VIRTUOSO RGB WIRELESS SE High-Fidelity Gaming Headset — Gunmetal (EU) (corsair.com)
Minulla ollut nyt nämä 2 kuukautta ja tässä kokemuksiani hieman. Multitronicilta 179e tarjoushintaan hommasin.
Plussat
-Loistava mikrofoni langattomiksi
-Akun kesto (about 20h ilman rgb:tä)
-Langaton äänenlaatu, Warzonessa esim. todella hyvä ja "grisp" ja äänien suunnat helppo kuulla. Tämä tosin vaatii Eq:lla säätämistä, defaulttina aika huono.
-iCue ohjelma on ihan näppärä, jotkut haukkuneet mutta itselläni toiminut loistavasti ja selkeä käyttää, myös hiiri tuon softan kautta toiminnassa
(Lisättäköön oli tosin jakso milloin iCue ei halunnut käynnistyä taustalle kun kone päälle lepotilasta, asetukset meni nollille ynm, mutta parin päivityksen jälkeen nyt on pysynyt ohjelma "ruodussa")
-Yllättävän hyvät musiikin kuunteluun, tosin ei "neutraalit" eli en musiikin tekoon studiokuulokkeiksi valitsisi
-Langallisena saa peräti 96Khz soundia jos haluaa johdon kanssa käytellä. Äänenlaatu luonnollisesti silloin paljon parempi kuin langattomana
-Premium tuntu ja ulkonäkö, näitä ilkeää päässä pitää eli ei näytä esport-joulukuuselta. Toki onko sillä nyt kotona niin väliä....
Miinukset
-Sanka alkaa aina painaa pään yläosaa parin tunnin jälkeen ja pikkuisen joudun siirtelemään niitä. Tämä kokemus varmaan voi vaihdella käyttäjän mukaan, eli leveämmällä päällä kupit puristaa paremmin ja sangalle jää vähemmän painoa tms.
-Defaulttina tarjotut ääni-presetit kehnoja, niillä saa nopeasti huonomman kuvan kuulokkeista kuin suorituskyky todellisuudessa on
-Surround soundilla ei edelleenkään tee mitään, stereo-asetuksella mennään
-Sidetone on erittäin hiljainen maksimiasetuksillakin, mutta itselleni se riittää. Saattaa häiritä jotakuta jos haluaa paremmin oman äänensä kuulla. Tähän on toivottu foorumeillakin päivitystä
Onhan noilla hintaa toki, mutta olen ollut ihan tyytyväinen, pelikäytön kanssa etenkin. Musiikkijutuissa menen silti akg k240:n kanssa, studiokuulokkeissa
toki on tasapainoisempi ja laajempi äänimaailma, mutta nämä ihan kelpo 8/10 kuulokkeet joita voin suositella. Alhaalla vielä profiili jota käyttelen, netissä on vastaavaa vinkattu mutta mielestäni ovat liikaa bassoa korostaneet niissä. Warzonessa jytisee tälläkin ihan tarpeeksi niin minulla vähän vähemmän bassoaluetta.