Kuorsaus ongelmana

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
541
Oletteko tekkiläiset turvautuneet korsauksen ongelmiin minkäänlaiseen apuun?
Tällä hetkellä itseäni kiinnostaisi rfa/rtfa hoitomuoto. Onko kokemusta? Oliko toimenpide käytännössä kivutonta? Paljonko kustantaa?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 329
En muista oliko juuri tuo rfa/rtfa juttu mikä minulle tehtiin aikoinaan, joskus 7v sitten. Kitalakeen pariin kohtaan pistettiin piikillä, muutaman päivän oli kitalaki ihan saamarin kipee ja esim. nieleminen oli vaikeaa. Hyötyä tuosta oli tasan 0%.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 655
Joo, sen verran huonoja hoitoja noi ovat, ettei osa korvalääkäreistä edes kehtaa noita yksityisellä tehdä. Tietyissä tapauksissa noista varmaan saattaisi olla hyötyäkin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
541
Ylipainoa? Itsellä tuli läskien mukana kuorsaus ja lähti poissa laihduttamalla. Tosin tuli takaisin kun lihoin uudelleen. :D Jos päivisin on väsymyksen tuntemuksia, vaikka olet nukkunut pitkään ja mielestäsi pitäisi olla hyvät unet takana. Voi olla kyseessä uniapnea, tähän saa kotia testauslaitteet varmaan jokaisesta sairaalasta/terveyskeskuksesta?
Sanotaan nyt näin, että lievää ylipainoa on mutta minulla se kuorsaus oli jo ennen ylipainoa. Tietysti ylipaino pahensi tilannetta...
Tuo mainitsemani hoitomuoto näyttäisi siltä, ettei se välttämöttä toimi jokaisen kohdalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Itse kuorsaan (kuulemma) heti nukahtamisen jälkeen jos olen todella väsynyt tai jos olen nauttinut alkoholia vähän enemmän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
91
Itse olen kuorsannut aina ja nyt tuossa pidemmän työkomennuksen aikana lihoin joku 7kg jonka jälkeen nyt kuorsaan kuulemman paljon enemmän kuin aiemmin. Pitää itsekin katsella ehkä noita uniapnealaitteita jahka nyt kutistuu taas hieman ensin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 329
Itsellä paino ei ole vaikkuttanut tuohon uniapneaan/kuorsaamiseen. Sama meininki vaikka ei ollut ylipainoa (painoindeksi oli 22). Ainoa asento missä ei kuorsausta tapahdu on mahallaan. Joskus selällään maatessa juuri unen rajamailla saattaa herätä siihen kun kurkkutorvi tukkeentuu.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
96
Kuorsauksen kaksi ensimmäistä hoitotoimenpidettä, (yli)paino pois ja sauhuttelun lopetus. Itsellä kun tipahti juomattomuuden ansiosta paino ns. normaalista 80kg:stä parikymmentäkiloa niin loppui myös kuorsaus. Tuli takaisin kilojen myötä. Tupakointi toinen joka hengitystiet tukkii. Kolmantena makuuhuoneen hygienia eli esim. sängyn imurointi, peittojen ja tyynyjen pesu, tarpeeksi usein lakanoiden vaihto etc. Myös jos vaatekaappi on makuuhuoneessa niin siirto mahdollisuuksien mukaan koska vaatepöly tukkii pahasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Itsellä nukkuma-asennolla on merkitystä. Selällään nukahtaessa/nukkuessa on hengityksen katkontaa ja takuuvarmaa kuorsausta. On ollut pakko opetella nukkumaan kylkiasennossa, joka ei täysin poista kuorsausta, mutta on vähentänyt sitä merkittävästi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 439
Viestejä
4 218 555
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom