Kuulokkeet, mikrofonit ja headsetit (peli- ja peruskäyttö)

Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
202
Uudet kuulokkeet hakusessa vanhojen korvaajaksi. Pääasiallinen käyttö PC:llä pelailua mutta myös Xboxilla tulee paljon pelailtua. Mikrofonia en juurikaan käytä. Kiikarissa ollut Audeze Maxwell tai Steelseries Arctis Nova Pro Wireless X. Kaikki kehuvat noita Maxwelleja parhaimmiksi pelikuulokkeiksi tällä hetkellä.
Nyt nuo Steelseriesit saisi n. 100€ halvemmalla kuin Maxwellit, mutta olisko ne tosiaan tuon 100€ hinnanerotuksen väärti?
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
138
Uudet kuulokkeet hakusessa vanhojen korvaajaksi. Pääasiallinen käyttö PC:llä pelailua mutta myös Xboxilla tulee paljon pelailtua. Mikrofonia en juurikaan käytä. Kiikarissa ollut Audeze Maxwell tai Steelseries Arctis Nova Pro Wireless X. Kaikki kehuvat noita Maxwelleja parhaimmiksi pelikuulokkeiksi tällä hetkellä.
Nyt nuo Steelseriesit saisi n. 100€ halvemmalla kuin Maxwellit, mutta olisko ne tosiaan tuon 100€ hinnanerotuksen väärti?
Mun mielestä on, olen tainnut tähän aikaseminkin Maxwelleistä kommentoida. Ostin julkaisussa itse nuo ja sitä ennen oli kokeilussa juurikin nuo Nova Pro X Wirelessit. SteelSerieksessä parempi softa ja tuo Game Dac on ihan ok kapistus, jos sille kokee olevan tarvetta. Ei ne äänenlaadullisesti ja mukavuudelta itselle kuitenkaan ollut rahan arvoiset silloin. Ostaisin edelleen Maxwellit, vaikka Audezen hinta on noussut julkaisusta tai Novat saisi alennuksesta.

Jos haluaa päästä huomattavan edullisesti on LucidSound LS50X Wireless hyvä vaihtoehto, toki nämä joutuu tilaamaan Saksan Amazonista.


Paremmat infot.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
202
Mun mielestä on, olen tainnut tähän aikaseminkin Maxwelleistä kommentoida. Ostin julkaisussa itse nuo ja sitä ennen oli kokeilussa juurikin nuo Nova Pro X Wirelessit. SteelSerieksessä parempi softa ja tuo Game Dac on ihan ok kapistus, jos sille kokee olevan tarvetta. Ei ne äänenlaadullisesti ja mukavuudelta itselle kuitenkaan ollut rahan arvoiset silloin. Ostaisin edelleen Maxwellit, vaikka Audezen hinta on noussut julkaisusta tai Novat saisi alennuksesta.

Jos haluaa päästä huomattavan edullisesti on LucidSound LS50X Wireless hyvä vaihtoehto, toki nämä joutuu tilaamaan Saksan Amazonista.


Paremmat infot.

Osa puhunut Maxwelleista myös että hieman painavat, osaat varmaan omasta kokemuksesta sitten kertoa onko miten paljon painavemmat käytössä?
Meinaan kokeilin gigantissa tuota steelseriessiä ja omaan päähän mukavan kevyet, eroaako käytössä painon puolesta miten paljon toisistaan? Väsyykö paikat pitkässä käytössä?
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
138
Osa puhunut Maxwelleista myös että hieman painavat, osaat varmaan omasta kokemuksesta sitten kertoa onko miten paljon painavemmat käytössä?
Meinaan kokeilin gigantissa tuota steelseriessiä ja omaan päähän mukavan kevyet, eroaako käytössä painon puolesta miten paljon toisistaan? Väsyykö paikat pitkässä käytössä?
Onhan ne painavammat, mutta ei mulla ole ikinä niiden kanssa ollut mitään ongelmaa. Kyllä niissä ihan tasaisesti jakautuu paino, jos pääpanta on huonosti säädetty, niitä pitää liian edessä tai takana niin silloin painon huomaa kunnolla. Toiset on myös liimaillut Sennheiserin pehmustetta pääpantaan, mikä keventää ja tuo lisää mukavuutta jos niin haluaa. Itselle kuitenkin sopii ja ihan vakio pääpannalla sekä pehmusteilla menty tässä kohta vuosi. Mulle taas SteelSeriekset oli epämukavammat, vanhan mallin hiihtopanta toimi itselle paremmin niissä.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Joo allekirjoitan myös tämän, että vaikka Maxwellit on painavat, ei ne ole häiritsevän painavat johtuen tuosta pääpannasta. Ja onhan ne nyt hyvät, herran jee.
Mä luulin että Bang Olufsenin Portalit on hyvät mutta, Maxwellit meni oikealta ohi, niin että heilahti. Ja tuo Portalitkaan ei ole huonot. Portalien hyvä puoli on niiden ANC.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
202
Nyt menee kyllä vaikeaksi valita. Maxwellit kiinnostais kovasti kaikkien kehujen saattelemana, mutta tuo hintaero taas saa kallistumaan enemmän Steelseriesin puoleen. Täytyy tässä tosissaan miettiä kumpaan sitä päätyy. Ilmeisesti kuitenkaan ei kauheasti mene pieleen, sama kumman valitsee.
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
138
Nyt menee kyllä vaikeaksi valita. Maxwellit kiinnostais kovasti kaikkien kehujen saattelemana, mutta tuo hintaero taas saa kallistumaan enemmän Steelseriesin puoleen. Täytyy tässä tosissaan miettiä kumpaan sitä päätyy. Ilmeisesti kuitenkaan ei kauheasti mene pieleen, sama kumman valitsee.
Lähtisin niillä Audezeilla jos on mahdollista ostaa kummat tahansa. Verkkiksesta kuitenkin oletettavasti ainakin Maxwellit ostamassa? Kokeilet rauhassa sopiiko päähän ja toimiiko kokonaisuutena sulle, sekä onko ääni sitä mitä haluat. Jos tuntuu että ei saa tarpeeksi vastinetta rahalle, niin sitten palautukseen.

Tai härskisti nappaat molemmat ja kokeilet rauhassa kotona kummat sopii sulle. Nettikin on pullollaan ihmisiä ketkä ei kuule eroa 100€ peruskuulokkeiden kanssa kun verranneet Maxwelleihin, toki mahdollista koska jokaisen kuulo on erilainen. Ero on kuitenkin selkeä, itselle oli myös äänenlaadullisesti Maxwellit huomattavasti paremmat mitä Nova Pro.

Onhan tuo Maxwellien hinta korkea, siinä ei kiistämistä. Itse niistä maksoin julkaisun aikoihin 349€, eli jonkun verran noussut kyllä.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
202
Lähtisin niillä Audezeilla jos on mahdollista ostaa kummat tahansa. Verkkiksesta kuitenkin oletettavasti ainakin Maxwellit ostamassa? Kokeilet rauhassa sopiiko päähän ja toimiiko kokonaisuutena sulle, sekä onko ääni sitä mitä haluat. Jos tuntuu että ei saa tarpeeksi vastinetta rahalle, niin sitten palautukseen.

Tai härskisti nappaat molemmat ja kokeilet rauhassa kotona kummat sopii sulle. Nettikin on pullollaan ihmisiä ketkä ei kuule eroa 100€ peruskuulokkeiden kanssa kun verranneet Maxwelleihin, toki mahdollista koska jokaisen kuulo on erilainen. Ero on kuitenkin selkeä, itselle oli myös äänenlaadullisesti Maxwellit huomattavasti paremmat mitä Nova Pro.

Onhan tuo Maxwellien hinta korkea, siinä ei kiistämistä. Itse niistä maksoin julkaisun aikoihin 349€, eli jonkun verran noussut kyllä.
Steelseriessit lähti tilaukseen. Joskohan niillä pärjäisin, kun mikään "kultakorva" en kuitenkaan itse ole. En tässä vaiheessa osaa itselleni järkeillä tuota hinnaneroa noiden välillä.
Kaveri on kova hifisti ja en itse huomaa niin suurta eroa kotiteatterivehkeissäkään, vaikka hänellä n. 10 000€ vehkeet ja itellä "vain" n. 1500€. Hänen mielestään eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta itse en huomaa niin suurta eroa niissä. Toki eron huomaan, mutta mielestäni ei niin suuri mitä laitteiden hinnassa eroa.
Ja eiköhän nuo steelseriessitkin ole selkeästi paremmat mitä nuo mun aiemmat 5v vanhat ~150€ kuulokkeet.
 
Liittynyt
07.09.2023
Viestejä
51
Moi, onko kannattavaa hommata tätä? Kattelin että ihan kelpo diili ottaen ovh:n huomioon kyseisestä mikistä :D Hakusessa siis pöytämikki discordiin.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 247
Budjettiluokan (alle 100e) langattomia pelikuulokkeita etsiville tiedoksi, että DNA myy Roccat Elo 7.1 Air Wireless luureja hintaan 79€.
Itsellä on ollut nuo nyt pari viikkoa PC käytössä ja olen pelannut niillä ajosimuja ja Cyberpunk 2077:a. Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Tosin nykyään olen kyllä ihan puurokorva ja en paljon erota enää nyansseja äänessä eli mielipide on voimakkaasti subjektiivinen :D
Omani ostin (valkoisena) Amazon.de hintaan 45€.
Näissä luureissa ei ole bluetooth mahdollisuutta eli yhdistyy ainoastaan USB adapterilla. Softatukea ei ole käytännössä kuin PC:llä (tekniset tiedot).
Netissä haukkuivat Roccat Swarm softaa hankalaksi ja bugiseksi, mutta itsellä on kyllä toiminut moitteetta. Tosin käytössä onkin vain yksi profiili kaikille peleille eli en ole säätämässä koko ajan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 706
Moi, onko kannattavaa hommata tätä? Kattelin että ihan kelpo diili ottaen ovh:n huomioon kyseisestä mikistä :D Hakusessa siis pöytämikki discordiin.
Ihan yleisesti ottaen jos vain on aikaa niin kannattaa odottaa tarjouksia, esim. kyseisen nykyisen yhdistelmäni:
Kuulokkeet: Sennheiser HD 599SE
Mikrofoni: Elgato Wave:1

Olen ostanut seuraavasti: Kuulokkeet tarjouksesta 59€ 8.9.2022 linkkinä myös.. no, linkki. Mikki 29,95€ 1.7.2022 linkkinä taasen.. ..linkki.

Yhteensä siis hieman alle 89€. Toki jos laittaa enemmän euroja tiskiin saa parempaa mutta uskallan väittää että hinta/laatusuhteessa oikein pätevä ja jopa arvostelujen mukaan ei taida löytyä alle 100€ hinnoissa paremmalla äänentoistolla sekä mikrofonin äänellä erillisiä tai yksittäisiä laitteita.

Oma vinkkini siis on että odota rauhassa ja katsele tarjouksia niin luultavasti löydät kohtuu halvalla ihan pitkällä takuulla olevia uusia tuotteita. Esim. noita kuulokkeita on (kuten linkatusta ketjusta voi nähdä) saanut halvimmillaan 49,99€ hintaan joten itsekin maksoin ~9€ "ylihintaa". Juuri nyt hinta näyttää olevan 109,99€
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Etsinnässä kuulokkeet mikrofonilla Teams ym. videopuhelukäyttöön. Mukavat päähän, jos on pidempiä kokouksia. Hyvä äänenlaatu plussaa toki.

Liikaa näistä ei tietenkään mielellään maksa, mutta jos esim. alle 150€, niin saako laatua? Saa mielellään olla halvemmatkin.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Jatkan yksinpuhelua. Tuli luettua jonkin verran eri vertailuja ja päädyin tilaamaan Jabra Evolve2 40 SE -kuulokkeet USB C-liitännällä. Pari euroa satasen yli, mutta toivottavasti ajavat asian!
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 706
Nyt olisi tarjouksessa 150€ kuulokkeet 37€, eivät varmasti ole mitään hifiä mutta luulisi että kevyessä peli / discord jne. käytössä voisi mennä (jos langattomuus ei ole liian paha miinus):
+
Arvostelu kun kuulokkeet olivat 179,95-199,95€ välillä hinnaltaan:
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Jatkan yksinpuhelua. Tuli luettua jonkin verran eri vertailuja ja päädyin tilaamaan Jabra Evolve2 40 SE -kuulokkeet USB C-liitännällä. Pari euroa satasen yli, mutta toivottavasti ajavat asian!
Jabrat on varsinkin Team käytössä hyvät. Esim. laittaa mutelle kun kääntää mikin ylös, poistu palaverista painamalla oikean kuulokkeen nappia... Itellä työkäytössä on Evolve2 85:set ja aivan loistavat, pystyy pitää helposti päässä koko työpäivän. Soundiltakin nämä on ihan käyvät
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Hakusessa lagattomat kuulokkeet mikrofonilla PC ja PS5 käyttöön. Vaatimuksena pitää pystyä toistamaan PC/PS5 ääntä ja samaan aikaan puhelimelta bluetooth ääntä ilman, että peliäänet katkeavat. Audeze Maxwellit kiinnostais, mutta edellinen vaatimus rajaa ne ulkopuolelle. Onko muita vaihtoehtoja kuin Turtle Beach Stealth 700 gen 2 maxit tai Arctis nova pro wirelessit?
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
348
Budjettiluokan (alle 100e) langattomia pelikuulokkeita etsiville tiedoksi, että DNA myy Roccat Elo 7.1 Air Wireless luureja hintaan 79€.
Itsellä on ollut nuo nyt pari viikkoa PC käytössä ja olen pelannut niillä ajosimuja ja Cyberpunk 2077:a. Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Tosin nykyään olen kyllä ihan puurokorva ja en paljon erota enää nyansseja äänessä eli mielipide on voimakkaasti subjektiivinen :D
Omani ostin (valkoisena) Amazon.de hintaan 45€.
Näissä luureissa ei ole bluetooth mahdollisuutta eli yhdistyy ainoastaan USB adapterilla. Softatukea ei ole käytännössä kuin PC:llä (tekniset tiedot).
Netissä haukkuivat Roccat Swarm softaa hankalaksi ja bugiseksi, mutta itsellä on kyllä toiminut moitteetta. Tosin käytössä onkin vain yksi profiili kaikille peleille eli en ole säätämässä koko ajan.
Mites näiden mukavuus päässä? Ovatko pehmeät, joustavat ts. isompikin pää / "herkkäaistiset korvanlehdet omaava :)" pitää näitä päässä pidempään?

Oma verrokki mukavista ja riittävän isoista kuulokkeista ANKER Soundcore Q30.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 247
Mites näiden mukavuus päässä? Ovatko pehmeät, joustavat ts. isompikin pää / "herkkäaistiset korvanlehdet omaava :)" pitää näitä päässä pidempään?

Oma verrokki mukavista ja riittävän isoista kuulokkeista ANKER Soundcore E30.
Itse olen tykännyt. Puristavat himpun kovempaa kuin AKG K845bt luurit joita myös käytän. Roccatin pehmikkeissä on otettu silmälasien käyttäjät huomioon muotoilussa, on tehty semmoinen lovi/loivennus mihin sangat osuvat.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
348
Itse olen tykännyt. Puristavat himpun kovempaa kuin AKG K845bt luurit joita myös käytän. Roccatin pehmikkeissä on otettu silmälasien käyttäjät huomioon muotoilussa, on tehty semmoinen lovi/loivennus mihin sangat osuvat.
Vielä varmistus - oliko nämä kuitenkin over-earit eli eivät paina korvalehtiä vaan puristus on pannasta yms?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 247
Vielä varmistus - oliko nämä kuitenkin over-earit eli eivät paina korvalehtiä vaan puristus on pannasta yms?
On over-earit eli koko korva menee kupin sisään. Eniten painetta tuntuu itsellä juurikin pannasta, mutta nämä puristuvat kyllä aika napakasti ja tiiviisti korvien ympärillekin.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
788
Hakusessa lagattomat kuulokkeet mikrofonilla PC ja PS5 käyttöön. Vaatimuksena pitää pystyä toistamaan PC/PS5 ääntä ja samaan aikaan puhelimelta bluetooth ääntä ilman, että peliäänet katkeavat. Audeze Maxwellit kiinnostais, mutta edellinen vaatimus rajaa ne ulkopuolelle. Onko muita vaihtoehtoja kuin Turtle Beach Stealth 700 gen 2 maxit tai Arctis nova pro wirelessit?
Siinä yksi vaihtoehto.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Siinä yksi vaihtoehto.
Hyvä tietää, että vaihtoehtoja löytyy. Kerkesin hommata jo Nova pro wirelessit. Edelliset Stealth 700 gen 2 max hajosivat ja lähettivät uudet takuusta. Pistin uudet myyntiin tonne kauppapaikalle, kun olin kerennyt jo hommat uudet kuulottimet. Heti huomaa, että steelseriesin kuulokkeissa korvat lämpenevät huomattavasti enemmän kuin turtle beacheissa vaikka käytössä on WC freeze padit. Sama oli Arctis nova pro kuulokkeissa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Etsinnässä kummipojalle langattomat kuulokkeet Ps4 ja puhelimen kaveriksi.
Puhelinta varten bluetooth.
Budjettia kuulemma 100€ ja siihen voin tarvittaessa muutaman kympin vielä lisäillä.
Oletettavasti Discovalot ja värit vaan plussaa.

Kattelin että oli vähän samanlaisia kyselty mutta ei ollut kerännyt vastauksia
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 026
Sonyn wh1000-xm3 otti ja ilmeisesti kosahti lopullisesti. Käytän harvoin kuulokkeita ja tänään kokeilin taas noita pitkän ajan päästä, ja ilmeisesti on akku rikki, se ei lataa enää ja kadottaa virran heti. Toimii kyllä langan kanssa. Nää sonyt hyvät, mutta tarttis mielellään langattomana, koska käytän puhelimen kanssa myös.
Toisena on jotkut jbl kauheat mölytoosat, joissa kumiseva ylihypersuper korostettu basso.

Eli nyt hakusessa laadukkaat langattomat kuulokkeet, peli ja musakäyttöön. 200-300e budjetti noin. Vieläkö kannattais ostaa samaiset sonyt, mutta uudempaa mallia?
BT ja pehmeät korvakkeet, on ollu noita "halpis" paskoja, joista korvat kipeäksi, mm toi jbl joka maksoi aika paljon, joten ei jbl.
Ei oo kiire, joten alennuksiakin voi odotella.
Mieluiten sellaiset semi-hifi laatuiset, ei oo varaa yli 1000e hifikuulokkeisiin ja nämä yleensä vaatii langan.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Eli nyt hakusessa laadukkaat langattomat kuulokkeet, peli ja musakäyttöön. 200-300e budjetti noin.
Audeze Maxwell, pelikäytössä mahtavat ja musakäytössä aivan loistavat. Menee budjettisi yli (hinta.fi:n mukaa 389 halvimmillaan tällä hetkellä = playstation/PC -versio), mutta jos noita jostain alennuksessa joskus löytyy niin suosittelen. Miinus on niiden paino, mutta ite en oo todennut sen olevan ongelma koska se pääpanta on suunniteltu tuo silmällä pitäen. Toinen miinus on vastamelun puute, jos sellaista kaipaa. Maxwelleista löytyy myös em. kalliimpi XBox/PC versio, ja tässä tulee myös windowssille Dolby Atmos -koodekin lisenssi mitä playstation/PC versiossa ei tule.

Saa nähdä miten vituix tulevaisuudessa Audeze menee, kun Sony osti viime vuonna sen pois kuleksimasta.

Itellä on ylimääräinen vähänkäytetty Bang & Olufsen Portal (PS/PC-versio) hyllyssä, jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 026
Tuosta en ole kuullutkaan, vaikuttaa ihan hyvältä, joo vastamelu sais mielellään olla, mutta ei pakollinen.
mikrofonia ei tarvi.
Käyttäny noita sonyja aika kauan langan kanssa, tänään vaan ihmettelin kun ei ottanu enää virtaa sisään, reddistä hakemani perusteella aika tyypillinen sonyn vika noissa kuulokkeissa. Voinee ehkä korjata jos on joku korroosiovika piirilevyssä, mutta luulen että taitaa olla entinen akku vaan. takuu meni noista viime vuoden lopulla, että ei kauaa kestäny.
sonyn uudet wh5 lähelle 400e hieman liikaa vielä. no pitänee odotella tarjouksia ja käyttää langan kans vaan. puhelimen kans tulee käytettyä lähinnä kun matkustelee, aika vähän, mutta silti ois se langaton kiva.
on mulla pari halpismallia ja noi jbl langattomat, mutta on niin kamalat että ei voi käyttää.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Tuosta en ole kuullutkaan, vaikuttaa ihan hyvältä, joo vastamelu sais mielellään olla, mutta ei pakollinen.
mikrofonia ei tarvi.
Käyttäny noita sonyja aika kauan langan kanssa, tänään vaan ihmettelin kun ei ottanu enää virtaa sisään, reddistä hakemani perusteella aika tyypillinen sonyn vika noissa kuulokkeissa. Voinee ehkä korjata jos on joku korroosiovika piirilevyssä, mutta luulen että taitaa olla entinen akku vaan. takuu meni noista viime vuoden lopulla, että ei kauaa kestäny.
sonyn uudet wh5 lähelle 400e hieman liikaa vielä. no pitänee odotella tarjouksia ja käyttää langan kans vaan. puhelimen kans tulee käytettyä lähinnä kun matkustelee, aika vähän, mutta silti ois se langaton kiva.
on mulla pari halpismallia ja noi jbl langattomat, mutta on niin kamalat että ei voi käyttää.
Aa joo, nythän mä vasta hokasin, että sulle käy pelkät bluetooth kuulokkeetkin, kuten nuo vanhatkin oli. Sitten suosittelen myös Sennheiser Momentum 4 Wirelessia. Soundiltaan erittäin hyvät, hyvä istuvuus (ainakin itelle), hyvä akunkesto ja muutenkin laadukkaan oloinen paketti kokonaisuudessaan. Tukee adaptiivista aptX:ää ja näissä myös ANC.
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
46
Sonyn wh1000-xm3 otti ja ilmeisesti kosahti lopullisesti. Käytän harvoin kuulokkeita ja tänään kokeilin taas noita pitkän ajan päästä, ja ilmeisesti on akku rikki, se ei lataa enää ja kadottaa virran heti. Toimii kyllä langan kanssa. Nää sonyt hyvät, mutta tarttis mielellään langattomana, koska käytän puhelimen kanssa myös.
Toisena on jotkut jbl kauheat mölytoosat, joissa kumiseva ylihypersuper korostettu basso.

Eli nyt hakusessa laadukkaat langattomat kuulokkeet, peli ja musakäyttöön. 200-300e budjetti noin. Vieläkö kannattais ostaa samaiset sonyt, mutta uudempaa mallia?
BT ja pehmeät korvakkeet, on ollu noita "halpis" paskoja, joista korvat kipeäksi, mm toi jbl joka maksoi aika paljon, joten ei jbl.
Ei oo kiire, joten alennuksiakin voi odotella.
Mieluiten sellaiset semi-hifi laatuiset, ei oo varaa yli 1000e hifikuulokkeisiin ja nämä yleensä vaatii langan.
Mulla meni kaks paria XM4:ia takuuaikana pimeäksi ja just ja just sain kolmannet takuuajan sisään. Nyt jännätään koska nämäkin seuraavat samaa kaavaa. Harmi sinäänsä, koska ANC, akunkesto ja äänenlaatu on mielestäni aika lähellä erinomaista näissä.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 026
Mulla meni kaks paria XM4:ia takuuaikana pimeäksi ja just ja just sain kolmannet takuuajan sisään. Nyt jännätään koska nämäkin seuraavat samaa kaavaa. Harmi sinäänsä, koska ANC, akunkesto ja äänenlaatu on mielestäni aika lähellä erinomaista näissä.
Joo siksi vähän mietityttää ostaakko nuo sonyn uudet. periattessa langallinen kotiin pelaamiseen ja suht halvat bt langattomat on kans vaihtoehto. koska aika vähän tarvii langattomana, mutta toki silloin tällöin ja noi sonyt oli siihen aivan huiput, nimenomaan ton noisecancelling takia osittain. ja ite tykkäsin noista sonyn wh3 ihan hyvä soundi, toki ei vedä vertoja noille langallisille jotka mulla tuli hankittua joku 25v sitten, mutta ne on jo loppukuluneet.
Ja noissa langattomissa ei tarvi mitään huippusoundia, mutta ei mieluusti mitään halpaa romuakaan :)
Ei noi langattomat pc pelaamiseenkaan ole huono, mutta monesti tuossa BT:ssa on viivettä.
Mulla on ihan semi-hifi kaiuttimet erikseen kun en tarvi kuulokkeita, subbarin kera. kiva esim cyperpunkissa, jossa hyvät musat. :)
noi sennheiserit olleet näköjään 250e tarjouksessa joskus, noita vois odotella tarjoukseen ainakin ja kattoa mihin päätyy.

löyty tuollaiset, tosin langalliset vaan, mutta noihan vois olla pop, erikseen jotkut semihalvat bt kuulokkeet matkakäyttöön sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
46
löyty tuollaiset, tosin langalliset vaan, mutta noihan vois olla pop, erikseen jotkut semihalvat bt kuulokkeet matkakäyttöön sitten.
No kappas! sattumoisin myös DT 770 Prot käytössä täällä, creativen soundblasterX G5:n perässä. Musan kuunteluun aika hyvä setti, samoin elokuviin. Mutta pelaamiseen ostin Logitech G Pro X 7.1 gaming headsetin, jotta olisi edes jotain hajua mistä suunnasta vihut juoksee...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Sennheiserin outletista kannattaa vilkuilla myös kuulokkeita jos langalliset on ok:

Esimerkiksi HD560S irtoaa 99€ hintaan.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 026
Sennheiser on laatukamaa, löytyy jotkut vanhat, tosin jo puhkikuluneet. pitääs kattoa jos noita sattuis saamaan halvalla.
Tällä hetkellä tosiaan noi sonyt langallisena, ei lataa enää ja ajaa kyllä langan kanssa pc:n perässä asiansa, tosin vois hankkia toiset tilalle. Äänikortti löytyy jo emolevyltä.
Nuo bt / langattomat vois kyllä hankkia jotkut muutaman kympin kiinapaskatkin, koska käyttö aika vähäistä, mutta tarvis kuitenkin jotkut, hirvittää ostaa jotkut 400e sonyt, joista patteri taas hajoaa 2v kuluttua.

Hankin aikoinaan tollaset B&W CM9 lattiakajarit, joissa ovh oli noin 3000e tai enemmänkin musakäyttöön, käytettynä alle 1500e, mutta ne oli pelikäyttöön huonot koska tarvii ison huoneen ja hommasinkin tollaset pikkuset mutta päreet aktiivikajarit ja subbarit pc:n perään erikseen. noi B&W jääneet todella vähälle kuuntelulle ja vois kyllä myydä pois(painaa noin 30kg/kpl). Yöpelailuun yms satunnaisesti mukavat kunnon laadukkaat kuulokkeet.
Joten hieman paremmat langalliset kotiin pc:n perään ja erikseen jotkut halvat langattomat satunnaiseen tarpeeseen vois hankkia.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Sennheiser on laatukamaa, löytyy jotkut vanhat, tosin jo puhkikuluneet. pitääs kattoa jos noita sattuis saamaan halvalla.
Tällä hetkellä tosiaan noi sonyt langallisena, ei lataa enää ja ajaa kyllä langan kanssa pc:n perässä asiansa, tosin vois hankkia toiset tilalle. Äänikortti löytyy jo emolevyltä.
Nuo bt / langattomat vois kyllä hankkia jotkut muutaman kympin kiinapaskatkin, koska käyttö aika vähäistä, mutta tarvis kuitenkin jotkut, hirvittää ostaa jotkut 400e sonyt, joista patteri taas hajoaa 2v kuluttua.

Hankin aikoinaan tollaset B&W CM9 lattiakajarit, joissa ovh oli noin 3000e tai enemmänkin musakäyttöön, käytettynä alle 1500e, mutta ne oli pelikäyttöön huonot koska tarvii ison huoneen ja hommasinkin tollaset pikkuset mutta päreet aktiivikajarit ja subbarit pc:n perään erikseen. noi B&W jääneet todella vähälle kuuntelulle ja vois kyllä myydä pois(painaa noin 30kg/kpl). Yöpelailuun yms satunnaisesti mukavat kunnon laadukkaat kuulokkeet.
Joten hieman paremmat langalliset kotiin pc:n perään ja erikseen jotkut halvat langattomat satunnaiseen tarpeeseen vois hankkia.
Jos langattomuutta kaipaa vain kotioloissa niin Qudelix 5K tyyppinen ratkaisu voi sopia kuin nenä naamaan:

Tai Sennheiserin Flex 5000:

Omasta huushollista löytyy molemmat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 266
Viestejä
4 192 733
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom