailua GSP 370 ja hyperx cloud 2 wireless välillä? Molemmat olis 99e. Pääluureiksi jäis edelleen k712. Jotku langattomat ja laneille helposti roudattavat hakusessa.
Io-techin oma Oskari tais juuri eilisessä Black friday lähestyksessä kehua cloud wireless 2:n olevan hyvä diili (tosin ei ainutlaatuinen vaan ollut ennenkin tuohon hintaan) ja antaa jonkun verran kritiikkiä GSP:lle.

Edit: jahas tulikin laitettua Oskarille sanoja suuhun, tota edullisempaa Epos/Sennheiseriä ei ollutkaan testannut.

 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Onko ketään tehnyt vertailua GSP 370 ja hyperx cloud 2 wireless välillä? Molemmat olis 99e. Pääluureiksi jäis edelleen k712. Jotku langattomat ja laneille helposti roudattavat hakusessa.
Molemmilla tässä pelannut nyt pari tuntia ja lyhyesti, hyperit jää varmaan käyttöön koska senkut rupes aavistuksen painaa itsellä päälakea. Mikki, korvapehnusteet ja pienellä varauksella myös äänenlaatu parempaa senkuissa mutta erot on kyllä niin mitättömiä että mukavuus edellä mennään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
428
Kokemuksia mikä näistä edullisista langattomista parhaat? Varmaankin melko samaa tasoa. Jokainen on alennuksessa, hintajärjestys edullisimmasta kalliimpaan:

1. Asus TUF Gaming H3
2. Corsair HS70 Pro
3. HyperX Cloud Flight S
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Kokemuksia mikä näistä edullisista langattomista parhaat? Varmaankin melko samaa tasoa. Jokainen on alennuksessa, hintajärjestys edullisimmasta kalliimpaan:

1. Asus TUF Gaming H3
2. Corsair HS70 Pro
3. HyperX Cloud Flight S
Nämä tuohon listaan myös.

Paremmat kuin nuo Flight S rimpulat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 532
Viestejä
4 190 057
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom